Even een paar autotransporters kopen.
Na de eerdere productieproblemen in 2018 kampt Tesla nu met leveringsproblemen in de Verenigde Staten. De productie loopt op rolletjes, maar de auto’s moeten wel geleverd worden. In de VS staan Tesla’s klaar om naar de klant te gaan, alleen had de Amerikaanse autofabrikant niet de capaciteit om de auto’s naar de klant te brengen met vertragingen in leveringen tot gevolg.
Je moet niet denken in problemen, maar in oplossingen. Althans, zo zal het bij Tesla zijn gegaan. Uit een rapport van de Securities and Exchange Commission (SEC) blijkt dat Tesla een grote hoeveelheid trucks heeft gekocht om autotransport mogelijk te maken, zo merkte CNBC op. De trucks zijn gekocht van Central Valley Auto Transport in ruil voor 49.967 Tesla-aandelen met een waarde van circa 13,8 miljoen dollar. In het rapport staat niet hoeveel trucks Tesla exact heeft gekocht.
Van Central Valley Auto Transport is bekend dat ze beschikken over een vloot van 100 autotransporters. Met één truck kunnen maximaal 9 auto’s vervoerd worden. Met deze aanschaf kan Tesla gas op die lolly geven om logistieke problemen weg te werken in de Verenigde Staten. In Tesla’s rapport over het vierde kwartaal van 2018 liet de autofabrikant al weten dat er ruimte was voor verbeteringen met betrekking tot de logistiek.
Foto: Model 3 via @stefanovic op Autojunk
chrisvonmeer zegt
Sorry hoor, maar wat is de nieuwswaarde hiervan? Ik heb het idee dat hier een aantal Fanslas hier te pas en te inpas Tesla nieuws aandraagt als tip. Wellicht iets meer filteren wat echt nieuws is?
2wheeler zegt
@chrisvonmeer: is dit ook al de schuld van “fanslas” (wat een kinderachtig naampje trouwens) De anti-Tesla’s zijn inmiddels een stuk irritanter dan de aanhangers zeg. Zeuren om te zeuren.
michaelb zegt
@2wheeler: Ondanks dat ik het een gedeelte met je eens bent spat het fanboy gehalte wel er van je af.
2wheeler zegt
@michaelb: haha, ben ik er ondertussen ook al één ja? Thanks for the heads up..
shalomleon zegt
@2wheeler: amen brothah
kobus1967 zegt
@chrisvonmeer: een dag geen Tesla nieuws is een dag niet geleefd.
flutterby zegt
@chrisvonmeer: nee hoor, positieve berichten met nieuwswaarde worden niet geplaatst.
Zojuist van mijn wrapper gehoord dat de lak van de Model 3’s aanzienlijk beter is dan van de S en X, maar daar lees je hier niets over. Net als de vermindering van inconsistente panelgaps.
thomassnelweg zegt
Ze zitten krap bij kas dus betalen ze met aandelen. Of misschien heeft het nog fiscale voordelen.
2wheeler zegt
@thomassnelweg: je liquiditeit investeer je liever in je core-business, niet in randzaken zoals transport. Betalen met aandelen is dan één van de oplossingen.
johnwaters zegt
@2wheeler: het transport laat je best door derden doen. Een autofabrikant is geen transportbedrijf.
2wheeler zegt
@johnwaters: eens… maar dat werkte blijkbaar niet goed genoeg voor Tesla
flutterby zegt
@johnwaters: Tesla doet sowieso veel meer zelf dan de traditionele merken. Alle technieken komen meestal bij andere partijen vandaan.
porker zegt
@flutterby: ja, en Bmw/VAG/ster bouwt alles wel zelf zeker Haha nee toeleveranciers bouwen de onderdelen en bij de fabrikant rolt het eindproduct naar buiten en zelfs dat niet eens altijd.
bmohnee zegt
Lijkt meer op een aqcuisitie van het bedrijf, middels aandelen transactie een bedrijf overnemen is helemaal niet gek. Nieuwswaarde is dan 0.0
basjaski zegt
@bmohnee: een bedrijf met market cap van 50 miljard die op deze manier een aankoop doet van 14 miljoen is verre weg van normaal.
saxoke zegt
9 auto’s per trailer? Volgens mij zit er in Son een transporteur die dr meer in 1x kan vervoeren. Iets met oranje transport vrachtwagens, en (bijna) elk jaar een deelname aan Dakar. En alst ni past, dan maakt ie het wel passend.
dedokter zegt
@saxoke: ook het boek gelezen “hart van zand”? Staan meer van dit soort oplossingen in idd.
saxoke zegt
@dedokter: inderdaad. Niet alleen daardoor weet ik het. Ze vinden “voor alles een oplossing”
marinepower zegt
@saxoke: schijnt ook nog zoiets als regels te zijn, en die verschillen dan weer per land. En oh ja, 10 keer een Chevrolet Spark is wat anders dan 10 Chevrolets Suburban
saxoke zegt
@marinepower: hier gaat het over teslas. 10x op 1 truck/trailer moet bij hun kunnen. Qua regels: die dienen om aangepast te worden. Ze bouwen niet voor niets hun eigen trucks en trailers onder de naam DRAF.
alassad zegt
Vraag me af of dit efficiënt is. Meeste transporteurs rijden rondjes en vervoeren zo min mogelijk lucht. Als.deze enkel teslas one-way moeten vervoeren, rijdt ie dus weer leeg terug.
Ram-G-maN zegt
Dit lijkt een fameuze reclame voor “Auch ein Mercedes kann fahrfreude bringen” in de hand te werken. https://mannheim-design.de/wp-content/uploads/2014/06/mercedes-truck-with-bmw-cars-ad.jpg Zie je het al voor je?
Tesla chooses Peterbilt for a reliable Tesla Model S/3/X transport instead of using their own Tesla Semi – Peterbilt
johnwaters zegt
Dikke diesel trucks om dat elektroschroot tot bij de eindverbruiker te brengen.
bmohnee zegt
@johnwaters: nee hoor, komt gewoon een Tesla Semi voor die trailers uiteindelijk – meteen goed voor de test kilometers
johnwaters zegt
@bmohnee: hahaha grapjas, met vaporware kun je geen auto’s vervoeren.
bmwe46m3balling zegt
Cristiano Ronaldo hatrick
1000bochten zegt
Ik citeer: “Waar komt de uitdrukking ‘Gas op die lolly’ eigenlijk vandaan?” “Dat is een liedje van FeestDJRuud. Betekent ook wel ‘gaan met die banaan’. Alleen dan van oorsprong vunziger” Past dus beter bij PronHub en YouPron dan bij Teslablog… ;-)
Dutchdriftking zegt
Doen ze bij VW toch slimmer. Tegen een hogere meerprijs je auto ophalen bij de fabriek. En dan mag je daar een kaartje kopen voor de rondleiding. Simpelweg briljant!
tarquesh zegt
Ik las laatst een artiekeltje dat een electrische auto pas bij 700000 kilometer groener is dan een moderne benzine auto. De waarheid van dat artieleltje kan ik niet toetsen, dus de waarheid is niet zeker.
Nou om op de Tesla te reageren, ik heb er één zien rijden. Lijkt van achter op een model X, maar dan wat lagerere daklijn.
mashell zegt
@tarquesh: dat artikel is al ontkracht als een soort van fake news. Zelfs de auteur heeft al een correctie uitgebracht. De waarheid ligt zoals altijd in het midden. De getallen die genoemd zijn 40.000 als ondergrens en het gecorrigeerde getal van de auteur van 366.000 als bovengrens. Dus vanaf 200.000km is een electrische wagen wel zo’n beetje als schoner dan een verbrandingsmotor te betrachten. Is ook allemaal niet zo relevant. De doelstellingen met electrisch rijden zijn anders dan simpel CO2 vermindering. Uitstoot uit de leefgebieden halen, geleidelijke overstap naar duurzame energie voor verkeer mogelijk maken, minder afhankelijk van het Midden-Oosten.
ghost zegt
@mashell: ik rijd minder dan 10k per jaar in mijn funauto. Koop elke 2 jaar iets nieuws. Ik hoef dus geen elektrische oplossing! Top!!!!
lacker zegt
Hmmm, ik begrijp het transport van zelfrijdende auto’s niet helemaal.