Dan moet deze stoere SUV wel iets heel erg bijzonders zijn! In minder dan een minuut waren er meer dan 25.000 van verkocht!
Toevallig hadden we het gisteren nog over de verkoopcijfers van de Ford Mustang en de Mustang Mach-E. De eerste Mustang is nog altijd een van de grootste automotive succesverhalen als het gaat om verkopen. Vanuit het niets had Ford een enorm succesnummer in huis: al na de introductie was de ponycar niet aan te slepen.
Dat komt tegenwoordig veel minder voor. Veelal omdat een automerk zóveel modellen heeft, dat klanten ook ergens anders in kunnen (of willen) stappen. Toch moesten we aan de introductie van de Mustang denken met de lancering van de, tromgeroffel… Mahindra Scorpio-N!
In 55 seconden meer dan 25.000 stuks!
En nee, Scorpio slaat niet op een grote Ford sedan en ‘-N’ niet op de sportschool van Hyundai. Mahindra is een Indiaas merk dat zich voornamelijk richt op crossovers, SUV-terreinauto’s, bedrijfswagens, motoren en vrachtwagens.
De Scorpio-N is hun grote paradepaardje en komt de hoogbejaarde reguliere Scorpio aflossen. Dat model liep al mee sinds 2002 en was toen al niet echt modern.
Mahindra dacht al dat ze een succesnummer in handen hadden met de Scorpio-N en dat klopte ook. In de eerste 55 seconden dat de auto te koop was, zijn er namelijk 25.000 van verkocht!
Dat hadden er (veel) meer kunnen zijn, ware het niet dat de website het niet aan kon. Die crashte namelijk binnen een minuut. Een hoop potentiële klanten kon zo niet hun aankoop afronden.
Alsnog meer dan 100.000 exemplaren van de stoere SUV
Mahindra was gelukkig niet voor één gat te vinden en loste het probleem op. Dit zorgde ervoor dat men het eerste half uur alsnog 100.000 exemplaren kon verkopen!
Je kan begrijpen dat je dan wel heel snel moet zijn met je configuratie. Dat heeft Mahindra slim gedaan, want je hebt tot 15 augustus om jouw Scorpio-N samen te stellen.
Je kunt kiezen uit een 2.0 of 2.2 benzinemotor of een 2.0 diesel. De Mahindra Scorpio-N is een échte SUV, dus met ladderchassis, tussenbak en vierwielaandrijving. Een echt werkpaard, dus.
Prijzen voor de 4,66 meter lande SUV beginnen bij een kleine 15.000 euro (omgerekend), dus de reden voor het succes laat zich raden.
Meer lezen? Dit zijn negen gloednieuwe legendarische offroaders op een rij!
Via: Autocar India
autodrome zegt
Hoe zit het met de testresultaten van de EUROCAP en ik ben ook wel benieuwd naar de elandtest. Dit zou wel eens een zelfmoord sardineblikje op 4 wielen kunnen blijken te zijn. Voor 15 mille kan je gewoon niet de kwaliteit en standaard leveren die we in de Westerse wereld gewend zijn.
erce zegt
Ik heb op Gran Canaria deze zomer een MG ZS 1.5 liter benzine gehuurd. Wat een draak van een auto is dat. Maar dat ding kost daar ongeveer 18.000,- (in Spanje, dus wellicht op Gran Canaria wegens hun fiscale uitzonderingspositie nog minder). Behoorlijk compleet en blijkbaar goedgekeurd in Europa. Maar wat een ondermaats apparaat is dat zeg, onvoorstelbaar.
Papageno zegt
Zo compleet voor zo’n lage prijs, daar kan geen lage bijtelling tegen op.
Robert zegt
Ziet er niet eens verkeerd uit. Los van de infotainment zal de techniek ergens van het niveau 2004 zijn, maar goed, voor dát geld…
ericc zegt
Zet tot nadenken. Een land dat in de top drie staat van milieuvervuiling laat de EV passeren en brengt een nieuwe SUV op de markt met enkel ICE-motoren! Trekken zich blijkbaar niet veel aan van CO2-uitstoot.
joki zegt
Buiten Europa trekt inderdaad zich niemand iets van dat milieu aan… Sterker nog, men trekt zich van Europa niks aan. Wij worden uitgebuit, maar bijna niemand die het wil zien, om de wereld te verbeteren, en de rest van de wereld lacht ons vierkant uit, vooral omdat Europa een tandeloze leeuw is. Zeker sinds de Engelsen ons verlaten hebben.
Joost zegt
Is 15k in euro’s in India ook weinig?
Geen idee wat daar het prijsniveau is..
Het zal wel een goeie deal zijn…