Nissans spectaculaire SpecV is niet de enige bijzondere GT-R die op de autoshow van Tokio te vinden is. Tuner Blitz is speciaal voor de D1 driftserie een versie in elkaar aan het knutselen waar we stiekem allemaal altijd al van droomden: een GT-R met achterwielaandrijving en een handbak.
Blitz is nog volop met de auto bezig; drifter Nomuken zal er waarschijnlijk pas volgend jaar mee in actie komen. Toch maken ze alvast bekend wat ze precies aan het doen zijn: de versnellingsbak is een sequentieel exemplaar van Hollinger, de speciale sportstoelen zijn van Bride en het onderstel wordt voorzien van Blitz ZRR vering.
Verder krijgt de auto een koolstofvezel motorkap en BRW09MAG magnesium velgen. Ook wordt de airconditioning eruit gesloopt; de controls worden vervangen door mooie metertjes. De motor laat Blitz ongemoeid, al voegen ze wel hun eigen uitlaatsysteem toe wat ongetwijfeld goed is voor een paar extra pk’s. (via gtrblog)
Jesper zegt
Sjonnie Flodder belde, hij wil zn stuur terug :P
BmwMPower zegt
LOL @ Jesper ;)
Met deze auto maak je wel de blitz ;)
C30 T5 zegt
wang snee wang, goat er mee aan de gang. leuke creatie hoor.
M-lover zegt
@Jesper:
zo zie je maar dat de flodders echt overal gekend zijn ;)
Nickel zegt
Staat niks bij over een limited-slip differentieel, maar zal wel té voor de hand liggen.
Björn zegt
Blitz is ie in ieder geval wel.
lijkt me mooi ding om me te rijden.
Roedy zegt
Gek… geen geblindeerde ramen om jezelf te verbergen…
Svensson zegt
Geweldig dit ding! En niet zomaar een handbak, maar een sequential dogbox… helemaal goed!
Een betere ontwerper zegt
Aan dat stuur te zien missen alleen nog enorme roze dobbelstenen of wat?
Nou ja, ben benieuwd.
Jorden zegt
ja hier heb ik echt over gedroomd! ;)
Ik zag mezelf al de Blits maken in Monaco met dit ding! :P
Lampuhkap zegt
:) eigenaardig ding :D wel vet. Ben benieuwd naar een filmpje :D
Burdy zegt
@ Nickel: Volgens mij gebruiken drifters geen lsd. Dan kunnen ze de auto makkelijker in de drift houden. Toen ze bij 5th gear een driftauto gingen maken, was het eerste wat ze deden de lsd vastlassen.
Het zal vast wel een leukere auto zijn om mee te driften. Maar zo is de kracht wel weg van het orgineel. Die handbak mag van mij wel zo in het orignele.
merry zegt
De GT1 en GT500 versie heeft ook achterwiel aandrijving.
Maar die hebben dan wel weer een dikke V8, dat zal het verlies van het awd systeem wel opvangen ;)
Ringfan zegt
Handbak???
Is toch gewoon ontzettend dom…? Met de handjes aan het stuur gaat het gewoon veel beter… Hondendoos of niet… Klare zaak…
Alleen achterwielaandrijving??? Ook zoiets… Wat een onzin bij zo’n vierwielaangedreven wonder…
Frank zegt
@ Ringfan
De auto is aangepast voor driften, dan juist wel zo handig.
Svensson zegt
@ Ringfan: D1 driftcar met 4wd? Doesn’t make any sense.
SPK zegt
Lijkt me alleen nuttig als je altijd alle bochten dwars neemt, als je gewoon hard wil rijden kan je beter de originele nemen, dat ding is juist zo snel door zijn 4wd systeem.
GT300 zegt
kan niet wachten om deze te zien crashen
Larrs zegt
De ideale driftbak. 8)
Met andere woorden, een Blitz ding.
Guido zegt
Dit begint er een béétje op te lijken :D alleen is het interieur foei lelijk:P
bozewolf zegt
Boh, de hele config van de wagen is veranderd. Is het nu nog wel een GT-R? Kon je niet beter zo’n nieuwe 370 ombouwen?
Ik bedoel, voor de looks hoef je ’t niet te doen, je moet de hele layout omgooien en zo heel veel power heb je niet nodig in een drifter.
BoB zegt
hmm met de EVO en IMPREZA driften ze toch ook gewoon AWD?
STJ zegt
@BoB
Nee die zijn allemaal omgebouwd naar RWD.
apesnaaier zegt
@boze wolf
Tegenwoordig heb je meer en meer power nodig bij driften. De snelheden worden namelijk hoger en hoger en dat telt ook mee.
Bij veel wedstrijden moet je met z’n tweeen parallel duel driften, eerst deelnemer a voor en b er netjes bij blijven en daarna andersom.
Als deelnemer a meer vermogen heeft, dan hou je hem niet bij, terwijl hij jou wel bij houdt, en dan heeft hij meer punten.
Dus hoe meer vermogen hoe beter
STJ zegt
@bozewolf
PK’s zijn niet de reden dat blitz een R35 ombouwd naar drift wagen maar uiterlijk en exclusiviteit. Want binnen een jaar of twee zullen er genoeg Z34’s zijn in de D1.
corrado vr6 slc/BMWe30 zegt
Nice, zo zou die uit de fabriek moeten komen!
Zonder die lelijke graphics en oegly stuur uiteraard..
Mee zegt
@Burdy.
Ik denk dat je de werking van een LSD verkeerd voorhebt. Een gewoon differentieel laat (theoretisch gezien) een oneindig groot snelheidsverschil tussen de linker- en rechterkant van de (achter)as. Als je dus donuts daarmee wilt doen gaat enkel de binnenste band beginnen roken.
Bij een LSD is het snelheidsverschil gelimiteerd (limited slip maw :)) en gaat het buitenste wiel dus mee beginnen spinnen. Het differentieel vastlassen is dus hetzelfde als een heel beperkend/limiterend LSD steken.
OT: Wat is in godsnaam het nut om zo’n technologische auto als een GT-R te kopen om er vervolgens de belangrijkste dingen uit te halen? Begin dan toch met een Corvette ofzo…
bozewolf zegt
@ STJ: Exclusiviteit is een goed excuus. Daar kan ik mee leven.
@ apesnaaier: daar houden ze rekening mee bij de twin drift, de match up van de auto’s. Niet helemaal op de achterkamer gevallen, die Japanners. En meer vermogen = minder controle.
Jaapschaap zegt
Zo wordt het al wat meer een echte mannen auto :P
Neluhz zegt
Een droomauto? Waarschijnlijk is dit ding alleen goed om te driften, zonder AWD en alle stumperhulpjes is een gtr gewoon een VEEL te zware coupe met achterwielaandrijving.
bozewolf zegt
^ Zonder AWD en alle stumperhulpjes is ie iig een stuk lichter.