Sommige dingen doe je niet, toch?
Vorige week waren we nog aan het mijmeren over het tunen van Ferrari’s. Het mechanische en optisch aanpassen van dergelijke auto’s is, om met Johan Derksen te spreken, nut dun. Eigenlijk geldt natuurlijk hetzelfde voor Rolls-Royce. Waar Ferrari een van de meest prestigieuze sportwagenmerken is, is Rolls-Royce dat voor luxemerken.
Onder regie van BMW gaat het voortreffelijk met het edele Britse merk. Dat komt mede door ‘betaalbare’ modellen als de Ghost (sedan), Wraith (Coupé) en Dawn (Cabriolet). Deze Rollsen zijn ook in trek bij het jongere publiek met veel vermogen. Speciaal voor hen heeft Rolls-Royce al het Black Badge programma. Voor wie dat nog ver genoeg gaat, heeft Renntech een oplossing.
Renntech is van origine een Mercedes tuner, alhoewel de Amerikanen al eens eerder een Bentley Continental Flying Spur onder handen namen. Ze hebben het vrij bescheiden gehouden met de Rolls-Royces, alhoewel het resultaat zeer smaakafhankelijk is. Renntech kan een module leveren, waardoor de Rolls-Royce een stuk lager staat. Volgens Renntech is het onderstel tot op de millimeter af te stellen en blijft het comfort te allen tijde behouden.
Voor wie meer vermogen onder de kap wenst, heeft Renntech eveneens goed nieuws voor je. De hebben de motor even aan de computer gehangen, met resultaat. De 6.6 liter V12 met dubbele turbo levert nu 728 pk vermogen en 822 Nm aan koppel. Wat de prestaties nu zijn, wordt niet vermeld. De standaard Wraith sprint in 4,6 seconden naar de 100 k/u en heeft een begrensde topsnelheid van 250 km/u.
towi1989 zegt
Net iets te laag als je het mij vraagt, maar verder vind ik de coupe zeker niet verkeerd.
Donstil zegt
RDBLA (YouTube. Zoek het op) “tuned” ook regelmatig Rolls Royce modellen. Zo in de laatste paar video’s ook de Cullinan, daar zit ook geregeld wel wat geslaagds tussen (maar helaas ook geregeld niet).
Dutchdriftking zegt
Tja, mensen met smaak gebruiken gewoon het personalisatie programma van RR. Dat is meer dan uitgebreid genoeg gok ik.
creaminator zegt
@dutchdriftking: het RR programma zou een goede maatstaaf zijn om smaak te toetsen.
gebruikersnaam3 zegt
Ik vind ze wel cool. Kunnen het goed hebben! Waarom zou dit met een Rolls niet mogen en een Audi wel? Ik zie het verschil niet echt?!
lincoln zegt
@gebruikersnaam3:
Het enige aankoop argument van een RR is dat ie hooguit 1% comfortabeler zou rijden dan een Audi ..
Te zwaar voor weinig lucht ..
karhengst zegt
@gebruikersnaam3: Een Audi wordt er ook niet fraaier mee.
lincoln zegt
Gekke Duitsers weer ..
Helemaal in de Bauhaus ontkenning ..
rollingstoned zegt
@lincoln: Bela Lugosi’s Dead?
lincoln zegt
@rollingstoned:
Thanks ..
Kan ik enorm waarderen ..
Kon dat hele nummer niet .. thumbs up ..
theblazerunner zegt
@lincoln: Renntech zit in Californië
lincoln zegt
@theblazerunner:
Florida .. waar alle exclusieve limited editions gedumpt worden voor schroot prijzen ..
ghost zegt
Typisch Duits, knallen alles om tot “slammed” & “dubbed”. Niet mijn smaak..liever origineel!
resulutionNL zegt
Kan die wel hebben.
str8six zegt
Die Wraith is echt dik!
cossiekiller zegt
Er bestaan mooie Rolls. Maar ipv deze, of zelfs een standaard Wraith zou ik toch opteren voor een smaakvolle nieuwe Continental!
snuif zegt
-edit: dank u! is inmiddels gefixt-
cvoo zegt
Gewoon boef man….
niex zegt
Het statige is er zo wel vanaf. Ieder zijn ding, een RR vernaggelen heeft nog iets grappigs.
soundgarden zegt
Die zwarte velgen zijn echt zum kotzen…jakes
schreute01 zegt
@soundgarden: wie is Jakes?
rollingstoned zegt
@schreute01: villeneuve?
frank2b zegt
Nee.
Neeeeneeeeneeee nee.
Niet. Doen.