Het zou zomaar kunnen dat je straks niet de enige bent in de straat met Volvo EX30. Gelukkig is er een manier om je te onderscheiden.
De Volvo EX30 is nog maar net gearriveerd, maar de verwachtingen zijn hooggespannen. Niet zonder reden: het is een Volvo, het is een cross-over, hij is elektrisch en de prijs is schappelijk. Kortom: alle ingrediënten voor een succesnummer zijn aanwezig.
Het ziet er dus naar uit dat Nederland binnenkort overspoeld wordt met Volvo EX30’s. De eerste 173 exemplaren staan al op kenteken. Met een EX30 ga je straks dus compleet op in de massa. Wat voor de meeste Volvo-rijders waarschijnlijk geen bezwaar is.
Mocht je nu toch een Volvo EX30 willen die net iets dikker is dan die van de buurman, dan is er nu een oplossing. De welbekende Volvo-tuner Heico lanceert namelijk hun accessoirelijn voor de Volvo EX30.
Bij Heico kennen ze hun doelgroep: Volvo-eigenaren zitten natuurlijk niet te wachten op opzichtige bodykits. De aanpassingen van Heico zijn daarom heel subtiel. Voor nu zijn de belangrijkste aanpassing de velgen. Heico biedt twee verschillende typen velgen aan, in de maten 20 en 21 inch. Bij Volvo zelf kun je niet groter dan 20 inch krijgen.
Heico heeft ook een upgrade voor het onderstel, met sportveren die de cross-over met 30 mm verlagen. Voor de juiste stance levert de tuner tevens 20 en 30 mm spoorverbreders. Om te laten zien dat je niet in een standaard Volvo rijdt kun je de letters achterop laten vervangen door Heico.
Wat moet dat kosten? Op de Nederlandse website zijn de accessoires nog niet te vinden op dit moment, dus we moesten even op de Duitse website kijken. De velgen kosten (in Duitsland dus) €2.400 tot €3.356 per set, voor de veren betaal je €390 en voor de spacers €269.
Mocht je dit allemaal te subtiel vinden: Heico heeft nog meer upgrades voor de Volvo EX30 in petto, inclusief een heuse bodykit. Als je écht een dikke EX30 wilt moet je dus nog even geduld hebben.
Benieuwd hoe een standaard EX30 rijdt? Wouter vertelt het je in de onderstaande video:
pomoek zegt
valt inderdaad bedroevend weinig te configureren aan een EX30. 5 kleuren, waarvan 3 grijs. Interieur één kleur. groenig. Net als bij Tesla. BYD. Volkswagen ID modellen. Het urenlang configureren en dubben over een scala aan opties (toch die parelmoer lak?) wordt uit het koopproces gesloopt. Autobouwers bieden het niet meer aan en blijkbaar is er ook geen markt meer voor.
Het tijdperk van de petrolhead komt ten einde.
flow82 zegt
U kunt de auto in elke kleur bestellen, zolang het maar zwart is.
O plaat zegt
Niet verwonderlijk dat men in de crossover wereld niet naar de auto liefhebbers kijkt.
DeWitteCondor zegt
Amen. De EX30 had best een fraaie wagen geweest als ze dit design in een hatchback vorm hadden gegoten. En dan wat meer keuze aan kleuren hadden geboden want dit is gewoon droevig. Ik krijg hier enorm een entry level gevoel bij: leuk dat je bij ons >40k komt uitgeven maar we bieden je alleen het minimale.
Gulli zegt
Ik vind hem aan de buitenkant best geslaagd, maar van binnen vind ik het vrij treurig. Uiteraard het grootste gemis is het gebrek aan knoppen, en dat Google blijkbaar je hele auto inmiddels heeft overgenomen (ik wil geen Google!!). Maar een van de interieurafwerkingen is dat gerecyclede plastic dat je op je deuren en dashboard kunt krijgen, ik vind het net de vloer van een openbaar toilet. Ik snap dat ze willen laten zien dat het gerecycled is maar had dat dan niet net ff iets hoogwaardiger kunnen zijn?
marco22 zegt
https://car-images.bauersecure.com/wp-images/173590/1752×1168/93-volvoex30-interior.jpg?mode=max&quality=90&scale=down is dit ook de vloer van een openbaar toilet?
MarcoM zegt
Even wrappen en klaar is de andere kleur.
marco22 zegt
Interieur; zwart, groen, blauw of grijs (wol).
Kleur? Zwart, geel, grijs, wit, lichtblauw. Waar zie jij 3 grijze kleuren?
raoufff zegt
Echt werkelijk niet om aan te gluren zo’n Chinese Volvo!
machielvdd zegt
De EX30 is gewoon ontworpen door het Europese designteam ;)
Aon zegt
Deze auto is niet zo Sizopaples als de bedoeling is hihi :D
PunicaOase zegt
Een nette te spuiten achterbumper was leuker geweest ipv dit droevige matte plastic en een paar velgjes :-(
Fernando zegt
Als je nou geen Chinese Volvo koopt dan heb je ook niet het probleem dat de buurman dezelfde Volvo heeft
mashell zegt
Berijders van een zwarte Tesla Model 3 of een witte Model Y zien dat anders. Die denken ook als je een dikke Amerikaan kiest heeft de buurman gewoon dezelfde.
mashell zegt
Die auto kan toch niet goed snelladen?
kennone zegt
Ik zou hem voral niet bestellen. Ziet er toch niet uit dit. Blijf het knap vinden dat zowat alle merken voort niet kloppende en echt lelijke modellen op de markt brengen en ze ook nog als warme broodjes gesleten krijgen.. 10/20 jaar terug zagen de auto’s er echt een stuk beter uit.
Janus zegt
Naar Everlast Customs by Niels vsn Roij!
volt zegt
Gewoon voor een mooie Franse Renault Mégane E-TECH EV met premium dashboard gaan! Ruimer met grotere wielbasis, meer bagageruimte en een stuk lichter!
kennone zegt
En ook een stuk lelijker! Lijkt net of de meeste mensen hun smaak nog niet terug hebben gekregen na de Corona griep.
Gulli zegt
Ik ben benieuwd of Heico er ook een paar extra Duracells in kan zetten en daarmee het vermogen op kan krikken, dat was toch altijd wel fijn van hun behandelkuurtjes op ICE’s.
ericc zegt
Eenheidsworst! Door het overaanbod aan Chinese, Koreaanse en Japanse EV SUV ‘s hou je het nu al niet bij. Het wordt triestig als autoliefhebber in de toekomst.Gelukkig is er nog de Maserati GranCoupe Folgore!