De luxe mastodont van BMW heeft een vorm gekregen.
Tot nu toe moesten we het stellen met spyshots. Fotosoeper Aksyonov Nikita heeft de nieuwe SUV uit München digitaal tot leven gebracht. Heel spannend zal het uiterlijk van de Mercedes GLS en Range Rover concurrent niet worden. Pak een X5, voorzie het voertuig van een groter maatpak. Kijk vervolgens naar de huidige 5- en 7 serie en tover de elementen van deze auto’s op de SUV. Voilà, de X7 is geboren.
Geïnteresseerden hoeven niet lang meer te wachten op de onthulling van het vlaggenschip. De verwachting is dat BMW over een maand in Frankfurt met een concept gaat komen. De productievariant zal vervolgens ergens in 2018 worden gepresenteerd. Eind 2018 staat ‘ie naar verwachting bij de dealer.
De auto komt op het modulaire CLAR platform te staan. De huidige 5- en 7 staan hier ook op. De volgende generatie 3 Serie en X5 zullen vervolgens ook op dit platform komen te staan. Qua uiterlijk zullen toekomstige BMW’s vermoedelijk nog meer op elkaar gaan lijken. Een tikkeltje saai, maar die eenheidsworst zie je -helaas- tegenwoordig steeds vaker bij autofabrikanten.
fanboy zegt
Gelukkig staat er op de achterkant een badge om te zien welke het is, want hoe ga je dit nou uit elkaar houden met een X5?
rauto zegt
@fanboy: Simpel; ogen open doen !
desjonnies zegt
@rauto:
De universiteit van Koblenz begint een nieuwe studierichting om Mercedes, Audi en BMW modellen uit elkaar te houden. O.lv professor Zundkerze en Dr. Harry Kottflüfel en Eva von Groben Scheinwerfern.
Zo hebben ze mij onlangs verward van de 61 afgehaald omdat ik bij hoog en laag bleef beweren een Mercedes Taxi te hebben gezien met AMG logo’s en een BMW M5 waar M achterop stond.
Na een flesje Gerolsteiner en een currywurst met bratkartoffeln mocht ik mijn weg weer vervolgen.
rauto zegt
@desjonnies: hahaha heerlijk dit op de Woensdag morgen!
mrB zegt
@rauto: dat is dus iets wat je liever niet doet bij zo’n bmw x monster.
defl8 zegt
@fanboy: Optie 234821B “Type aanduiding achterwege laten” [€0,00]
Zeer populair en werkt marktwaarde verhogend.
PeugeotGTI zegt
Welke troll heeft plaatjes van een X5 boven dit artikel gezet?
Senne zegt
Niet om aan te gluren dus…
Maar enfin, dat was ook wel te verwachten…
Dutchdriftking zegt
Het 7 serie frontje past goed, maar het zijaanzicht is echt niet te pruimen.
breakingpoint zegt
Freude am “fahren” kan nu wel heel letterlijk vertaald worden. Een boot op wielen dit. Bah bah bah
lekkaah zegt
Sorry fotosoeper maar dit had ik ook kunnen doen.. X5 knippen, met 20% vergroten en voila
Uiteraard lijken die modellen steeds meer op elkaar maar zo erg als dit zal het niet zijn denk ik..
Entwicklung88 zegt
Straks ook nog een X7M..? Het houdt niet op, niet vanzelf..
sezz zegt
Zo komt de nieuwe X7 er schijnbaar eventueel wellicht denkbaar mogelijkerwijs hoogstwaarschijnlijk naar het nu uitziet in grote lijnen met slechts minimale aanpassingen uit te zien, misschien.
mercedesw140 zegt
Ik vind hem er heel raar uitzien. De Mercedes GL/GLS, Chevrolet Suburban, GMC Yukon XL zijn mijn favoriet in dit segment van de full size SUV’s. Ik hoop dat de productieversie van de X7 meer in proportie is en minder lijkt op de X5.
racenderechter zegt
Geen zorgen. De X7 gaat er totaal anders uitzien dan deze verschrikkelijk amateuristische renderings. Het is nog een beetje vroeg he Ruben.
intimrasiert zegt
Nou, en wat voor vorm. #LAMAZITTE
roquez zegt
Klopt wel; X5 + 2 serie achterkant = X7 geen speld tussen te krijgen.
Die achterportier lijkt wel vrij lang trouwens …
peug206 zegt
@roquez: dat krijg je als je begint met vergroten van een kleiner model en niet op details let :-)
730ld zegt
Pffff nou doe mij maar een GLS. Dit ziet er niet uit. Een X5L. Ik vind de X5 sterk verouderd intussen en dit maakt het er niet beter op. De GLS heeft tenminste een uniek design en is erg groot. Van een X7 verwacht je ook dat deze kolossaal is en dat is nu niet. En dan nog niet gesproken over het interieur
rauto zegt
@730ld: nee de GLS is niet verouderd nee …
desjonnies zegt
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat hier nog markt voor bestaat.
Grote onhandelbare wagen voor stadsgebruik, hij past nauwelijks in een door de EU voorgeschreven parkeervak qua afmetingen en in menig parkeertoren hoor je het geluid van schrapend metaal van je dak tegen beton.
De vrachtwagen probeert men te weren uit stadskernen en dit mag.
Iedereen doet hulie huilie over het milieu, fijnstof, Tesla maar dit, een opgevoerde Fendt tractor met BMW logo’s, dit mag.
Rare wij.
doublechevron65 zegt
@desjonnies: in Duitsland is alles groter en breder, dus past dan wel, sowieso in de woestijn.
mashell zegt
@desjonnies: in de VS doen ze niet aan EU standaard parkeervakken en is de meest verkochte wagen daar is eigenlijk een vrachtwagen. Een BMW X7 vrachtwagen past dus prima in de VS.
duittenb zegt
Denk dat het toevoegen van “X7” op de achterkant een €1500 optie gaat worden die iedereen neemt, anders had je net zo goed een X5 kunnen kopen :-)
w0ut zegt
Ik wacht wel op de X8. ;-)
v6ti zegt
@w0ut: liever de x9 met 7 deuren
michaelcorleone zegt
Wil je een SUV van dit formaat, dan neem dan een Landcruiser, Lexus LX, Lincoln Navigator, Escalade of een Yukon.