Hoogstwaarschijnlijk.
Elkaar aftroeven. Dat is wat de Duitse merken het liefste doen. Met name de drie premiummerken Audi, BMW en Mercedes. Hun non-plus-ultra divisies Audi Sport, BMW Motorsport en AMG doen eigenlijk niets anders dan automobiel ver plassen. Zinnig? Welnee, de Mercedes-AMG E53 toont aan dat veel sneller niet echt nodig is. Wel leuker, trouwens.
Orde op zaken
Er zijn voldoende mensen die gewoon het dikste van het dikste willen hebben. zonder dat ze meteen willen komen voorrijden in een S-Klasse. BMW heeft een tijdje geleden de M5 en de M5 Competition onthuld en Audi heeft de RS6 Avant gelanceerd. Tijd voor AMG om torde op zaken te stellen.
Lekkage E63
Links en rechts hebben we op het internet al diverse lekkages van de gefacelifte E-Klasse gezien. Zelfs Mercedes ‘lekte’ wat camouflagemateriaal. Op basis van de vele spyshots, de designtaal van Mercedes en wat automotive instinct, hebben de heren van Kolesa.ru deze renders gemaakt. Vaak slaan we renders over, omdat ze overduidelijk een matig beeld geven. In dit geval ziet het geheel er heel erg gelikt en vooral realistisch uit.
Panamericana
Aan de voorkant zien we dat de E63 een stukje gladder en strakker is qua bumperpartij, al zijn de verschillen subtiel. De duidelijkste indicatie dat je te maken hebt met de nieuwe E63, is de Panamericana-grille met verticale spijlen. Net als bij de A6 (C6) facelift zijn de verschillen aan de achterkant groter. De E-Klasse krijgt namelijk nieuwe, platte achterlichten die qua vorm in de pas lopen met andere Mercedessen van dit moment. De zwarte velgen zijn optioneel op de Coupé en Cabrio en dienen waarschijnlijk alleen ter indicatie.
640 pk. Hopelijk.
In technisch opzicht kun je de laatste MBUX-infotainmentsystemen verwachten. Qua motor hoef je niet bang te zijn: deze zal de V8 nog even houden. De 4.0 V8 levert in de AMG GT S Coupé 4-Door 640 pk. Een mooi getal om de Audi RS6 en BMW M5 naar het tweede plan te verwijzen.
Edge zegt
De achterkant komt behoorlijk overeen met wat ik van de spyshots heb gezien, maar de koplampen worden volgens mij toch wel iets anders. Bij de render lijkt het alsof je de gewone koplampen op 90% produceert en dan terug op de auto zet, maar op de spyshots ogen ze wat platter en bredere dan hier.
ometom zegt
@Edge: Eens, lijkt me niet dat de koplampen er zo uit komen te zien. Ik verwacht meer een zelfde type koplampen als bij de huidige cls- en a-klasse.
antielectrischeautos zegt
Die C stijl loopt wel erg raar voor mijn gevoel en die achterlichten vind ik er ook niet uitzien…
bsxc2 zegt
De achterkant is nu net een W212 (pre-facelift).
pindakoning zegt
@bsxc2: en dat is eigenlijk helemaal geen verkeerde keuze
louise zegt
@bsxc2: belediging voor de W212, die ziet er een stuk beter uit ;)
viezefreddyw zegt
De grill te groot en de koplampen te klein. Beetje uit verhouding zo. Sowieso vind ik de Panamericana-grill niet passen op een sedan.
barendbotje zegt
Hebben op de voor en achterkant verschillende mensen gewerkt? Voorkant is ronde vormen en de achterkant hoekig..
langejohn zegt
Hij wordt er niet mooier op.
mp014 zegt
@langejohn: nee idd, ik vind sowieso dat MB het kwijt is met die rare bliksem McQueen voorkant op al hun modellen. Je ziet geen verschil meer tussen een a en s een GT of wat nog meer
berlinetta zegt
Ik vond de vorige E-klasse al niet mooi in AMG-trim, maar bij deze wordt het er zeker niet beter op. Een normale E-klasse zonder alle poespas blijft toch het mooist.
pablo1971 zegt
Niet echt mooier, nogal onevenwichtig design.
En ik kan de E AMG niet los zien van de typische bestuurder (semi/wannabee/echte crimineel, buitenlandse afkomst). Ik ken in ieder geval geen reguliere Nederlander die er in rijdt.
3rotorboi zegt
@pablo1971: bart
fransananas zegt
En opnieuw is de E-AMG de lelijkste van de familie. Die toch al niet zo mooi meer is
aschja zegt
Ach. Wat geeft het. Alle dealers kunnen weer een nieuwe uitzoeken.
poes zegt
Achterkant beter zo. Gaat een beetje terug naar de facelift versie van het vorige model. Die vond ik een erg mooie achterkant hebben :)
Dutchdriftking zegt
Met name de achterzijde is op deze manier echt wel een stukje mooier. De koplampen tonen overigens wel wat klein, klopt dat wel? Hoe dan ook, het gaat weer een fijn ding worden.
mwti zegt
Niet dik.
str8six zegt
De nieuwe design taal van MB kon me voorheen best bekoren maar het is nu meer van hetzelfde geworden, beetje VAG-ish. Jammer is dat.
smex zegt
Ik mag hopen dat ze hier niet ookal die lelijke “omgedraaide” grill gebruiken. Goed zal toch nooit voor mij zijn. Ik “shop” liever in Ingolstadt of Munchen.
petros zegt
Lijkt van achter gewoon terug op op het oud model
kempenaer zegt
Lekker vol en bullig. Bruut ook. Beetje Amerikaans ook.
laarhovenn zegt
Achterkant dik, voorkant ziet er vreemd uit.
autolb zegt
Ziet er goed uit??
f40racer zegt
Wat zijn we weer lekker negatief met z’n allen
alper zegt
Holy shit. Wat een flut design. Dit is Koreaans design uit de jaren 90..
Wie had ooit gedacht juist Koreanen met betere designs komen. Uiteraard met hulp van Peter Schreyer.
Poulusma zegt
Deze E lijkt wel downsyndroom te hebben.
Damn wat doen die ontwerpers bij Mercedes toch, voor mijn gevoel kon het al niet echt lelijker dan híj al was.
Het ziet ernaar uit dat ze er toch in geslaagd zijn…
En dat terwijl de nieuwe A en A sedan (een mooi alternatief voor zijn minder geslaagde broertje de CLA) er een stuk beter uitzien dan voorheen!
Pordon zegt
‘realistisch’ kom op, dit is gewoon een slechte photoshop waarbij de verhoudingen totaal niet kloppen.