Het interieur van de Taycan Turbo GT in het echt is bijzonder kaal als je het Weissach Pakket bestelt.
Zojuist kon waarde collega @RubenPriest jullie bijpraten over de Porsche Taycan Turbo GT. Dat is het nieuwe topmodel van de elektrische Porsche. Eerst was er al een subtiele facelift, nu Onze hoofdredacteur @michaelras is op dit moment in Leipzig om de auto in het echt te aanschouwen.
We gaan voor nu eventjes iets dieper in de Taycan Turbo GT met het Weissach-pakket. Dit is de eerste keer dat je Weissach kunt bestellen op een Taycan. Het kwam ooit als optie op de Porsche 918 Spyder en sindsdien is het een optie geweest op de 911 GT3 RS en 911 GT2 RS.
Weissach pakket
Nu zijn die auto’s als concept iets meer hardcore dan een Taycan, maar Porsche heeft goed zijn best erop gedaan. Het Weissach-pakket kost niets extra, maar je krijgt er wel een hoop voor terug. Of nou ja, je krijgt heel veel niet en daardoor verlies je meer kilo’s!
Wat dat betreft lijken de tijden van de Porsche 968 Club Sport en Lamborghini Diablo SV te herleven. Destijds hoefde je bij die twee puurdere versies niets extra te betalen. Onze hoofdredacteur en grote baas @michaelras is op dit moment druk met de camera in de weer.
InterieurTaycan Turbo GT
We vroegen hem om eventjes in te zoemen op de achterbank. Of in elk geval, de ruimte waar je die mag verwachten. Ondanks dat het kaal is, is het wel schitterend afgewerkt. Overal zien we koolstofvezel en RaceTex, twee extreem premium materialen voor een interieur. De voorstoelen zijn ook geheel van carbon.
De Taycan Turbo GT Weissach Package heeft ook lichtere wielen (minus 10 kilogram) en lichtere remmen (minus 2 kilogram). Al met al moeten alle maatregelen (plus de upgrades_ zorgen voor een gewichtsreductie van 60 kilogram. Zelf eventjes op dieet gaan zal dus eveneens gaan helpen om de PK-gerwichtsverhouding te verbeteren.
PK-verwarring
Over paarden gesproken, de Taycan Turbo GT heeft 789 pk en 1.340 Nm. Dat vermogen en koppel haalt de auto altijd en overal. Zet je de Launch Control aan, dan heb je meer dan duizend paarden tot je beschikking (1.034 pk om precies te zijn) en dan is er een ultra-korte overboost periode van 2 seconden dat je 1.108 pk hebt. Maar zie het als een 789 pk sterke auto met een verrassing, dan als een 1.108 pk sterke auto.
Nu zijn we vooral benieuwd hoe de Porsche presteert in de bochtjes. De standaard Taycan is al puik en dit belooft een enorme pretletter te worden. Nu er honderden supersnelle EV’s op de markt zijn, is snel zijn niet iets waarmee je je onderscheidt. Goede rijeigenschappen zijn dat wel. We verheugen ons dan ook op de proefrit als de Zuffenhausers ‘m klaar hebben staan!
panam1 zegt
Maar geen geluid, trekt harder op dan een F35 , maar het enige wat je hoort is gezoem, 0% beleving en na 5x optrekken heb je t wel gehad. Ken behoorlijk wat mensen die hun taycan weer hebben ingeruild, voor dat geld is veel meer ‘plezier’ te kopen
audirs3 zegt
@panam1 waarom is ‘gezoem’ geen beleving, maar zou het ‘gebrom’ van een ICE dat wel zijn? Jij zou waarschijnlijk 100 jaar geleden hebben geklaagd dat alleen ‘gehinnik’ echte beleving zou geven…
Wolflow zegt
Ik ben vooral benieuwd of er ook een Turbo bij dit pakket zit.
Maar het zal wel naaierij blijven
escort77 zegt
Zit er nou een plaat in ipv een rugleuning? Dan kan je dan een paar ski’s dus ook vergeten?
Jantje_555 zegt
heb ik ook gezien. ipv echt leeg, is simpelweg de achterbank weg maar de afsluitingen, ventilatie roosters aan de voeten, frame er nog allemaal wel. Beetje vreemd want hadden nog wat meer kilo kunnen winnen.
ecknine zegt
Deze gaat voor geen meter verkopen en gaat over een goed jaartje met dikke korting in stock te koop staan… mark my words. De Turbo S versie krijgen ze ook aan de straatstenen niet kwijt en gooien ze u mee dood met stockkortingen en tweedehands aanbiedingen.
MartijnGizmo zegt
Ziet eruit alsof je er prima arrestanten mee kunt vervoeren!
mc96 zegt
Ik vind het een gaaf ding. Ik vind m sypathieker dan de zoveelste over de top GT3 RS. Alhoewel het natuurlijk een heel andere auto is ademt ie voor mij een beetje de sfeer van een 964 cs uit.
Jantje_555 zegt
maar dan zonder de prachtige sound en manuele bak van de 964
harrie zegt
Er is toch niemand die een Taycan primair koopt als trackday toy, dus waarom zou je de achterbank eruit halen omwille van wat gewichtsbesparing op een nog steeds loodzware auto.
Extreem schizofrene auto dit, maar ja straks kan Porsche er vast weer een juich persberichtje uitgooien over het zoveelste nikszeggende ring record.
cossiekiller zegt
Waarom zitten er nog achterdeuren in? Maak die dan ook dicht, heb heb je nog heel wat gewichtsbesparing.
En kan je hem aanbieden als een shooting break… Die naam verkoopt tenminste
ralfast zegt
jammer dat we op bestelbussen ook bpm moeten gaan betalen, was een goede bedrijfswagen geweest anders!