Met een paar eenvoudige aanpassingen is het eindresultaat van deze M440i Gran Coupé bovengemiddeld fraai te noemen, nietwaar?
Het leven van een BMW-liefhebber gaat niet over rozen. Zeker niet voor de liefhebbers waarbij de ogen 100% functioneren. Qua design kiest men vaak voor een shockerend effect dan een fraai ontwerp. Denk aan de Z3 Coupé, 7 Serie (E65), X6 (E71), i3 en natuurlijk de huidige generatie BMW 4 Serie. En de i8, i7, iX natuurlijk. Of de eerste generatie X1 en X3. Of de facelift van de G01. Laten we het erop houden dat apart design een bewuste keuze van BMW is.
Bij de 4 Serie is het met name de voorzijde die de wenkbrauwen doet fronsen. Reken maar dat er bedrijven zijn die deze grille gaan aanbieden voor E92 3 Series van 10 jaar oud. Sterker nog, er zijn al bedrijven die deze Theo en Thea-look aanbieden voor de BMW E60.
M440i Gran Coupé van 3D Design
Enfin, het is gewoon eventjes wennen en over tien jaar vinden we het allemaal wel meevallen. Maar naast smaakgevoelig is de auto ook vrij gevoelig qua uitvoering. Dat bevestigen de foto’s die we vandaag binnenkregen van het Japanse 3D Design.
Dat is een tuner in het hogere segment die BMW’s vrij subtiel aanpakt. In dit geval was het de buurt aan de BMW M440i Gran Coupé.
Bij 3D Design werken ze graag met subtiel carbon in plaats van enorme plastic bodykits. Aan de voorizjde is er een koolstofvezel splitter. Het is niet zo dat de grille er kleiner van wordt, maar het is op deze wijze wel meer in verhouding nu er visueel ‘gewicht’ onder de grille zit.
Wat natuurlijk ook helpt is dat het om een zwarte auto gaat met het uitgebreide zwarte hoogglans pakket. Hierdoor ligt er nog veel minder nadruk op de vorm van de grille.
Meer vermogen!
Maar genoeg over Die Nase. Hoe zit het met de rest? Dat is ongemeen fraai, naar onze bescheiden mening. Er zijn nieuwe sideskirts en we zien achter het voorwiel een ‘fender strake’.
Dat laatste had niet gehoeven, alhoewel het veel subtieler is gedaan dan bijvoorbeeld ABT en Brabus doen. Aan de achterzijde treffen we een koolstofvezel spoiler en diffusor aan. Daarnaast is er een nieuw sportuitlaatsysteem gemonteerd met vier dikke eindpijpen.
Het beste nieuws komt van de wielen. BMW heeft enkel en alleen keuze uit enorm drukke designs, altijd in bi-color uitgevoerd:
In dit geval heeft 3D Design gekozen voor eenvoudige 5-spaaks velgen. Ze meten 20 inch en zijn gesmeed, dus lichter dan de meeste BMW-wielen voor de M440i. Dat betekent een lager onafgeveerd gewicht en dus een betere wegligging.
Daar zorgen de verlagingsveren (30 mm voor en achter) ook voor. De motor wordt ook aangepakt, zij het vrij subtiel. Er is nu 437 pk beschikbaar. Dat is precies genoeg, nietwaar?
Meer lezen? Dit zijn 11 redenen waarom de BMW 4 Serie grille briljant is!
mijosu zegt
Naar mijn smaak toch iets teveel een buikschuiver. Kan toch niet echt subtiel noemen.
kniesoor zegt
Mijn hemel, wat een dorpels. Als we die hier op de dijken zetten kan de zeespiegel vrolijk doorgaan met stijgen en hoeven we ons desondanks nooit meer zorgen te maken over overstromingen.
smex zegt
Met die lelijke grill nog steeds een lelijk hok.
leaper035t zegt
*vind ik
harrie zegt
In zijn natuurlijke habitat gefotografeerd.
ukbob zegt
Haha! Helemaal ja.
Er mist nog een petje ergens…
doublechevron65 zegt
Bovengemiddeld lelijk 👀
Dutchdriftking zegt
Moeilijk. De uitlaten zijn mooi subtiel, maar omdat ze in zo’n enorm opvallen diffuser zitten vallen ze toch op. De wielen zijn inderdaad gelukkig niet in de bi-color variant die BMW levert, maar ze hebben wel een enorm Profile tyre center gehalte. En een splittertje kan bes geinig zijn, maar doe deze dan lekker zwart. Ach, er is gelukkig nog wel een 3 of 4 serie leverbaar welke wél juist uitgevoerd is, en dat is een Alpina. De vraag is alleen wel voor hoe lang nog.
Richmond zegt
Poeh nee, juist niet. Teveel skirts, te laag en die diffusor. Het is geen F1 auto.
ukbob zegt
Zoals zovaak in dit soort gevallen: doe mij maar het origineel in ‘senioren spec’: donkerblauw of donkergroen met caramel interieur.
Al die velgen, plastic frutsels en gevonden pk’s mogen ze op de plank laten liggen voor als typische bmw rijders dit ding over een paar jaar kopen en gaan ‘verfraaien’…
(Niet onderhouden; zoals verse remmen, beurtje en fatsoenlijke banden, nee de Duitse engineers hen zorgvuldige ontwerp vernachelen met dit soort spul).
kapitein zegt
Blijft een lelijkerd. Die standaard leverbare velgen zijn trouwens echt allemaal niet om aan te gluren, dan is dit wel een verbetering inderdaad.
ralfast zegt
Eigenlijk heeft de neus op deze manier wel wat weg van de single frame grille van Audi. En zeker met dit soort bumperkits is het gewoon een RS…
kenner zegt
Dacht ik ook aan, en de achterkant op een Giullia.
ffw88 zegt
Beeldschone auto? 😂
mashell zegt
Er zijn de verkeerde foto’s geplaatst. Het was vast de bedoeling een setje foto’s van een bordeauxrode met chroompakket te plaatsen. Want dit lijkt met die stootrand rondom gewoonweg een botsauto, was voor een ander artikel over hoe je een karikatuur van een auto maakt bedoeld.
werf76 zegt
Vanaf de achterzijde lijkt het wel een Alfa Guilia.
rollingstoned zegt
De enige verbetering die ik zie zijn de velgen idd.
grandmasterb zegt
Te weinig pk’s, een Alfa Romeo Q heeft er veel meer, is mooier zonder die aftersales rommel en is ook nog veel exlusiever.
Arno's zegt
Toen ik de achterkant zag was het eerste wat in me opkwam; Alfa