• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zo immens populair is Drive to Survive 4

Auteur: willeme, gepost 3 april 2022 om 13:47 – 16 Reacties

Drive to Survive 4

Drive to Survive 4 is bijzonder populair. En dus wordt de Formule 1 populairder.

Drive to Survive is een bijzondere ervaring voor de F1-kenners. Zeker de mensen die al jaren de sport volgen, zien ineens een compleet andere kant van de F1. Eentje die voornamelijk is verzonnen. Denk aan spanningen tussen coureurs die er totaal niet zijn of commentaar en reacties die bij een ander moment horen.

Seizoen 1 was een verrassing, seizoen 2 was niet verkeerd en toen kwam het derde seizoen. Dat was episch vergezocht. Nu is er een kleine kanttekening op zijn plaats, want voor seizoen 3 moesten de programma makers enorm hun best doen. In de corona-periode was er bijzonder weinig materiaal. Ook gebeurde er op sportief vlak niet veel spannends. Mercedes en Hamilton werden eenvoudig wereldkampioen.

Drive to Survive 4

Drive to Surive seizoen 4

Je zou dus kunnen aannemen dat ze met het vierde seizoen wél voldoende materiaal hadden om mee te werken. Het was namelijk bijzonder spannend. Zowel vooraan (Hamilton en Verstappen) als in het middenveld.

Maar nee hoor, Drive to Survuve begint een beetje een persiflage van de F1 te worden. Dat maakt echter niets uit, want Drive to Survive 4 is namelijk populairder dan ooit! Dat meldt Greg Maffei. Hij is de CEO van Liberty Media, dus hij zal het wel weten.

We zijn blij om te kunnen melden dat Drive To Survive de nummer 1 show is van Netflix in 33 landen. Het vierde seizoen is nu beter bekeken dan het voorgaande seizoen. Het is dus nu al een enorm succes. Er zullen ongetwijfeld ander factoren zijn waardoor de F1 steeds populairder is, maar dit kunnen we zeker niet onderschatten.

Greg Maffei, CEO Liberty Media
Hello

Verstappen

Een documentaire populair maken is erg lastig. In dit geval worden de afleveringen sensationeler gemaakt dan dat ze zijn. Sterker nog, seizoen 4 zit vol met feitelijke onjuistheden . Het ergste is misschien nog wel de Formule e-commentator, die ineens ‘live’ commentaar heeft ingesproken voor de documentaire.

Dat is Jack Nichols, die absoluut zijn vak verstaat, maar het dus (achteraf!) spannender maakt dan dat het is. Ook was de heldenactie dat Mazepin zichzelf unlapped, bijzonder vergezocht. Omdat men de waarheid nogal verdraaid in DTS, werkt Max Verstappen liever niet mee aan de documentaire.

Via: Autosport.com

Ook interessant!

  • Max Verstappen Netflix
    Video: nieuwe Drive to Survive seizoen 4 trailer
  • Hamilton wil Verstappen vernietigen
    Video - De eerste trailer van Drive to Survive is hier
  • drive to survive
    Officieel: Netflix komt met 4e seizoen Drive to Survive
  • Meer Max Verstappen in Netflix Drive to Survive?

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Drive-To-Survive, Formule 1, netflix, Racing, Video

Vorig bericht: « Vinden we de BMW M3 neus zo nog een stuk mooier?
Volgend bericht: Verstappen wil dat F1 meer verantwoording aflegt »

Lees Interacties

Reacties

  1. damrakker zegt

    3 april 2022 om 14:21

    Reality based fictie. Kenmerkend voor het tijdsbeeld anno nu.

    Login om te reageren
  2. jaribombarie zegt

    3 april 2022 om 14:38

    Ik heb ongeveer 2,5 afleveringen gekeken en ben toen opgehouden. Wat een soap-meuk hebben ze er van gemaakt zeg.

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      4 april 2022 om 20:37

      @jaribombarie: Nadat ik heb moeten controleren of Grosjean echt 10 minuten in die brandende auto bleef zitten ben ik ook afgehaakt. Het lijkt wel een film ipv docu.

      Login om te reageren
  3. rob5nismo zegt

    3 april 2022 om 14:48

    Ik heb alles in 2 dagen gekeken van seizoen 4 het was wel vermakelijk als je de aangedikte stukken wat negeert

    Login om te reageren
  4. Turbo S zegt

    3 april 2022 om 15:04

    Na seizoen 1 ben ik afgehaakt.

    Login om te reageren
  5. z4coupe30si zegt

    3 april 2022 om 15:26

    Heb de eerste, de helft van de tweede en de laatste aflevering gekeken.

    Laatste aflevering was wel leuk. De rest vond ik aardig brandhout.

    Login om te reageren
  6. ghini zegt

    3 april 2022 om 16:58

    Je moet een beetje door de aangedikte stukken heen kijken, en de beelden die niet bij zelfde moment horen, maar de extra inkijkjes die je normaal niet krijgt, het deel achter de schermen, dat maakt het voor mij leuk. Daar zou ik wel meer van willen zien.

    Login om te reageren
  7. fapfap zegt

    3 april 2022 om 17:13

    Beetje flauw van AB om een “objectief” artikel van een tv-serie te maken, alleen omdat Max er tegen is. Aan het eind blijft het entertainment. Of gaan jullie ook artikels maken over hoe slecht Fast & Furious, Ford vs Ferrari of de Schacherdocumentaire zijn?

    Login om te reageren
    • fapfap zegt

      3 april 2022 om 17:14

      @fapfap: *Schumacherdocumentaire

      Login om te reageren
  8. c4seum zegt

    3 april 2022 om 17:27

    Drive to Survive is een ongelooflijk ziekmakende verdraaiing van de realiteit. Alles wordt maar geknipt en geplakt en de sfeer van een raceseizoen compleet verkracht. Bah.

    Login om te reageren
  9. HZW zegt

    3 april 2022 om 18:34

    Geen aflevering van gezien, de trailer beviel me al niet, dus zeker geen tijd aan verspilt.
    Het interesseert me ook niet echt wat er achter de schermen afspeelt, ik kijk de Race, en meer niet.
    Al dat slap geouwehoer er naast en om heen, ga ik geen tijd aan besteden.

    Login om te reageren
  10. PunicaOase zegt

    3 april 2022 om 21:00

    Als ze de waarheid verdraaien of met aandikken sensatie zoeken ga ik er niet naar kijken. Gruwelijke hekel aan.

    Login om te reageren
  11. flyerbunch zegt

    3 april 2022 om 22:04

    Zandvoort bestond helemaal niet in DTS 4, maar het publiek werd wel geknipt en geplakt in een andere race. Domenicali heeft al aangekondigd om met Max aan de tafel te gaan zitten en hem z’n zin te geven.

    Login om te reageren
    • flyerbunch zegt

      3 april 2022 om 22:22

      Zojuist nog gelezen.. Er wordt zelfs gefluisterd dat er een vierde Grand Prix in Amerika op stapel staat, mogelijk aan de westkust, vooral omdat de Amerikanen zo graag naar DTS kijken. Het is een argument dat je telkens opnieuw hoort. Met andere woorden: ze zijn vooral geïnteresseerd in het drama van vaak in scène gezette rivaliteiten in plaats van de races zelf. Als de serie stopt, omdat de coureurs er niet meer aan mee willen werken, in hoeverre blijft de belangstelling van de Amerikanen dan bestaan? Het is een wankele basis, Liberty Media!

      Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    4 april 2022 om 07:36

    Ik ben na aflevering 1 van seizoen 1 al afgehaakt.

    Login om te reageren
  13. lowlow zegt

    5 april 2022 om 16:18

    Hebben jullie ooit al eens overwogen om artikels te peer-reviewen voor ze te publiceren?
    In letterlijk elk artikel vind ik een schrijffout en in de helft van de artikels een DT-fout.
    Zoals in dit artikel in de laatste paragraaf: men verdraaid…
    Tja zo verdraait vind ik het ook nu ook niet trouwens.

    De search lijkt bovendien ook niet (correct) te werken. Zoek eens op ‘drive’, ik krijg enkel artikels uit 2016 en ouder

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North