Als Dany Bahar designer was bij Lamborghini, dan had de Huracan er als volgt uit gezien: met sobere vijfspakers, uitgesproken uitlaten, en meer tierelantijnen.
Jullie konden al eerder over Ares Performance lezen. Niet de zoveelste tuner die standaarddingen doet, maar een bedrijf dat meerwaarde biedt. Aan boord is de voormalig CEO van Lotus, Dany Bahar, en het grote denken kan je wel aan hem overlaten. Bovendien zit Bahar met het in Modena gevestige Ares weer dichtbij het oude nest; voor zijn move naar Lotus was hij bij Ferrari werkzaam.
Als opwarmertje voor wat komen gaat krijgen we eerst een reeks standaardtuning voorgeschoteld, zoals eerder deze Rolls-Royce Wraith en nu de Huracan.
De nieuwe Lambo-V10 is vooral heel rood, van buiten en van binnen. Het interieur zit vol met Italiaans Nubuck- en nappaleer, schakelen doe je met exclusieve aluminium peddels. Naast optische tuning krijgt de Italiaan ook nog extra pk’s, Ares meldt 650 paarden onder de kap.
goodolddays zegt
Nog steeds niet mijn favoriet maar ziet er ieder geval beter uit dan het orgineel. Te braaf…
mrB zegt
Mooi interieur, maar wat heeft die in hemelsnaam willen bereiken met al die nietszeggende, onsamenhangende tierelantijntjes?!
Dimglor zegt
Ziet er toch wat raar uit..
Achterbumper doet wat denken aan de Mclaren MP4-12C en 650s en afgeleiden..
gtwillem zegt
Geen respect voor deze chatlatan. Heeft Lotus bijna eigenhandig om zeep geholpen, en zichzelf ernstig verrijkt. Logisch dat ie voor zichzelf moest beginnen, want in de automotive wereld word deze kerel uitgekotst.
Zijn creatie doet mij ook vrij weinig. Heb ik liever een mooie donkergroene instap R8 V10, met donkerbruin geruit leder en normale velgen.
gtwillem zegt
@gtwillem: chatlatan moet charlatan zijn….
Echte gentleman, die Bahar:
http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/lotus-boss-dany-bahar-suspended
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: precies! Drol van een vent. Ook in de R8 kan ik me vinden. Al zou ik dan voor een blauwe gaan.
gtwillem zegt
@dutchdriftking: ik heb er laatst een paar naast elkaar zien staan: een rode V10 Plus met alle Carbon opties mogelijk en zwarte velgen en dus die groene non-plus met zo’n amaretto interieur. Zo’n Plus is indrukwekkend, maar ook een beetje kinderachtig. Zoals May zou zeggen: “It tries too hard. And that makes it juvenile”.
Zo’n Lambo en V10 Plus is veel te schreeuwerig en een beetje kinderachtig. En zo’n standaard heeft al 540 (!) pk: dat is al bizar veel.
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: alleen de zwarte wielen zijn al genoeg om de auto te laten staan. Een tijdje geleden was er hier een artikel met een blauwe r8. Creme leder interieur, helemaal top!
valentinorossi zegt
Die achterkant is echt bruut!
kevin82 zegt
@valentinorossi: inderdaad! Veel beter dan het origineel die is veel te braaf en heeft geen dikke achterkant.. Maar deze daar in tegen :-p
Jochempie zegt
Nee.
a3aan zegt
Nou niet gek! Ik vind niet alle tierenlantijntjes even geslaagd, maar die achterkant Is echt heel erg mooi. Die uitlaten hoeven niet zo van mij
damster zegt
Hear, hear, wat gtwillem zegt.
knipperlichtje zegt
Ik zie een soort van Mansory-achtige creatie met de bumper van een Outlander (facelift model). Zowel links- als rechtsachter voorzien van de uitlaat van de Focus ST. Laten we het erop houden dat het niet mijn ding is.
gtwillem zegt
@knipperlichtje: nu je het zegt, die uitlaten komen rechtstreeks van een Focus ST ?
ghini zegt
Heel leuk allemaal, maar bij een auto ontwerpen komt meer kijken dan een leuk ontwerp. Het moet verkopen, de productie kosten moeten in verhouding zijn, moet aan allerlei regels voldoen enz enz enz. Als alle automerken zo zouden doen en denken als deze meneer dan zou alles en iedereen failliet gaan..
VeniVidiVici zegt
Mooi… blij dat hij h’m niet ontworpen heeft dan ?
Turbo S zegt
Veel gavere achterkant dan het origineel.
Edge zegt
Die achterkant vind ik nog wel goed gelukt, maar de rest van de auto is er absoluut niet mooier op geworden. Sowieso zou ik in een flinke boog om alles waar Bahar aan verbonden is heenlopen.
renaultje8 zegt
Maar de Huracan is toch een facelift van de onder Bahar geshowde concept Esprit?
Sta nu live naar een blauw exemplaar te kijken maar echt bijzonder hebberig word ik daar niet van.
Hier staat ook een gele 488 en ook dat doet me weinig.
Er staat hier bij Ahoy leuker spul.
gieltj zegt
Die achterkant is echt heerlijk, die voorkant daar in tegen…
HZW zegt
Doe mijn maar gewoon een originele uitvoering, veel mooier.
autoriteit zegt
Ben ik even superblij dat Dany Bahar niet bij Lamborghini werkt zeg… Hoe hij een schitterende sportwagen tot een kitscherig ding weet om te toveren.
Dutchdriftking zegt
Wat een draak van een auto! Lamborghini’s horen hoekig, en niet rond.
centho zegt
Teveel Audi RS7 Lambos horen inderdaad hoekig te zijn met een complex lijnenspel.
biohazardracer zegt
Uuuh nee bedankt! Doe mij het origineel maar!
philipf zegt
Nee dankjewel!
g00f81 zegt
Hij bedoelt natuurlijk “zo ziet dat ding eruit als ik er overheen heb gepist”
kan het niet echt zijn ontwerp noemen….eerder een uit de hand gelopen tuningsproject
kan vast wel ergens bij een van die knakkers aan het werk die bestaande ontwerpen mishandelen.
g00f81 zegt
@g00f81: en toen had ik de tekst ook nog even gelezen… :)
bigfun zegt
Mooi
dawwg zegt
Die koplampen; omgwtfbbq; mascara uitgelopen ? En achterkant lijkt wel een grote plastic Chinese clone-troep. Om over de velgen maar niet te beginnen; blijft geen klassieke Lambo belijning over zou :(
gwnbmw zegt
@dawwg: “omgwtfbbq” o my god wheres the food barbecue? of bedoel je o my god what the f*ck barbecue? snap ik em trouwens nog steeds niet, en ik dacht met 13 jaren jong toch wel iets meer te weten als een gemiddelde ABer. zal wel, idc.
mrrallycross zegt
Ja lekker! Veel beter dan meteen dat veel te overdreven mat zwart met plastic meuk