Lichtjaren beter dan het gedrocht dat het duo deze week onthulde.
Één van de meest irritante fenomenen in de automobiele wereld, in mijn ogen, zijn die momenten wanneer exclusieve, luxe, premium fabrikanten simpelweg lijken te doen wat ze willen, omdat ze dondersgoed weten dat de harde, welvarende kern de peperdure producten toch wel zal kopen. Het meest recente voorbeeld hiervan komt uit de hoek van Mercedes-Maybach, in de vorm van de Vision Ultimate Luxury.
Toegegeven, het gaat om een Vision-model, dus te koop is hij niet. Dit neemt echter niet weg dat nagenoeg niemand, behalve zij die een onverklaarbare materialistische knik in hun brein hebben, op dit wangedrocht zit te wachten. Gelukkig hebben ze bij Mercedes-Maybach nog enkele breincellen tot hun beschikking, want ook zij lijken te beseffen dat de wereld beter af is zonder een daadwerkelijk productiemodel van de bolide.
Ergens is dit meer dan zonde, omdat de binnenzijde van de wagen een ware lust voor het oog is. We hopen dan ook dat Mercedes-Maybach in ieder geval overweegt het interieur in de toekomst in zekere zin te gebruiken. Mochten ze er dan toch mee aan de slag gaan, laat ze dan direct even een designtip overnemen van Peisert Design.
De ontwerper greep de Vision Ultimate Luxury en de achterzijde van de Mercedes GLS bij de kladden en smolt ze op vernuftige wijze samen. Het resultaat is een massieve, hyper-luxe SUV waarvan we wél kunnen smullen.
Uiteraard zijn er geen specificaties aan de opgedroomde auto verbonden, maar voor het gemak gaan we er even vanuit dat Mercedes-Maybach het minstens zo fictieve model van dezelfde aandrijflijn als hun eigen Vision-auto heeft voorzien. In dit geval beschikt de Ultimate Luxury (mét fatsoenlijk daklijn) over liefst vier elektromotoren die gezamenlijk 750 pk produceren.
dray zegt
Nog steeds gewoon maar niet doen.
E34M5Touring zegt
Nog steeds kapotlelijk.
schuiftrompet zegt
Blegh
Crosscabouter zegt
Ben niet in de markt voor zo’n auto in deze prijsklasse, maar ik zou toch kiezen voor de eerste met kont. Een echt fy gehalte zoals de allereerste x6 dat ook was. Niet omdat het moet, maar omdat het kan……
granlusso zegt
@crosscabouter: Exact, dát is nu net wat de auto onderscheidend maakt. Een Bentayga-kopie wordt wel heel erg saai namelijk.
rhellema zegt
Het is maar goed dat het onbetaalbaar zou worden.
rhellema zegt
@rhellema: zal
berlinetta zegt
Minder lelijk zullen we maar zeggen.
lekkerlinksrijden zegt
Lijkt wel op de a-klasse sedan L vd week in China op hoge poten
krisp zegt
Vind het origineel beter. Niet omdat ik het een mooiere auto vind, maar het is een eigenzinnige auto. De tweede variant is een copycat.
Esprit_de_Flandre zegt
Want een doorsnee zeecontainer look hebben we nog niet genoeg gezien?
Teerdz zegt
Ik vind dit artikel een beetje de plank misslaan.. Het gaat niet om wat Mercedes Maybach zelf wil, zij designen een auto op basis van wat een bepaalde groep wil, dus als de groep mensen waar hij voor bedoeld was graag een sedan of SUV willen en graag thee drinken (lees hier dus China), dan vind ik dat ze al die karaktereigenschappen (of je nou mooi of lelijk oordeelt) prima hebben vertaald naar wat het beste bij hun wensen past. Hij was sowieso niet bedoelt als een auto die ons optimaal moest aanspreken ?
schreute01 zegt
Volgende onderwerp.
ontploffer zegt
Het is maar goed dat het gros van de bevolking niet mag mee bepalen in dit soort zaken. Dan hadden we allemaal in polo’s en golfjes gereden….
rufctr01 zegt
@ontploffer: haha, dan was het helemaal een saaie bedoening op de weg geweest!
porschepdk zegt
Ik vind het een dikke bak
dirkv zegt
Het origineel vind ik veel mooier en gewaagder, gewoon maken die sedan SUV!
f1l1p zegt
Best UGLY ☜(⌒▽⌒)☞
ikleesookoverautos zegt
Nog steeds niet erg mooi. Maar dat hadden de Cayenne en de Bentley eerst ook last van. De Urus is wel meteen goed gelukt.