De Italiaanse autofabrikant blikt terug op een fantastisch halfjaar.
Opnieuw stuift Lamborghini af op een verkooprecord. Als straks de Urus komt zullen de verkopen nóg verder toenemen, maar dat is later. Momenteel kan Stefano Domenicali al zeer tevreden zijn over zijn merk. In de eerste zes maanden van 2017 leverde Lambo 2.091 auto’s. 1400 Huracáns en 691x de Aventador. Qua algehele verkoop een toename van vier procent in vergelijking met dezelfde periode in 2016.
Ondanks het feit dat de Huracán alweer drie jaar wordt verkocht, blijft de instapper succesvol. In juni produceerde de autofabrikant alweer het 8.000ste exemplaar. De 7.000ste Aventador rolt binnenkort van de productieband, aldus Lamborghini. Het V12-model werd eind vorig jaar in een nieuw jasje gestoken. Daarnaast introduceerde het merk eerder dit jaar een nieuw model, de supersnelle Huracán Performante.
De zaken lopen momenteel als een tierelier bij het merk uit Sant’Agata Bolognese. Lamborghini heeft de fabriekscapaciteit flink uitgebreid in voorbereiding op de komst van de Urus. Daarnaast is onlangs een gloednieuw kantoor in gebruik genomen. De nieuwe SUV van Lamborghini komt in 2018 op de markt.
fromtheg zegt
Gaaf kantoor! Het is hen gegund. Heeft iets weg van het oude Floriade gebouw aan de A73 bij Venlo.
WinkeB zegt
@fromtheg: buitenkant akkoord, binnen vind ik het maar een triestige bedoening…
ghost zegt
@winkeb: je kan er in ieder rustig je V12 SV opstarten, er zal geen hond opkijken zo dood binnenin dat kantoor.
tofas zegt
De zaken lopen als een stierelier.. gnif gnif.
slekw zegt
Bedrijven runnen kunnen die duitsers wel.
desjonnies zegt
@slekw:
Niet zo moeilijk, ze zijn alleenheerser binnen de EU.
Waarom denk je dat de Britten eruit gaan?
juulbe zegt
3.2.1 ga voor goud!!
Gulli zegt
Toch heb ik de Gallardo vlak na zijn introductie al vaker gespot dan de Huracan inmiddels. Die heb ik nog steeds niet in het wild in NL gezien. Wel in München overigens.
elemento zegt
Lamborghini exclusiviteit wordt minder
cardrivernl zegt
@elemento: Klopt. Toch zie ik ze niet alledaags voorbij rijden..
rufctr01 zegt
Gezellig binnen. Trouwens, de rechtse dame op foto 2 is wel een hele mooie kip!
breakingpoint zegt
Sellouts! Maar liever op deze manier en overleven, dan eigenzinnig en kopje onder, zeker?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Nogal een kille Duitse bak voor een frivool Italiaans merk… Oh wacht…
p993 zegt
@svenska_aeroplan_ab: ja, hoe zat get ook alweer?
p993 zegt
Wie is dat omaatje in het rode broekje?
cardrivernl zegt
@p993: vrouw van..
desjonnies zegt
Toch sympathiek dat de koffiejuffrouw en die twee gasten van debiteuren/ crediteuren het pand mogen openen, toch?
jeroenwz zegt
Ik ben weer eens bezig mijn oude collectie CAR Magazines te lezen (ik heb ze vanaf het allereerste nummer, toen het blad begon als Small Car and Mini Owner incorporating Sporting Driver van september 1962 t/m december 2006). CAR was sinds de vroege dagen een fan van het merk. In 1968 of daaromtrent reden ze hun eerste Lamborghini (FYI: het blad heette toen gewoon al CAR). De auto was een Iselero geloof ik en de wagen werd gereden door Doug Blain. Toen ging Lamborghini lekker, maar sinds begin jaren ’70 hebben ze een lange periode gehad van telkens bijna – maar net niet – omvallen en weer overeind krabbelen, met allemaal verschillende eigenaren. Daarvan was Patrick Mimram op 24-jarige leeftijd (!) de eerste die weer wat rust en stabiliteit bracht.
En nu, sinds ze onder de vleugels van Audi zitten, floreert het merk als nooit te voren. De Gallardo was de eerste Lamborghini die echt in grote aantallen verkocht: meer dan 10.000 (inclusief Spyder, exclusief speciale uitvoeringen)!
En ze blijven groeien. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant is de markt – onder andere door de opkomst van landen als China – erg hard gegroeid.
Ik bedoel: 7.000 Aventadors! Van alle Countach uitvoeringen zijn er nog geen 2.000 gebouwd. In 15 jaar…
Ik ben dus blij voor Lamborghini (niet dat ik er ooit maar één zal kunnen kopen).
flatsix010 zegt
De huracan perfomante is dan ook een van de vetste wagens die nu gebouwd wordt.