De cabrio wordt geen een op een kopie van zijn dichte broertje.
We weten dat ‘ie eraan zit te komen maar het uiterlijk is nog voor een deel geheim. Natuurlijk zal de open versie behoorlijk overeen komen met de dichte variant, maar spyshots bewijzen dat de Huayra Roadster uiterlijke vernieuwingen krijgt.
Dit prototype werd gespot in de omgeving van de fabriek. In tegenstelling tot de coupé krijgt de cabrio twee bobbels op de plek waar de motor zich begeeft. Ook zien we cosmetische wijzigingen boven de achterlichten en een nieuwe diffuser.
Het is inmiddels vijf jaar geleden dat Pagani de Huayra toonde. De Roadster had er allang moeten zijn, maar door onbekende vertragingen is het model tot op de dag van vandaag nog niet onthuld. Eerder dit jaar zou Pagani’s PR-manager Luca Venturi hebben gezegd dat de cabrio-versie van het V12-apparaat in augustus het licht zou zijn. Het is nu november en nog steeds is er geen Huayra Roadster.
De auto zal in beperkte oplage worden gebouwd en zal qua specificaties iets sneller zijn dan de licht verouderde coupé. Naar verwachting toont Pagani tijdens de autoshow van Genève in 2017 het model. Dat gezegd hebbende. Met die Italianen weet je het uiteindelijk nooit.
Fotocredit: just_supercars_ via Instagram
Gulli zegt
Blijf de Zonda vele malen mooier vinden dan de Huayra, kan er maar niet aan wennen
tvklarenbosch zegt
@gulli: en dat geluid…. Het is ook wel heel erg moeilijk om een opvolger te maken voor een van de “all time greats”
gerjan zegt
@gulli: en dat geluid !! Vooral de R muziek voor je oren
Gulli zegt
@gerjan: amen, krijg nog steeds kippenvel bij het filmpje van Top Gear
ferraricorse zegt
Zeg maar dag tegen je haartjes :)
Donstil zegt
@ferraricorse: Mannen met het budget voor een dergelijke auto hebben al jaren geen haar meer.
badmat zegt
@donstil: vrouwen kunnen deze auto niet kopen??
Donstil zegt
@badmat: Ja laten we net doen alsof er veel vrouwen zijn met een Pagani waarvan de man hem niet gekocht heeft. Das geinig.
badmat zegt
@donstil: heb je mij horen zeggen dat er VEEL vrouwen zijn die deze auto zelf kopen?
Ik vind het raar om te doen alsof alleen mannen een bepaalde auto kopen, maar ja zal wel aan mij liggen.
Donstil zegt
@badmat: Dat laatste waarschijnlijk.
badmat zegt
Wel jammer dat de vleugeldeuren er dan niet meer zijn, verder echt een hele vette auto. Goed beziggg!!
isn1981 zegt
@badmat: Daar zal meneer Pagani een verdomd goede reden voor hebben hem kennende.
badmat zegt
@isn1981: ja het is een cabrio
spykerboy zegt
Nog lelijker dan de coupe lijkt wel, is dat uberhaupt mogelijk? De huayra is zo een lelijk gedrocht. #bringbackthezonda!!
viezefreddyw zegt
Qua dakconstructie heeft hij veel weg van Ferrari. Hij ziet er zo al wel erg tof uit hoor. Moet wel zeggen dat ze er redelijk laat mee zijn…
Jochen zegt
Ik zeg : welkom Carrera GT
Vincegail zegt
@jochen: Ziet er idd redelijk hetzelfde uit!
ArnoldH zegt
Mooiste auto ever! Die hocario is echt een genie! Ik ben erg benieuwd hoe die er zonder dak uit ziet, hoplijk krijgt die van die enzo deuren
enginepower zegt
Zalig !
pinut187 zegt
Het vertragen doen ze express, wordt ie nog begeerlijker van en kunnen ze er in dit geval nog meer knaken voor vragen. Typisch Italiaans..
rob5nismo zegt
Mooie auto
Dutchdriftking zegt
Mooi gaat hij nooit worden, maar wat is ie gaaf!
drdre1 zegt
Mijn vrouw heeft ook twee bobbels waar de motor achter schuil gaat
kilum zegt
Ik had echt gehoopt op een stoffen dakje. Dat zou de Huayra echt beter staan denk ik.
exclusieviteitsfreak zegt
Om dit soort Automobiel Kunstwerk eerst in Coupé uitvoering te lanceren, is al ’n uitdaging op zich, laat staan in Roadster uitvoering ! . . . , hiervoor moet je als designer echt wel serieus artistiek en creatief ingesteld zijn, Chapeau (hoedje af) voor hem/haar die het daadwerkelijk in zijn totaliteit gaat realiseren, de eerste foto’s zijn niet echt je-dat, maar het gaat volgens mij méér dan de moeite worden ‘eens het uiteindelijke resultaat er zal zijn.
Echte Kunstenaars laten zich dan ook niet opjagen door de commerciële wereld, zoals hij hedendaags is, nee, die nemen hun tijd, en dat zal altijd zo blijven . . . , ik ga hem alvast direct bestellen als mijn portefeuille het toestaat, m’n opzet-planning is dan ook bijna afgerond . . .