En anders ziet het er nog altijd geweldig uit.
De Acura NSX (a.k.a. Honda NSX) is nog niet het mondiale succes dat Honda voor ogen had. De in Amerika gebouwde supersportwagen is een technologisch meesterwerkje, maar de verkoopcijfers zitten nog niet heel erg mee.
De auto wordt in de Verenigde Staten geregeld met enorme kortingen aangeboden, zodat Acura (het luxemerk van Honda) daar nog een paar exoten weg kan zetten. Ondanks alle bijzondere techniek is de NSX iets te klinisch en ontbreekt een chic logo als een springend paard op de voorkant.
Wat dat betreft is er niets veranderd met vroeger. Toen was dat namelijk ook het geval. Om nog meer banden met vroeger aan te halen: Acura heeft een nieuwe manier gevonden om de NSX aan de man te brengen. Voor het nieuwe modeljaar zijn er namelijk twee nieuwe kleuren leverbaar. Eentje is ‘Berlina Black’, een kleur die Honda liefhebbers natuurlijk kennen van de S2000.
De andere kleur is ‘Yellow Pearl’. Volgens Acura is de kleur een hommage aan ‘Spa Yellow’. Dat is de kleur die je kon krijgen op de Acura NSX van 1997 tot 2004. Destijds was het de op vier na meest populaire kleur voor de NSX. Belangrijker voor Acura om de kleur weer terug te laten komen is het feit dat het op dit moment de meest gewilde kleur is voor verzamelaars. In de VS kost de nieuwe kleur 1.000 dollar extra ten opzichte van standaard zwart. In technisch opzicht is er geen verschil tussen de 2020 NSX en de 2019 NSX.
JamesBond007 zegt
Denk het niet
acakoning zegt
Een springend paard op de voorkant is helemaal niet het probleem. Het hele gedachtegoed mist bij de nieuwe NSX en als iemand mag kiezen gaan 9 van de 10 voor de 20 jaar oude NSX. Same voor de Supra.
hplh zegt
@acakoning: over 20 jaar wil iedereen wel opeens ook deze nsx hebben. Kijk naar naar de bmw z8 die was ook aan de straatstenen niet te slijten.
rolov zegt
@hplh: de nsx zit wel vol hybride. Ik weet niet of dat zo waardevast blijft of wordt. We gaan het zien.
thomassnelweg zegt
Als ik het geld had zou ik deze al lang al gekocht hebben. Een mooie en goeie sportwagen en in nl zeldzamer dan een Porsche of Lambo. En doe er ook maar eentje uit 1990.
rolov zegt
@thomassnelweg: idd
stephane8200 zegt
Dat iOS de kleur is voor Apparata, denk ik.
isn1981 zegt
Als je ze zo in de zelfde kleur naast elkaar ziet vind ik de oude toch mooier.
adyton zegt
Kleurtje staat hem wel echt heel goed, maar het zal de verkopen niet echt helpen.
aJackie zegt
Plaatje 14 is natuurlijk waanzinnig
samson zegt
@ajackie: sowieso allemaal top fotos
atrak zegt
Het wordt er niet makkelijker op met de nieuwe corvette als concurrent.
beetec zegt
@atrak: kost idd de helft (of nog minder) maar ik vind de NSX wel 10x mooier.
poes zegt
@beetec: mwah, alle te ‘Amerikaans’ ontwerp. Ze missen allebei identiteit. De NSX is wel beter gelukt idd.
MDA zegt
Wat is dat toch met Japanse sportwagens… Eerst verkopen ze voor geen meter, ondanks dat ze vaak technisch en kwa onderhoud / betrouwbaarheid beter zijn dan hun Europese tegenhangers. En dan 20 jaar later wordt men wat laat wakker en zijn het cult klassiekers. Dat is nu al voor de gt-r (de oude zeker), de oude nsx, 240z. Waarom krijgen de Japanners dan de nieuwe nsx en zelfs een LFA niet goed aan de man…
haroldv zegt
@mda: ik snap het deels. Ik ben bijv. een Z4 rijder, maar zou nooit een nieuwe kopen. Dan liever een goede gebruikte 911, snap dus niet dat de Z4 als nieuw wordt verkocht. Echter…ben er nu zelf erg blij mee. Koop je een nieuwe, dan heb je meer keuze en een oude NSX is zeldzaam, daarom interessanter.
Robert zegt
@mda: wat in het artikel al wordt geschreven; er mist een ‘steigerend paard’ op de neus. Of een briesende stier, roofkat of drietand. En nieuw zijn deze auto’s enkel interessant voor hen die ze kunnen betalen.
De echte liefhebbers hebben niet altijd het benodigde budget. Die komen pas kijken als de kop eraf is. Of nèt voordat de verzamelaars en speculanten de auto weer interessant gaan vinden.
poes zegt
@mda: LFA is prima verkocht toch? Althans, als ik de giga prijzen van de gebruikte exemplaren zie. Idem voor de R35 GTR. Best een goed verkopende kar. Ja, nu niet meer, maar die is ook al meer dan 10 jaar op de markt. Auto’s daarvoor inderdaad niet zo. Maar dat is gewoon een gevalletje dat ze ‘nieuw-koop’ markt totaal hier aansluit op de ‘gebruikte’ markt. Ik zou ook eerder een 911 nieuw kopen, als ik het kon.
rolov zegt
Wat een fantastische auto toch. En in het geel is hij helemaal te gek. Maar als je in Nederland 2 ton kan uitgeven aan een sport auto wordt dat geen Honda helaas. Want het blijft een Honda….. Dooddoener eerste klas maar zo denken ze wel.
frederik zegt
Ik zag er in Tokio eentje rijden afgelopen maand in het rood, echt een heel gave auto in het echt met een mooi geluid. En weer eens wat anders dan de zoveelste Porsche of Lambo.
Maar ja, stel dat je het geld hebt hiervoor en een jongensdroom wilt vervullen, dan is de kans groot dat je jongensdroom was om nog eens een 911 of Italiaanse exoot te bezitten. Niet een Honda…
unavailable zegt
Wat kost dit ding in NL eigenlijk?
rolov zegt
@unavailable: 2 ton
unavailable zegt
@rolov: Veel geld maar wel verleidelijk.
vaakbenjetebang zegt
Volgens mij is het nog nooit eerder voorgekomen dat een fabrikant een supercar bouwt die veel ingetogener van design is dan zijn C-segment hatchback.
michaelb zegt
Dus met een ander kleurtje verwachten ze het ineens te kunnen verkopen?
Vreemd verhaal. Als mijn schoonzus een gele bikini draagt ipv een zwarte is ze ook niet direct meer aan de man te krijgen…
rolov zegt
@michaelb: weet je dat zeker? Geel helpt wel hoor
utregcity zegt
Doe maar. En eentje in ‘t wit. En oh ja, doe zwart ook maar. En natuurlijk die hele mooie blauwe kleur. Voorruit de witte dan maar ook. Heerlijke bakken. Chevy heeft trouwens wel heel erg met een schuin oog naar ‘t model gekeken.
rolov zegt
@utregcity: gele voor mij jochie
Stefje zegt
Nog een model die (helaas) gaat sneuvelen door de C8 (en prijs).
klotskuukske zegt
Nu al een verouderd interieur
cabriohater zegt
Een Ford Shelby GT350, een Nissan GTR, een Corvette C7 (GM), een Alfa Romeo Giulia QV allemaal auto’s van normale merken toch word ik er een stuk hebberiger van dan van de NSX. En dat terwijl ik best een hoge pet op heb van Honda. Ik weet niet of het de hybride meuk is, of het feit dat hij “hypermodern” moet zijn met alle snufjes maar het werkt gewoon niet voor mij.
Dutchdriftking zegt
Geel op een sportwagen is altijd goed, wie weet gaat hij er daadwerkelijk beter door verkopen.
daniel1975 zegt
Interessant om ze naast elkaar te zien en wat er allemaal veranderd is in design de laatste jaren. Geel staat goed overigens!