In de aanloop naar de onthulling laat Mercedes alvast het complete interieur zien van de Mercedes EQS SUV.
Zoals wel meer fabrikanten gaat Mercedes het lekker verwarrend maken qua naamgeving van de elektrische modellen. Er is al een Mercedes EQS, maar er komt binnenkort nóg een EQS. Dit wordt een totaal ander model, namelijk een SUV. Deze auto gaat daarom de EQS SUV heten.
Dat wisten we al een tijdje, maar de onthulling is nu niet ver meer weg. Daarom heeft Mercedes de EQS SUV van zijn zwaarste camouflage ontdaan. Niet geheel verrassend ziet dit model eruit als een uit de kluiten gewassen EQC. De auto oogt wat lomp, maar dat valt natuurlijk te verwachten van zo’n grote SUV. De proporties kloppen in ieder geval beter dan die van de BMW iX, dus wat dat betreft is het alvast 1-0 voor Mercedes.
We hebben straks dus de EQC en de EQS SUV, maar daartussenin komt ook nog een EQE SUV. Laat het maar aan Mercedes over om alle segmenten op te vullen. Dat wordt straks weer drie keer kijken om te zien welk model je voor je hebt.
Mercedes deelt niet alleen foto’s, ze hebben ook nog wat nieuws te melden. In Sweet Home Alabama is namelijk een nieuwe accufabriek geopend. Hier zullen zowel de accu’s voor de EQS SUV als de EQE SUV gefabriceerd worden. De rest van de auto zal eveneens in Alabama geproduceerd worden. De GLE en GLS rollen daar momenteel ook al van de band.
Het uiterlijk van de EQS SUV blijft nog gecamoufleerd, maar Mercedes laat al wel alle hoeken van het interieur zien. Als je de foto’s bekijkt snap je waarom ze er geen geheim van maken: het interieur lijkt als twee druppels water op dat van de EQS sedan. Ook hier vinden we dus het inmiddels welbekende Hyperscreen terug.
De belangrijkste toevoeging zien we achterin: daar is namelijk een derde zitrij te vinden. Het aantal elektrische zevenzitters in Nederland is momenteel op twee vingers te tellen, dus dit is een welkome toevoeging. Zeker omdat de EQS SUV achterin ruimer zal zijn dan de EQB en de Model X. Waarschijnlijk is de auto wel iets te duur om als refocontainer dienst te doen.
Wanneer de EQS SUV zijn wereldpremière zal beleven hoeven we eigenlijk niet te vertellen, want dat staat in koeienletters op de auto. Mocht je het toch gemist hebben: op 19 april wordt naast het interieur ook het exterieur van de EQS SUV onthuld.
ghost zegt
Ik vind het jammer dat de accu’s van de EQC eigenlijk best wel ruk zijn, oké, je hebt redelijke range maar laden gaat tergend traag, zeker als je het vergelijkt met een ioniq 5 bijv. Mooie wagens, maar geen hele dikke prestaties of snelle laadtijden. Als dat beter was, was het (voor mij) een stuk interessanter.
GH zegt
Het komt waarschijnlijk doordat ik het merk niet goed volg, maar volgens mij moet je echt een raket geleerde zijn om het gehele gamma op te kunnen noemen/snappen.
Doen ze bij Alfa Romeo toch een stuk overzichtelijker. :)
ghost zegt
@GH: valt wel mee, ik vind het meer logica hebben dan Audi momenteel voert met hun 35, 40, 45 tfsi aanduidingen.
911targa zegt
500 ton grondstoffen om een gezinnetje 250 kg te huisvesten.Dit kan toch niet de toekomst zijn?
kaeser zegt
@turboboost: jij snapt hem👍🏻
lekkerlinksrijden zegt
Ziet er beter uit dan BMW, ben de naam even kwijt van dat gedrocht uit München
ghost zegt
@lekkerlinksrijden: IX
lekkerlinksrijden zegt
@ghost: die ja, bedankt
str8six zegt
Man wat zijn die EQ modellen lelijk zeg.
ghost zegt
@turboboost: allemaal aan een tweezy 😆
ericc zegt
Weer een SUV. Hebben ze bij Mercedes bezuinigd op ontwerpers? (Geld ook voor de andere constructeurs!)
neymar zegt
Man wat zijn die EQ modellen een gedrocht op wielen zeg niet te geloven!
mashell zegt
Tja, 1300 kg auto om een persoon van 80kg te vervoeren is net zo absurd. Als zo’n 1300 kg dankzij de hoogst inefficiënte verbrandingsmotor er per kilometer veel meer energie voor nodig heeft dan een 2500kg EV dan is die laatste toch beter.
mashell zegt
Waarom gaat het toch telkens mis bij de modelnamen bij Mercedes? Heb je een systeem met klasses (A,C,E, S etc), gebruik je prefix GL om de passende SUV variant aan te duiden, gooi je dat bij je EV’s meteen weer overboord. EQS SUV… dat moet beter kunnen?
Jagris zegt
Net alsof je in een rijdende bioscoop zit. Het hele dashboard is alleen maar scherm. Man wat oogt dat ongelooflijk goedkoop zeg. De exterieurs van de eq modellen zijn tot nu toe ook niet om over naar huis te schrijven, mag wel iets eleganter