


Uiteraard komt er ook een Insignia voor de babyboomert met een blokhut.
Opel heeft het doek getrokken van de Insignia als Country Tourer. Het is de derde variant van de nieuwe Insignia. Eerder maakten we al kennis met de Grand Sport en de Sports Tourer.
Deze ‘off-roader’ zal gaan concurreren met Audi’s allroad-, Volvo’s Cross Country- en Skoda’s Scout-modellen. Het model komt optioneel met vierwielaandrijving en staat 20 mm verder van de grond. Verder heeft de Insignia Country Tourer twee elektrisch aangestuurde lamellenkoppelingen. Dit zorgt ervoor dat het vermogen individueel kan worden verdeeld voor meer grip op bijvoorbeeld een onverharde weg, of bij beroerde weersomstandigheden. Ook anders ten opzichte van een reguliere Insignia zijn de standaard geleverde dakrails. Ze kunnen tot 100 kilogram aan last dragen.
De Insignia Country Tourer zal voor het eerst live te zien zijn tijdens de Internationale autoshow van Frankfurt (IAA) in september. Geïnteresseerden kunnen echter al in juni een order plaatsen. Prijzen zijn nog niet bekendgemaakt. De station zal leverbaar worden met het reeds bekende motorgamma van de Insignia. Elders in de wereld zal de auto worden verkocht als Buick Regal, Holden Commodore en als Vauxhall Insignia.
Word ie niet perse mooier van.
@dutchdriftking: ze veranderen hem stapje voor stapje in een Peugeot
@st33fie: de 508RXH is anders stukken mooier dan de gewone saaie 508. Dus Opel doet het nog niet helemaal goed.
Waarom niet meteen wat plastic op de portieren tegen parkeerschade? De kans daarop lijkt mij groter dan dat je ermee in de modder vast komt te zitten.
@pomoek: omdat er zo te zien al vrij grote deuken in de portieren zitten!
@basbasbas: hihi!
En ook de erg mooie Insignia wordt er lelijker van als hij een uitvoering als dit meekrijgt. Vreselijke uitvoeringen dit, altijd al gevonden.
@viezefreddyw: imho is volvo een van de weinige merken die dit mooi heeft kunnen maken, de rest is er over het algemeen alleen maar lelijker op geworden.
@peug206: Bij de XC70, ja. Maar een S60 Cross Country vind ik echt bijzonder lelijk. Wie er ooit bedacht heeft dat je dit ook best op een sedan kan toepassen mag wel een keer naar de KopDokter van mij.
@E34M5Touring: ik ben het daar ook helemaal mee eens, of je koopt een suv of een sedan/station maar geen station + plastic. Sowieso hoopte ik dat we bijna van al dat lelijke plastic af waren, maar toen begonnen ze met dit soort auto’s…
@viezefreddyw: Toch is het een van de meest succesvolle autotypes… Alleen niet in Nederland
@svenska_aeroplan_ab: In Nederland heb je er dan ook vrijwel niets aan. In koude gebieden in de bergen van Zweden kan ik het me nog wel voorstellen.
Ik vraag me af bij dit soort auto’s wie daar nou geld aan uitgeeft? Van een V90 CrossCountry of A6 Allroad kan ik het me nog wel voorstellen. Maar bij een Opel Insignia, nee, niet echt.
@str8six: Voornamelijk iemand die het geld voor een V90 CrossCountry niet heeft maar wel in dit segment wilt shoppen.
@viezefreddyw: zo zonde. Dan is gewoon een “net-niet” model.
@str8six:
niet iedereen heeft zin om een hoop extra te betalen voor badge beleving.
@super: wel voor goede afwerking ipv hard plastic.
@str8six:
ja, dat is zo, maar als je zachter plastic wil, dan moet je ook gelijk een hoop extra voor het logotje en de servicebeurten etc. betalen. Ik heb zelf een bmw maar ik heb eerlijk gezegd nooit getest hoe hard of zacht het plastic is, dus kan met niet voorstellen dat het me veel uitmaakt of het hard of zacht is.
@super: ik rijd ook BMW, maar hard/zacht plastic kun je met name voelen boven op het dashboard. Dat is bij de “priemijum” merken vaak zacht waardoor je het in kunt drukken. Bij andere merken is dat vaak hard plastic waardoor je erop kunt “kloppen” om maar zo te zeggen.
De extra speling van 20mm is natuurlijk waardeloos. De Volvo’s hebben behoorlijk wat extra speling waardoor bospaden en sneeuw toegankelijker worden.
Als je er echt iets aan wilt hebben dan had dit naar mijn mening richting de 50-60mm extra moeten zijn.
Van binnen ziet deze uitvoering er helemaal niet lelijk uit. Oudere mensen willen vaak graag een hogere instap.Dan lijkt mij zo’n Cross Country makkelijker instappen dan in een SUV klimmen.
Wat is eigenlijk de functie van dat ge plastic om de auto
@moewat:
Krasbestendigheid tegen takken, zand, pekel etc. wanneer je de auto in de wasstraat rijd.
@jack_abarth: thanx!
Ideaal icm. 4wd!
Rij zelf veel te vaak door Oostenrijk en Zwitserland en ben toch echt wel blij met al dat plastic op mijn A4 allroad.
Scheelt enorm mbt. kleine schades en als er sneeuw ligt is elke verhoging meegenomen.
Ik heb een lease Seat Leon xperience en die vind ik er beter uitzien dan de standaard leon
Dit gast toch niet concurreren met een V90 XC, hahahaha! Dat is een meesterlijke monster bak, dit… een slap aftreksel komt nog niet in de buurt!
Dat opstaande lipje aan de spatbord beschermer doet het design geen goed.