Toegegeven. Dat ziet er bruter uit dan een moderne Formule 1-auto.
IndyCar heeft bekendgemaakt hoe de auto’s er het volgende seizoen uit komen te zien. Teams kunnen volgend jaar kiezen uit deze twee gepresenteerde ontwerpen. De aerokits voldoen aan de laatste veiligheidseisen en beschikken over de nieuwste technologieën als het gaat om aerodynamica. Qua motoriseringen vinden er geen wijzigingen plaats. Men zal nog steeds kunnen kiezen voor een krachtbron van Chevrolet of een blok van Honda. De aerokits passen op het Dallara IR-12 chassis dat momenteel in gebruik wordt genomen.
De twee nieuwe body’s zijn beide anders vormgegeven. De ene is voor superspeedway races. De andere aerokit is voor circuits met wat meer bochtenwerk en kleine ovalen. Beide ontwerpen bevinden zich nu in conceptstaat. Het is dus mogelijk dat er nog kleine wijzigingen gaan plaatsvinden voordat het nieuwe seizoen van start gaat.
De huidige aerokits in dit seizoen zijn afkomstig van Honda en Chevrolet. Het is nog niet duidelijk wie de nieuwe aerokits volgend jaar gaat leveren.
patrick zegt
Zien er een stuk beter uit dan de auto’s van dit seizoen. Ik vraag mij alleen af hoeveel downforce die kleine spoiler creëert .
fmgarcia zegt
@patrick: De rest van de body zorgt daar dan wel voor. Meer topsnelheid in theorie. Zal leuk zijn als de Indy ook stappen gaat maken in snelheid. 235mph+, maar dat zal wel niet want het is nu al gestoord gevaarlijk.
87sandyd zegt
@fmgarcia: is het niet al gek genoeg?
fmgarcia zegt
@87sandyd: Ze zullen de grenzen toch altijd gaan opzoeken. Lijkt me dat dit chassis erg snel is, dus waarom niet nog wat sneller dan het al gaat.
olivierc zegt
@patrick: Smaak verschilt duidelijk, de huidige F1’s zijn veel mooier. indy Cars zijn gelijk zo jaren 2000.
patrick zegt
@olivierc: ik bedoel dat deze indicatie mooier is dan de indicatie van dit jaar. De huidige F1 wagens vind ik ook mooier dan deze Indycar
patrick zegt
@patrick: *indycar
Rick-dos zegt
Bruut? Ziet er uit alsof een kind van 6 Dit heeft bedacht.
….nou, vooruit. Kind van 7…
fmgarcia zegt
@Rick-dos: Echt zo niet mee eens! Dit ziet er toch geweldig uit. Misschien de neus niet zo, maar ik kan die platte middensectie echt mega waarderen.
g60gti zegt
@Rick-dos: dan kan dat kind behoorlijk goed ontwerpen. Zie graag jou variant
pomoek zegt
Gaaf, jammer alleen dat alle bolides er verder hetzelfde uitzien, net als de formule E. Mooie auto’s maar ik mis de variatie die ze in de F1 hebben.
tvklarenbosch zegt
@pomoek: dat is juist het idee achter Indycar. Het is de coureur en het team die het verschil maken, niet de constructeur. Of dat goed of slecht is laat ik in het midden.
pomoek zegt
@tvklarenbosch: begrijp ik, maar ik vind de verschillende auto’s ook gewoon leuk.
lincoln zegt
Lelijke velgen ..
pomoek zegt
@lincoln: потому что они не уверены, что красный товарищ?
peterpann3nkoek zegt
@pomoek: dat is dus precies wat ik ook wilde zeggen
ger_dekker zegt
@pomoek: omdat ze er niet zeker van dat de rode kameraad?
Vertaling google…wat bedoel je precies? ha ha
pomoek zegt
@ger_dekker: haha, vrij goed in de buurt, de oorspronkelijke tekst is: omdat ze niet rood zijn zeker kameraad?
ger_dekker zegt
@pomoek: Ha ha, grappig! Goede manier om je punt duidelijk te maken! voor mij ben je daarin geslaagd
porker zegt
Fantasieloos model, rare spoiler over achterwielen ook. En alles eenheidsworst. Motoren en body gelijk, why? Kosten lager? Gaat toch om vermaak van het volk?
keeper1 zegt
@porker: ben je bekend met deze races? moet je maar eens opzoeken. met gelijke auto’s gaat het plan de bestuurders en is het (in theorie) spannender
keeper1 zegt
@keeper1: plan= vooral om*
Gulli zegt
@porker: Met gelijke auto’s is het de coureur en de tactiek die het verschil gaan maken. Dus je zal minder snel een top 4 hebben die je elke wedstrijd ruim van te voren kunt uittekenen en de eersten worden niet in rondje 18 al gelapt (hallo F1 Catalunya 2017!)
Arnoud zegt
De afscherming aan de achterkant van de achterwielen gaat dus verdwijnen? Dat hadden ze juist ingevoerd om het lanceren van auto’s te voorkomen wanneer ze elkaar in de wielen rijden.
jippie zegt
@Original_Arnoud: volgens mij moet jij je bril even opzetten.
Arnoud zegt
@jippie:
Ik bedoel deze:
http://resources3.news.com.au/images/2011/05/11/1226053/851067-2012-indycar-prototype-oval-rear-view.jpg
Edge zegt
@jippie: Er is niks mis met de ogen van Arnoud. Zowel bij de Speedway kit als bij de kit voor road courses is de achterkant van de achterwielen open.
sracert zegt
Ook in deze klasse heeft Honda problemen met de krachtbron. Gaat toch niet helemaal lekker daar op de race afdeling. Leuk ontwerp.
gerjan zegt
Stuk mooier dan de f1. F1 is veelste druk met al die vleugels en gekke dingen
goodolddays zegt
Super, kan niet anders zeggen
ger_dekker zegt
Mooi ontwerp, bruut idd. Ik vraag mij af waarom Honda wel goede motoren voor de indycar kan leveren en in de F1 bakken ze er niks van. Weet iemand dat?