![Dutch918](https://static.autoblog.nl/images/wp2015/porsche-918-spyder-dutchbugs.jpg)
Wie elke ochtend moet kiezen in welk van de drie Veyrons hij stapt, wil natuurlijk niet nog meer lastige keuzes op zijn bordje krijgen. Weg met dat ding dus!
Twee weken geleden liet Don Perridon via Instagram weten dat de familie een Porsche 918 Spyder in bezit had. Speciaal voor deze nieuwe auto opende de verse 918-eigenaar een instagram-account: ‘dutchbugs918‘ als aanvulling op het bekende ‘dutchbugs’. In een epische trip met de drie Bugatti Veyron’s van vader Michel Perridon werd de 918 hoogstpersoonlijk in Leipzig opgehaald.
Op dit moment staat de 918 nog geen maand op Nederlands kenteken, maar via Instagram bereikte ons het bericht dat de Perridon’s hun Porsche 918 Spyder al weer zat zijn en dat deze de verkoop in gaat. Volgens ‘dutchbugs918’ past de hyper-Porsche simpelweg niet bij ze. “Nothing beats a Bugatti afterall”, aldus Perridon. Is dit een vroege 1-aprilgrap of is men serieus klaar met deze hybride Porsje?
In dat laatste geval zijn we behoorlijk benieuwd naar wat de 918 Spyder gaat opbrengen. Momenteel staan er op Mobile.de twee (nieuwe) exemplaren te koop en die doen allebei fors meer dan de circa 780.000 euro die een nieuwe unit kost. Nieuw kopen kan dan ook niet meer, de complete productie is al uitverkocht. Mochten de heren Perridon toch afschrijven op hun 918, dan hebben ze altijd kun Instagram-account met ruim 10.000 volgers nog. Wie deze wil overnemen kan ze een privéberichtje sturen via het sociale medium.
Met dank aan Tom voor de tip!
Ben dan slim, schors hem en stal hem op een goede plek. Over een jaar of 10 zullen de nodige 918’s wel gecrasht zijn, en is die auto nog zeldzamer en waardevoller dan ‘ie nu al is.
@Edge: ach die 5 miljoen joh! Teveel gedoe voor meneer P.
@Edge: waarom? Nu kunnen ze iemand anders er blij mee maken die misschien net de 919de besteller was..
@Edge: ja, en ‘m niet rijden. Daar heb je ook veel plezier aan..
Hmm, kunnen ze hem in ieder geval niet meer kortrijden.
NB: Ze hebben hem natuurlijk niet 2 weken geleden gekocht, maar opgehaald.
Duidelijk geval van “more money then brains”..
Als.je dan ruimte in de garage wil maken gooi dan die nep dingen er uit en begin met de 918 een fatsoenlijke collectie..
Eentje waarmee petrolheads je wel serieus nemen i.p.v. een collectie handtasjes..
@tupperware: jealous much?
@marussia: ik denk de enige reden dat @tupperware jaloers zijn (en ik ook en @jrk68 waarschijnlijk ook) is vooral wat voor een collectie het had kúnnen zijn… Geen gewrapte Bugatti’s met rare stickers, maar sportwagens van het zuiverste water. Voor het geld van die Veyrons heb je ook echt bijzondere rijdersauto’s als de V8 Vantage N24, BMW M3 CRT, Corvette 427, 456 GT, NSX Type-R, XJ220, LF-A, Elise 340R, CLK-DTM AMG, Lancer Evo VIII GSR MR FQ360, GT-R (R35), Citroën Xsara Break 1.8 Ligne Seduction, Cayman GT4, Clio V6 Phase I (voor de doodswens), Griffith 500 en V90 3.0 op LPG voor de minder dan die drie Bugatti’s.
@gtwillem:
In jouw lijstje staan wel een paar auto’s die ik graag zou willen hebben, auto’s waarbij ik toch met enig benijden naar de bestuurder kijk.
Jaloers zal ik er niet om worden, daar ben ik toch net even te volwassen voor….
@jrk68: het grappige is wel dat meestal de eigenaren van auto’s die ik interessant vind, ook toffe gasten zijn. Ik stond laatst in Amstelveen de Soeb te tanken, komt er een GT-R naast staan, om ook te tanken, stapt uit en zegt: “kijk, mensen met smaak, dat mag ik wel.” En tankt zijn MY2013 vol. Bij het weg rijden nog even een stoplichtsprintje gedaan (graag niet vragen naar de uitslag…). Dikke Bromance gewoon.
Ergens heb ik dat nooit met bestuurders in een Cayenne, 911 Turbo, BMW M3 t/m M6 (1M en Z4 M uitgezonderd, dat zijn wel weer de liefhebbers), CLS, SL, Q7, (R)S5.
Een gunfactor hoeft niet enkel gevormd te worden op basis van jaloezie ;-)
@gtwillem: Nu je het zegt valt mij ook op inderdaad. Ik heb ook al meerdere malen met GT-R eigenaren gesproken en ook naar mijn ervaring zijn het top gasten. Liefhebbers en mensen die durven anders te zijn, kennis hebben die dat delen en niet neerbuigend doen. Gewoon top!
@nsxkoenigsegggtr35: Koenigsegg is voor mij iets aparts dat ik nu niet een, twee drie onder woorden kan brengen. Een soort van pure liefde, bewondering, waardering voor het design, prestaties en natuurlijk het belangrijkste het maakt mij zeer hebberig. Ik hoef niet zo nodig de grenzen op te zoeken om bijvoorbeeld 440 te willen rijden met de One:1. Qua hypercar merk van de buitencategorie staat Koenigsegg bij mij op de eerste plaats. Een P1 of een 918 vind ik beiden begeerlijk en schitterend, maar heb geen bepaalde voorkeur zowel de 918 als de P1 zijn zalig. Mijn voorkeur gaat gewoon liever uit naar Koenigsegg. En de natuurlijk die Honda en Nissan ;)
De Noble M600 vind ik ook een hele leuke inderdaad.
@nsxkoenigsegggtr35: Deze was voor jou bedoel @gtwillem: :) ik zat niet op te letten.
@nsxkoenigsegggtr35: Ik voel me vereerd !
@gtwillem: Het is de man zijn eigen collectie, verzuurde reacties van oude manen op de Veyron weten we nu wel eens, trouwens daar bedoel ik jou niet mee.
@bofkont: Oude mannen
@bofkont: hahahaha, dankjewel. De Veyron roept natuurlijk verkeerde reacties op, het is net als de Continental GT en SLR typisch zo’n auto die gewoon slechte patssmaak etaleert.
Kijk wat voor wraps/kleurstellingen die Bugatti’s hebben, buitengewoon goedkoop en fout ziet het eruit, naar mening.
Ik ben niet afgunstig, ik vind het gewoon zonde omdat hij de mogelijkheid heeft om een schitterende collectie op te bouwen en dan de mooiste eruit haalt en die andere dingen laat staan…
@gtwillem: Tja niets persoonlijker dan voorkeuren zullen we maar zeggen.
@gtwillem: Aight iemand die mij begrijpt :) voor mij de legendarische Honda NSX en plus de nieuwe NSX, Lexus LF-A, Nissan GT-R R35 maar ook oudere natuurlijk ;) en natuurlijk niet te vergeten Koenigsegg de Regera en Agera R. Dit is mijn droomcollectie DE 5 waarmee ik zou beginnen en bovenaan mijn lijstje staan ;)
@nsxkoenigsegggtr35: die Koenigseggs zijn grappig, maar je hebt er niet zo veel aan. De cijfers zijn bizar, maar het potentieel is moeilijk te benutten. Dan liever een Pagani. En een Morgan. En een Noble M600.
@nsxkoenigsegggtr35: Je droomlijstje volgt zowat uit je naam dus dat was al voor iedereen duidelijk.
@berlinetta: haha dat is ook zo inderdaad :) en bij jou is dat Ferrari waar je voorkeur naar uitgaat? in het bijzonder de Ferrari F12?
@gtwillem: vooral die xsara doet het hem, een waar collectersitem!
Heel dik lijstje overgins
@gtwillem: oef die clio v6 phase I en Clk gtr-dtm laten me wel kwijlen hoor..
@gtwillem: Xsara break! Hier spreekt iemand met een berg ervaring. Dát zijn pas auto’s! Heerlijk. Lekker strak schakelende bak en je vlamt ‘m elke keer weer met een hoop passie en hoop de volgende bocht in
@tupperware: [*than]
OT: Wat moet een Instagram-account met 10.000 volgers kosten?
@tupperware: Uiteraard die man is zo godsgruwelijk rijk geworden omdat hij zo dom is ;)
@bofkont: Denk dat het vooral voor die zonen geld.
@casperfcb: Ik denk dat die zat geld hebben.
@baasbas: Ja, maar niet genoeg hersens.
@tupperware: Als je het dan toch niet kunt laten iemand – zoals gebruikelijk met een hatelijk toontje – te betichten van domheid, doe het dan in ieder geval goed: “more money thAn brains.” Dombo.
Vreemd, ik zou liever een 918 willen dan drie Veyrons…
@gtwillem:
Maar jou kennen we dan als een autoliefhebber, niet als een patser….
Een 918 Spyder zonder Weissach pakket en Martini livery mag je lekker zelf houden.
@AutomotiveDesigner: Ik vind een 918 in Mexico Blue anders wel heel erg lekker hoor.
@sydney: Daar moet ik je gelijk in geven. In ieder geval is alles beter dan dat introductiekleurtje. Maakt het er een ordinair leaseslet van, hoewel dat sowieso het geval is met de ronduit belachelijk lage bijtellingscategorie.
@AutomotiveDesigner: een 918 Spyder in Indisch Rood, (Guards Red). Dan is ie af. Die kleur kost precies 0 euro.
Martini livery is kolderiek en infantiel. Leuk voor de 15 jarige bloggers en Veyron eigenaren, maar gewoon complete onzin voor een volwassene. De 918 is juist het minsr ‘racy’ van alle nieuwe hybride supercars. Dan moet je niet met zo’n gekke kleurstelling aankomen.
Vind het wel netjes. Gewoon eerlijk erover zijn en er dan maar iemand anders ervan laten genieten!
@philipf: Of je nou een zakenman of een pure auto-liefhebber, als jij voor iets hebt betaald is dat jou eigendom geworden. Dan heeft de fabrikant daar verder niks meer over te zeggen.
@nsxkoenigsegggtr35: sorry mijn post was gericht aan @jolig .
Dat doen heel veel van die lui met goeie connecties. Snel geld verdienen aan een exclusieve auto. Ferrari straft zulke lui door hun geen exclusieve auto meer te verkopen in de volgende ronde.
@jolig: Kan zijn, maar Ferrari is wel heel arrogant bezig lately. Niet iets om trots op te zijn imho. Ik vind de laidback instelling van Porsche wat dat betreft veel beter.
Weet niet wat gekker is; je 918 na 2 weken weer verkopen of “Nothing beats Bugatti after all.”
@viezefreddyw:
Simpel toch, het laatste.
Tenzij je het over een Royale hebt maar ik verwacht van niet….
@jrk68: de Type 57SC Atlantic kan ik ook nog goed keuren ;-), alhoewel ik ook genoegen zou nemen met een simpele Type 55.
@viezefreddyw: Tja, dat weet ik ook niet. Ik heb in geen van beide auto’s ooit gereden, helaas.
Vind de 918 persoonlijk echt wel wat ‘meer’ auto dan een Veyron. Zowel qua ontwerp als techniek. Maarja smaken verschillen, en laten we maar hopen dat deze in NL blijft!
@nielsnl1: 918 meer auto qua ontwerp heb gelijk in. Maar qua techniek?? Dw veyron is al 10 jaar oud he, en nog steeds de absolute top qua techniek!
Neemt niet weg dat ik de 918 veel mooier vind dan de veyron, maar als ik moest kiezen tussen beide…. pff ik zou het echt niet weten zo
@Michiel1: de absolute top qua techniek? Op welk vlak behalve topsnelheid, comfort en luxe veegt de 918 dan NIET de vloer aan met de Veyron?
@w0o0dy: In absolute stilte de woonwijk uit zoeven is ook comfort ;-)
@michiel1: qua innovatieve techniek is de 918 wat mij betreft de winnaar. De Veyron is nog echt van de ‘oude’ generatie met pure POWERRR (aldus J. Clarkson).
@michiel1: zet de bugatti bij de topgear test met de Ferrari, p1 en de 918. Hij eindigt als laatste.
@rolov: de 3 die jij opnoemt zijn ook veel meer circuitbeesten, dat is een veyron natuurlijk niet..
Ik vind de 918 onderhand begeerlijker dan een veyron. Begrijp me niet verkeerd, heb nog steeds veel respect voor de prestaties van de veyron en de techniek. Maar ik ga graag met de tijd mee, ben niet zo’n nostalgisch persoon.
Ik heb gewoon liever hedendaagse techniek dan techniek van 10 jaar terug.
Daarnaast heb ik ook nog een diepe hekel aan heel die familie. Jaloers? Nee hoor. Afgunst? Ook niet. Ik vind ze gewoon erg fout
Ik heb niet veel met dit soort proletengedrag (indien het verhaal klopt).
Ook ik heb liever een Porsche 918 dan een Veyron, snap ik niet 3 Veyrons verkoop dan een van die. Aan andere kant hebben ze het wel geprobeerd, maar was er geen interesse in de Veyron. Met moeite heeft Bugatti die Veyrons verkocht in 10 jaar tijd. Hopelijk wordt de nieuwe 918 koper er een die hem gebruikt en niet achter het glas zet.
Sommige mensen verdienen het niet om rijk te zijn -__-… zo kan ik me geld ook vergooien!
Oftewel ze hebben dus OVERDUIDELIJK geen smaak! Oh wacht… Dat was al lang en breed bekend…
Ik denk dat je eerst een Veyron moet rijden om hem echt te waarderen en aangezien wij allemaal dat niet gedaan hebben lullen we dus maar wat :p.
Als ik zou moeten kiezen (ook zonder te rijden dus) ga ik in ieder geval voor de Veyron. Graag die gele Dakar Edition.
Tjonge jonge wat een jaloerse reacties…
Wat autocollecties zo leuk maken is dat ze bestaan uit auto’s die de verzamelaar ZELF leuk vind en daarmee vaak uniek zijn. Als iemand zijn collectie uit drie dezelfde auto’s bestaat dan is dat de eigenaar zijn keuze.
Respecteer dat en doe allemaal niet zo stoer met ‘smakeloze collectie’ en ‘als autokenner neem ik ze niet serieus’….
@marussia: even “for the record”: volgens mij heeft hier niemand gevraagd om Twitter/facebook/ andere uitingen van die lui over hun wagenpark… Als je zelf de openbaarheid zoekt dan vraag je impliciet ook om reacties en ja die mogen ook afkeurend zijn.
@w0o0dy: als je Don en zijn papa’s wagenpark hier niet op Autoblog wilt zien dan moet je er niet op klikken. Zo makkelijk is het.
@marussia: @Wooody heeft wel gelijk vind ik als je actief bent op social media kun je ervan uitgaan dat zowel positieve als negatieve reacties kunt ontvangen. Verder heeft het niet met afgunst of jaloezie te maken, iedereen de hier komt houdt van auto’s. Iedereen heeft een verschillende voorkeur en dat maakt het juist zo leuk. Niet iedereen hoeft dit mooi te vinden, maar heeft merendeels wel respect voor de mening van een ander.
@marussia: als Don of zijn papa geen commentaar wil op het wagenpark op openbare fora dan moeten ze er niet over posten. Zo makkelijk is het.
@marussia: papa’s wagenpark bedoel je?
@marussia: Helemaal juist!
@marussia: Helemaal mee eens!! Ik zou dit doen en ik zou dat doen. En ondertussen nog geen 4 bandjes van een bug kunnen betalen.
@marussia: Ach laat die zogenaamde autokenners/liefhebbers maar, ze zijn vooral verzuurd.
Ik kan een Veyron absoluut waarderen, en daar ben je echt geen mindere autoliefhebber om.
Persoonlijk vind ik een 918 ook leuker mooier dan een veyron, maar dat doet niet terzake verder.
@marussia: Ik respecteer zijn keuze en het feit dat hij het wel kan betalen en ik niet. Maar drie dezelfde wagens waarvan eentje volgeplakt met stickers, is gewoon smakeloos en al helemaal inspiratieloos. De voornaamste reden dat meneer deze auto’s heeft gekocht is snelheid; om altijd de snelste te zijn. Haantjes gedrag noemen we dat. Met het geld waar je al die auto’s mee heb gekocht kan iedere echte auto liefhebber wel een betere collectie samenstellen.
Volgens mij zijn ze gewoon aandachts geil..
nou vooruit dan… 5 euro..
Hele mooie kleur op die 918!
@alaindjamal: Grijs…
Lekkere vergelijking ook de ene is een luxe GT die gemaakt is voor top speed de andere voor de beste laptimes.
Is hij niet gewoon verkocht voor meer aan iemand die niet een van de 918 gelukkige was…
Man man man stelletje pannekoeken. Ging zeker te hard de bocht om.
Dat hele instagram account staat niks meer op.
Zonde, dan heb je zoveel geld en dan ga je er zo ordinair mee showen. Op Instagram nog wel. Dit is duidelijk een gevalletje van nouveau riche. Tijd voor wat lesjes in smaak Don Perridon en neem je vader ook mee. Dan komt het misschien toch nog goed.
@meridian: Op Instagram nog wel? Gebeurd bijna alleen maar op Instagram.
Dan verkopen ze deze om vervolgens een vierde veyron te kopen. Ze hadden er al een op t oog maar die is aan een ander verkocht. Ik zou kiezen voor een supercar garage met veyron, 918, en misg kan je een P1 en/of LaFerrari op de kop tikken
Veel liever de 918 dan die lelijke eendjes met een nog lelijker geluid…
@maseratizzzzzzzz: eendje? Volgens mij is het kever
Op zich een gebruikelijke keuze om er weer flink wat centjes aan te verdienen. Anderzijds, misschien was er iemand die heel graag een 918 wilde kopen maar door hun actie achter het net heeft gevist… En Porsche doet al die moeite om een fraaie 918 te maken en dan wordt ie weer direct verpatst…
Haha veyrons wel goed vinden en deze verkopen, die perridon is vgm niet goed snik
Laat hem maar lekker Aveyron rijden met zijn bolle hoofd. Past idd beter bij hem. Rijden wij wel Porsche.
Achterwielaandrijving he zo’n 918. En je weet wat er gebeurt met dat soort auto’s *denk aan Carrera GT*
@rd1991: Nop 4WD.
Stelletje pannekoeken, zo`n dikke wagen en dan toch liever de Veyron!
Misschien kunnen we eens wat minder aandacht schenken aan deze jongetjes die een strakke plasser van zichzelf krijgen wanneer ze weer eens een bericht over zichzelf voorbij zien komen. Wellicht dat ze dan eens voor een mooie autocollectie gaan die de moeite waard is om echt aandacht aan te besteden.
#dutchdriftking, haha damn, die elektropower was ik even vergeten idd. You are right sir!
ik ga die maniertjes van ferrari zo toch waarderen; niet zomaar je superwagens verkopen aan dit soort lui…. aan de andere kant, je kan gewoon als porsche/mclaren/ferrari/lambo zeggen: als je meer als 1 veyron hebt dan kom je niet in aanmerking. altijd dezelfde lui die ze in de kleur van hun outfits willen…..
Ik kan het helemaal begrijpen. Toen die 918 naast een van z’n Veyrons stond, besefte hij ineens wat voor een lelijk, lomp gedrocht zo’n Veyron eigenlijk is, en hoe een supercar er eigenlijk hoort uit te zien.
Erg genoeg als dit je overkomt als je een Veyron hebt, laat staan 3… Uiteraard moet die 918 weg.
@SimonMc: die krijg je nooit meer verkocht, en dat weet hij ook ;)
5 euro!
Ik snap die negatieve reacties hier niet. Ik vind zowel de Veyron als de 918 prachtige wagens. Maar het kan toch zijn dat een bepaalde auto toch niet is wat je er van verwacht had? Als je 8 ton aftikt en het is niet wat je zoekt, dan zou ik de auto ook verkopen. Hij kan hem waarschijnlijk voor hetzelfde (of hoger) bedrag weer verkopen.
Ik denk dat een 918 mij niet zal tegenvallen, maar als je met enige regelmaat in een 16 cylinder met >1000pk onder de kap rondrijdt die ook nog eens schitterend is afgewerkt, dan kan ik me voorstellen dat je een iets andere standaard hebt dan de gemiddelde Autoblog bezoeker.
Dat “patser gedoe” snap ik ook niet zo. Als je zulke mooie wagens hebt, dan mag je dat best laten zien. Dat heb ik liever dan dat ze in een loods verdwijnen en er nooit meer uitkomen. Het levert in ieder geval mooie plaatjes en artikelen op hier op de site :-)
@bugboy: Newsflash, je voelt niet hoeveel cilinders er onder de motorkap zitten hoor… ( en ja, cilinder schrijf je op deze manier )
Gelukkig maar, ze moeten een stel p1’s aanschaffen
@mercedesbenz63: P1’s zijn ook meesterlijk mooi helemaal in vlageel of lekker sinas orange met zwarte velgen.
Dit is appels met peren vegelijken, een Veyron blijft een dikke gt en een 918 een hybrid sportscar.Qua auto dus niet zijn smaak.
Los hiervan, dat ze 10 jaar hebben gedaan om de Veyron te verkopen snap ik wel, ding is los van de aanschaf net zo duur in onderhoud.
Ik dacht al… wat moet je met een 918 als niet kan rijden als een echte man.
#Dutchbugs a.k.a #Douchebags
De Veyron is een hele andere type auto dan de 918, maar waarom de Porsche 918 wegdoen als je al 3 Veyrons hebt.