Autoblog-lezer Erwin was laatst in Las Vegas.
Normaal gesproken zouden we natuurlijk de code in ere houden en niet vertellen wat hij daar heeft uitgespookt, maar in dit geval heeft Erwin ons zelf toestemming gegeven om één detail van zijn reis te delen. Erwin kwam in de woestijnstad namelijk een convooi tegen met een zwikkie gecamoufleerde én iets minder gecamoufleerde auto’s van General Motors.
Het gebeurt wel vaker dat fabrikanten de contreien rondom Vegas gebruiken om auto’s te testen. Op ongeveer 200 kilometer van de stad vandaan zit je namelijk midden in de Death Valley, een snoeihete droge zandbak. Ideaal om te testen of je auto tegen hitte kan.
Nu weet iedereen die deze site weleens bezoekt natuurlijk dat Slopel Opel van ‘The General’ is en dat het Amerikaanse concern niet vies is van een beetje badge-engineering. Zo krijgen wij Europeanen wel eens stiekem een Daevrolet in de maag gesplitst onder de naam Opel, zoals de Karl en -wie kent ‘m nog- de Antara. In Amerika en andere markten daarentegen verkoopt GM in Duitsland ontwikkelde echte Opels als Buicks en voorheen Saturns.
Momenteel kan je bij Buick in ‘Murica bijvoorbeeld een Verano bestellen. Dat is feitelijk de vorige Astra met sedan-kont. Een stapje hoger staat de Regal in het programma, een Insignia (rijtest) met Buick-badge. De Mokka kennen ze ook in de Verenigde Staten, onder de naam Buick Encore. Daar hadden ze dat model zelfs eerder dan wij. Tenslotte is er ook nog de Buick Cascada, een euhm…nou ja, je snapt het.
Nieuw in het Buick-gamma voor modeljaar 2017 is de splinternieuwe LaCrosse. Dat is de kloeke sedan die je op de plaatjes hierboven kan zien. Officieel staat deze wat hoger in het gamma dan de Regal, het verschil in vanafprijs bedraagt 4.000 Dollar.
Wat wij opvallend vinden is hoeveel Opel-styling er in de LaCrosse zit. Kijk bijvoorbeeld naar de lampunits, met name aan de achterkant. Daarom vragen we ons af: gaan we deze auto net als de Encore met een Opel-badge terugzien in Europa? Geef toe, net als @willeme zitten we toch eigenlijk allemaal te wachten op een nieuwe Omega?
Dank aan Erwin voor de foto’s!
Tonnie zegt
Ziet er helemaal 2008 uit. Alleen t interieur kan er nog even mee door..
martinus zegt
Hopen dat ondanks dat hij in de vs ontworpen is, hij niet netzoveel overgewicht als de huidige Insignia.
Verder ziet hij er wel strak, opeliaans uit, zelfs voor een Buick.
freezzr zegt
We zitten toch allemaal heel stiekem op niet één Opel te wachten?
jippie zegt
@freezzr: nope, uiteindelijk wachten we met z’n allen gewoon op de Opel Rekord.
freezzr zegt
@jippie: de Kadett, dat zou een revolutie kunnen zijn. En dan in een strak, stoer en toch wel weer schattig pak. Eigenlijk een beetje alles van wat Opel nu niet heeft. Want om heel eerlijk te zijn… ik vind ze stuk voor stuk allemaal echt niks nakkes nada hebben…
bugboy zegt
@freezzr: De huidige Astra vind ik helemaal geen verkeerde auto.
viezefreddyw zegt
Typische Amerikaanse styling, en eigenlijk ziet dit er gewoon goed uit. Zeker voor Opel begrippen. Ik ben benieuwd hoe hij uiteindelijk naar Europa gaat komen.
2wheeler zegt
4k dollar, niet gek!
123bat zegt
Heel fraai. Laat maar komen, mag ook als Buick wat mij betreft. Die Amerikanen zijn sowieso goed bezig de laatste tijd: De nieuwe Chevy Malibu vind ik ook erg mooi.
VolvoXCseries zegt
Iets minder chroom, een lijntje hier en daar wat scherper en dan wordt de nieuwe insignia een hele prachtige auto. Ben wederom benieuwd hoe de kombi er uit zal gaan zien!
Opel, dit gaat best lekker! Een model erboven, in de vorm van een kombi annex crossover, en het gamma ziet er echt goed uit. Van 2006 tot 2016 is mijns inziens de juiste weg ingeslagen, met hier en daar wat verbeterpunten (midi suv, een kleine stadsrakker die jarenlang ontbrak), maar ze hadden een achterstand goed te maken natuurlijk
martinus zegt
@volvoxcseries: De verouderde en opnieuw opgewarmde corso is toch wel een miskleum. De astra is juist weer een goede auto, maar bijvoorbeeld de Karl een Koreaans roestbakje. De Adam is niet wat mini & fiat500 wel zijn. De huidige Insignia is te zwaar, en heeft zeker in de topversies een megaverouderde aandrijflijn (+20 jaar?) en de Opel splash is echt heeeel lelijk…
Alleen de Astra, Opel Ampera, en Ampera-E zijn eigenlijk echt innovatieve of goede auto’s bij het concern. Die laatste twee zijn ook nog nauwelijks meer dan een rebadge van Koreaans ontworpen Chevrolets.
Zo top gaat het niet met het concern in mijn ogen.
lekkerlinksrijden zegt
@martinus: De Karl een Koreaans roestbakje? Waar haal je de info vandaan?
martinus zegt
@lekkerlinksrijden: Raad eens wat het meest bezochte forumonderwerp is op de Duitse opel gebruikersfora bij de Karl?
lekkerlinksrijden zegt
@martinus: dat ding is een jaar leverbaar toch? Als die nu al problemen met roest heeft is dat in deze tijden erg knap
henrie zegt
-edit: mjah, oké, het is aangepast-
singer911 zegt
Ik word er niet echt warm van.. Vond de oude met OPC kitje nog wel wat hebben.
biggie zegt
De nieuwe insignia ging een langere wiel basis hebben voor te kunnen concureren met de superb. Interier is ook opel en die knopjes vind je terug in de nieuwe astra, zou dus inderdaad de insignia B kunnen zijn
snolvos70 zegt
Ik hoop het niet.
ahs1979 zegt
De toegevoegde waarde van een camouflage wrap op een auto daalt aanzienlijk als je hem direct naast een niet gecamoufleerde auto van hetzelfde type parkeert.
E550 zegt
Die Amerikaanse namen klinken een stuk beter. ‘Mokka’? Was de inspiratie op?
dirkiii zegt
@e550: mocca gourmet van Douwe Egberts?
raoufff zegt
Mooi interieur, wel handig dat GM meteen een diagnosekast meelevert, hopelijk zonder meerprijs
gorothegreat12 zegt
Ik zou het gaaf vinden als Opel die stap zou zetten en in Europa weer wat grotere wagens gaat verkopen. Vond de Opel Omega zo’n gave auto vroeger. Lekker groot, ruim en comfortabel om te rijden. Was zeker geen circuit wagen (behalve de Lotus Omega dan), maar daar was het ook niet voor bedoeld.
oxymoron zegt
Is niet nieuw Verkoopt vooral in China al jarenlang als de bekende warme broodjes. Is voor Amerika opgeknapt. Knappe auto, basisprijs $ 32K. Wordt hier minstens het dubbele. En de 3.6 liter V6 wordt hier de 1-liter driepitter.
sracert zegt
@oxymoron: ja klote die 3 pittertjes met zo’n lekkere V6
sracert zegt
Ik heb altijd een zwak voor Opel Slopel, komt door jeugd bij pap’s op de achterbank denk ik : Record, Monza, Commodore en de 1ste Manta, ik werd wel vaak misselijk in die bakken maar ze waren voor mij toen indrukwekkend.
E550 zegt
@sracert: misschien kon je pa niet goed schakelen?
sjoerd95 zegt
De nieuwe LaCrosse vind ik een prachtige wagen. Wat mij betreft zeer welkom als Omega!
lekkerlinksrijden zegt
Voorkant beetje Volvo. Achterkant niet mooi, lampen breken het af
1lunatic zegt
CLA.
allesmetturbo zegt
Lekker interieurtje
stefanos zegt
kijk en vergelijk, gespot in Oostenrijk.
http://www.autojunk.nl/2016/09/spyshots-nieuwe-opel-insignia
redbeams zegt
Zo op het 1e gezicht oogt het dash mooier dan de nieuwe bmw 5…en dat voor een opel.
jochempie zegt
@redbeams: toen de eerste insignia uitkwam had BMW de E60 in de showroom staan… Dus nieuw ia die vergelijking niet.
timtag zegt
Opel in de regen, dan een bocht insturen: ALTIJD RECHTDOOR! Liever dat ze dat eens oplossen, daarnaast idd de huidige insignia is met 1500 kg a fat boy!
t1mothys zegt
Vind Opel laatste tijd toch fraaie auto’s maken…
freezzr zegt
@t1mothys: heb je nou net je eigen post geliked? ?
t1mothys zegt
@freezzr: nee maar nu ik er net op klik wel :’)
t1mothys zegt
@t1mothys: en weer…iets met ezel
dagdromer zegt
Als dit ‘m wordt, dan qua interieur wow. Erg mooi zo’n lekkere middentunnel. Van de huidige Insignia vind ik ook het interieur erg mooi. Voor de rest, hmmm, jammer dat het een Opel is. Heb niks tegen het merk, maar heb er ook niks, helemaal niks mee. Dat gezegd hebbende, hoe ging dat rijmpje ook alweer? ‘Wat een k.. is voor een hoer, is een Opel voor een boer’