
We gokken dat zelfs de niet-Ferrarist hier blij van wordt.
Zo nu en dan gaat een hele collectie tegelijk onder de hamer. Denk aan de Pinnacle Portfolio; een verzameling van ruim 20 monsterlijke supercars uit heden en verleden die een paar jaar geleden op zoek mochten naar een nieuw baasje.
De Ferrari Performance Collection komt bij RM Sotheby’s onder de hamer tijdens de Monterey Car Week en er zitten heerlijke exemplaren tussen. De 250 GT SWB Berlinetta is de absolute topper in de lijst, maar voor de iets krappere beurs staat er ook een 328 GTS tussen.
Liefhebbers van het modernere spul moeten scherp zijn als de 599 GTO, 430 Scuderia of 16M Scuderia Spider het podium op worden gereden. Ondergetekende zou trouwens wel zo’n gerse 512 BBi onder de niet bestaande carport zetten, maar een F40 is ook leuk. Onze rijtest met de Dino vind je trouwens DAAR.
Hieronder check je alle exemplaren die aan bod komen, inclusief estimates.
1961 Ferrari 250 GT SWB Berlinetta – $8,500,000 – $10,000,000
1967 Ferrari 275 GTB/4 Berlinetta by Scaglietti – $2,750,000 – $3,250,000
1969 Ferrari Dino 206 GT – $650,000 – $750,000
1976 Ferrari 308 GTB ‘Vetroresina’ – $175,000 – $225,000
1984 Ferrari 512 BBi – $375,000 – $450,000
1984 Ferrari 512 BBi – $275,000 – $325,000
1989 Ferrari 328 GTS – $90,000 – $120,000
1991 Ferrari F40 – $1,300,000 – $1,500,000
2005 Ferrari 575 Superamerica – $375,000 – $450,000
2004 Ferrari 360 Challenge Stradale – $275,000 – $325,000
2009 Ferrari 16M Scuderia Spider – $350,000 – $400,000
2009 Ferrari 430 Scuderia $250,000 – $300,000
2011 Ferrari 599 GTO – $700,000 – $800,000
Tja .. elke Ferrari staat altijd te koop ..
Constante factor ..
Vooral die F40 heeft heeeeeel veel ontevreden eigenaren ..
Misschien nog wel leuker, stel ze worden allemaal verkocht. Voor een grof gemiddelde tussen minimale en maximale schatting. Dan zit ie op ong. op 17.200.000,- Wat zou hij/zij daarmee doen? Nieuwe collectie auto’s? Ik wist het wel, daar kwam gewoon weer een nieuwe vloot auto’s. Misschien gaat ie nu wel Hello Kitty sparen ofzo.
@E34M5Touring: idd wel een goede vraag. Zou t niet eerder een erfenis kwestie zijn? Verzamelaar legt het loodje, kinderen zijn meer in geld dan in auto’s geïnteresseerd? Waarom doe je dit anders weg?
@futse: Kan natuurlijk ook gewoon een goeie tijd zijn om te verkopen. En als je dan weer lekker overnieuw kunt beginnen met wat anders, hebben is hebben, vaak is de zoektocht naar nieuw spul net zo leuk!
@E34M5Touring: gelukkig kunnen ze het dan opnieuw doen, of het nogmaals overdoen. Mogen ze jou als eerste optelefoneren voor advies?
@jpoers: Ik ben de beroerdste niet. Ze optelefoneren maar raak! Ook voor eventuele proefritten op locatie.
@e34m5touring: :)
@E34M5Touring: zeker komt er dan een nieuwe vloot auto’s. Met iets meer afwisseling weliswaar, maar toch;)
@mperformance: Een hele hoop van t spul wat ik leuk vind kost een fractie van deze bedragen, denk dat ik eerst een hele grote schuur zou kopen. Zou anders niet weten waar ik het allemaal moest laten :)
@E34M5Touring:
@internetgekkie: Dat wel natuurlijk.
@e34m5touring: ik zou een heel mooi doek met verf erop kopen.
Verzameling mist wel een paar echte echte iconen als 365 GTB4, Testarossa en 456.
m’n linker teelbal voor de best klinkende Ferrari V8 ooit aka Challenge Stradale! deal?
@mashell: 456 is mooi (hoewel niet iedereen dat vindt), maar een icoon, onmisbaar in elke Ferrari verzameling?
@futse: absoluut. Het is immers ook de laatste mooie Ferrari.
@mashell: Als je daarna poep in je ogen had wel ja.
@mashell: Zijn geen iconen. Zijn bijna Ferrari onwaardig.
@snorrewietskie: haha. Jij bent echt de leukste thuis. Van auto’s geen verstand maar ooh zo grappig.
@mashell: Was serieus. Bij auto’s draait t niet om verstand maar om gevoel. Komt nog bij dat jij waarschijnlijk geen motorvoertuigentechniek hebt gestudeerd. Door het lezen van dit blog krijg je geen verstand van auto’s. Autoweek telt ook niet.
@snorrewietskie:
Maakt niet uit .. het gaat nml om “gevoel” ..
Snap jij nix van ..
@lincoln: Ik zal t pas snappen na 30500+ reacties. Chris Peterson…
@snorrewietskie:
Mijn vader loopt de hele dag in een badjas ..
@lincoln: Nu weet ik je echte naam: Lincoln Hefner!
@snorrewietskie: lol, ja want van motorvoertuigentechniek krijg je verstand van auto’s zeker. Dan weet je precies welke Ferrari iconen zijn enzo, toch?
@lekbak: Idd enzo
@lekbak: hij weet ook in welke voitures je nu moet beleggen en is hierdoor eigenlijk al stiekem miljonair.
Had iedereen maar motorvoertuigentechniek gestudeerd. Dan zaten er niet zoveel dommerikken als ikzelf tussen.
@2wheeler: idd lompe vag chauffeur
@snorrewietskie: ik heb hier maar 3 woorden voor….
Man Man Man
@mashell: 456 een icoon?!?!?
360 Stradale is wel geniaal!
Wat een centen voor die 599 GTO zeg! Gaaf ding hoor, maar als ik er één wil hebben heb je er zó eentje gevonden… Eigenlijk net zo met de F40, maar die is wel wat epischer.
Een 250 in mijn ogen de mooiste auto ooit gebouwd, of het nou een SWB of GTO betreft.
De 308 voor mij. Ben de enige dus een koopje.
Misgegokt. Afgezien van de 308 volstrekt oninteressant. En zelfs die is in dat eeuwige Rosso Corsa niet om aan te gluren. Bovendien liever een 288 dan een 308, dus het enige waar ik in dezen blij van word is dat deze collectie de mijne *kan zijn* maar niet *is*.
@benzinehoofd: Die 308 is een “Vetroresina”, oftewel een glasvezel body. Er zijn maar 712 van gemaakt, dus best zeldzaam. Je kan hem uiteraard niet mooi vinden, dat is subjectief.