Wat is de overeenkomst tussen dit Golfje en extreem getunede Lamborghini Gallardo’s? Ze hebben ongeveer evenveel vermogen, en dezelfde motor aan boord bovendien.
Oude Golfjes opvoeren totdat ze op springen staan, het is een hobby die menig liefhebber dusdanig aanspreekt, dat hij bereid is er bakken met geld en tijd in te stoppen. We kennen allemaal de heren van Boba Motoring met hun opgepepte Golf II, maar deze Golf IV van landgenoot Asgard Performance staat ook zijn mannetje.
Het ding werd compleet gestript en vervolgens achterin voorzien van een 5,2 liter Gallardo-V10 met dubbele turbo, goed voor 1.500 pk. Combineer dit met een leeggewicht van 900 kg en je weet waar dit naartoe gaat: naar de horizon, en snel ook.
Het blok schijnt 9.000 toeren te kunnen draaien, maar we hebben hem nog niet volbelast in actie gezien. Op deze video hoor je hem eventjes grommen (de makers hebben al hun geld in de auto gestopt, en waren dus genoodzaakt met een prei te filmen), maar het echte werk houden we tegoed. Op de foto’s kunnen we de modificatie echter prima zien, inclusief een spoorbreedte die een beetje opgerekt is.
Met dank aan Mr.Acar106-GTi voor de tip!
norge zegt
Hadden ze hier nou echt niet een iets leukere verpakking voor kunnen vinden?
Sracerr zegt
Beter!
BmwMPower zegt
Ach ja, je kunt er nog steeds mee naar de McDonald’s.
6cilinder zegt
@BmwMPower: of van 0 naar de supermarkt in 2 seconden.
davidovic zegt
En vergeet uw oordopjes niet als je een testritje doet
screamgt zegt
Een 5.2 liter V10 Gallardo blok in een Golf chassis douwen. Doe dat gewoon even niet.
mikkeloentje zegt
@screamgt: Hoe krijg je anders een Golf R52, als je die al wil…
jorden zegt
Ik zou dit toch in een Lamborghini omhulsel wensen.
gtwillem zegt
Knap gedaan, hoor. Het is eigenlijk een V10 met turbo’s met een Golf body erop. Alleen een beetje raar om voor een Golf te kiezen. Dit is een heel duur project. En de prestaties zijn het belangrijkst. Zeker boven de 300 lijkt mij Gallardo wat aerodynamischer (en dus sneller).
Om het af te make een SDI type plaatje achterop, wellicht?
jrsmoke zegt
@gtwillem: toch tenminste een TDI met rode I hoor!
3246cm252kw zegt
@gtwillem: zou ook leuk zijn als ze hem afmaken en de wielkasten een weekje uitkloppen….
ramon zegt
Dus nu is het een R52?
rdamnn zegt
Golf 4 toch wel een tijdloze auto naar mijn mening.
Mits ze normaal zijn uitgevoerd (bumpers in carrosseriekleur, 3 spaaks stuur, normaal interieur) vind ik ze erg mooi voor een model dat 17!! jaar oud is.
roller79 zegt
@rdamnn: ik weet nog goed dat toen de golf IV uitkwam ik hem revolutionair lelijk vond… maar tijd heelt alle wonden en ondertussen kan ik m wel smaken…!
dennisjuh95 zegt
Kies dan een megane ofzo. Zou wel tof zijn.
xxxheidi zegt
@dennisjuh95: Neuh
johanhummer9 zegt
@dennisjuh95: pardon??
trident zegt
@dennisjuh95: ben je niet goed ? Een franse prutsauto??
tupperware zegt
@dennisjuh95:
Een van de weinige hier met een heldere kijk op auto’s, 10 keer liever een Megane dan zo’n saaie gare Golf, zeker als je een V10 hier in legt..
sydney zegt
Black Friday in de US, voute Freidag op AB.
Nerekop zegt
Waarschijnlijk duurder dan een Gallardo… Doe mij die dan maar!
MAB zegt
Ziet er echt heeel ziek uit
imaginenl zegt
Als je dit doet zorg er dan iig voor dat de wielen niet zo lomp uit de kasten steken
lekkaah zegt
@imaginenl: Daar zit iets achter……… o.a. om ruimte te maken voor dat blok.
Onehp zegt
@lekkaah: maar ze steken nog steeds lomp uit. Voor alle keren dat men de wielkasten verbreed op tuning golfjes wanneer het niet nodig is (FWD SDI), doen ze het hier niet.
jrk68 zegt
Fijn, heb je een boodschappenauto, past er geeneens een kistje bier in…, erg logisch….
mazdarx zegt
En de winnaar in de categorie “omdat het kan” is…
Pordon zegt
Waarom dan in de meest saaie auto die er bestaat?
@ut0 zegt
@Pordon: overdrijver …
henk123456 zegt
Dat is origineel geen R geweest waarschijnlijk. Buitenspiegels zijn niet gelijk aan elkaar.
bofkont zegt
De zoveelste onzinnige rechtuit brander, niets bijzonders meer, youtube staat er er jaren vol mee.
bofkont zegt
Zie liever een volledig originele Golf 4 R32.
toyotafortuner zegt
Dan toch maar liever een filmpje van een AB-uitje naar het BP-lab…
cthijs zegt
Geweldig,alleen de wielkasten hadden ze wel wat kunnen verbreden want ik denk dat iedere wout je zo aan de kant trekt
shicomm zegt
Zeer fraai stukje huisvlijt !
Toch zal dit issues gaan opleveren met de koeling vermoed ik ; dat blok produceert een enorme hoeveelheid hitte met die turbo’s erbij.
De sound in dat mini-clipje klinkt niet gezond imho ; hoor er iig geen 10 pitter in..
dinozzo zegt
Super niceee
escort77 zegt
Mag ik dan de Lambo hebben met het Golf blok erin?
Is rap zat voor mij en maakt het rijden van een Lamborghini een heel stuk bereikbaarder.
jordy14 zegt
Waarom steekt een sjeik niet een keer hier zijn geld in. Toch geniaal om door Dubai te rijden in een Golf en dan de helft van de wagens eruit te trekken;)
g00f81 zegt
past precies!
tjorque zegt
Golf, nu ook in uiterst ontvlambare versie…
Ik vraag me af wat je hiermee nu eigenlijk nog kan doen? Echt goed hoeken zal dit toch niet?
bpc zegt
hmm gewicht is wel een hele sterke claim, wetende dat een golfje 4 zn 1200 kilo weegt origineel, voeg daar dn ng een veel zwaardere v10(en hopelijk grotere remmen etc)aan toe, ik vraag mij af waar zie die 300kg+ dn wel weggetoverd hebben, dat haal je niet met alleen een gestript interieur en wat overbodig plastiek in de vuilcontainer droppen…
T16 zegt
Een V10 weegt maar 220 kg, wel zonder de turbo’s natuurlijk.
Ook gebruiken ze veel carbon delen.
Op facebook een voorbeeld van een onderdeel op de weegschaal, 892 gram. ;-)
https://www.facebook.com/AsgardPerformance?fref=ts
bpc zegt
en waarom een r32 nemen om er toch alles uit te slopen, kon ie net zo goed een 1.4tje met vastgelope motor kiezen toch ?
maniaxdream zegt
Dit krijg je dus als een petje de lotterij wint.
De vetste goluf jonge, van de planeet jonguh weet je wel…
kroelkip zegt
Petje op en rijden maar