




Wagons zijn altijd het antwoord, toch?
Nu dat GM het kreupele Opel aan een stel Fransozen heeft verkocht, wil het niet zeggen dat de Amerikanen zomaar afstappen van de auto’s die ze tot voor kort lieten bouwen. Ze bouwen doodleuk verder met hun oude boedel, en dat blijkt hen geen windeieren te leggen.
Dochtermerk Buick gaat een aangepaste station-versie van de Insignia namelijk aanbieden als de Regal TourX. Nog voordat hij de markt op komt, spreekt de vice president marketing van Buick en GMC zijn overtuigingen alvast uit. Volgens Phil Brook zal de auto goed zijn voor ongeveer 50 procent van alle verkopen van Buick. Dit is een flinke stap in de goede richting, aangezien eerdere voorspellingen wezen op ‘slechts’ 30 procent.
Buick heeft de Regal speciaal als TourX geconfigureerd, omdat het hiermee verwacht een exclusieve positie in de markt te kunnen innemen. Het merk vestigt hun hoop vooral op het wegpikken van klanten die voorheen in Audi’s, Volvo’s en Subaru’s reden. Daarnaast blijkt uit een consumentenrapport dat ook kopers van het overleden Saab en eigenaren van de Mazda CX-5 overwegen om een overstap te maken naar de TourX.
Buick heeft echter te maken met een stigma, waardoor de verkopen van stationwagens in de VS al sinds jaar en dag enorm tegenvallen. Om deze reden zetten de Amerikanen de wagen ook niet als wagon in de markt, maar als een duivelse crossover. De plastic opsmuk rondom de onderzijde draagt in zekere zin bij aan dit imago.
De TourX komt binnenkort in Amerikaanse showrooms terecht en is te bestellen vanaf 29.995 dollar. Dat is zo’n 4.000 dollar meer dan de Sportback (sedan) uitvoering. De TourX heeft standaard een 2-liter viercilinder die goed is voor ongeveer 253 pk en 400 Nm aan koppel. De bolide heeft een AWD-systeem, een actieve dubbele koppeling en een achttraps automaat.
Bron: Automotive News
Alle plasticmeuk mee laten spuiten in kleur en je hebt een best fraaie station
Het was te verwachten dat GM de Opel Insignia Country Tourer als Buick op de markt zou brengen. Het kost immers (relatief gezien) geen drol om de Insignia CT als Buick in de markt te zetten en ze hebben de rechten op dat model toch nog deels in handen.
Geen geld voor een prima auto met 253 pk
vanaf 29.995 dollar. ja logisch dat het een hit wordt! Ziet er best goed uit, voor zo’n raar tot stand gekomen model.
@jorden: Mwah, voor $26k heb je een Ford Mustang Ecoboost.
$35k heb je een V8.
$30k voor een “Opel” is in die optiek dan niet heel aantrekkelijk en er zijn betere auto’s te vinden voor die prijs.
@okdoei: Voor een heleboel $ heb je ook een heleboel krasloten.Wat is precies je punt?
@okdoei: maar een mustang is niet zo praktisch.
@toeter11: het zijn voorbeelden om te laten zien dat die prijzen in de US heel anders zijn dan wij in dit land gewend zijn. Maar vergeet die voorbeelden. Punt is dat je in de US voor $30k veel en betere keus hebt.
mooie deal voor de Amerikanen
Interessante persfoto’s. Heeft die stagiair mooi gedaan.
@winkeb: hoe wil je aangeven dat je auto echt niet offroad kan? Je photoshopt een spiegelgladde asfaltweg in het bos.
@mashell: Maar wel voor echte avonturiers, bij het interieurshot zie je de optie ‘geen zij- of voorruiten’. Apart aan te vinken.
@mashell: gewoon CGI, dat doe je niet met PS, vooral te zien bij het venster en het laatste plaatje
Mooie passat
@bmwfreak038: zegt een BMW freak. Kun jij de modellen nog onderscheiden?
@autodrop: er staat al 1 dus geen eenzame mening?
Ik heb gisteren mijn Insignia Sports Tourer in ontvangst mogen nemen, en het is toch echt wel een fantastische auto geworden. Vergeleken met de Peugeot 508, Citroen C5, Renault Megane, Skoda Superb en VW Passat is het gewoon een fantastisch moderne en goed rijdende wagen. Natuurlijk is die Passat wat beter afgewerkt, en heb je daar nog meer opties op, maar voor zijn prijs is de Insignia gewoon een geweldige wagen.
Het lijkt me dan ook niet vreemd dat deze zelfs in de VS goed zou kunnen scoren.
@nemus: ???
@nemus: Bij Renault zit je dan eerder in de prijsklasse van de Talisman, niet de Mégane.
@WinkeB: helemaal gelijk! Mijn fout! :-)
Knappe wagen heeft GM neergezet.
Mooie auto!
Wacht. Is de Opel Insignia nu een in Duitsland onder Franse vlag gebouwde Opel en het zelfde model in Amerika gebouwd door GM als Buick verkocht? Als in: 1 model, twee fabrikanten en ook 2 fabrieken? Dan ben ik benieuwd hoe de verschillende modellen zich gaan ontwikkelen. Krijgt de Europese een facelift en kleine downsize motoren en de Amerikaanse elk jaar een update en dikke motoren?
@postzegel: Vraag me ook af waar die gebouwd gaat worden. Ofwel in Duitsland met andere badges, maar dan moet ie naar US en das niet interessant qua prijs. Ofwel Canada, waar de Regal al gebouwd wordt…
Waarom is dit ziek? Dit is gewoon een GM-product die in Europa als Opel wordt verkocht.
Ik vind vooral de kano-optie interessant.
Altijd al willen hebben, een kano op het dak. Kan maar zó van pas komen.