Als een vermogen van 631 pk in je standaard Murciélago bij lange na niet genoeg is, breng hem dan even langs bij Heffner Performance. Zij weten er namelijk wel raad mee.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, er zijn simpelweg twee enorme turbo’s op de V12 geschroefd. Deze ijzeren longen zorgen er dus voor dat het vermogen meer dan verdubbelt. De 1114 pk zijn namelijk gemeten op de wielen en niet aan de motor. Het motorvermogen zou dan op ongeveer 1300 pk uitkomen. Verder is de supercar origineel gebleven, dus geen uiterlijke verkrachtingen.
Dit betekent dat het vermogen over de 1100pk gaat bij een turbodruk van -slechts- 1 bar. Heffner is de TwinTurbo Murciélago nog aan het fine-tunen, wat kan betekenen dat het vermogen dus nog een stuk oploopt. Bij een test op de weg waarbij de Lamborghini optrok van 95 km/h tot 210 km/h werd een tijd geklokt van 5,1 seconden. Een originele Murciélago doet daar 9,5 seconden over, oftewel Heffner haalt daar even 4,4 seconden vanaf. De vraag is natuurlijk of een Lambo met zo’n set-up lang heel blijft, maar tot we dat weten kunnen we genieten van deze witte stier met 1114 pk. VIDEO!
Headhunterz zegt
MAAK ME GEEEEK!!
racerx zegt
Wel een dikke kar!
CarloAbarth zegt
Nou, maar goed dat ik nog geen Veyron besteld had want vind dit veel gaver…
Wat een apparaat zo zeg, kicken! Nu nog een filmpje waarin hij het opneemt tegen de Veyron…
Jorgos zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
kevinc3 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Alwood zegt
idd een V12 is standaard… verder heeft ‘ie op het plaatje LP640 achterbumpert, oliekoeler (linker skirt) en achterlichten :P
Tsja, zal ik het dan maar zeggen… Veyronkillerrr! ;)
e24 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Laue zegt
Ik wist niet dat de euthanasiewet daar al rond was.
SDM zegt
Wil me bij dezen graag aansluiten bij de reactie van Headhunterz. ;)
Bunzing zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Shenkie zegt
Wel heel heel erg vet dit in ieder geval!
Dana zegt
VAN deze witte stier met 114 PK?
Lekkere trapkar! Dat dan weer wel….
JDM__Wotevajjjj zegt
is die niet gebaseerd op een lp640, of is er gwn een lp640 bodykit op gezet ?
JanJansen zegt
Sterk (versnellings)bakkie.
Dat ie überhaupt heel blijft is al een prestatie, van Audi that is.
frans zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Niek Geerts zegt
Topsnelheid?
ferrari599xx zegt
-edit: hup, terug naar school dan-
GH zegt
Mensen mensen, die knul komt met één leuk onderwerp waar iedereen van smult en jullie beginnen met taal-gedoe..
GENIEETTTTTTT!!!!!!!
Duidelijk zegt
Knap… Ik zou graag eens een video zien van hoe die op een circuit presteert :p
Laue zegt
taalvouten kunnen me nooit zo boeien,ben er zelf ook niet zo goed in. heeft AB.nl wel eens een eindredacteur? :P
informatieve fouten is natuurlijk een ander verhaal.
autobandventieldopje zegt
Ik vroeg me altijd al af zelfs toen de Countach nog verkocht werd en uitaard later de Diablo wat het effect zou zijn met 2 dikke turbo’s op een Lambo …wel ziehier het verbluffende resultaat..als het nou ook nog heel blijft..waanzinnig..Lambo’s blijven eigenzinnige monsters…heerlijk gewoon..
Neal zegt
ben wel benieuwd of het blok, versnellingsbak, etc dat allemaal lang gaan uithouden
Rene1980 zegt
ziet er supercet uit zeg, wat een kunststukje achterin die Lambo, doe maar paar lekkere filmpjes :-)
CarWasher zegt
uhm
heeft iemand nog een klein beetje geld voor me?? :)
jemig, dat of een vrouw, dat of een knappe vrouw, dat of een knappe vrouw met geld
denk toch die lambo:P
Amsterdam's Finest zegt
Ja topsnelheid graag?
Windhoos zegt
Valt tegen…………..
Maar niet heus! Wow, MEGA bak! :-d :-d
Thijs zegt
Ik vind het toch een behoorlijke optische aanpassing die helemaal open liggende motorruimte. Of wordt dit afgedekt als je hem op de oprit krijgt ;)
Jip zegt
Ik stoor me niet bijzonder aan fouten, ik maak ze zelf ook, maar het helpt wel bij het verbeteren van de artikelen.
Jip zegt
Als ze verbetert worden… :oops:
Jip zegt
maar dan met een d misschien.
Cédric zegt
@ Thijs
Sarcasme hoop ik? :P
Heeeeeeeeeeel wss komt er nog wel zoiets op als een motorkap ja ;)
Dayum , wat een geluid !
Mao zegt
@autobandventieldopje
Koenig Countach Turbo
http://www.supercars.net/Pics?v=y&s=c&id=3987&p=1986_Koenig_CountachTurbo1.jpg
Een Diablo VT TT (twin turbo)
http://autopixx.de/bilder/2210/lamborghini-diablo-vttt.jpg
nemon zegt
Meer dan verdubbeld? 600*2 is toch al 1200? Of ben ik ECHT nog niet wakker?
nemon zegt
@NemoN: leer lezen, slungel…
Windhoos zegt
ff goed lezen NemoN ;-)
Frank zegt
Altijd vreemd die dynojet grafiekjes met de rijsnelheid op de horizontale as. Ik wil toerentallen!
RickB zegt
Wil dan wel de top weten en zou dan willen weten wat er gebeurt als ze meer turbo druk erop gooien :O
Aap zegt
Heffner zuigt, beter breng je ‘m naar Underground Performance.
R1k zegt
Ik wil getalletjes zien. Teeering wat een beest.
BMWX6 zegt
0-100?
Wel een beest zeg dit is gewoon een stier met veel te veel anabolen.
C6_R zegt
Er heeft nog niemand only in America geroepen? En ook nog geen brandende lambo grappen?
:?
Simpson zegt
dat die testbank niet uit elkaar knalt….
... zegt
‘
vla zegt
Om eerlijk te zijn: denk niet dat deze auto het lang zal uithouden. Die Gallardo ging nog net, maar dit is toch wel het maximum dat het V12 blokje aankan denk ik, uiteraard volledig afgaand op mijn buikgevoel. :lol:
Hij klinkt gewoon niet gezond wanneer de druk écht sterk wordt…
En er is zoiets als een uitgebalanceerde auto, nou deze is dat iig niet.
vla zegt
Ziet er wel mooi uit trouwens, dat dan weer wel. :P
Machoman zegt
hier nog even een filmpje van deze zieke Lambo:
http://www.youtube.com/watch?v=1enkzh0okcQ
fuzzer zegt
Hardcore porno! Terwijl een lambo al niet soft core is.
mardec zegt
1114 is inderdaad meer dan het dubbel dan 631 :-/ Goed bezig ricardo :D
JDM__Wotevajjjj zegt
@mardec:
ricardo-boy was eerst vergeten wat het verschil tussen een gewone en een lp640 was nadien had hij dat vermogen wel aangepast maar de rest van de tekst niet denkik
kan ook zijn dat een lp640 631pk op de motor heeft dan is er nx mis..
Tomaaas zegt
echt balen dat je niet meer informatie krijgt
mardec zegt
@ Mezelf
Hoe toch he mond jong, 2 regels verder staat toch dat het 1300 op de motor is..
Mezelf
Ah crap..
bozewolf zegt
Ja….tsja…kun je doen…waarom je dit zou doen is een goeie vraag..
*loopt verder*
AMG Powerrr zegt
Dit ding is nog geiler dan de babe’s van mr. Heffner!
jack zegt
ff over die 1 bar turbodruk.
Weet niet waar het gemeten is, in de turbo zelf of op de inlaat. Want als ze het nu op de 2e optie gemeten hebben, dan kan het goed zijn dat de turbo een bar of 2,5 tot 3 draait.
jdm zegt
1000km en motorblok klaar is voor revisie?
onee wacht dit is geen japanner dus het gebeurd daarbij niet toch?
-1 voor de fanboys
BAAP zegt
Het vermogen wordt niet echt subtiel losgelaten als je het mij vraagt…halleeluyaaa 4wd..
de Bugatti V. killed dit ding!
(denk ik)
M-lover zegt
@Frank:
Ja ik vind het ook niet zo mooi om vermogen ifv snelheid uit te zetten, maar vele testbanken hebben blijkbaar software die zo een printout maakt, maar normaal moet er wel ergens een klemmetje bijzitten om op een bougiekabel aan te sluiten!
Voor diesels zullen we dan de uitzondering maken en ifv snelheid kijken :d
DD zegt
Ik maak me het meest zorgen om de banden!
Cantago zegt
Dit is wel gaaf… Maar ik mis het heerlijke geluid als hij vol in zijn toeren zit, en waar is die mooie standaard uitlaat?
Als dit lang mee gaat is het helemaal gaaf btw!
Thomasio zegt
Hoe kan je wel de tijd van 95 km/h tot 210 km/h weten, en niet die van 0-100km/h.
Even eerlijk wat is belangrijker?
Windhoos zegt
De 95km/h tot 210km/h zegt in dit geval meer dan de 0-100 tijd Thomasio
Benz.. zegt
Only in America..
Maakt gehakt van elke Hennessy Yank!
C6_R zegt
@Benz..: Als in: nog eerder stuk? Denk het wel ja! :lol:
autobandventieldopje zegt
@ MAO..bedankt!..supergaaf die Koenig Countach turbo (was ik helemaal vergeten of is me gewoonweg ontgaan hoewel dat kan ik me haast niet voorstellen ondanks dat er weinig internet was in die tijd heb ik nagenoeg al het autonieuws altijd onder ogen gehad….en zo te zien 1 van de eerste matte supercars of anders een goeie poging daartoe. Koenig was echt de tunert of the eighties met de meest bizarre schepsels…en heel veel peekaas…
autobandventieldopje zegt
ps dat filmpje is ook wel heel erg bruut, althans dat geluid..niet normaal meer..maar da’s een Murcie op zichzelf ook al niet..alleen heb ik het idee dat de auto meer geluid maakt dan dat ie vooruit komt, kbedoel hij maakt zo ongelovelijk veel geluid dat bij 60mph het lijkt of ie 200 mph rijd..
Mao zegt
@autobandventieldopje
Koenig was idd wel behoorlijk extreem, vooral die mercedes creaties. De Countach kende ik eigenlijk nog niet, de VTTT zat nog ergens in mn geheugen en toen moest ik aan Koenig denken, die hadden vast wel turbo’s op een Lambo geschroeft :)
“Vroeger” keek ik altijd op supercars.net naar dergelijke auto’s, maar dat is wel weer dik 10 jaar geleden :) (kom er nu ook nog af en toe)
Buyck zegt
In 8 sec. van 0 naar 210 km/h ??? Topsnelheid?
Ik denk om de 5000 kilometer breuk met deze wagen!
Windhoos zegt
Topsnelheid zal waarschijnlijk zo rond de +400km/u liggen..
BananaFlip zegt
Oei oei oei!
Verschrikkelijk onverantwoord, absoluut niet duurzaam en wel erg simpel maar O WAT LEKKER!!!
broek zegt
Eindelijk het vermogen dat dit beest al vanaf zijn aankondiging moest krijgen! ;) (dit moest de veryon zijn als je het mij vraagt, dit heeft veel meer design)
K zegt
-Aan de telefoon vanuit een ZH in Den Bosch- “Meneer, hier een telefoontje van de verloskundige, uw vrouw is bezig met bevallen, en ze vraagt om U.”
-Vanuit Amsterdam aan de tel- “Ik ben er met een halfuurtje.. Even die 11xx paardjes de zweep geven… Zeg maar dat ze kan beginnen.”
OT: 1 woord; [b]GEIL[/]