Op het eerste oog lijkt er helemaal niets mis met deze Ferrari SF90 XX.
Kijk nog eens goed naar de foto. Nee, dit ziet er gewoon goed uit toch? Jazeker. Maar probeer vooral niet in te stappen in deze Ferrari. Niet omdat het een krappe auto is, maar omdat een SF90 XX schaal 1:8 wél wat aan de krappe kant is. Inderdaad, je kijkt naar een schaalmodel.
Ferrari SF90 XX replica
Een kunstwerkje van de experts bij Amalgam. Dit bedrijf weet altijd uitstekende replica’s van auto’s na te bootsen op schaalgrootte. Het is soms verbazingwekkend hoe mooi en realistisch ze het weten na te maken. Ook bij deze Ferrari SF90 XX schaalmodel valt je mond open van verbazing.
Sluit je mond nog niet, want deze valt weer open bij het horen van de prijs. Want aan al dat moois zit natuurlijk een stevige prijskaartje. Dit schaalmodel thuis in de vitrinekast zetten mag nadat je een kleine 14.990 euro hebt overgemaakt aan Amalgam. Het is ook mogelijk om in termijnen te betalen. Dat is dan 3.747,50 euro in vier termijnen.
Het bedrijf maakt slechts 799 exemplaren van deze replica. De auto bestaat uit 887 onderdelen en is volledig met de hand gemaakt en geschilderd. Per auto is Amalgam ongeveer 300 uur zoet. Dit is op basis van de Stradale. Er is ook een Spider, deze is met 599 stuks nog zeldzamer. Het prijskaartje is hetzelfde.
De details zijn dan ook verbluffend. Het carbon van de wielen, een compleet interieur en de prachtige lak maakt deze Ferrari SF90 XX een lust voor het oog. Wat dat betreft is het prijskaartje wel begrijpelijk.
Als ik veel te diepe zakken had wilde ik zeker zo’n Ferrari SF90 XX replica schaalmodel thuis in de vitrinekast hebben staan. Het lijkt me dan wel weer een verslaving om je kast vol te zetten met dit soort moois. Voor je het weet heb je een ton aan replica’s staan. En bij geen van allen kun je dan echt de sleutel omdraaien voor ultiem rijplezier, want het blijven schaalmodellen. Dat is eigenlijk het enige nadeel dat ik kan bedenken. Liever een McLaren? Dat kan ook.
kilum zegt
Verkopen dit soort dingen nou eigenlijk een beetje? Ik kan mij niet voorstellen dat je dit zou kopen? Schaal modellen snap ik ergens wel. Maar 15 duizend euro…
Zelfs als ik geld zou hebben voor het origineel zou ik het niet doen. Absurd bedrag echt.
audijunk zegt
Denk juist dat het goed verkoopt als je kijkt wat ze allemaal aanbieden in deze schaal. Heb zelf paar 1:18 modellen en die prijzen zijn soms al niet leuk meer 🙄
densk zegt
@kilum. Jawel hoor, dit wordt wel verkocht. Voor menig Ferrari eigenaar is dit wisselgeld, en het model natuurlijk een leuk hebbedingetje voor naast de 1:1 variant. Dus geloof mij maar, deze modellen worden ”gewoon” uitverkocht. En ze zijn gelimiteerd dus dat maakt ze natuurlijk nog net ff wat specialer.
Ik heb zelf ook een behoorlijke 1:18 collectie maar die heeft nog totaal niet eens de waarde van dit model van Amalgam. De kwaliteit is prachtig, maar de prijs is inderdaad absurd.
italia007 zegt
Dit verkoopt zeker, al vind ik de oplage wel erg hoog voor dit bedrag.
b00st zegt
Dus ze maken 799 + 599 exemplaren (enkel van deze 2 modellen) aan 300u / stuk? Dat is +200 FTE voor 1 jaar (zonder vakantie). Right!
pyrat zegt
En 300 uur per stuk komt neer op een vrij laag uurtarief als je ontwikkelingskosten, materiaal, marketing etc er bij rekent. Made in China gok ik.
dolledries zegt
Bristol zitten ze
kareljansen zegt
Die uren rekensom lijkt me nogal sterk, waarschijnlijk bedoelen ze dat het in totaal 300 uur duurt voordat hij klaar is en rekenen ze tijd van drogen mee.
verdebosco zegt
De spoiler hoort ook niet op een Ferrari.