Zijn zelfvertrouwen is gegroeid…
Auto China 2018 is in volle gang en er gebeurt vanalles op de beursvloer. Een plethora aan ‘nieuwe’ merken presenteert evenzoveel concepten, hoewel de meeste daarvan helaas verdacht veel op elkaar lijken: SUV, elektrisch. Of al deze merken het gaan redden moeten we uiteraard afwachten, maar desalniettemin lijken we gevoelsmatig weer iets dichter bij het tipping point te komen waarop de Chinezen daadwerkelijk de wereld overnemen. En op dat moment geldt adapt or die.
Mercedes snapt dit en pakt -jawel- groots uit. Naast de A-klasse L sedan en de joekelgrote Vision Ultimate Luxury, staat er namelijk nóg een Merc op de beurs te schitteren die speciaal toegespitst is op de Chinese markt. Het gaat om de verlengde variant van de C-klasse, die in lijn met de verlengde A-klasse L sedan ietwat onhandig C-klasse L sedan heet. Tsja, CL kon natuurlijk niet, want dan zouden klanten waarschijnlijk heel andere verwachtingen van het product hebben.
De C-klasse L sedan wordt in Peking gemaakt bij Beijing Benz Automotive Co., Ltd.. Het model wordt al gebouwd sinds 2014, maar profiteert nu van alle nieuwigheden die de facelift van de C-klasse met zich mee hebben gebracht. Ten opzichte van de ‘normale’ C, die voor de Chinese markt overigens ook lokaal geproduceerd wordt, heeft de ‘L’ een met acht centimeter verlengde wielbasis. Deze extra lengte komt geheel ten goede aan de passagiers achterin. Als klap op de vuurpijl kan de persoon achterin ook de rechter voorstoel naar voren schuiven met een druk op de knop. Wordt het tijd dat deze China-specials ook naar onze lange stelten komen, of koopt niemand dan nog een E of S?
jaspervdwinden zegt
Ja, hij is rood.
simonferrari zegt
Onzinnig zeg.. als je een grotere/langere C-klasse wil, koop dan een E-klasse. Zelfde geldt voor de A-Klasse L, koop dan gewoon een C-klasse. Gekke Chinezen.. what’s next? Een verlengde Smart fortwo?
mashell zegt
@simonferrari: er is ook een verlengde E-klasse. Die ziet er wezenlijk anders uit dan een gewone E-klasse en eigenlijk zelfs wat exclusiever dan een standaard S-klasse.
toyotaprius zegt
@simonferrari: ik vrees dat de Chinese markt net iets te belangrijk is om ze de middelvinger te laten zien.
granlusso zegt
@simonferrari: eh… https://goo.gl/images/REEB8p
simonferrari zegt
@granlusso: You got me.. ik ga wel fietsen in ‘t vervolg ;)
Gulli zegt
@simonferrari: https://media.huren.nl/product/5348-XL-te-huur-tandemfiets.jpg
simonferrari zegt
@gulli: ah …. vreselijk die dingen hahah
cjdg zegt
Iets langere c is gewoon prima. Zou ik ook voor gaan in NL. E kan niet altijd in de lease, C wel, maar is achterin voor dwergen.
Dit is de C zoals hij zou moeten zijn in Europa. Voor Europese mensen.
mistermini zegt
Lange C? Volgens mij hebben ze gewoon een E klasse genomen en er een C op geplakt
barry355gtb zegt
@mistermini: als je dit echt denkt, dan vrees ik het ergste voor je toekomst. Tenzij je nog een ventje van pak hem beet, zestien jaar jong bent, dan ben je al puberend een beetje baldadig aan het typen.
mistermini zegt
@barry355gtb: Ha Ha Ha! Nee bachelor afgestudeerd beste heer en twijfel om Harvard te doen. Mijn toekomst is zeer rooskleurig kan ik u vertellen.
barry355gtb zegt
@mistermini: dan is er iets met je ogen als bovenstaande waar is ;-)
weetikveel zegt
@mistermini: ik wacht op de verkorte s klasse, de mercedes-maybach A650.
kniesoor zegt
Dan toch liever een E.
realracing3 zegt
ja het lijkt nog steeds een mini E of S
cossiekiller zegt
Binnenkort een verkorte E klasse. Dat is dan deze, maar duurder, want meer premium.
Wacht even…
jossebos zegt
De Premium klasse was altijd veel te klein achter. Daarom er nooit een gekocht.
De L had de norm moeten zijn
Esprit_de_Flandre zegt
Ik vraag me af: wat als een merk zou beslissen om in China ALLEEN nog de L-versie te verkopen? Dus geen gewone C meer, maar meteen de C-Lang. Zou dat dan nog goed verkopen?
Waarschijnlijk niet. De vreemde gewoontes van de mens…
marinepower zegt
Chinezen die een L- versie willen? Daal maken we toch geen glappen ovel?