Met dik 570 hybride-pk’s aan boord. lekker hoor!
We weten inmiddels zo goed als alles over de NSX, (vooral dat de eerste voor een vrij hoog bedrag werd geveild) maar ik zal de droge feitjes gewoon nóg een keer oplepelen. Gewoon, omdat het kan. Zoals bekend heeft Honda in de coupé een 3,5-liter V6 geplaatst, aangevuld met twee turbo’s en ondersteund door drie elektromotoren. Een aandrijflijn die Super-Handling All-Wheel Drive wordt genoemd. De zescilinder levert 500 pk en revt door tot 7.500 tpm. Aangevuld door een elektromotor tussen het blok en de negentraps automaat met dubbele koppeling.
Het vermogen gaat via een limited slip differentieel naar alle vier de wielen, aan de voorkant ondersteund door twee elektromotoren, beiden goed voor 36 pk. In totaal levert de unit 573 pk. Daarmee knalt hij in net iets meer dan 3 seconden naar de 100. Helemaal niet verkeerd.
Voor mij is dit rode exemplaar wel een beetje het ultieme. Maar wil je er zelf een samenstellen, dan kun je je HIER uitleven.
De Nederlandse prijzen zijn helaas nog niet bekend, maar in Amerika kun je in zijn evenknie (Acura heet ie daar) instappen voor ongeveer 150.000 dollar. In de UK kost ie £130,000 en in Duitsland zo rond de 180.000 Euro. Reken hier dus op prijzen ruim boven de 2 ton.
meneermandjegtav zegt
100% van gta overgenomen.
siebren zegt
@meneermandjegtav: Dat idee had ook met die Lamborghini elemento dinges
s2khonda zegt
@meneermandjegtav: Het is eerder andersom, de NSX concept (2012) was er al ruim voor GTA V (2013).
meneermandjegtav zegt
@s2khonda: daar heb je een mobiel.
meneermandjegtav zegt
@s2khonda: ik bedoel een punt sorry
bram95 zegt
Prijs is behoorlijk netjes voor zo iets exclusiefs…
guusboum zegt
@bram95: en hier geen absurde prijs door de hybride toevoeging
pudi zegt
Hele mooie wagen vooral in deze kleur!
pinut187 zegt
Hmm sorry hoor:
1e alinea: We weten inmiddels alles over de NSX
Laatste alinea: De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend.
Euh, dat is toch niet geheel onbelangrijk feit, de prijs? En dus weten we nog niet alles over de NSX.
Verder top auto en ben erg benieuwd hoe hij er in het echt uitziet.
Donstil zegt
@pinut187: Hier ziet er in het echt zo uit als op het plaatje hierboven.
autoblogger zegt
@pinut187: zoals @Donstil al zegt, dit is de productieversie. Prijzen in Engeland en Duitsland zijn ook bekend en heb ik nu toegevoegd.
thefmanl zegt
Het is gewoon een mooie auto.
sleurs zegt
Mooie auto, maar denk dat weinig mensen 2 ton gaan neertellen voor een Honda… En konden de uitlaten voor dat geld niet netjes recht uitgelijnd worden?
redbeams zegt
@sleurs: Je zult nog versteld staan…
mazdarx zegt
Mooie auto maar ik ben bang dat Honda de oude NSX nooit meer zal overtreffen. Heden ten dagen moeten ze het op nemen tegen Nissan, die met de GTR toch wel de lat erg hoog hebben gelegd. Ik gun het ze van harte want ik vind Honda een mooi merk (Nissan trouwens ook) maar ik weet het nog niet…
toyotafortuner zegt
Prachtig zo in het rood!
Dutchdriftking zegt
Niet lelijk, maar nog altijd bij lange na niet zo mooi als de voorganger. Jammer. Gemiste kans.
utregcity zegt
Zouden jullie mij willen helpen met een crowdfunding voor deze NSX? Iedereen die meedoet mag dan een stukje erin rijden. Ik heb al 100 euri gespaard.
Rob zegt
@utregcity:
Crowdfunding? Da’s een mooi woord voor bedelen zeg.
berlinetta zegt
Volgens mij is dit echt een auto die nergens een steekje laat vallen (op het gewicht na), maar mij toch niet weet te raken. Ben er nog niet van overtuigd.
undifined1 zegt
Mooie auto! Maar schrijf alsjeblieft niet half nederlands en half engels, een limited slip differentieel is gewoon een sperdifferentieel in het Nederlands