Jammer dan. Doe maar gewoon je aan de snelheid houden, want ze staan gewoon te flitsen. Afgelopen weekend werden bijvoorbeeld 4.600 automobilisten op de foto gezet op de A1 bij Muiden. Je mag daar tijdelijk 70 vanwege werkzaamheden. En je weet het: bij een aangepaste snelheid verdubbelt het CJIB de boete!
Komend weekend begint de bouwvak. Zou dat betekenen dat het dan effe klaar is met al die wegwerkzaamheden of in elk geval dat er niet zoveel werkers rondlopen op de afgezette weggedeeltes? Denk dan vooral niet dat je lekker kunt doorgassen, want zo zegt het Leo de Haas-stemmetje: Ook al is er niemand aan het werk, de bouwstellages leveren een ongebruikelijke verkeerssituatie op en dan is het ronduit gevaarlijk om daar met 120 kilometer per uur doorheen te scheuren.
Afgelopen weekend stond de hermandad uitgebreid te flitsen langs de A1 bij Muiden. De maximumsnelheid is daar tijdelijk wegens wegwerkzaamheden 70 km/h. Van in totaal 8.300 voertuigen werd de snelheid gecontroleerd en daarvan reed meer dan de helft (4.600) te hard. De asobokaal gaat naar degene die 134 km/h op de foto kwam.
Als meer dan de helft te hard rijdt: hoe voelt het dan om de juiste snelheid te rijden? Heb je dan niet constant auto’s op je bumper en vrachtwagencombinaties die je komen inhalen? Wat is gevaarlijker aan de snelheid houden of met het verkeer mee, kun je je haast afvragen… (Via: nd.nl)
Zephyr zegt
Oh, dan zal ik waarschijnlijk ook geflitst zijn, das best wel kut eigenlijk.
Chris zegt
Bouwvak en dan snelheid nog op 70 km/u. Nu met de grote vakantie nog minder auto’s op de snelwegen. Zet hem dan maar gelijk op 20 km/u als je toch bezig bent! Weer een manier om tijdens de vakantie weer geld in het laatje te brengen.
Je ziet het ook aan die ‘geheime ‘ auto’s van de KLPD. Luxe hoor die D-klasse
Emile_Benz zegt
@Chris: Troost je. Het worden wegens bezuinigingen steeds vaker wagens uit het C-segment. Soms zelfs uit het B-segment. Wordt dus nog moeilijker om ze te herkennen.
Emile_Benz zegt
Maar goed dat ik in die Volvo zat…
MercedesForum zegt
Die Volvo is aan het kleven: ARTIKEL 5!
mb man zegt
Dan ben ik de sjaak.Zaterdag daar gereden en er stond geen file,dus rechterbaantje en gas erop.Shit!
Arnold zegt
@mb man: linkerbaantje zeker ;)
mb man zegt
@Arnold: Ja links ja. sorry
Bob zegt
Dit is de eerste keer dat ze in regio A’dam staan te flitsen bij wegwerkzaamheden ofzo? Gebeurt in de rest van het land veel vaker dan schijnbaar.
Sorcerer zegt
“En je weet het: bij een aangepaste snelheid verdubbelt het CJIB de boete!”
Dit klopt dus niet. Alleen bij actieve wegwerkzaamheden wordt die boete uitgedeeld. Bij de rechter zijn deze ‘dubbele boetes’ al vaker met succes aangevochten. Zie flitsservice-forum.
Vincent van B: je bedoelt André van der Toorn, niet Leo de Haas. Slecht geschreven artikel. Je bent wel heel gefrustreerd geloof ik :P Hoe het voelt om je wel aan de snelheid te houden: nou, gewoon een beetje normaal afstand houden van die vrachtwagen voor je en wel meerijden… dus waarschijnlijk 15 km/h te hard ofzo. Boeie. Dan zie je die flitser tenminste wel op tijd.
BJ zegt
Volgens mij is dat het stuk waar de rijstroken ook tijdelijk een stuk smaller zijn geworden; dat ongeacht wel/geen werkzaamheden de snelheid lager ligt, lijkt me niet zo overbodig daar.
vinox zegt
Had ik tot over een paar weken dagelijks bij de werken die eeuwig aanslepen hier in Brussel op het knooppunt E19. Ik braaf 75 op de teller, vrachtwagens die in mijn gat komen boren omdat ze niet mogen inhalen, mensen die mij vies bekijken. Op de duur zou je een overtreding begaan omdat gewoon IEDEREEN te snel rijdt…
MDA zegt
Het is heel simpel: Als er 70 staat, moet je 70 rijden. Al zie je in je beperkte zichtveld geen bouwvakker, het kan zijn dat ie 300 meter verderop staat, oranje pilonnetjes op het wegdek aan het zetten. En dan kom jij lekker met 120 aangekacheld ‘omdat er toch niemand stond’.
.
Niet zeuren: gewoon 70 rijden als er werkzaamheden zijn. die bumperklever achter je gewoon negeren.
maartenb zegt
@Sorcerer:
Of hij bedoelt wel gewoon Leo de Haas, sommige mensen kijken naast sbs6 ook nog andere zenders.
zdev zegt
Natuurlijk gaat het om de veiligheid van wegwerkers en automobilisten. Maar als de helft er iets harder rijdt en het gaat gewoon goed, wie zit er dan eigenlijk fout? De 4000 automobilisten die met 80, 90 of 100 veilig thuis komen, degene die de limiet op 70 heeft gezet of de staat die een halve ton gaat incasseren?
w0o0dy zegt
Ik denk dat 5000 bezwaren wel goed ontvangen zouden worden in de vakantieperiode van het CJIB
corvettez06 zegt
het is gewoon simpele geld trekkerij onder het mom van je aan de regels houden ,dalijk word je geboren word er een chip in je donder gespoten en weten ze je over al te vinden , hier in rdam hebben ze dat fenomeen al in een discotheek kan je nagaan , nee regels zijn oke maar ze schieten hier een beetje door .
Merry zegt
@corvettez06:
Ja in de Baja beach club zijn ze met die chip aan de gang gegaan.
Ik vind dat iedereen die vrijwillig naar de Baja gaat een chip moet krijgen en de rest een kastje die gaat piepen als er een Baja ganger binnen 100 meter van datkastje komt.
Zo kun je ze ontlopen.
Maar ja regels zijn regels dus gewoon 70 rijden, al is het wel verdomde vervelend
Maar misschien moeten we de snelheid naar 250 km/u zetten daar.
Altijd als ik langs werkzaamheden rij zie ik 1 gozer op een apparaat zitten en kijken er 25 toe met de handen in de zakken.
Als we er met een bloodsnelheid langs razen gaan ze misschien wat harder lopen!
MDA zegt
Ik heb echt een hekel aan mensen die denken dat ze boven de wet staan, en harder mogen rijden dan aangegeven.
.
Als je 120 mag, en iemand rijdt 110 op de linker baan, dan mag je zeggen dat ie te langzaam rijdt, en harder moet of op moet schuiven. Maar als er 70 staat moet je gewoon 70 rijden. Punt. Het is niemands ‘recht’ om zelf te beslissen: ‘oh, maar ik mag wel harder’. Al staan die borden per ongeluk aan. Je gaat toch ook niet door rood rijden als je denkt dat er niemand aankomt. ‘Ach de weg is toch leeg, ik hoef mij niet meer aan de regels te houden’. Wat een waardeloze instelling. Die 4600 mensen reden te hard, en hebben een boete gekregen. Punt. Zo simpel is het.
Jimmy zegt
@MDA: volledig met je eens.
Tripple zegt
vakantie = meer werk aan de weg, dus snelheid naar beneden.
Sorcerer zegt
@maartenb: jammer dat ik het moet uitleggen, maargoed: de belerende toon hoort bij André van der Toorn, de educatieve teksten waar telkens realisme en “zo gevaarlijk is het niet” (als het dat niet is) doorheen klinkt horen bij Leo de Haas.
Vincent_van_B zegt
@Sorcerer: Gefrustreerd? Maak je geen zorgen: nooit een boete gekregen bij wegwerkzaamheden. En ja, ik vind Van der Toorn ook irritanter dan De Haas. Kijk maar onder de klik. Toch vond ik het Leo de Haas-stemmetje hier meer op zijn plaats. Dat is mijn keuze.
Dimocash zegt
ik reed daar afgelopen weekend en wist dat er een flitser stond(op 2 locaties volgens een flitssite) en hield me dus aan de 70km/u (gps)
ZELFS VRACHTWAGENS HAALDE ME IN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik hoef denk ik niet uit te leggen dat dit voor gevaarlijke situaties zorgde.
Westleah zegt
@Dimocash: Welke dag? En tijdstip dan? Ben daar wel een aantal keer langs gereden dit weekend.
Ben met het overige verkeer meegereden. Denk dat er gemiddeld eerder 80 a 90 gereden werd.
En 8300 voertuigen? Die komen per uur langs hoop ik, of valt dat tegen?
Dimocash zegt
@Westleah:
afgelopen zondagmiddag en zondagavond
zondagmiddag haalde een vrachtwagen me in, de meeste auto’s reden er 90…
zondagavond weet ik niet hoe hard ik reed, kwilde alleen naar huis…nog vol emotie na die wedstrijd
Goof zegt
Die aanduiding van 70 op de foto is anders geen officieel verkeersbord, aangezien er geen rode cirkel rond zit. Hier in België zou je nog onder een boete uitkomen, ik weet niet hoe dat in Nederland zit.. Tenzij er natuurlijk nog een officieel bord langs de weg stond.
BJ zegt
@Goof:
In NL zijn de snelheden op matrixborden (ook zonder rode cirkel) tegenwoordig verplichte snelheden. In theorie kun je dus ook bij files waar 50/70/90 staat aangegeven een bekeuring krijgen als je je daar niet aan houdt.
Beetje Verward zegt
Tuurlijk moet je je (in principe) aan de max houden. Doe ik ook (in echte km/u).
Maar de wegbeheerders maken er steeds meer een potje van. Staan er maxima die niets met de veiligheid te maken hebben. Zoals de A4 richting Amsterdam na Burgerveen. 90. Een paar km verderop, precies dezelfde situatie: 120.
Ook op verschillende plekken in Nederland 90 op de snelweg vanwege een beetje matig wegdek. Jaar in jaar uit. Daar rem ik niet meer voor af!
Dat soort onzinmaxima leiden er toe dat mensen zich ook niet meer aan de regels houden waarin dat wel nuttig en noodzakelijk is.
rick zegt
MDA is een die hard regel nicht. Durf je eigenlijk wel de snelweg op ? Zo ja dan heb je niet zo’n schijt aan bumper klevers of vrachtwagens die je links en recht voorbij stuiteren. Een beetje flow op de snelweg in nederland kan geen kwaad.
Huin zegt
“Als meer dan de helft te hard rijdt: hoe voelt het dan om de juiste snelheid te rijden? ”
Ja precies! Ik reed zondag voor de finale even naar vrienden in Amsterdam en werd links en rechts ingehaald door het overige verkeer omdat ik me aan de snelheid hield.
Het werkt heel onrustig als er continu verkeer in je nek klapt, en ongemerk ga je zelf toch ook harder rijden. Het is onderhand niet te doen om het land van oost naar west te doorkruisen, naar het noorden of het zuiden kun je lekker door maar op de belangrijkste wegen gaat het niet meer.
Wat Beetje Verward ook al zegt: door al die tempo wisselingen weet je, of wil je niet weten, hoe hard je mag. Ik reed laatst voor het eerst in lange tijd door een 70km zone wegen wegwerkzaamheden waar daadwerkelijk gewerkt werd! Ik schrok dat ik 90 reed, want als er echt mensen aan het werk zijn vind ik het niet meer dan normaal dat je hier rekening mee houdt. Het is een beetje vergelijkbaar met A Boy Who Cried Wolf; op een gegeven moment geloof je het niet meer.
Jochempie zegt
Ik rijd regelmatig 100+ waar er 70 staat op de snelweg, nog nooit een snelheidsboete gehad.
Wist je trouwens dat als je je in een trajectcontrole bevindt waar je 100 mag, pas een boete krijgt als je gemiddeld over die drie kilometer 107 hebt gereden? En bij 120 krijg je pas een prent als je gemiddeld 128 hebt gereden door de hele trajectcontrole…
http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/veelgestelde_vragen/trajectcontrole/
SCi zegt
@Jochempie: Klopt niet , er is al langer terug uitgelekt dat de controles in a’dam en r’dam meer checks hebben en je dus al eerder de sjaak bent met een overtreding in de trajectcontrole.
Schijnt te komen door de vele op- en afritten daar…
Wat bereft het flitsen bij werkzaamheden als er geen hond aan het werk is ; da’s de smarigste en makkelijkste manier dus staan ze er… heel simpel , liever een crash dan weer op de bon te gaan ‘omdat de rest ook doorrijd’ .
Ik gun dat stelletje *censuur!* in L’warden geen cent…
Jurrian zegt
Als ze eens een beetje normaal zouden doen met die matrix borden en niet zomaar banen afsluiten voor niks of snelheidsbeperkingen veelste vroeg op geven, dan zouden er misschien wel mensen naar luisteren. nu vind iedereen die stomme borden maar onzin.
Simpson zegt
@sorcerer: van der Toorn (& SBS) gebruikt geen moeilijke woorden als ‘ongebruikelijke verkeerssituatie’.
maarre als de helft van de bestuurders zich niet aan de snelheid houd, dan ga je daar toch staan met lichtkegels om het publiek tot kalmte te manen?
dan laat je ze toch niet doorgaan met hun levensgevaarlijk gedrag?
*einde sarcasme*
Rotary1 zegt
Als meer dan de helft van de mensen zich niet aan de regels houd, dan is er toch democratisch besloten dat die regel onzin is? :)
the-budel-guy zegt
kijk hier maar op de A2 bij eindhoven daar naast loopt de N2 daar mag je 80 en als wij op de A2 130/140 rijden op de teller dan zie je op de N2 alleen maar mensen die harder rijden dan jou.
en word daar ooit geflitst nee
P.S. de politie rijd daar ook geen 80 hoor van de week een en die moet minstens 150 gereden hebben daar.
the-budel-guy zegt
@ Rotary1 en dan is het toch bewezen dat je daar zekker wel harder dan 70 kan rijden zonder dat we allemaal verongeluken.
mashell zegt
Tja, als bestuurder heb je ook een eigen verantwoordelijkheid om de passende snelheid in te schatten. Dus lager dan de maximum snelheid als de onstandigheden daar toe dienen (kinderen op straat, regenbui etc) maar ook hoger als de snelheidsbeperking niet passend is. Als de helft van de mensen te snel reed dan kan het wel eens goed zijn dat de aangegeven snelheid inderdaad niet past bíj de omstandigheden en dus herzien moet worden.
Bob zegt
@mashell
Tsja ik vind bv een rookverbod ook niet altijd “passend”, misschien dat we beter overal een referendum over kunnen houden dan is zo’n formatie ook niet zo ingewikkeld. Maar ik ben het wel met je eens als de helft van de mensen te hard rijdt is handhaving dan nog wel gewenst?
slakkie zegt
Typisch voor Nederland ! Elke keer ik de grens oversteek kom ik dit soort fratsen tegen. Na een half uurtje rijden (als je geluk hebt want de files in Nederland zijn een ramp) weet je echt niet meer wat de laatste snelheid was die werd aangegeven. Om ‘horendol’ van te worden.
Draak zegt
Ze mogen weleens naar de snelheidslimieten in Duitsland kijken, die slaan tenminste ergens op. Als daar een bord met 80 staat, rijd dan ook maar 80 want met 100 kom je er niet doorheen. Maar hier in Nederland gooien ze het vol met 70-borden terwijl 100 er ook een veilige snelheid zou zijn. Het is wel makkelijk geld incasseren, ik geloof dat ze dit belangrijker vinden dan de veiligheid van automobilisten en wegwerkers.
Nielsi zegt
Aj, jaaaaaaaa – de wereldbeker niet winnen brengt extra kosten met zich mee. Moet je het geld toch ergens vandaan halen. Die F16 in een mooi kleurtje gieten kost ook geld.
Jo-Bob zegt
Het hele snelheidsbeperking systeem moet gewoon op de schop. Als je matrix borden hebt, gebruik ze dan ook optimaal: als het druk is en/of gevaarlijk (maar dan ook echt!), snelheid naar beneden. Als er geen kip op de weg is (zondagnacht om 3 uur op de A4) snelheid omhoog (150 of zo). Volgens mij kan je dat zelfs helemaal automatiseren. Belangrijk is dat de advies snelheden realistisch aan worden gegeven anders verlies je onmiddelijk alle geloofwaardigheid. Betuttelen leidt alleen maar tot verdere afname van “zelfdenkend vermogen”!
Henk_he zegt
Tjonge jonge, wat maken jullie je allemaal druk zeg. Even een snel rekensommetje. Men neme een stuk snelweg van 3 km. Situatie 1: max snelheid 120, duur: 1min30sec. Situatie 2: max snelheid 70, duur: 2min34sec. verschil:64sec… HALLO! 64 seconden, waar hebben we het over? Gewoon aan de snelheid houden, niks aan de hand. Is beter voor de portemonnee en nog beter voor je hart en bloedvaten ook!
Dimocash zegt
@Henk_he:
zeg je dat ook als je van a’dam naar maastricht rijdt over de a2?
scheelt maar 64 sec per 3 km….je hebt t dan wel over een stuk van bijna 200 km waar bijna overal borden staan van 70 of 90….
Henk_he zegt
@Dimocash: Ik hoef nooit van Amsterdam naar Maastricht. ;)
Dimocash zegt
@Henk_he:
haha
ik helaas wel af en toe en das geen pretje.
ik probeer met me wegwerkzaamheden wel aan de snelheid te houden (lukt me normaal al helemaal niet) maar zoooo een lang stuk EN je ziet niemand aan het werk….
Dennis zegt
MDA kon wel een schijtagentje zijn. Schrijf je ook een bedankbriefje naar het CJIB als je een bekeuring krijgt.
Ik heb geen moeite met maximum snelheden op de matrixborden maar ze moeten ze niet op 70 zetten als er nog niks aan de hand is en dan zo’n slaafje de hele dag laten flitsen.
Lucb zegt
Van mijn rijinstructeur moet ik het andere verkeer blijven volgen. Dat schijnt veiliger en beter voor de doorstroming te zijn.
Citrofiel zegt
Ik herken het dilemma uit de laatste alinea. Zelf ben ik geneigd met het verkeer mee te rijden, maar elke keer als ik dat probeer hebben mijn ouders (als die erbij zitten) dat veel te snel door en dan krijg ik weer gezeik. Dan maar in de weg zitten… :roll:
750i zegt
Bij wegwerkzaamheden hou ik me keurig netjes aan de opgegeven maximumsnelheid. Niet alleen om de boetes maar voornamelijk gewoon voor de wegwerkers die daar in weer en wind staan te ploeteren.
MDA zegt
@Dennis: “Ik heb geen moeite met maximum snelheden op de matrixborden maar ze moeten ze niet op 70 zetten”…. wat een opmerking! Jij hebt dus geen moeite met een matrixbord, zolang ie maar 120 aangeeft? Je wil best voor het rode stoplicht wachten, maar niet langer dan 1 seconde? Je wil best een boete betalen, maar niet als het meer dan 1 euro is?
.
Het matrixbord is er ALLEEN maar om lagere snelheden aan te geven! Hoe kun je dat prima vinden, zolang het geen 70 is???
.
en nee, ik ben geen agent. Zodra de borden weer 120 aangeven, rijdt ik meteen weer 120. maar als er 70 staat moet je 70!
.
Bij mij in de buurt is er een weg waar regelmatig lelijke ongelukken zijn gebeurd. Dat was altijd 90, en nu hebben ze het (terecht!) naar 60 teruggebracht. Iedere keer als ik daar rijd (en echt: IEDERE KEER) zit er weer een of andere mongool achter me te plakken en te flitsen dat ik harder moet. Hij kent die weg niet, of hij weet niet dat daar iedere keer doden vallen, maar hij weet wel dat ’60’ echt belachelijk is. Net als al deze mensen in dit topic die aan die ene foto kunnen zien dat er niemand aan het werk is over 300 meter. Toch? Dennis? jij kan toch ook aan die foto zien dat er niemand aan het werk is daar? of niet?
MDA zegt
http://www.webregio.nl/noord-kennemerland/regionaal-nieuws/artikel/1782216/ongeval-op-a9-door-wegwerkzaamheden.aspx
.
Let vooral op de laatste alinea:
“De verkeersdienst van de politie heeft een onderzoek ingesteld, omdat er een remspoor op de weg stond van ongeveer 24 meter. Dit zou kunnen duiden op een te hoge snelheid bij wegwerkzaamheden.”
.
Echt waar… er was niemand aan het werk… ik kon daar best wat harder rijden… OOPS. Toch niet!
Robin zegt
Ik ben nu in the UK, geloof me die agenten zijn pas maffia.
W1ck3D78 zegt
@Henk_he: 3km = anderhalve minuut. Wow, dat is dus dik anderhalf uur winst op een afstand van 200km. Ik heb nog nooit zo’n goed argument gehoord om snel te rijden. :)
Henk_he zegt
@W1ck3D78: nee, je moet goed lezen… de winst zou dan 71min zijn :)
Hieb zegt
Ik pas mij, naar zo ik aanneem net als iedereen hier, graag aan op het moment dat de veiligheid van wegwerkers in het geding is. Maar:
a) de matrixborden staan veel te vaak aan, ook op het moment dat er geen werkzaamheden zijn;
b) ook als er werkzaamheden zijn, staan de borden over een te lange afstand aan;
c) op het moment dat er langdurige werkzaamheden zijn, dan wordt er een zware vangrail constructie geplaatst;
Het zou prettig zijn dat de matrixborden bijvoorbeeld 90 km/h zouden aangeven op het moment dat er wel een versmalling is, maar er op dat moment niet aan de weg gewerkt wordt. Eenzelfde snelheidslimiet kan gelden op het moment dat wegwerkers beschermd worden door een zware vangrailconstructie. Hierdoor zullen meer automobilisten geneigd zijn 70 km/h te rijden op het moment dat het echt nodig is.
Daarnaast zou het erg fijn zijn om in een publicatie feiten te kunnen vinden over ongelukken bij wegwerkzaamheden.
Afgelopen zondag was ik passagier op de A1 naast mijn vriendin. Zonder dat ze er erg in had reed ze 110 km/h aan het begin van de werkzaamheden. Ik hoop dat ik er op tijd wat van gezegd heb….
dw zegt
Ze hebben nog nooit op gevaarlijke punten geflitst, ze flitsen enkel waar lekker veel geld verdient kan worden. Verkapte vorm van belasting meer is het niet.
Dennis21 zegt
@mda: jij maakt je wel erg druk ofnie?
ik ga liever met het verkeer mee dan dat ik van alle kanten wor ingehaald door oa vrachtwagens en busjes…vrachtwagens die blijven gewoon op begrenzer rijden als er niks te doen is,
als er niks te doen is dan rij ik ook gewoon harder…als ze aan het werk zijn zie ik het wel…en geloof mij als je beetje inzicht hebt en ver kan kijken zie je ze wel hoor verlichting/oranje hestjes/paaltjes/enz..
en als ze er zijn dan rem ik ook wel hoor…het is niet dat ik er gewoon voorbij vlam…die mensen moeten ook veilig werken.
lincoln zegt
oplichting en chantage is aan de orde van de dag bij die hufters ..
maarja .. als je in een land woont waar mensen zich zo makkelijk laten oplichten en chanteren kan je bijna niet anders ..
ricaaaar zegt
Even een leugen van de overheid:
Trajectcontrole levert zeker het nodige op aan boetes?
Het gaat niet om de boetes. Sterker nog: hoe minder boetes, hoe beter. Want dan houdt iedereen zich aan de snelheid en is de opzet geslaagd: veiliger verkeer en betere doorstroming door kleinere snelheidsverschillen tussen de weggebruikers, en minder milieuschade.
Sorry het gaat wel om de boetes anders zouden ze niet gaan zeuren om 10 km/u te hard wanneer het kan. En flitsen bij matrixborden welke niet aan hoeven te staan!
MLTB zegt
Leuk man, ik moest er Zaterdag en Zondag langs, en ook nog terug… En rij dat stukje meestal gewoon tegen de 120.
“De asobokaal gaat naar degene die 134 km/h op de foto kwam.”
Dat zal ik wel zijn?
Nou we houden de brievenbus wel in de gaten..
Cantago zegt
Beter met het verkeer mee! Als je langzamer gaat rijden dan ben je net zo gevaarlijk bezig als hard rijden! Dat zoveel mensen te hard rijden wil toch wel iets zeggen over het beleid dat daar gevoerd wordt;)
Thomaz zegt
Reed er vanmiddag nog, ze stonden weer te flitsen. Keurig 70 op de cruise van Diemen tot aan Muiden, hele tijd een vrachtwagen op m’n bumper met grootlicht lopen flitsen etc. Doet me niks, ik wil die lui uit Leeuwarden niet sponsoren. Na 8 minuten haalde die me in (terwijl er niemand op de weg was, haal me dan meteen in). Na knooppunt Muiderberg ben ik er weer met +/- 200 voorbij gegaan tussen Muiderberg en Bussum. Achja
Thomaz zegt
Zie deze repo http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=4357, ze waren weer lekker aan het collecteren vandaag
midasracer zegt
Ja hallo, hoe moet dat geld voor het nieuwe CJIB kantoor anders bij elkaar gesprokkeld worden? Kantoortje van 19 miljoen euro voor 400 man personeel!:
http://www.frisobouwgroep.nl/projecten/detail/cjib-leeuwarden.html.
Integrale zegt
Wat een gezeur allemaal zeg. Als je harder wil rijden moet je dat maar lekker doen, maar ga dan niet lopen huilen als je gepakt bent. Ik zelf ben ook iemand die zich niet altijd aan de snelheid houd alleen bij deze omstandigheden houd ik me aan de snelheid, elke Hork kan zich toch bedenken dat juist hier onze staatskas met de hand op staat.
Nicx zegt
Zoals J.Cruijf de oplossing voor alle verkeersproblemen al had:
“We moeten gewoon 160 rijden, want dan is iedereen sneller van de snelweg af. Dat is toch logisch?”
Matthis zegt
verkeersboetes hebben toch niks meer met veiligheid te maken man.
Benz.. zegt
@Nicx: Chruijf is een achterbakse natnek.. Een echte Spanjaard geworden.
HHK zegt
Ja echt onzin maar die asobokaal zou wel eens van mij kunnen zijn… :-( ……. Ik zal hem nooit betalen… Ik zweer dat ik precies daar door een duitser werd op geduwd en toen heb ik gas gegeven… :-(
Robin Sjardijn zegt
Ik vind dat weggebruikers die zich aan de kant waar de wegwerzaamheden plaatsvinden, zich aan de maximumsnelheid van 70 dienen te houden. Maar misschien is het goed om het verkeer op de linker of middelste baan 20 kilometer harder te laten rijden. Een maximun van 90 kilometer zou goed zijn.