![Porsche Carrera RS 2.7 Touring](https://static.autoblog.nl/images/wp2015/porsche-carrera-rs-27-touring-achter.jpg)
U bent autoliefhebber, hebt een flinke zak met geld over en weet niet goed waarin te investeren? Mogelijk biedt dit lijstje soelaas.
Op de aanstaande veiling tijdens het Amelia Island Concours d’Elegance (14 maart aanstaande) van RM Auctions, komt teveel mooi klassiek spul voorbij om op te noemen. Toch doen we een poging om een lijstje samen te stellen met de lekkerste oldtimers van deze veiling.
1. 1967 Shelby 427 ‘Semi-Competition’ Cobra
- 485 pk
- $ 2.200.000 – $ 2.500.000
- Eén van 29 stuks, prachtig gerestaureerd en misschien wel de lekkerste Amerikaanse klassieker ooit.
2. 1971 Lamborghini Miura SV
- Ruim 380 pk
- $ 2.250.000 – $ 2.750.000
- Eén van 21 US-exemplaren, gaat simpelweg nooit vervelen, maar kan heetgebakerd zijn.
3. 1935 Mercedes-Benz 500/540 K Cabriolet A by Sindelfingen
- Een bescheiden 185 pk
- $ 2.900.000 – $ 3.500.000
- Slechts 33 exemplaren van gebouwd, kreeg later een upgrade naar de 540K die nog weleens door dubieuze figuren gereden werd.
4. 1988 Jaguar XJR-9
- Meer dan 670 woeste pk’s
- $ 3.000.000 – $ 5.000.000
- Vooruit, iets minder mooi dan de Silk Cut-racer waarmee Jan Lammers de concurrentie op een hoopje reed, maar het blijft een legendarische sportwagen. En sexy.
5. 1973 Porsche 911 Carrera RS 2.7 Touring
- Ongeveer 210 luchtgekoelde boxerpk’s
- $ 775.000 – $ 975.000
- De heilige Porschegraal? U mag het zeggen, maar in elk geval een legendarische racer voor op de openbare weg. Dat zie je (helaas) ook aan de huidige waarde.
6. 1938 Bugatti Type 57C Aravis Cabriolet by Gangloff
- 160 pk uit een acht-in-lijn
- $ 2.500.000 – $ 3.250.000
- Misschien niet zo exclusief en kostbaar als de overbekende Type 57 Atlantic, maar zeker net zo bijzonder en excentriek vormgegeven.
7. 1931 Alfa Romeo 6C 1750 Gran Sport Spider by Zagato
- Een straffe 85 pk uit een zes-in-lijn
- $ 2.300.000 – $ 2.600.000
- Heeft net een fikse restauratie achter de rug en is dus weer even opgewassen tegen de tand destijds. Levert het bewijs dat de combo Alfa Romeo en Zagato mooie dingen oplevert.
Die muira is tijdloos…zooo mooi
@maarten020: inderdaad een absolute droom auto!
@maarten020: wel wat vreemd dat één van de mooiste en toen revolutionairste Italiaanse auto’s nagenoeg net zoveel waard is als die Amerikaanse tank.
@roppp: tja…wat een gek er voor geeft he, ik zou het iig wel weten als ik tussen de twee kon kiezen…. deze auto fascineert mij al sinds ik het begin van de originele Italian Job film gezien heb met een prachtige oranje lamborghini muira. Als kind ben ik nog met de eigenaar van een gele lamborghini muira naar Italia a Zandvoort gegaan voor de concours d’elegance, zo gaaf over het circuit te rijden met deze tijdloze beauty
https://www.youtube.com/watch?v=2lqtNThufkk
God wat een prijzen, de jaguar had ik nooit op
Die prijs durven schatten… Allemaal heerlijk, natuurlijk heeft jeremy liever een i8
@goodolddays: wat een connecties. Heb je Hammond ook gevraagd?
@flightom: porsche
De Castrol Jag heb ik al gehad, dus doe de Vlamborghini Miura dan maar, kan ik van het wisselgeld nog bieden op de RS….
@jrk68: 1:18 of 1:24?
@marikoelolo: waarom worden alle reply’s op mij verwijderd? Het begon net leuk te worden..
@marikoelolo:
Bijna goed, echte liefhebbers weten dat hij er ooit als RC was in de schaal 1:10….
Dat er maar een enkeling die link kon leggen verbaasd me eigenlijk niet.
-edit: niet doen-
Die Mercedes is naar mijn bescheiden mening de begeerlijkste auto die hier tussenstaat. Is de enige, misschien samen met de Bugatti, die z’n prijs ook waard is.
@Rick-dos: vraag en aanbod mijn waarde… alle auto’s zijn waard wat minimaal 1 persoon er voor over heeft
@Rick-dos: lijkt mij ook idd. En die kun je ook overal neerzetten zonder dat men het in z’n hoofd haalt er met z’n tengels (of erger) aan te zitten. En op bepaalde locaties in dit land zullen ze buigen voor je…
Eerste voor de Cobra!
@norge: Kijk daar zijn we het over eens. Blijft voor mij zon beetje de nr 1 om oooooooit te mogen hebben, en maling met de prijs rijden zal ie!!
@niex: Een cobra lijkt me erg gaaf om te rijden, echter niet voor dat geld. Het is een auto die bij uitstek geschikt is om als replica te rijden. Je kunt de echte vrij precies benaderen omdat het belangrijkste item voor de beleving, de motor, gewoon een amerikaans powerhok hok.
Ik zou dus eerder een ton uitgeven aan een goede replica en daarmee raggen. Vermoedelijk is dit de enige auto waarbij dat voor mij geldt.
@lekbak: Heb er wel eens een gezien op het net in de VS in racetrim die gewoon regelmatig over circuits wordt gereden. Daar zijn ze voor. Die waarde is idd belachelijk zoals voor al deze klassiekers. Kijk, ipv zon idiote boot kopen van 200 miljoen, doe mij dan maar een klassieke Cobra die ik mag afraggen en een bootje van 198?? :P Wel jammer dat deze wagen enkel voor superrijken zijn die er in 99% van de gevallen niet in gaan rijden.
De Alfa Romeo voor mij graag..
Alleen voor die Miura had ik het geld er voor over gehad, als ik het had.
Een van de weinige autolijstjes waarbij ik totaal niet naar de pk’s gekeken heb;)
De Mercedes, of anders de Alfa.
Allemaal wel leuke auto’s, ik zou ze niet afwijzen als ze me aangeboden werden. Toch zou geen van deze auto’s mijn keuze zijn voor dit geld. Jaja ik weet wel dat de kopers van dit spul alles al hebben enzo maar dat is nooit waar. Een echte verzamelaar heeft nooit genoeg.
Is dat die xjr-9 die de Daytona 500 had gewonnen?
@ziekegeest:
Bijna, de Daytona 24H.
Daytona 500 is puur voor NASCAR.
Doe mij die RS maar tijdloze auto met een geweldig geluid.
Die cobra. Wat een fantastisch ding! De miura misschien nog wel lekkerder! De rest ook zo lekker!! Ik kan niet kiezen!!! Aaaahhhh
Toch zeker de Cobra!
De Cobra en de Mercedes vind ik toch het allergaafste. De Miura is toch ook echt een klassieker, maar heeft me nooit zoveel geïnteresseerd. Vind het silhouet van de auto wel prachtig, maar de details verneuken het weer.
@berlinetta: en hij fikt zo lekker…
1,2,3 en 7 graag, of doe ze eigenlijk allemaal maar!
Mooi spul, maar ik vind ze nou te duur geworden. De klassieker hype mag wel weer voorbij zijn, kan je tenminste gewoon weer een Miura SV oppikken voor ongeveer 1 miljoen zoals een paar jaar geleden.
Ik zie het eigenlijk wel gebeuren dat er nog een dipje komt in deze prijzen, misschien niet voor de zeldzaamste top Ferrari’s maar dat een lichter gemaakte 911 2.7 nu richting een miljoen gaat…waanzin.
Wat een fraai ding die Benz.
De mercedes voor mij graag. De cobra doe ik ook optie op net als de rs. De rest doet mij niet zo veel.
De Cobra, elke keer weer.
Al is de Miura ook nog steeds een bijzonder mooi beestje.
Jammer dat ik daar waarschijnlijk niet in pas (1.95).
Nr 3 is wat voor Frans van haaren
Fantastische auto’s, allemaal. Maar kan je nog lekker een stukje rijden in een auto van enkele miljoenen? Met al dat gajes op de wegen? Ik weet niet of ik daar van zou kunnen genieten.
@SDM:
Tuurlijk wel, voor iemand die dit kan betalen is een miljoen net zo snel of nog sneller verdient dan 10k voor jouw….
Zo te zien hebben ze allemaal wielen en een stuur dus ik zie je probleem eigenlijk niet.
@jrk68: het gajes in Nederland blijft hier wel van af. Gasten uit het buitenland die hier in opdracht komen, dáár moet je je op voorbereiden…
Die 911 o mijn god wat lekker!
“concurrentie op een hoopje reed”
Is een (waarschijnlijk door vaderlandsliefde gedreven) overdrijving, het was naar het einde zelfs nipt (eindigden in dezelfde ronde) om de 962 voor te blijven…
De Jaguar en de Mercedes aub!
Die miura mogen ze houden , de rest wil ik m’n garage wel eens leeg voor maken.
Wat doet die kever er nu weer tussen?