Koop je jeugddromen allemaal in één keer! Zeven klassiekers op Marktplaats die je altijd al wilde in één koop!
Soms staan er advertenties op Marktplaats dat je even twee keer moet kijken of je het wel goed ziet. Bijzondere auto’s, zeldzame auto’s, rare auto’s. Maar deze keer is het een advertentie voor zeven auto’s tegelijk. Auto’s die we allemaal wel zouden willen hebben. Wat dan weer goed uitkomt, want je moet ze ook in één koop aanschaffen.
Het gaat hier om een eigenaar die met pijn in zijn hart afstand wil doen van zijn klassiekerverzameling. Hij heeft er geen tijd meer voor en daarom wil hij in één keer van maar liefst zeven klassiekers tegelijk af.
Zeven klassiekers op Marktplaats
De auto’s staan al een paar jaar stil in een geïsoleerde droge ruimte. Op zicht goed gestald, maar als ze al een tijd niet hebben gereden zullen ze wel technisch moeten worden nagelopen.
Dan zouden ze op zich gewoon moeten rijden als we de advertentie zo lezen, maar gewoon wegzetten en de waarde laten oplopen kan natuurlijk ook. In ieder geval moet je de verzameling in zijn geheel aanschaffen. Op vragen over losse auto’s wordt niet gereageerd staat er dreigend in de advertentie.
Volkswagens
Zeven auto’s dus. Waaronder vier Volkswagens. Het betreft een Volkswagen Golf 1 GTi uit 1983 met 170.000 kilometer op de teller. Die moet nog wel even gerestaureerd, maar gerestaureerde wielen zitten er wel al bij. Onder de kap een 2.0 liter Golf 3 motor.
Ook een Volkswagen Golf 2 GTi staat er tussen. Uit 1989 en maar liefst zo’n drie ton op de teller. Van buiten al helemaal aangepakt, opnieuw gespoten en afgebouwd. Voorzien van een schuifdakje, even nalopen en genieten maar.
Nog een Golf, maar dan een “gewone” 1.3 uit 1987. Niets bijzonders onder de zon, maar wel prima te gebruiken als donorauto voor een GTi.
De laatste Volkswagen is een Corrado 2.0 uit 1994. De enige auto uit de jaren 90 in de aangeboden collectie. Op de klok staan 173.000 kilometers. De auto is in originele staat, inclusief gerestaureerde wielen.
Opel Kadett GSi Cabriolet
Een Opel Kadett in goede staat is tegenwoordig al een zeldzaamheid. Laat staan een GSi, die ook nog eens een cabrio is. Deze parel is uit 1989, origineel Nederlands en er staat 140 duizend kilometer op de klok.
Met de Kadett wordt nog altijd in de zomer gereden, al is momenteel de brandstofslang bij de tank wel lek. Dat moet dus wel even eerst gemaakt voor je er zelf mee kunt gaan toeren. Het cabriodak is overigens goed, aldus de verkoper.
Renault 5 GT Turbo
Stiekem de favoriet van ondergetekende. De kilometerstand is rond de 170k, de auto is uit 1988 en hij is al eens helemaal aangepakt en gespoten. De buitenkant is dus helemaal klaar voor gebruik. Van binnen is er nog wel wat te doen.
Onder de kap een Volvo motor, dat komt vaker voor. Ook in de koop een setje ongerestaureerde originele wielen.
Peugeot 205 GTi
Nummer zeven in het aanbod is een fijne Peugeot 205 GTi hot hatch. Nou ja, er moet nog wel heel veel aan gebeuren, zo valt in de advertentie te lezen. De auto is uit 1986, is helemaal compleet met de originele wielen, maar dus wel een project.
Staat jouw droomauto er ook tussen? Dan moet je de rest er dus bij nemen. Bekijk zelf ook even de advertentie op Marktplaats want de verkoper wil graag een goed bod (minimaal 50k) voor alle zeven klassiekers. Maak jij ze weer fabrieksnieuw?
Met dank aan de tip van Koen! Zie je zelf ook een bijzondere occasion? Stuur hem ons via [email protected]
24qv zegt
Ik mis de Fiat Ritmo 130 TC…..
petroldrinker zegt
Letterlijk niet 1 van deze auto’s heb ik ooit willen hebben….
kniesoor zegt
Toch zijn een Golf I GTI (1,8) en een 205 GTI (1,9 zonder kat.) best leuke karretjes. Niet zo snel als een F430, maar toch.
petroldrinker zegt
Gaat niet altijd om snelheid, heb in zowel een 205 GTI als een golf 1 (niet GTI maar wel flink getuned) gereden, maar beiden deed mij net zoveel als de gemiddelde EV… helemaal niks dus
petroldrinker zegt
ff uitbreiding op mn korte antwoord, ik ben niet van hele oude auto’s, Autos ouder dan mijzelf trekken mij in principe totaal niet, paar uitzonderingen daar gelaten…
kniesoor zegt
Verbaast me wel een beetje, eerlijk gezegd.
reactief zegt
Bieden vanaf €50.000,-… Het kan aan mij liggen, maar dat lijkt mij toch redelijk fors aan de prijs voor een collectie die niet in perfecte staat is, maar wel tegelijk gekocht moet worden.
kniesoor zegt
Ca. 7000 Euri per stuk. Als kosten van de reparaties binnen de perken blijven, niet onredelijk, lijkt me.
vaakbenjetebang zegt
@reactief: Inderdaad, ik denk dat je al best in je handjes mag knijpen als je ze er 50k aan overhoudt als je ze per stuk verkoopt; iemand die ze allemaal ophaalt zal er echt geen 7k per stuk gemiddeld voor geven. En dan moet je eerst ook nog maar eens iemand vinden die plek heeft voor zeven van die dingen. Misschien lukt het om een paar particulieren bij elkaar te scharrelen die uiteindelijk de auto’s verdelen. Maar dan nog, 50k is ambitieus.
Zelf zou ik de lol van de Fransozen nog wel inzien voor het juiste bedrag, maar die Volkswagens en al helemaal die Opel mogen van mij vooral lekker in iemand anders ‘ schuur plaatsnemen.
alloallo zegt
Ik vind alleen de corrado begeerlijk uit dit aanbod
stuko zegt
Deze Corrado met 2.0 benzine is allicht 2.500 waard. Nog niet heel lang geleden was het gewoon de kiloprijs in ijzer. Dus als je even zoekt dan heb je er snel eentje gevonden.
ouwedibbes83 zegt
Volgens mij gaan Corrado’s tegenwoordig voor meer weg dan 2,5K, zeker als er een beetje aantrekkelijk blok in ligt en hij onverprutst is.
bietje zegt
Een GT Turbo met een Volvo motor komt wel vaker voor ? Nou ja, niet origineel en wat mij betreft dus bye bye… Een Golf 1 GTI met een Golf-3 motor…
Mijn indruk is dat het een beetje een samengeraapt en in elkaar geflanst zooitje is om eerlijk te zijn 🤷🏻♂️
Categorie alles ‘net-niet’… zeker niet voor dat geld.
Hooguit de 205 is leuk maar kennelijk een compleet restauratieproject… sorry… 50K ? 👋🏻😂
debeier100 zegt
De CORRADO G60 / 5GT TURBO / 205 GTI / GOLF VR6 ik heb ze allemaal gehad van 1986 tot 1992.
Best years of my life.
Mijn favoriet was de VR6 met 230 haarscherp muisstil op de autobahn… heerlijk wat een tijd was dat.
schuimbekje3 zegt
Dit zijn juist allemaal auto’s waar ik zoiets van heb… sjonge, been there, done that, en was bagger… extreme bagger..
De VW hadden allemaal koppakking problemen, de opel was waterpomp en startmotor drama, de 205 had problemen met de hoofdremcylinder en een mega probleem met mechanische wegligging in de regen…
In deze periode had je veel betere auto’s… Opel Monza of Opel Lotus Omega, Manta waren allemaal veel beter..
Als je dan toch een VW moest hebben dan een Jetta of een Kever…
En voor peugeot had ik dan toch 405 gepakt… ooit een gehad waar een lantaarnpaal op gevallen was en deed het nog steeds. onderdelen waren toen spotgoedkoop als je ze al nodig had. wat bijvoorbeeld met mijn 306 een drama was… ooit met een defecte hoofdremcylinder gestaan bij een dealer.. zegt ‘niets mis mee’… 4 weken later is er een terugroep actie ervoor… assholes… als ik ooit een demoon wordt, dan zijn die mensen aan de top van de lijst van mijn martel-top-10..
bietje zegt
Opel Lotus Omega is een waanzinnig gave bak, maar wel van een totaal andere orde dan de auto’s hier.
rob5nismo zegt
Die GSI wat een kanon is dat.
Geweldige herinneringen aan zo’n auto
golf1985 zegt
Voor iemand die een golf 2 heeft en eentje van voor 1988 is dit best wel een leuke verzameling. Zou ze stuk voor stuk allemaal willen hebben. Absoluut niet voor 50k. Als je er 7k per stuk voor krijgt wat hierboven al gezegd is dan mag je met de golf 2 1.3 wel echt heel erg veel geluk hebben als je dat krijgt
mc96 zegt
Die 5 GT Turbo is een auto die ik graag zou hebben. Jammer dat deze een beetje vernaggeld is.
verdebosco zegt
Allemaal leuke types, maar slecht ingekocht. Voor 15 ipv 50 mille euro zit je dichtbij de werkelijke waarde. En dan nog heb je hoge km-standen en veel werk inclusief zoekwerk. En de verkeerde types deels. Kortom, niet aan beginnen tenzij je 2 enorme rechterhanden hebt, veel geld en geduld. Maar waarschijnlijk kun je beter op Marktplaats of AutoScout terecht voor 1 exemplaar die werkelijk je keuze is.
Bijvoorbeeld ook voor een Daihatsu Charade GTti, een. Volvo 480 turbo, een Golf II G60 (met de volle bumpers) of een Innocenti De Tomaso en A112 Abarth.
zjos zegt
Lang geleden zowel met een Golf II GTI alsook een GSi rondjes op de Nurburgring gereden. Konden me eigenlijk alle 2 niet bekoren. De Golf was niet echt scherp en gevoelloos. De GSI vond ik onberekenbaar met sturen.
Ik vroeg me altijd af wat dat ding ging doen. Had toch de voorkeur voor mijn eigen Clio WiIlliams.
(iedereen eigenlijk, we reden wel vaker in elkaars auto’s)
Als ik er een mocht kiezen denk ik dat ik voor de Renault 5 zou gaan.
marcellos zegt
Motor draait en loopt goed. Dat staat ook altijd in de taxatierapporten die ik laat maken. Vroegah kwam er dan nog een afgekeurde alcoholist langs die niets van auto’s wist en alleen maar 60 foto’s maakte. Tegenwoordig kan het gewoon online. Wat voor rapport dan ook: Motor draait en loopt goed.
lightisride zegt
Volvo motor in R5 komt vaker voor? Oja? wist ik niet. Welke dan van? van de 480 Turbo? of een 440 GL ofzo. Maakt wel uit, lijkt me. Afijn, originaliteit was voor deze verzamelaar niet het belangrijkste. Hij was duidelijk van de wielen. Als de wielen maar gerestaureerd zijn.
Beetje rare verzameling. Niet voor het mooi, maar rijden doen ze ook niet.