We hebben wederom een nieuw concept voor een sportwagen. Ditmaal is het ontwerp afkomstig van Ralf Zenz, een Duitse designer die zicht richt op efficiënte performance. De Zenz gebruikt maximaal 2,9 liter per 100 kilometer!
Dit is mede mogelijk vanwege een combinatie van 760 kilo leeggewicht en een 140 pk dieselmotor. Het verbruik komt gemiddeld tussen de 2,7 en 2,9 Liter per 100 Kilometer. De Co2 uitstoot ligt ergens tussen 71 en 78 g/km. Dat zijn interessante specs, plus het feit dat de auto redelijk snel is. De Zenz heeft een topsnelheid van 230 km/u en men werkt zelfs aan een upgrade naar 260 km/u.
De Zenz zal onthuld worden op de autoshow van Genève (via motorauthority).
lincoln zegt
zie hier .. pure plagiaat .. een echte T.C.M.E.H (this car makes everybody happy) .. maar die van mij word NOG multipurposerrrrrrr ..
wacht maar .. tot spongebob is afgelaufen .. +10 minuten dan ..
MR zegt
whahaha krijg hier spontaan de slappe lach van dit is toch geen gezicht zeg eerlijk
apos zegt
Interessante specs.
Gat het eindelijk de goede kant op met de industrie?
Alleen uiterlijk is het geen beauty.
VonStroke zegt
Uitermate lelijk hok, een lelijke auto is in mijn ogen meteen kansloos dus dit mag ophoepelen.
Rick dos zegt
Val wel ff onder de 14% bijtellingsregeling hebben we in ieder geval één pluspunt gevonden….
@MR
Eerlijk! Oké, ik heb het gezegd en wat nu? :D
Omar Pasha zegt
Wat een kleine uitlaten voor een sportauto, doe ze anders gewoon groot voor de sier
Jandepandaman zegt
Heeft wat weg van een onder een strijkijzer gelegde New Beetle of zo. De New Beetle vind ik een ozinnig lelijke auto vergeleken met het origineel. Dit platstreken model vind ik dan al een hele verbetering. Maar het ding heeft een monsterlijke kleur. Leuke specs vooral.
kowalsk zegt
Doet me denken aan een caravan. Als ze nou eens een milieuvriendelijke én mooie auto maakten…
Esprit_de_Flandre zegt
Het is niet lelijk, maar wel een slecht afgewerkt schaalmodel. Als ze een echt prototype maken zal die al veel meer aantrekkingskracht hebben.
dekster zegt
Ik heb een betere titel
“Zenz: afschuwlijke sportwagen”
autoblogger zegt
@kowalsk: die is er al…
http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/12/fisker-karma-sportwagen-op-batterijen
Hansie! zegt
Jongens
Tis ook de foto hoor.
Was deze auto gefotografeerd met een tropisch strand en een lekkere meid erin dan keek je er heel anders tegen aan.
DennieFR zegt
Het is een prototype waar nog wel het een en ander aan verbeterd mag worden qua uiterlijk,maar de lijnen kloppen wel en echt lelijk kan ik hem niet noemen.
En mensen,naar zoiets gaat het toe want zeg zelf,wie wil nou een auto die 0-100 in 14 seconden doet?
Ejay zegt
@ lincoln, hoe ver is je neefje al met ontwerpen?
lincoln zegt
@Ejay .. ach man .. wist niet dat auto-ontwerpers zo lastig waren ..
zeuren om meer ijs .. dreigen met de concurentie .. staken .. inspiratie opdoen in disneyworld ..
verschrikkelijk .. die zogenaamde creatievelingen ..
Jerudo zegt
@ Rick Dos
Scherp! ;-)
On topic.
Hij is niet mooi maar met zo’n prestaties en verbruik maakt dat ook niet zoveel uit. Nog steeds liever dit dan een Prius. Alhoewel, deze Zenz is wel een beetje willen maar niet kunnen.
Lema zegt
Lambo / porsche allures:
Neus van gallardo en zijkant van 911
Pieter-Jan zegt
Lijkt op een low budget Loremo: http://evolution.loremo.com/
ELB zegt
Zennnn. Worden jullie ookal rustig?
ML zegt
In het echt zal hij wel een stuk mooier zijn. Maar wat raar dat ze een auto met zulke unieke features zo’n degelijke sportwagen uiterlijk willen geven.
arodin zegt
140 pk diesel is geen sportwagen. Daar kan het gewicht of een hoog koppel echt niet aan helpen.
Solstice zegt
Leuk lucht… uhh proefballonnetje ;-)
epo zegt
Waarom moeten ‘zuinige’ auto’s er altijd zo enorm suf en braaf uitzien? Is er anders niemand die ’t gelooft ofzo?
Nogal aparte verhoudingen, zal me van verder commentaar onthouden.
dakloos zegt
Ik vind ‘m best goed!
Enkel uitgevoerd in een rotkleur.
Kyanite zegt
140pk diesel op 760kg, klinkt goed. Dat is iets meer vermogen als mijn auto, 10pk, en 785kg minder. Zullen dus wel leuke prestatie’s aan vast zitten, ergens rond de 7 seconde naar de 100.
Het model van de Zenz is nog niet helemaal mijn ding, maar dit is nog een prototype dus dat veranderd nog wel
markieanta zegt
Het is net een Chinees
Ray zegt
Helemaal met autoblogger eens. Vergeleken met die Fisker is de Sense, ehh Zenz een lelijk aftreksel.
Maar dit soort initiatieven moeten we vooral niet tegenhouden, want autorijden met de huidige brandstofprijzen is echt niet leuk meer. Naast de regering (vooral Kok kon en Bos kan er wat van) moeten ook die oliemaatschappijen maar eens wat gaan dimmen. Overgaan op andere brandstoffen past mijns inziens goed in die strategie.