Je kon je al behoorlijk vermaken met de Zenos E10, maar de lichtgewicht supercar is als E10 S nog een stukje sneller én leuker geworden.
Zenos Cars is druk bezig naam te maken in de autowereld. De fabrikant is het kindje van voormalig Caterham-baas Ansar Ali, die dus wel weet hoe je een lichte en sportieve bolide in elkaar schroeft. De E10 was zijn eerste creatie en was al behoorlijk indrukwekkend met zijn vermogen van 200 pk en een sprint van 4,5 seconden richting de 100 kilometer per uur, maar er blijft natuurlijk altijd wat te wensen over.
Als die wensen bestaan uit 50 extra pk’s, meer (400 Nm) koppel en een sprintsnelheid van 4,0 seconden naar de 100, dan zorgt Zenos dat ze allemaal uitkomen. De E10 S krijgt namelijk een 2.0-liter EcoBoost-motor met de hierboven genoemde specificaties en dat maakt ‘m nog een stukje indrukwekkender dan zijn iets minder krachtige tweelingbroertje.
Mocht je de Zenos eens van dichtbij willen bekijken, dan kan dat sinds een maandje of twee bij Van der Kooi Sportscars.
3246cm252kw zegt
Zou leuk zijn als zo iedere 10 pk een tiende in acceleratie scheelt, nog 200 pk erbij en hij rijdt stationair 100 nog wat erbij en je hebt een tijdmachine hahaha vloeiendoos
mrrallycross zegt
Dit is helemaal niet een moeilijke pk winst, die ecoboost 2l blokken worden door ford ook standaard geleverd met 240pk.
dondeboer zegt
@mrrallycross: Dat is denk ik ook het mooie: doordat die blokken niet of nauwelijks worden tuned, blijft het allemaal lekker betrouwbaar.
gash zegt
Leuk speelgoed. Ongetwijfeld stuurt dat lekker. Leuk voor trackdays, maar dan toch liever een autootje waar ook een dak op zit. Engelsen maken veel gebruik van Ford motoren, maar een geblazen 5-cilinder Audi-blok zou het helemaal spectaculair maken.
nickelb zegt
@gash: blijf dan bij ford zelf en ga voor de rs500 optie. 350pk in een bewezen blok. Of 450pk met garantie van de tuner. Alleen jammer van het extra gewicht waardoor je ook weer veel inleverd
jrk68 zegt
@gash:
Prima geschikt voor gebruik op de openbare weg, al is hij niet voor watjes.
Die 0000 motor vind ik dan weer een onzalig plan, waarom zou je de gewichtsverdeling willen verneuken door er een onbetrouwbaar zwaar blok in te leggen.
Als je meer vermogen wil dan kan je dat prima uit de ecoboost peuteren terwijl de balans optimaal blijft.
r32turbo zegt
achhja tegenwoordig gaat een SUV rond die tijden naar de honderd dus dit is zo gek nog niet.
r32turbo zegt
Tegenwoordig gaat een SUV rond die tijden naar de honderd, dus dit is zo gek nog niet.
r32turbo zegt
@r32turbo: oepsje 2x dacht dat het er niet op stond.
reggie-boy_rood zegt
Lijkt wel op een vuhl
series2 zegt
Hoe licht is ie? Anders is 4.5 nietbeensnheel bijzonder!