Autoblog-lezer Ruben is afgelopen week naar Duitsland geweest om een nieuwe Audi op te halen. Steeds meer (Duitse) merken bieden dit soort tripjes aan, het feit dat de koper zijn nieuwe auto zelf kan ophalen geeft natuurlijk een leuke extra dimensie aan je “aankoop-ervaring”. Ruben stuurde ons een aardig verhaal hierover, ik geef het woord aan hem…
In Neckarsulm, een klein dorpje in de groene schaduw van Mannheim, lijkt niet veel te beleven. Maar de pittoreske huisjes en boomrijke heuvels zijn misleidend. Tussen al die klassieke Duitsheid ligt een technologisch hoogstandje, een hi-tech complex waar de topmodellen van een topmerk worden gebouwd en getest. Zij aan zij rollen de A6, A8 en alle S- en RS-modellen van de band in het gigantische Audi Forum.
Een nieuw initiatief van Pon is dat klanten van Audi hun auto zelf op mogen gaan halen bij een van de twee fabrieken in Duitsland. De reis en het eventuele verblijf zijn verwerkt in de afleveringskosten, die de dealer zich met deze regeling bespaart.
Met een koffertje met twee nummerplaten ga je op pad naar Neckarsulm. Je komt terecht in een mooie ontvangsthal, waar een stel vriendelijk lachende medewerkers je opwacht met de herhaalde vraag of je al ontbeten hebt. Over enkele ogenblikken vertrek je namelijk op een georganiseerde tour van 90 minuten langs de productielijn om te zien hoe de auto die je straks in ontvangst mag nemen is gebouwd.
Je wordt er nog even vriendelijk doch dringend aan herinnerd dat foto’s maken binnen de fabriek ten strengste verboden is, op straffe van inbeslagname van je apparatuur. Omdat je je mobieltje niet wilt missen, neem je je voor om deze de komende tijd niet meer uit je zak te halen.
Totdat je door de poort naar de tourbus loopt en het eerste wat je ziet een Audi R8 is. Een pre-productiemodel, of één van de eerste straatversies? Je weet het niet, maar je trekt toch maar even je telefoon tevoorschijn. Een paar snapshots weet je nog net mee te pakken voordat je streng terecht wordt gewezen. Goed goed, je zult het niet meer doen.
De bus voert je over het terrein ter grootte van 110 voetbalvelden. Je passeert enorme gebouwen, strakke parkeergarages en, in schril contrast, een rommelig veld met half gedemonteerde auto’s (waaronder nog eens drie R8-en en een Gallardo). Je gids legt uit dat dit de testvloot is van quattro GmbH – verantwoordelijk voor de performance-modellen van Audi – die hun auto’s natuurlijk vrij intensief afpeigeren om vervolgens allerlei onderdelen te onderzoeken.
Je wordt uit de bus gezet voor een immense blokkendoos waar de carrosserieën vervaardigd worden. De rondleiding voert over twee verdiepingen en laat je o.a. zien hoe de verschillende onderdelen geperst worden van platen staal en rollen aluminium. Onderweg pak je nog wat weetjes mee: één gehele flank van een A8 weegt bijvoorbeeld slechts 6,2 kg, en het aluminium maakt, wanneer het wordt afgerold, een omweg van twaalf meter onder de grond voordat het in bruikbare platen wordt verdeeld. Dit om de bolling eruit te krijgen.
Vervolgens krijg je te zien hoe alle onderdelen door indrukwekkende series robots worden samengevoegd. Het gemak en de precisie waarmee deze apparaten de onderdelen oppakken, verplaatsen, in elkaar zetten en de snelheid waarmee ze de puntlassen aanbrengen is verbijsterend. Het is een schouwspel waar je minutenlang naar kunt kijken, maar de tour gaat verder. In het voorbijgaan vang je een glimp op van de screensaver op de computers die alles regelen: ‘Windows 2000 Professional’. Toch grappig om te weten.
De carrosserieën gaan, zodra ze helemaal geassembleerd zijn, door een ondergrondse tunnel naar het gebouw aan de overkant, de Lackiererei, waar ze een voorbehandeling tegen roest ontvangen en hun verf- en laklagen worden aangebracht. Dit krijg je niet te zien; de groep gaat meteen verder naar de volgende halte.
De kant en klare carrosserieën, minus de eerder al gemonteerde deuren, worden aangeleverd aan het begin van een gigantische lopende band die zigzagt door het volgende gebouw waarin je beland bent. De band loopt erg langzaam en de gids vertelt dat de vele bandmedewerkers, waarvan sommigen ook op dit vroege tijdstip van 10:30 kennelijk een goed Duits biertje niet schuwen, per auto 80 seconden hebben om hun afzonderlijke taken uit te voeren. Ruiten, afdichtingen, kabelbomen, verschillende interieuronderdelen en het complete dashboard worden achtereenvolgens aangebracht. Dan kantelen de auto’s op hun zij en wordt de onderkant voorzien van bijvoorbeeld hitteschilden voor de uitlaten. Vervolgens worden de carrosserieën op de complete aandrijflijnen gezet. Vijf, zes man draaien tegelijk schroeven aan en in een mum van tijd staat er toch zowaar iets wat op een echte auto begint te lijken. Fascinerend om te zien.
De auto’s bewegen verder voor de nodige afwerking, controle en kilometers op het testparcours en de Autobahn, maar de tour zit erop. De bus rijdt je terug naar de ontvangsthal waar je je eigen Audi voor het eerst ziet staan, met de nummerplaten erop die je bij aankomst had afgegeven. In alle rust – want de accu hangt nog aan de stroom – kun je kennismaken met de nieuwe systemen en snufjes. Er wordt nog even een fotootje gemaakt van de eigenaar met zijn auto, je krijgt een mooie sleutelhanger en je kunt nog even in de Audi Shop rondkijken of er accessoires zijn die je graag wilt meepakken. Voordat je daarna met je nieuwe aanwinst huiswaarts keert, biedt Audi je eerst nog een heerlijke lunch aan, afgesloten met een chocolademousse die op zichzelf het bestellen van een nieuwe auto al meer dan waard is.
Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een paar weken langer wachten om bij de dealer om de hoek je auto op te halen met een bosje bloemen erbij…
Peperbus zegt
“De reis en het eventuele verblijf zijn verwerkt in de afleveringskosten, die de dealer zich met deze regeling bespaart.”
Bij Porsche moest ik een half jaar geleden BOVENOP de normale afleverings/transportkosten nog eens ruim 1200 euro neerleggen voor een “Werksabholung”. Principe kwestie …had natuurlijk niets met geld te doen :-) :-)
olibier zegt
heb het niet geleze maar de prentjes zijn wel mooi
:D
Superkoerier! zegt
Erg mooi dat deze mogelijkheid geboden wordt aan de klanten!
Rick dos zegt
Ik neem aan dat de A6 van jou is Ruben?! Dat ziet er verdomd goed uit! Gefelicteerd trouwens met je aanwinst!
Ik ga toch eens informeren of je dit ook bij BMW kan doen. Lijkt me echt fantastisch om dit mee te maken! :)
P.s. Heel leuk stukje en leuke foto´s ook! ;)
rik zegt
Leuk verhaal, en idd een erg leuk idee van audi:)
dekster zegt
waarom staan die 2mannen omcirkeld op die foto van de R8?
dekster zegt
(hoeveel heb je extra betaald voor dit tripje?)
Franqie zegt
Dit lijkt me nou echt leuk en interessant. Mooie auto ook, die A6!
philip zegt
mooie allroad!
El-Loco zegt
Als ik het goed las niks, omdat de dealer dit betaalt uit de door jouw betaalde afleveringskosten.
Wel leuk stukje, en feli met je Allroad!
Ejay zegt
Audi Allroad gescored? Leuk verhaal, zouden Japanse autofabrikanten ook eens moeten doen :-D.
Seb zegt
Mooi verhaal!
Dikke bak heb je gehaald daar Ruben, wat voor motor zit erin? 2.5tdi?
Zelf hebben wij een A6Sedan voor de deur wou dat we die ook zon in Duitsland konden ophalen haha
Rikus zegt
Dit lijkt me nou echt is kicken.. dat wordt keihard sparen voor de RS4.. en hem dan zelf ophalen.. te gek hoor!
snowboarder zegt
idd erg leuk ik heb zelf n keer n tripje meegemaakt naar de mercedes benz fabriek in bremen waar overigens t zelfde idee werdt uitgevoerd. t is n prachtig schouwspel .succes met je mooie audi
luc zegt
@seb
een audi levert nooit een 2.5 tdi wel een 2.7 tdi meestal dan ook nog met quattro aandrijvingen..
maar een A6sedan is ook niet verkeerd wat voor motor hebben jullie erin liggen..
een straat verder op bij mij heeft iemand een audi RS4..
hebben jullie gisteren wegmisbruikers gezien op SBS6 waar die man in die audi RS4 wordt aan gehouden omdat hij op een stukje waar je 80km/h mocht rijden fftjes 200km/h had gereden.. en die man ging een proefrit maken in de auto van zijn vriend die dus die RS4 had gekocht best lullig vind ik
slk55 amg zegt
mooi stukje ruben, ik krijg nu alleen wel een beetje spijt, dat ik mijn allroad 2 maanden geleden heb gekocht en niet nu je er zo’n prachtige trip bij krijgt.
Die audi a6 allroad is neem ik aan van jou? het had de mijne geweest kunnen zijn, ik heb precies dezelfde kleur, en ook de meegespoten bumpers, de alluminium stootbalken aan de zijkant, velgen en ik heb ook een, net als jou, zo’n mooi zwart lederen interieur. ik heb nog twee vragen 1 wat voor moter heb jij erin, als ik vragen mag? 2. waarom staan die 2 mensen op foto 3 omcirkeld ?
bramwillemse zegt
leuk om te lezen inderdaad, en dit maakt het echt bijzonder om een auto te kopen. Lijkt me wel wat.. maar eerst dinsdag m’n rijbewijs maar ’s halen :D
Ruben zegt
Thanks iedereen. De Allroad is helaas niet van mijzelf. Het is een 3.0 TDI quattro Tiptronic.
@dekster en slk55: Die mannen waren degenen die een beetje panisch werden toen wij bij de R8 stonden met onze mobieltjes…
Bas zegt
Leuk stukje Ruben! Het is inderdaad een aparte ervaring, volgens mij biedt Audi dit al een geruime tijd aan. Zelf heb ik namelijk met een vriend in 1999 al eens zo’n bezoek mogen mee maken. We gingen toen zijn A8 ophalen. Alleen toen mochten we alleen de productielijn van de A4 en de A6 bekijken. De A8 werd in een fabriek ernaast gebouwd, want dat was toen “geheim”………..
Pieter-jan zegt
Waarom zijn er twee mensen omcirkeld op de achtergrond van de R8?
Als je zelfs de wagen gaat ophalen in de fabriek, waarom zou je dan nog door een dealer werken? Waarvoor krijgt hij/zij dan nog een commissie?
LL zegt
Ben 2 jaar terug ook naar Neckarsulm afgereisd om samen met mijn pa zijn nieuwe allroad op te halen. Echt heel fascinerend die rondleiding door de fabriek, en wat mij betreft de moeite zeker waard. Fotos maken is idd verboden maar heb er zelf ook behoorlijk wat gemaakt toen.
Seb zegt
@Luc haha ja sorry foutje
uhm zelf hebben we er een 3.2fs quattro in liggen wel prima!
laatst nog 260 in DL dus die teller wijkt bij 250km/h 10km/h af..
best netjes
deora zegt
als ik dan een Audi zou kopen wou ik ook zo’n tour lijkt me wel vet :D
johan zegt
lijkt me ook wel heel vet om dat te zien
ik ga sparen voor men RS6 of als het lukt een S8
Ruben zegt
@Bas en LL: Grappig dat dit blijkbaar toch al wat langer kan. De dealer deed het voor het eerst n.a.v. een intern mailtje dat ze van Pon gekregen hadden, ze moesten nog helemaal uitzoeken hoe het moest met reis en verblijf. Misschien kon het voorheen op speciaal verzoek, en bieden ze je nu de mogelijkheid standaard aan.
mashell zegt
Leuk verslag, maar is het grote nadeel van je auto ophalen bij Audi, VW of Mercedes niet dat je je op de terugweg op de autobahn zo moet inhouden? Je moet je finkelnieuwe trots toch nog rustig inrijden?
@deora, veel merken bieden zo’n werkstour ook wel als je wel ehh even niet de cash hebt om zo’n auto te kopen. Bij VW in autostadt was verre weg de leukste attractie de werkstour. Idem dito bij het Mercedes museum in Stuttgart.
Alwood zegt
heel erg gaaf om zo je nieuwe auto op te halen! vooral in duitsland, met de autobahn enzo :-P en zo’n rondleiding lijkt me ook heel gaaf.
mooi geschreven verder! leest lekker makkelijk door en ik ben geen goeie lezer :-)
wat mashell zegt over inrijden… dat is bij nieuwe moderne auto’s eigenlijk niet meer nodig. alles is al heel goed gesmeerd en véél preciezer in elkaar gezet dan vroeger. in ‘ouderwetse’ auto’s moest het materiaal nog een beetje zetten en moesten alle kleinste onderdeeltjes nog goed gesmeerd worden.
het enige wat je wel in de gaten moet houden is de olie. die moet redelijk snel vervangen worden de eerste keer omdat er dan meer dan gemiddeld veel ‘afval’ in de olie zit. soms al na 5000km.
rogier zegt
Ik heb ook mijn A3 sline opgehaald in Ingolstad.
Het enige klote hieraan is dat je hem in moet rijden en dat je niet harden dan 140 mag.
Half jaartje daarna zijn we maar even met 230 langs ingelstad gescheurd richting de wintersport. Dit was ook via de dealer geregeld.
Markus zegt
Leuk om mee me te maken. Een puntje…: “Windows 2000…” is grappig? Eerder verontrustend!
Maar een mooie dikke wagen heb je, heel mooi!
MercedesFreak zegt
Hey Ruben, goed geschreven stuk. Erg interessant en vermakelijk. Mooie foto´s trouwens. Audi is en blijft en mooie en zeer degelijke auto. Jammer dat ik zelf nog niet mag rijden:( Lijkt me echt te gek om in zo´n droomauto te mogen rijden en een kijkje in de fabriek te nemen;)
MercedesFreak zegt
PS waarom geen categorie maken voor “Inside Info” voor artikelen zoals deze en artikelen over het wel en wee van autoproducenten?
Wat vinden jullie ervan?
Tombnolz zegt
Ruben, welke Audi ben je dan wél gaan oppikken?
TomRS6 zegt
Wat voor een wagens heb je allemaal thuis staan SLK 55 AMG?
Een Slk 55 AMG dus en een a6 offroad?
Seb zegt
Wat voor motor heb je nou=P?
slk55 amg zegt
@ TomRS6
Op dit moment heb ik een slk55 amg en een A6 allroad, voor de A6 had ik een passat w8 variant, maar die heb ik 2 maanden geleden dus ingeruild voor de A6.
Ik sta op dit moment ook op de lijst voor de alfa romeo 8C, mijn droom zou uitkomen als ik er een zou krijgen. maar tot nog toe zit er weinig schot in de zaak. Als ik de alfa mag kopen, dan moet ik (helaas) wel mijn slk verkopen, want ook bij mij groeit het geld me niet op de rug. oja, ik heb ook nog een moter, een Ducatie.
Marcel zegt
In 2002 bij Audi in Ingolstadt geweest, daar bestond de mogelijkheid voor Nederlanders al . Maar ik vind het een overbodige actie omdat ik de meerwaarde er niet van in kan zien, je moet veel regelen, is duurder en neemt veel tijd in beslag. Kortom, ik vindt het slimmer en handiger bij de dealer op de hoek. Maar gun iedereen z’n pleziertje.
Susp1cious zegt
VW heeft in Wolfsburg al jaren zo’n centrum waar hele familie’s een dagje op avontuur gaan en aan het einde van de dag hun nieuwe auto mee naar huis krijgen.
Scheelt qua logistiek etc. een hoop werk plus dat heel veel mensen het een leuke ervaring vinden.
Kortom, slimme zet!
Ruben zegt
@mashell: Het advies van Audi was om de eerste 1000 km niet boven de 3000 toeren te komen. Maar op de Autobahn doet de 3.0 TDI (@Seb) nog 180 km/h bij dat toerental… En na de rit naar huis heb je er al meteen meer dan de helft van die afstand op zitten.
@Markus: Ik had ook op Macs gehoopt… ;-)
@Tombnolz: Ik was met iemand mee deze Allroad ophalen.
luciano zegt
@slk55 amg
een moter Ducatie? Ik ken wel een motor Ducati, wel goed overschrijven uit de tijdschriften die je leest ;)
Seb zegt
Lekker hoor! mooi werk kerel
slk55 amg zegt
@luciano
o wat ontzettend stom van me, het is inderdaad een Ducati. (ik heb het even gecontroleert) Ik heb een Ducati 999. maar even voor de duidelijkheid ik schtijf niks over uit blaadjes hoor…
Audi zegt
De reis en accomodatie zitten absoluut NIET in de afleverkosten!! Bel maar een willekeurige Audi dealer op.. Je zou het wel kunnen uit onderhandelen..
rm zegt
Hmmm, slimme dealer. De eerste steenslag is dus voor de klant voortaan!
Ruben zegt
@Audi: Pon laat het aan de dealer zelf over. Aangezien hij toch de afleveringskosten krijgt, maar deze zelf uitspaart, kan hij dit als extra service aanbieden. Maar het hoeft idd niet.
dude zegt
ik lees net op autoweek.nl dat er een diesel voor de R8 komt, ik dacht zeg et even.
autoblogger zegt
@dude: Tuurlijk komt er een diesel! tsss;)
Autoweek is trouwens autoblog.it weer aan het overschrijven…
Heb er hier een artikel over: http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/06/audi-r8-dieselpower
dekster zegt
@Markus
bekijk het zo: windows 2000 is een programma zonder kinderfouten ;)
luciano zegt
@slk55 amg (mercedes 190D)
mote(o)r, gecontroleert(d).. en je rijd een Ducatie. Volgens mij heb je een rode puch en zijn je gedachtes los van de werkelijkheid. Als je al niet de naam weet van je motor, kan ik me niet voorstellen dan je er een bezit.
slk55 amg zegt
@luciano
jongeman, het maakt mij echt niet uit wat jij denkt. Ik zelf weet wel beter. Ik rijd zelden motor, en kijk niet zo naar het merk. ik heb ook jaren een yamaha gereden, dit merk kan ik ook niet correct spellen zonder het eerst op te zoeken. verder had ik haast, dan maak je wel eens wat spelfouten. maar wat maakt dat uit? misschien heb jij net op school geleerd wanneer je nou de ‘d’, de ’t’ of ’td’ gebruikt, maar ik ben dat na 30 jaar toch echt weer een beetje vergeten. Ik merk het vanzelf wel als ik een brief typ via ‘Word’ met spellingscontrole. bovendien verranderd de spelling constant, dus ik hou het allemaal niet meer zo goed bij. maar waar het om gaat is dat mijn tekst leesbaar is, en dat zijn mijn teksten. maar nogmaals je hoeft me niet te geloven, maar het valt me wel op dat, zodra iemand zegt dat hij een ‘mooie’ auto rijd, altijd meteen word aangevallen. dit vind ik erg jammer, heb wat vertrouwen in de mede mens (bloggers).
Michael zegt
@ slk 55 amg
dude:
Ik rijd zelden motor, en kijk niet zo naar het merk
uhm lol je hebt ding toch gekocht?! Toch geld en tijd geinvesteerd? Dan weet je toch wel dat het zonder ‘e’ is?!
Allemaal best suspicious…
slk55 amg zegt
@michael
Ik twijfelde, maar ik had geen tijd om het op te zoeken. ik zou je de rede van mij haast besparen. Ik heb de motor niet gekocht maar het was een cadeau van mijn familie voor mijn 40 ste verjaardag. Het was inderdaad een behoorlijke blunder om niet de naam van je eigen motor goed te kunnen spellen, maar goed ik ben nou eenmaal niet zo goed in namen. Ik denk dat ik dit mijn laatste reactie op dit topic is, want ik ga hier verder niet mijn tijd aan voldoen, en het is en blijft een feit dat het een kwestie van vertrouwen is.
dude zegt
ik dacht al:P
luciano zegt
@slk55 Alle Maal Gelul
Ik zou me toch iets meer verdiepen in m`n bezit mocht ik over zo`n supercollectie van motorisch geweld beschikken.
JANUS zegt
@slk55 amg.
Hé slk. Jij hebt toch alleen maar een Batavus ;-)
slk55 amg zegt
@luciano
mijn hart ligt meer bij auto’s, motor rijden is ook een hobby van me, maar mijn hart ligt toch echt bij auto’s. en die ‘supercollectie’ valt ook wel mee. Ik bedoel, ik heb ‘maar’ twee auto’s en die moet ik dan ook nog eens delen met mijn vrouw.
slk55 amg zegt
@JANUS
LOL ;)
nee, om precies te zijn een, ik heb een Koga (of hoe dat ding (fiets) dan ook mag heten) ik fiets bijna nooit. meestal is het er het weer niet voor en bovendien is het veel te vermoeiend ;)
JANUS zegt
@slk55 amg.
Het is een Koga Miyata. (Wel goed overschrijven graag !) :-D
En even serieus en voor alle duidelijkheid. Jouw collectie is natuurlijk wel degelijk super te noemen. Je hebt dan wel “slechts” twee auto’s maar dat zijn er wel twee ook. Die Audi is één van mijn favorieten en die Mercedes……tsja. Lijkt me heerlijk om langs de boulevard van Scheveningen te cruisen. Net als Rick dos mag je jezelf wel gelukkig prijzen dat je je in zo’n positie bevindt!
slk55 amg zegt
@janus
Ik heb het even gecontroleert en het is inderdaad een Koga Miyata (hoe wist je dat? er zijn zoveel fietsen van het merk ‘Koga’).
Ik weet dat ik mijzelf gelukkig mag prijzen met mijn auto’s, maar daar staat tegenover dat ik er wel heel hard voor heb, en nog moet, werken. Ik prijs mezelf erg gelukkig en zeker als de deal van de alfa 8C doorgaat. Toch zijn mijn auto’s niet zo speciaal als je kijkt naar de auto’s bij mij in de buurt. Ik woon in Bosch en Duin (dit is een dorp net buiten het Gooi), en dat is de plek waar ‘het nieuwe geld’ zich vestigd, aldus de volkskrant. Ik val daar echt niet zo op met mijn slk, en zeker niet met mijn audi. Toch moet ik me er zelf vaak aan herrineren dat ik het toch wel erg goed heb om in zo’n prachtige plaats als Bosch en Duin te wonen.
Maar nu genoeg over mijzelf, ik praat liever niet over mijn ‘succes’, omdat je dan al snel van die opmerkingen krijgt zoals; ‘opschepper’ of je word vaak niet geloofd.
Laten we het maar weer over auto’s gaan hebben, want deze post is volgens mij totaal off-topic ;)
slk55 amg zegt
@ janus de grammatica specialist
let a.u.b niet op de taalfouten in bovenstaand stukje, het is al laat ;)
luciano zegt
@slk55 amg
Mijn twijfels worden alleen maar versterkt door bovenstaande tekst.
Arme Ducati, in het bezit van iemand die z`n naam nie eens kan spellen. Heeft ie daarvoor zo z`n best gedaan om zo`n schoonheid te worden.
slk55 amg zegt
@luciano
blijkbaar ben jij een echte fan van Ducati. Ik weet niet meer wat ik moet doen om je te overtuigen, maar ik ga er eigenlijk ook verder geen moeite aan besteden. Als je al wat langer op autoblog kwam had je misschien zelfs foto’s van mijn slk voorbij zien komen. Ik kan je me nummerbord wel geven, dan kan je het checken bij de RDW site: 53-SH-VL
JANUS zegt
@slk55 amg.
Zo zie je maar. It’s all in the eyes of the beholder !
Jij valt niet op bij jou in de buurt met jouw auto’s terwijl ik bij mij in het dorp letterlijk nog nooit een SLK of een A6 Allroad heb zien rijden.
Ik rijd een (naar mijn mening hele mooie) Mondeo uit 2002 en ik kwijl als ik een SLK voorbij zie komen. Tegelijkertijd besef ik me niet (altijd) dat er meer dan genoeg mensen zijn die zelf in een oud autotje rijden en kwijlen als ze mijn auto zien. Als ik tegen hen zeg dat ik wel een nieuwe auto wil kijken ze me scheef aan en zeggen ze dat ik toch een pracht wagen heb. Dat is ongeveer hetzelfde als dat jij tegen mij zou zeggen dat je SLK nou al bijna een jaar oud is en dat je wel toe bent aan iets anders.
Het is menselijk om alleen maar op te kijken tegen diegenen die het beter hebben en niet te kijken naar diegenen die het slechter hebben. (Kijk maar naar de reacties van Luciano)
Enne…..Koga Miyata is een heel bekend merk (en het enige merk dat ik ken wat begint met Koga ;-) )
Mark zegt
Heb in februari m’n nieuwe A3 2.0 TDI Quattro opgehaald in Ingolstadt, was idd een erg leuke ervaring; hele dag gratis eten en drinken in uitstekend restaurant en rondleiding langs de produktielijnen met uitleg. Mooi Audi museum ook uitgebreid bekeken, en Audi merchandise shop en kleine Quattro GmbH afdeling.
Ze weten je zo een leuk gevoel over je nieuwe auto en over Audi mee te geven. Audi is volgens mij op dit moment de enige die dit aanbiedt voor al z’n modellen, Volkswagen doet dit alleen voor Phaeton rijders.
Achtergrondinfo:
Officieel is de prijs voor dit bezoek 250 euro en mag je een aantal mensen meenemen. Ik kreeg het als cadeautje aangeboden door de dealer. Audi heeft er ook een folder van. Het 040 nummer dat erin staat voor reis/verblijf informatie verbindt je met ATP (reisbureau).
Ik ben met een vriend met de nachttrein naar Ingolstadt gereisd en daar de bus genomen naar de Audi fabrieken. Hele dag rondgelopen en ‘s-avonds teruggereden. Nieuwe auto’s tegenwoordig kun je meteen al aardig door laten rijden; geadviseerd werd 80% van de top, en dat was ruim voldoende met deze auto :-)
slk55 amg zegt
@ JANUS
ja, ik weet dat ik bevoorecht ben met mijn auto’s, maar als je naar mijn omgeving kijkt, dan vergeet je dat toch weer snel. Verder vind ik een ford mondeo, mits de juiste uitvoering, een erg goede/mooie keus. zker omdat ik er zulke positieve reacties van hoor, wat betreft de wegliggins/stuurgedrag.
enne…Koga is het merk en Miyata is het model. het merk Koga heeft ook nog andere modellen.
JANUS zegt
@slk55 amg.
Ik heb de goede uitvoering (vind ik !) en inderdaad wegligging en handling zijn voor een middenklasser fabeltastisch !
Overigens, ik wil niet heel erg eigenwijs zijn (nou ja, eigenlijk wel !) maar volgens mij heet het merk toch echt Koga Miyata. Check : http://www.koga.com/nl/index.asp
slk55 amg zegt
@JANUS
shit! nu val ik door de mant dat ik geen echte Koga heb, maar een oude oma fiets…. ;) nee, hoor Ik heb wel een Koga (Miyata), maar nu zie ik weer eens hoeveel verstand ik heb van fietsen.
slk55 amg zegt
@ janus de grammatica nerd ;)
ja ik weet het mant = mand
JANUS zegt
@slk55 amg.
LOL !
(Ik heb niet eens een fiets. Daar word je zo moe van)
luciano zegt
@Janus
Niet opkijken, slechts betwijfelen aangezien je niet de naam correct kan schrijven van je `bezit`
Heel suspicious, zoals al eerder werd beschreven…
slk55 amg zegt
jeetje luciano, nou moet je echt eens ophouden met je ‘gemierenneuk’, sorry dat ik het zo grof zeg, maar ik schrijf in mijn haast, mijn overigens net nieuwe ‘Ducati’ met een ‘e’ er achter. En dan neem jij mij meteen in twijfel, of zo als jij al minstens 10x hebt gezegt, jij vind mij dan opeens ‘suspicious’? Je moet het zelf weten of je mij gelooft, maar na 5 keer gezegt te hebben dat je mijn verhaal ‘suspicious’ vind weet ik het wel, dat hoef je niet 5 keer te herhalen.
luciano zegt
echter de twijfel blijft bestaan, zeker als je nu aangeeft dat je de motor net hebt. Dan kan je de naam al helemaal niet ontgaan. Je Bagatelliseert het bezit door aan te geven dat je hem hebt gekregen en je interesse niet ligt bij motors. Maar het kan geen mens overkomen, dat als je een motor hebt staan met deze naam een verkeerde naam schrijft.
Mark zegt
Hey gasten kun je niet beter een nieuw onderwerp “hoe spel je Ducati” opstarten…?
slk55 amg zegt
Lol@mark
Luciano
“Maar het kan geen mens overkomen, dat als je een motor hebt staan met deze naam een verkeerde naam schrijft.”
blijkbar wel dus. Ik vind het gewoon bijna komisch dat jij denkt dat ik mijn hele autobezit hier ga verzinnen, alleen omdat ik Ducati in mijn haast als ‘Ducatie’ schrijf. Ik ga hier verder geen tijd en woorden aan vuil maken. (punt uit)
henzie zegt
heey slk……
enige maanden geleden je tekst gelezen n.a.v. mijn oude en nieuwe all road.
leuk te lezen dat je ook een all road hebt gekocht. top he?
Hij trekt zoveel bekijks. hier in Soest ( ja dichtbij! ben ik gewoon de enige met een nieuw model.
Heb een zwarte met grijze bumpers, zwrt leer en zwarte hemel…..helemaal super (dik)
heb achteraf nog dvd en digitenne erin laten zetten…..en af ie ie.
bij jou ook?
en gebruik je die benz nou ook nog??? kan me niet voorstellen(hihi).
groeten
Hans
( o ja windt je niet op over die spelfout-opmerkingen……verhaal is toch ok?)
o ja 2, je kan via je dealer ook zon uitstapje maken naar ingolstadt. ook erg leuk. mijn dealer boodt het me aan bij mijn vorige auto (audi dus)
nogmaals groeten
luciano zegt
haha, die henzie maakt dezelfde gramma fouten als jou slk…. heel verdacht allemaal
slk55 amg zegt
@ henzie/hans
ja, soest is inderdaad erg dichtbij. Ik zelf heb tot nog toe ook alleen maar plezier ondervonden van mijn A6 allroad. Ik heb hem in de bruine antraciet kleur, met de bumpers in de zelfde kleur (net als op de bovenstaande foto). Ik heb van binnen zwartleder (ook met zwarte stiknaden). Ik heb een fulloption model, jij ook? Ik heb er niet achteraf 2 tv’tjes in laten bouwenn, ik heb ze er door audi zelf in laten bouwen (was een van de opties). Ik mijn allroad ook laten chippen door ABT, hierdoor haalt hij nu 260 echte kilometers (voorheen was dit 240).
En ja, ik gebruik mijn slk ook nog gewoon, dat is mijn zakelijke auto (klinkt misschien raar). De a6 is meer voor mijn vrouw, voor de boodschappen, en kinderen enzo. en natuurlijk ook voor de vakanties.
nog veel plezier met je a6 allroad!
Gr. Robert (slk55 amg)
henzie zegt
heb je n 3.0? of n benzine………
Ik geloof niet dat mijne 240 loopt. wat wordt het vermogen na chippen? en hoe is het verbruik? bij mijn vorige all road werd dit 1 op 10 ipv 1 op 9…….
mijn nieuwe loopt zo al boven de 1 op 10. enne…..wat kost het ?
De schermen zitten in de hoofdsteunen en kantelen weg bij niet gebruik. tevens heb ik n apparaat laten inbouwen zodat je voorin ook kunt kijken(ook tijdens rijden)….. of dvd of digitenne en achter in kunnen ze onafhankelijk van elkaar kiezen of dvd of digitenne of playstation. ingebouwde omvormer voedt dit laatste apparaat. De steunen zijn van “plus 1” achteraf ingebouwd met audi leer. erg mooi vind ikzelf. Ik weet niet wat voor stiknaden ik heb eigenlijk. de sportstoelen zijn leer/alcatara.
Wat jammer is dat ik een van de eerste uit productie heb en daardoor engels gesproken navi heb. er schrijnt nu een update te komen ook voor auto’s na prod. week 45, waardoor de dame ook nederlands spreekt.
tevens kan je in de nieuwe auto’s je ipod aansturen via het mfd…….. mijn dealer zegt dat dat ook voor de eerste nog komt.
heb je ook adaptive light? ik merk weinig van wat dat nu precies doet…jij wel?
hoor graag nog weer van je
groeten
Hans
henzie zegt
o ja……..luciano…..
zelfde grammatica fouten als JIJ………. (hihi)
Henzie is niet slk……geloof me! in het typen, wat ik nooit heb geleerd, gaat in de snelheid wel eens wat mis.
evengoed de hartelijke groeten.
slk55 amg zegt
@henzie
Ik heb niet zoveel tijd, dus ik beantwoord voor nu alleen nog even je eerste vraag, ik heb een benzine, een 4.2 V8. maar ik net dat ik 240 en 260 heb getypt, dit is erg dom van mijzelf. Ik heb namelijk 2 keer een typfout gemaakt (verdacht hè luciano ;) ) het moest zijn 250 en 280. die cijfers liggen ook zo dicht bij elkaar.
Ik laat zeker nog wat van mij horen.
gr. Rob
henzie zegt
ik wacht af…….
slk55 amg zegt
Klinkt mooi, dat die schermpjes zo wegklappen. ik heb dat niet, ik heb ook geen tv, maar ‘slechts’ DVD schermpjes. zoals eerder vermeld heb ik dus de 4.2 V8 FSI met standaard 350 PK en goed voor 440 Nm koppel bij een een lage 3500 tr/min. Dit vermogen is, zoals eerder vermeld gechipt door ABT, het vermogen is gestegen naar zo’n 400 PK en het max. koppel ligt op 490 Nm. Hierdoor krijgt de allroad een topsnelheid van 278 km/h, voorheen was dat 250 km/h. De kosten vallen mee, 1095 euro incl. garantie etc. Het verbruik daar heb ik nog niet zo opgelet, maar dit zal niet veel verschillen.
Ik heb zelf ook sportstoelen, maar die zijn niet leer/alcantara, ze zijn bekleed met zwart vulcano leder.
Ik heb, in tegenstelling tot jou, wel veel profijt van het adaptive light (heb ook xenon), vooral op bochtige donkere bergweggetjes is het erg handig. Op de snelweg merk je er eigenlijk niks van, maar daar is het volgens mij ook niet voor bedoelt.
Wat voor motor heb jij eigenlijk? en heb jij ook van die ledjes in je achterlampen? ik vind dat er erg stijlvol uitzien. En heb jij ook adaptive air suspension? ik wel, daardoor ligt hij erg strak op de weg!
Gr. Robert
(slk55 amg)
Luciano zegt
Volgens mij hebben we hier een gevalletje schrizofrenie..
slk55 amg zegt
@luciano
wat betekent in gods hemels naam schrizofrenie? Is dat belgisch ofso? Het staat namelijk ook niet in de van Dale.
@Hans
je laat wel lang op je wachten ;)
slk55 amg zegt
@henzie
Is meneer met zijn audi onder de trein gekomen? ;)
laat weer eens wat van je horen..
luciano zegt
Huh wie huh wat….haha, kijk `s op google
Henzie zegt
sry………
ik heb echt heel weinig tijd vanwege drukte op mijn werk…….
maar goed. Ik heb n 2.7tdi.invergelijk tot mijn vorige allroad vrij rustig en stuk zuiniger.trekkracht top. gisteren heb ik in een ook door abt getuned gereden en denk toch ook maar te tunen.
De schermen zitten in een leren hoofdsteun, (audi leer) en deze kunnen meerdere kanalen aan, bijv. dvd, digitenne en ps2. De ps 2 ligt achterin en met een aparte 220v voeding krijgt hij zijn stroom. de digitenne tuner en de 10-dvd liggen in de res. wielbak. achterkunnen ze wisselen en apart vanalkaar kijken wat ze willen. Voorin kan dat ook mb.v. een speciaalkastje wat er tevens voor zorgt dat je ook boven de 5km/u kan kijken.
De schermpjes kan je hier zien: http://www.plus-1.nl/
nog even over ad.light. In de a8 gaat als je bijv linksafslaat in de linkerkoplamp een soort beamer branden haaks naar links. dat zit hier toch niet in? het is alleen het enigszins meedraaien van de lampen toch? De (bi)xenon is geweldig.
De leds heb ik ook, geweldig is dat om te zien. en adaptive susp. zit standaard op de allroad. Ook dit had ik in mijn vorige ook. alleen in dit model is het wat uitgebreider met verschillende standen voor rijstijlen.
Nou ik hoop weer even voldoende te hebben geschreven. ik hoor je graag weer.
ps ik vernam van mijn dealer dat er vanaf januari software is om ook nl-navibegeleiding in de auto te horen en daarnaast kan je ook een ipod aanslauiten en aansturen met het mmi systeem….
Hartelijke groeten
Hans
Henzie
Henzie zegt
@luc………
Schizofrenie herkennen is niet altijd gemakkelijk. Je kunt het vaak niet aan de buitenkant zien en het kan een tijd duren voordat de symptomen zichtbaar worden. Mensen die de ziekte hebben, kunnen of willen niet onder woorden brengen waar ze last van hebben. luc…….volgens mij hebben we t over auto’s en niet over medische klachten (hihi)
slk55 amg zegt
@Hans
leuk weer wat van je te horen.
Ik moet zeggen dat die schermpjes er echt geweldig uitzien. daar zullen je (eventuele) kinderen wel blij mee zijn. Ik heb zelf ook tv in de auto, deze zit samen met de navigatie voor op het dashboard. Ik kan gelukkig ook kijken bij een hogere snelheid dan 5 km/h. dit doe ik eigenlijk zelden, alleen als ik in de file sta, is het erg handig.
Het klopt inderdaad dat de adaptive susp. standaard is, dit heb ik even nagekeken. ik moet zeggen dat het echt een geweldig systeem is. je kan er echt alle kanten mee op.
En toen ik toch aan het kijken was, heb ik ook maar meteen gekeken hoe het zat met dat ad.light. Je had gelijk, alleen de lampen draaien mee, in de richting waarin je stuurt, er gaat niet een apparte beamer stralen.
Ik heb overigens vorige week voor het eerst op topsnelheid met mijn allroad gereden (natuurlijk niet in Nederland maar op de Autobahn in Duitsland). Dit was achter een BMW M6 aan. Die man wist niet wat hij zag toen ik hem met 290 km/h (op de teller) inhaalde.
Dat chippen zou ik zeker laten doen als ik jou was. lees ook het topic van Ziptuning. Je krijgt er veel bekijks mee, wie verwacht er nou dat je allroad 280 (echte kilometers) haalt? Ook is het – is mij uitgelegt – absoluut niet schadelijk voor de auto/motor. Mijn A6 gaf overigens geen enkele gebreken nadat ik toch enkele minuten op topsnelheid had gereden.
Over die Nederlandse Navigatie begeleiding is mij niks bekent, en dat geld ook voor de I-pod aansluiting. Maar ik heb daar eerlijk gezegt ook niet zo zeer de behoefte naar. Er is namelijk niks mis met mijn engels, en ik kan al muziek op een dvd’tje zetten en deze afspelen. Maar als het er komt, dan zal ik er misschien wel over na gaan denken. want mijn vrouw kan wel engels, maar vind het toch prettiger als er ze word geholpen door een Nederlandse stem. En ik denk dat mijn kinderen mij de oren van het hoofd gaan zeuren als ik ze vertel van de I-pod aansluiting (ze hebben namelijk alle 3 een I-pod, met hun favoriete muziek).
Ik hoor je graag weer,
mvg.
Robert
Michael zegt
@ slk55 amg,
dude dan vertel je het toch niet aan de kids :p
Turbopaultje zegt
@ SLK: Wat wil je eigenlijk chippen aan een allroad om 280 te halen ?
Alleen een RS6 plus haalt 280, met meer dan 450 pk. Een Alloroad 4,2 FSI met ca. 450pk ?
Ik geloof dat je opnieuw mooie sprookjesverhalen aan het vertellen bent…..
slk55 amg zegt
@Turbopaultje
hoe bedoel je OPNIEUW sprookjesverhalen? Overigens is dit geen sprookjes verhaal. Dit is nou een goed voorbeeld van iemand die het niet kan geloven. ja, zoals ik al zei, je krijgt veel bekijks met een gechiptunde auto.
Ik kan nergens specs. van de gechipte Allroad door ABT vinden (de mijne is gechipt door ABT), maar heb wel een ander voorbeeld gevonden:
http://www.chiptuningexperience.nl/merken/chiptuning-audi-a6-all-road-42-fsi-350pk-118.html
en nu is het aan jou om te geloven dat ABT daar nog eens 5km bij heeft gekregen. Zo zie je maar wat chiptuning voor verschil kan hebben.
Overigens wens ik wel met respect behandeld te worden, dit doe ik ook. niet als een of andere leugenaar.
gr. Robert (slk55 amg)
PS de audi rs6 haalt 307 (echte) km/h.
@Michael
dat is inderdaad ook een mogelijkheid.
Turbopaultje zegt
Inderdaad. Kijk bij http://www.abt-sportsline.de: alleen dieselchiptuning voor de nieuwe Allroad en A6. En daarom geloof ik dus helemaal niets van jouw story.
Wellicht kun je een print out laten zien van de rollentestbank, de orginele chip of een rekening van ABT……???
BTW: Kijk dan ook nog ff op de website bij hun getunede RS6: 505 pk en 280 km/h…….
Turbopaultje zegt
P.S. Mocht je een echt snelle Audi RS6 willen zien, ga dan naar MTM en vergeet ABT.
slk55 amg zegt
Man die site word echt niet om de dag aangepast hoor. en sommige staan er niet op. net zoals bij ziptuning.nl. Ik heb mijn Audi allroad pas laten tunen, en dat was het nieuwste van het nieuwste bij ABT. Ik heb hem ‘fabrieks-af’ laten tunen, hij is dus eerst getuned en toen heb ik de auto pas in ontvangst mogen nemen. Dit is gebeurt via de Audi dealer.
Ik heb inderdaad papieren, maar ik zou niet weten hoe ik die hier op dit forum zou moeten plaatsen? (ik ben 41 jaar, en niet zo handig met dat soort dingen).
Ik zou het misschien eens aan mijn zoon kunnen vragen, die heeft er wellicht meer verstand van.
PS Als je bij mijn link kijkt, dan zie je daar dat – nadat ze de rs6 gechipd hebben – zijn maximale snelheid is gestegen naar 307 km/h. en dat zijn echte kilometers.
slk55 amg zegt
Ik denk dat ik het snap. De genoemde allroads op de ABT site zijn allemaal allroads die helemaal aangepast zijn door ABT. ik noem bv. bumpers, velgen, remmen, gewichtsbesparing en motor tuning. Ik denk dat ze alleen die auto’s op hun site hebben staan die ze helemaal aanpassen. want in het principe kun je elke auto chippen, dat weet/doet ABT ook, alleen is die van mij niet helemaal aangepast door ABT.
Henzie zegt
@ slk…….
Ik heb n tdi 2.7 en daarom zal het resultaat niet zo heftig zijn als bij jouw auto. alle tuners geven zo’n beetje het zelfde vermogen. de topsnelheid blijft overal ca 225….tja das kruipen bij de jouwe. wel neemt het koppel enorm toe en dat merk je ook enorm. optrekken gaat als een speer.
ja dat engels gaat best maar nl is toch ff mooier en die ipod optie vind ik gewoon leuk, net als digitenne……beetje gadget…… (ik blijf een jongen)
zou abt of n ander nou veel uitmaken? ik hoor je graag weer.
groetend,
Hans
Turbopaultje zegt
Citaat: ” Ik heb hem ‘fabrieks-af’ laten tunen……………….. Ik heb inderdaad papieren, maar ik zou niet weten hoe ik die hier op dit forum zou moeten plaatsen? (ik ben 41 jaar, en niet zo handig met dat soort dingen).
Ik zou het misschien eens aan mijn zoon kunnen vragen, die heeft er wellicht meer verstand van. ”
=> Allr8, that says everything.
Turbopaultje zegt
Chippie van ABt in je Allroad af fabriek door Audi AG ???
=> You got to be kidding…..
Zo`n gechipte Audi namelijk nooit uit de poorten bij Audi. En dat geldt algemeen voor alle fabrikanten. Weleens gehoord van garantie en
conformity of production……. ?
slk55 amg zegt
@Hans
“zou abt of n ander nou veel uitmaken?”
Ik denk het niet, ik zelf heb voor ABT gekozen omdat de Audi dealer me dat aanrade, het kost misschien iets meer, maar je hebt wel de zekerheid dat het door vakmensen word uitgevoerd, en je krijgt er garantie bij.
Ik denk niet dat je met je 2.7 hoeft te klagen hoor, 225 is op de teller al snel richting de 240, en dan ben je toch ook al een hele snelle jongen. Dat hogere koppel is zeker een voordeel, denk aan de acceleratie, en aan bergritten. Ik weet niet of je weleens op wintersport gaat, maar ik kan je vertellen dat het dan toch wel erg handig is.
Ik heb het mijn vrouw vertelt van die upgrate, zij wist mij meteen te overtuigen. dus laat maar weten wanneer die upgrate beschikbaar is.
Ik hoor je graag weer.
mvg
Robert
slk55 amg zegt
@turbofoutje
Ik word uw detective achtige reacties een beetje zat. Ik vertel echt geen sprookjes verhalen, maar ik vertel gewoon mijn ervaringen met mijn allroad. en als jij die niet gelooft so what? ik zou er niet wakker van liggen. ik weet immers wel beter.
Hij is natuurlijk niet met chip en al uit de fabriek komen rollen. De allroad stond te koop bij de audi dealer (zonder chip), voordat ik hem kocht, heb ik me eerst laten informeren over eventuele chiptuning. De audi dealer rade mij tuner ABT aan, want deze was betrouwbaar en kwalitatief hoog. Ik heb de allroad toen gekocht, en heb hem vervolgens meteen via de audi dealer laten chiptunen door ABT.
En nu nog even over die papieren, is het zo raar dat een man van in de veertig niet weet hoe hij – overigens privé papieren – op een internet site plaatst? ik vind persoonlijk van niet. niet iedereen weet zoveel van computers af als jij.
In tegenstelling tot Hans, hoop ik van u geen reacties meer te lezen.
een goede nacht toegewenst,
Robert.
Turbopaultje zegt
turboFOUTJE geld zeker voor die allroad……..
Droom lekker verder en welterusten.
slk55 amg zegt
@turbofoutje
dat sloeg op jouw houding. en over je gedachte dat mijn verhalen verzonnen zouden zijn.
Maar wat lees ik nu..? “welterusten” ? ach moet meneer nu al naar bed? dat verklaard een hoop.
Henzie zegt
@slk…….
Weet je….je moet gewoon er niet op in gaan. Wat maken anderen zich druk? Laat ieder denken wat ie denkt.
Ik weet idd dat de audi dealers bijna altijd abt inschakelen. Ze zeggen ivm garantie. en je krijgt zo’n mooie plaat achterop. Ik heb mijn vorige a.r. bij n bedrijf in maarssenbroek laten doen: helemaal top en voor toen weinig geld. Ik hou je wel op de hoogte van de update(s) mijn dealer doet dat voor mij. Ik heb de auto heel ver in t zuiden gekocht……….daar doet de dealer nog wat voor je.
Ik moet nu ff weg maar je hoort me weer.
gr. Henzie
Turbopaultje zegt
Ken de Fa. Abt in Kempten vrij aardig en ik zie nog geen chip van hen voor de nieuwste V8 FSI die TÜV ABE heeft en zomaar 50 pk extra levert (hoe ?)….
M.a.w. geen chip, geen papieren, geen garantieprobleem, geen COP probleem als je die af fabriek zou willen hebben ( wat echt helemaal nooit gebeurt !)
= > 280 km/h in een Allroad ( heb je er bijv. wel aan gedacht dat je je banden dan wellicht ook moet verwisselen ?) zijn sprookjesverhalen voor dromers.
Net zoals 300 km/h in een legaal getunede Alfa GTA kunnen rijden .
Turbopaultje zegt
maar mss. zou je dit willen hebben voor je A-6 kopie:
http://www.abt-sportsline.com/browser/pdf/01.%20Leistungsdatenbl%E4tter/AUDI/AS6-R%20%284F%29%20Kompressor/4.2%20von%20335%20PS%20auf%20450%20PS%20MKB_BAT/4F0_142_450_BAT.pdf
Kost € 25 000, krijg je een turbine en 289 km/h…….
Henzie zegt
joh…….wist niet dat t hier zooooooooooo serieus was. wat maakt t allemaal uit?
slk55 amg zegt
@Turbofoutje
Ik probeer me echt in te houden (wijze raad van Hans), maar dat lukt gewoon niet.
“280 km/h in een Allroad ( heb je er bijv. wel aan gedacht dat je je banden dan wellicht ook moet verwisselen ?) zijn sprookjesverhalen voor dromers.”
tuurlijk heb ik daar aangedacht. zitten net nieuwe winterbanden van het merk Goodyear onder die die snelheid aankunnen.
Ik ga nu niet meer verder reageren op jouw nuttelose en niet inhoudelijke reacties. hier voldoe ik mijn tijd niet aan. als jij door vild gaan met (slechte) dictective spelen, dan moet je dat vooral doen. maar ga er niet vanuit dat ik ook nog maar een antwoord op jouw reactie geef. kom op zeg! je hebt toch wel wat beters te doen! zo niet dan vind ik dat erg treurig voor je. geloof me (maar dat doe je toch niet) mijn Audi A6 allroad V8 FSI is gechipt door ABT. met deze ware woorden sluit ik mijn reactie af.
@Hans
met jou hoop ik natuurlijk wel nog even door te kunnen gaan in dit topic. En ik denk dat wij het wel beter weten als allroad eigenaren. (vraag voor de grap eens aan je eigen audi dealer of abt de V8 motor kan chippen). Ik durf te zweren dat hij dat kan beamen.
PS hou me op de hoogte over de upgrates.
mvg
Robert
Turbopaultje zegt
@ slk(55amg):
Oh,oh op de kast……pas op wat je schrijft. Ben je een echte vent ? Race
tegen mij en een echt snelle bak op de A3 richting Frankfurt. Wedden dat je altijd verliest ?
P.S. Waar heeft Goodyear die winterbanden die voor snelheden van 280 km/h vrijgegeven zijn ?? De meeste dromen zijn bedrog…..
( http://www.goodyear.de/services/tyreguide/schematicoverviewCar.html)
JANUS zegt
Jezus slk55 amg. Ben je nou nog steeds bezig met dit topic ?!
Trek jij weirdo’s aan ofzo ;-)
Ik heb net een half uur reacties door zitten lezen en kan niet echt ontdekken wat het grote probleem is. Jij hebt een geile wagen waar ik mijn linkerpink voor zou geven (shit, je hebt 2 geile bakken maar ja, in die slk pas ik toch niet) en er is één of ander snotjong dat jou niet gelooft. Big problem.
Maak je toch niet zo druk, laat die knul toch in z’n sop gaar koken !
w0o0dy zegt
@SLK & Paultje Die 400pk zie ik zo snel nog niet uit de 4,2 komen na wat chippen… maar…. de S6 (4B) loopt volgens de gegevens van ABT wel 275km/u met 340pk en 420 nm, dus als er dik meer dan 350pk uit de 4,2 komt na het chiptunen dan is 280/290 op de teller niet zo’n raar getal.
http://www.abt-sportsline.com/browser/pdf/01.%20Leistungsdatenbl%E4tter/AUDI/S6%20%284B%29/4.2%20340%20PS%20Geschwindigkeitsaufhebung%20MKB_ANK/S6_142_340_ANK.pdf
slk55 amg zegt
@Janus
haha, tnx :) ik heb ook al gezegt dat ik niet meer op zijn reactie in ga. nu weer, komt ie met dat er geen banden voor die snelheid zijn. kom op zeg. mijn banden zijn goedgekeurd voor 260 (zoals je op z’n link kunt zien) maar dat wil niet betekenen dat je er geen 280 mee kan rijden. Ik beloof je, ik zal nu geen reacties meer aan hem weiten :P . maar ik blijf wel nog even doorgaan op dit topic met Hans als je het niet erg vind ;) .
JH zegt
De Conti winterbanden zijn maximaal vrijgegeven tot 270km/h (W-type) dus ik ben net als Turbopaultje nieuwsgierig welk type band dat is. Ik rij veel in Duitsland en de auto’s die ik ken (bijvoorbeeld E55AMG of Maybach) mogen maximaal 270km/h
w0o0dy zegt
ach ja, Paultje wilde mij ook al uitdagen, want hij was met zijn mini toch sneller…… beetje minderwaardigheidscomplex als ik het zo lees….. moet zich telkens zo nodig bewijzen. SLK: Ik zou zeggen negeren die hap.
slk55 amg zegt
@janus en W0o0dy
gelukkig zijn er mensen met wat meer vertrouwen in de mede mens. die 400 pk was inderdaad een beetje bluf (maar dat klonk zo lekker ;) ). hij heeft ruim 370 PK (volgens ABT) dat betekent dat hij er 20 PK bij heeft gekregen. tnx
Turbopaultje zegt
@Woody: Da´s de oude S6, met een iets andere motor. Geen hoog op de poten Allroad die sowieso niet voor het echte Autobahnknallen ontwikkeld is.
Een oude allroad met een getunede 2,7 T ( van TURBO !!!) loopt ca. 270 met ca 410 pk……. m.a.w. 280/290 met een gechipte Allroad FSI (dus zonder TURBO !) is echt wishfull thinking
Turbopaultje zegt
@ Woody : ja met mijn JCW-MINI, je hebt een geod geheugen, knal ik ook zo´n Allroad aan gort.
En da´s geen minderwaardigheidscomplex-bullshit. Een Cayenne S bijv. moest ook al eens mijn uitlaten bekijken over de 240….
Heb hem meerdere herkansingen gegeven, maar na 2 keer falen gaf ie op…..:-)
slk55 amg zegt
wel lollig hoe hij nu toch nog doorgaat. ik zei dat ik 290 op de teller heb gereden, daar kan dus best wel wat afwijking in zitten. het zou goed kunnen dat het in werkelijkheid maar 275 km/h was. en ik heb de beste man ook al een voorbeeld gegeven dat dit echt mogelijk is in een allroad (zonder turbo). het is dus absoluut niet ‘wishfull thinking’.
nog een keer het voorbeeld dan:
http://www.chiptuningexperience.nl/merken/chiptuning-audi-a6-all-road-42-fsi-350pk-118.html
henzie zegt
allemachtig wat een storm je los maakt met een vraag over chippen…….. slk…neem Wooody’s raad: niet op reageren! blijft het gewoon gezellig.
ik laat je weten als ik ga ok?
BTW als jij iets hebt hoor ik t ook graag….altijd in voor n nieuwtje!
we spreken elkaar. ik zal t mijn dealer vragen voor die V8, hoewel hij zit ver in t zuiden en weet niet of zij dat vaak (laten) doen.
groeten (aan allemaal natuurlijk)
w0o0dy zegt
2,7T? Er staat toch echt dat dat het een 4,2 V8 is.
Wassergekühlter 8-Zylinder-V-Ottomotor mit 4 oben liegenden Nockenwellen (DOHC) und 5-Ventil-Technik; Nockenwellenverstellung, Rollenschwinghebel mit hydraulischem Ausgleich, dreistufiges Schaltsaugrohr,
Luftspaltisolierter Abgaskrümmer, zwei motornahe 3-Wege-Stufenkatalysatoren, vier beheizte Lambdasonden
250/(340) kw/(PS) 7000 U/min, koppel 420Nm bei 3400 U/min
Höchstgeschwindigkeit: 275km/h
Turbopaultje zegt
@ woody: Je hebt niet goed gekeken. Check this:
http://www.abt-sportsline.com/browser/pdf/01.%20Leistungsdatenbl%E4tter/AUDI/A6%20%284B%29%20Allroad/2.7%20T%20von%20250%20PS%20auf%20410%20PS%20MKB_ARE/4Z7_127_410_ARE.pdf
Da´s de oude allroad met een getunede 2,7 T( URBO! ) motor.
w0o0dy zegt
klik maar op de link die ik heb geplaatst http://www.abt-sportsline.com/browser/pdf/01.%20Leistungsdatenbl%E4tter/AUDI/S6%20%284B%29/4.2%20340%20PS%20Geschwindigkeitsaufhebung%20MKB_ANK/S6_142_340_ANK.pdf
Turbopaultje zegt
@woody: Ja, die link van jou is voor de oude getunede S6 en dus geen referentie voor een nieuwe ABT getunede Allroad FSi, die nog niet vrijgegeven is of helemaal nog niet bestaat…
De oude getunede Allroad 2,7 T van ABT, mijn link, lijkt me wel een juiste indicatie:
ca. 410pk = ca. 270 km/h. => meer dan 400 pk nodig uit een Allroad FSI, die slk55amg eerst meent te hebben in zijn Allroad en dan plotseling weer niet.
Het probleem van ook deze blog is dat velen de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt……of nog erger….
w0o0dy zegt
als je de 4.2 V8 onder de kap hebt dan kun je bij diverse bedrijven met chiptuning meer dan 350pk krijgen… met meer dan 360pk zal 260 tot 275 mogelijk moeten zijn…
Ik kwam zelfs 375pk tegen voor de 4,2 V8 FSI uit de A8…. en dat is dezelfde motor.
w0o0dy zegt
De “gewone” A6 met 4.2 V8
Standaard Na chiptuning
Vermogen 246 kW=335 pk 260 kW=354 pk
Koppel 430 Nm 450 Nm
Topsnelheid 250 km/h 265 km/h
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Chip-tuning-Audi-A6-C6-4.2-V8-335pk-Informatie.html
Turbopaultje zegt
4 dingen:
1. 360 pk is niet veel extra pep uit een 4,2 FSI door een chippie.
2. Veel meer dan ca. 375 pk uit een 4,2 FSI gaat niet zonder de tuning-trucendoos echt open te trekken
3. 370 pk in de zogenaamde Allroad van slk55amg is zeker niet genoeg om echte 280km/h te halen
4. Abt heeft echt (nog) geen vrijgegeven chiptuning voor de 4.2 V8 FSI
=> slk55amg zit gewoon alles bij elkaar te bluffen
Iemand die mij van het tegendeel wil overtuigen moet van goede huize komen.
slk55 amg zegt
ja hallo, als iedereen doorgaat dan moet ik toch ook nog even iets kwijt (het gaat ten slotte allemaal om mijn allroad).
@Turbofoutje
Waarom hou je nog steeds vol dat het onmogelijk is om 275 km/h (290 op teller) met een allroad te kunnen rijden? er zijn – lijkt mij zo – argumenten om aan ta nemen dat dit wel mogelijk is.
– mijn link: http://www.chiptuningexperience.nl/merken/chiptuning-audi-a6-all-road-42-fsi-350pk-118.html
– volgens w0o0dy kan er 375 PK uit de 4.2 V8 FSI gehaalt worden.
dit lijkt me voldoende om aan te kunnen nemen dat je toch echt 275 in je allroad kunt rijden en dat het zeker niet ‘wishfull thinking’ is.
Turbopaultje zegt
@slick50: Je bent een slechte bluffer.
slk55 amg zegt
@Turbofoutje
ik ga even je 4 argumenten na:
“1. 360 pk is niet veel extra pep uit een 4,2 FSI door een chippie”
dat klopt, maar zoals w0o0dy al melden kan er dus ook 375 pk uit gehaalt worden.
“2. Veel meer dan ca. 375 pk uit een 4,2 FSI gaat niet zonder de tuning-trucendoos echt open te trekken”
nou dat komt goed uit. ik zei namelijk dat ik (ruim) 370 Pk had.
“3. 370 pk in de zogenaamde Allroad van slk55amg is zeker niet genoeg om echte 280km/h te halen”
280 echte kilometers misschien niet, maar 275 wel:
http://www.chiptuningexperience.nl/merken/chiptuning-audi-a6-all-road-42-fsi-350pk-118.html
“4. Abt heeft echt (nog) geen vrijgegeven chiptuning voor de 4.2 V8 FSI”
je zegt het zelf al: NOG niet vrijgegeven.
slk55 amg zegt
@Turbofoutje
nee, ik ben geen slechte bluffer. Jij vind het gewoon moeilijk om toetegeven dat ik gelijk heb.
Turbopaultje zegt
@ slick50:
Leuk dat je jezelf keer op keer tegenspreekt. Kenmerk van slechte bluffers.
Zoals gezegd, je moet helaas van heel goede huize komen om mij blufverhalen te kunnen verkopen wat betreft auto´s.
Turbopaultje zegt
tip: Echte bluffers laten hun kaarten niet zien……..en echt goede spelers hoeven hun kaarten niet te laten zien. Die winnen namelijk zo goed als altijd.
mark zegt
@slk55
reageer niet op die eikel
die kan nooit een mening geven en oprotten,
die begint zijn zin altijd met:
@ ….
en dan begint hij te lullen, dus kan je hem beter laten lulle tegen de mure
slk55 amg zegt
@turbofoutje
mijn reactie van 22.37 zegt genoeg. het lijkt mij dat ik al je argumenten onderuit heb gehaalt. wel komisch dat je alleen een reactie geeft over mijn bericht van 22.39. je weet dus zelf ook best dat ik gelijk heb. en niet bluf.
je hebt gelijk, misschien ben ik wel geen goede bluffer, dat komt waarschijnlijk omdat ik het nooit doe, en nu ook niet. maar mocht ik ooit willen bluffen dan toch bedankt voor de tips (je hebt er zo te lezen ervaring mee).
enne.. kon je niks beters verzinnen dan slick50?
slk55 amg zegt
@ mark
je hebt gelijk. ik denk dat het nu wel duidelijk is dat 275 km/h met (mijn) allroad kan. ik kreeg al van meer mensen het advies om niet meer op de reactie van turbopaultje in te gaan. dat lijkt mij inderdaad verstandig.
JH zegt
@slk55amg. Als je 290 op te teller hebt gereden zou ik je banden maar eens bekijken. Zijn het “W” banden dan mag je wel oppassen. Een klapband bij die snelheid is geen lolletje en eindigt zeker dodelijk…Denk je dat de aanduiding “maximaal 270km/h” er voor niks op staat?
slk55 amg zegt
@JH (let wel, ik reageer nu op JH en niet op ‘mijn vriend’ turbopaultje)
Ja ik heb heel even 290 op de teller gereden, en mijn banden zijn goedgekeurd voor 270 km/h. let wel, 290 kilometer per uur zijn geen verkelijke kilometers, dat was op mijn teller. mijn werkelijke snelheid zou zo rond de 275 gelegen hebben. en ja, dat is 5 km/h te hard. maar ik denk, dat er zeker enige marge zit bij het bepalen van zo’n snelheid. maar je hebt gelijk het is niet verstandig om harder te rijden dan gemeld is, en een klapband is inderdaad geen pretje.
Ik denk dat ik op dat moment iets te veel adrenaline in mijn lijf had, om aan de banden te denken.
SimonMc zegt
@Turbopaultje: tenzij je bij audi of ABT werkt kan je niet weten hoeveel afwijking er op een kilometerteller zit bij een bep.snelheid, en ook kan je niet weten of er nu wel of niet een chip is vrijgegeven.
Of ben je dan iemand die alleen maar uitgaat van gegevens van op internet?Zo kan je ook beginnen zeiken over de M6.Er zijn verscheidene mensen die beweren dat je 330 per uur kan halen met een M6, alhoewel er al getunede M6’s zijn die ongeveer 550 pk hebben en die 330 per uur nog niet kunnen aantikken!!
Je kan gewoonweg niet weten hoeveel percent afwijking er zit op een kilometerteller.Zoals slk55 amg al zei, het is niet omdat er 290 op de teller staat, dat dat zo is, het zal -wie weet-275-280 per uur zijn ofzo.Ik denk dat de betrouwbaarste methode een gps systeem is die dat aangeeft.
Dan nog iets, met een mini een cayenne er uit rijden is geen kunst, straks ga je nog pochen dat je met je mini er een hummer h2 eruit gereden hebt met 325 pk!!Laat me niet lachen, een cayenne is toch geen raceauto…
En daarbij, zo te horen heb je toch te veel tijd, dus waarom bel je niet even naar abt??Zou het niet kunnen dat ze dan bv gewoon een programmatie hebben genomen voor een 4.2 V8 FSI van een gewone A6 of een A8 of weet ik veel??Of denk je mss dat er voor elke audi appart een verschillende motor wordt gebouwd??
Laat de zaak nou rusten, je hebt al bewezen hoe volwassen je bent…
SimonMc zegt
@slk55 amg: ach, dat beetje te snel kan nou geen kwaad.Als er op een lift staat “max 1140 kg”, gaan de kabels heus niet knappen bij 1145 kg.Dat is ook zo met banden.Je hebt geluk dat de Duitse autobahn er voortreffelijk bijligt, moest je nu bv in belgie rijden had je al lang een klapband gehad.
Nee, zolang je niet gaat driften bij 290 per uur gaat er niets gebeuren.:-D
En wat turbopaultje betreft, ga er gewoon niet meer op in, wat je ook zegt, hij zal het toch niet geloven.Als je hem je papieren zou doorsturen, zou hij nog durven zeggen dat je ze vervalst hebt.
Er zijn nog mensen zoals ik die vertrouwen hebben in mede-bloggers.
K zegt
Ooh man, ik kom zowat niet meer bij van hat lachen.
De berichten van SLK55 en Turbofoutje zijn echt te hilarish gewoon…leek net een kinderspeeltuin.
En het begon allemaal met een ”Ducatie”…
w0o0dy zegt
nou kindertjes ;-) , allemaal lekker slapen en morgen fijn verder bakkeleien, lol
sacha zegt
@SimonMC: “Je hebt geluk dat de Duitse autobahn er voortreffelijk bijligt…”
Wanneer ben je voor het laatst op de Autobahn geweest? Sinds de val van de muur is het erger geworden dan in België hoor. De enige echte racebanen hebben we nog in Frankrijk. Maar ja, daar mogen we niet meer racen :-(
CSL zegt
@slk55 amg
wat jij moet doen is netals mij alles met GPS meten. Dan weet je precies hoe hard je rijdt!
SimonMc zegt
@Sacha: meen je dat nu?nóg slechter als in België??
Maar bedoelde ook een stuk dat de autobahn “slimmer” is aangelegd, er zijn stukken met een licht stijgend percentage in de baan, gewoon om er voor te zorgen dat je één recht stuk blijft houden.
Maar is wel jammer om te horen dat die wel in zo’n slechte staat is…
slk55 amg zegt
@CSL
bedankt voor de tip!
henzie zegt
wow slk………. we maken zo wwel wat los of gaat t hier altijd zo?
gr
Hans
ArieFerrari zegt
mooi topic chiptuning. Meer van dat.
autoblogger zegt
@ArieFerrari: http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/28/nederlandse-helden-geven-uitleg-over-chiptuning
slk55 amg zegt
@hans
haha, nee hoor. maar soms zitten er van die wantrouwige mensen tussen zoals turbopaultje. en die willen dan even aandacht. nou dat is hem op dit topic goed gelukt. maar gelukkig zijn er genoeg mensen die minder wantrouwig zijn. tnx voor de steun.
Turbopaultje zegt
@ slick50: ik ben niet alleen wantrouwig, ik geloof je voor geen meter.
Je schrijft te vaak niet coherente posts, oordeelt soms op een kinderlijk niveau, loopt dik te doen met je zogenaamde dure speeltjes en ga zo maar door
=> Als je echt die Audi, Duc en die SLK en binnekort mss die 8C zou hebben, zou je weten dat jouw exhibitionisme absolutely not done is en zelfs gevaarlijk.
ik heb gezegd.
Turbopaultje
slk55 amg zegt
@Turbofoutje
o god krijgen we dat weer. Turbofoutje lees nou toch bovenstaande reacties. het ligt echt aan jou. Alles wat ik zeg klopt er is geen woord van gelogen. dat jij dat met je wantrouwerige gedrag nou niet wilt geloven. het is door een aantal mede-bloggers bewezen dat een alroad wel degelijk door ABT getuned kan worden, en dat hij ook een top kan hebben van 275 km/h. maa ja jij vind het zo te zien moeilijk toe te geven dat je fout zit. jammer, dat vind ik pas kinderachtig. niet mijn reacties, die zijn absoluut niet ‘kinderlijk’ zoals jij ze noemt. Maar zoals gezegt zijn er gelukkig een hele hoop mede-bloggers die wat minder wantrouwig zijn. en dat hebben ze je laten weten ook. Vanaf nu ga ik op deze eindelose discussie niet meer reageren. dit is een goede raad van velen mede-bloggers. ik voldoe hier mijn tijd aan.
Turbopaultje zegt
he slick50: Je geeft op omdat je geen steekhoudende argumenten meer hebt tegen mijn (en die van anderen ?), voornamelijk op feiten, gebaseerde kritiek en oordeel ?
Zoals ik al eerder beweerde: blogbluffer.
w0o0dy zegt
vraag me wel af wat erger is een bluffer zijn of een irritant ventje dat genoegen schept in het afzeiken van anderen. Zalig kerstfeest allemaal!
Turbopaultje zegt
@woody: zou oppassen mij te provoceren met zulke lege spreuken i.p.v feiten.
Dan zeik ik niet meer af, maar brand je af in een discussie op wetenschappelijk niveau. Ik geloof dat is een paar maten te hoog gegrepen voor jou…
slk55 amg zegt
@Turbofautje
haha, nee hoor ik heb jouw argumenten al onderuit gehaalt (zie mijn reactie van 3 December 2006 om 22:37) kom nou, ik blijf niet doorgaan.
wel komisch dat iemand met – schijnbaar – zo’n hoog niveau zijn laatste zin in zo’n kron Nederlands kan schrijven: “Ik geloof dat is een paar maten te hoog gegrepen voor jou… ”
zo ik hoop nu geen irritante reacties meer van je te lezen. want ik stop met deze nutteloze discussie, ik geef niet op, maar voor mij is deze discussie ten einde. ik al jouw argumenten onderuit gehaalt en heb dus gewonnen (als je het zo wilt zien).
slk55 amg zegt
kron=krom
Turbopaultje zegt
Stug blijven doorbluffen die slick50. Tenminste iets waar ie consequent is…….
w0o0dy zegt
zo ken ik er nog één…… :-(
Turbopaultje zegt
Tjsa, die spiegel s´morgens voor jou liegt niet helaas……
Lappy zegt
@ slk55 amg:
Beetje laat, maar beter nooit ;)
Het lijkt ook wel alsof mensen die ook daadwerkelijk de wat duurdere autos berijden niet meer mogen meepraten op ditsoort sites.
Erg hinderlijk.
Ik vind het ook echt irritant als mensen ermee te koop lopen (sorry.. maar die naam slk55 amg kan echt niet :P hoe erg je ook van dat wagentje houdt).
Ik ben nu bezig mijn mercedes in te ruilen voor; een Audi. Ik was eerst echt BMW fan, maar toch vanaf gestapt.
Hogenboom is ook onderdeel van PON groep, dus ik ga zeker informeren over deze mogelijkheid.
slk55 amg zegt
@Lappy
“Beetje laat, maar beter DAN nooit” denk ik dat je bedoelde ;)
Het klopt wat je zegt, mensen die op dit soort site’s zeggen dat ze mooie auto’s rijden worden op voorhand al (door sommige) niet geloofd. dit vind ik jammer, geeft toch weer aan hoeveel vertrouwen je hebt in je medemens. Ik probeer er niet zo mee te koop te lopen, maar dat wil niet echt lukken, ik krijg vaak de vraag in wat voor auto ik rij, en die beantwoord ik dan ook. Dit klinkt misschien raar met zo’n naam als ‘slk55 amg’, maar ik dacht – toen ik hier voor het eerst kwam – dat je naam je auto moest zijn, dit klinkt stom ik weet het, maar het blijft een autoblog. toen ik later zag, en de reacties ook daadwerkelijk ging lezen, dat veel mensen gewoon onder hun eigen naam reacties plaatsten, heb ik dit ook gedaan. Ik plaatste reacties onder mijn eigen naam Robert, maar ik werd daar vriendelijk verzocht een andere naam te nemen. om nou ‘Robert 2’ of zoiets dergelijks te nemen, zag ik niet zo zitten, mensen houden je dan niet meer uitelkaar. Toen heb ik maar besloten om mezelf maar weer ‘slk55 amg’ te noemen. nu heb ik ondertussen zo’n status *kuch* opgebouwdt dat ik mijn naam denk ik maar niet meer ga veranderen. maar wie weet, misschien heet ik volgend jaar wel ‘alfa romeo 8c competizione’ ;) .
“Ik ben nu bezig mijn mercedes in te ruilen voor; een Audi. Ik was eerst echt BMW fan, maar toch vanaf gestapt”
oké… je was dus eerst BMW-fanaat, toen kocht je een mercedes en nu stap je over naar Audi? jij bent echt van alle markten thuis :P
aan wat voor audi denk je?
Rick dos zegt
*kuch* beter LAAT dan nooit *kuch*
AlwinH zegt
@slk55 amg en @Lappy:
Persoonlijk lees ik graag reacties van mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met de auto’s die hier besproken worden.
Er zijn hier al veel te veel 12-jarige jongetjes die alleen maar “BMW rulez” of “de TT is voor kappers” kunnen roepen, zonder enige onderbouwing.
Dus negeer die TurboPaultje gewoon en blijf je ervaringen delen.
henzie zegt
@lappy…….ja, net als slk ben ik ook benieuwd. ik heb een paar BMW vrienden en die zweren erbij. Ik vind ze wat te… audi net wat meer stijl. is natuurlijk persoonlijk. en wat voor benz heb je nu?
@slk…….gaat ok met je? je ziet dat je gesterkt wordt door je medemens (hihi)
groeten.
slk55 amg zegt
@henzie
ja het gaat inderdaad goed met me, ben blij dat ik gesteund word door mijn mede mens. dan blijkt maar weer – zo als vaker gezegd – dat er mensen zijn met wat meer vertrouwen in de mede mens, en niet allemaal zo wantrouwig zijn.
Is er trouwens al iets bekend over die upgrate?
groeten.
henzie zegt
…helaas nog niets gehaaard daarvan. maar ik weet zeker dat mijn dealer me direct belt. ik hou je o.d. hoogte
Vincent zegt
Eind februari wil ik mijn nieuwe Audi A4 Avant 3.0 tdi quattro op gaan halen in Ingolstadt. Een schitterende volle bak, nederlandse consumentenprijs net geen 80.000 euro, maar taxfree (op luxemburgs kenteken) en na korting “slechts” net iets meer dan 44.000 euro ;-)
Iemand tips? voor Ingolstadt