Persoonlijk had ik nog nooit van dit type Porsche gehoord en dat is ook niet zo vreemd als je weet dat het een redelijk zeldzaam type is.
De Porsche 718 is een doorontwikkeling van de welbekende Porsche 550 en is in productie geweest van 1957 tot en met 1961. En in die tijd is het model geëvolueerd van een Spyder model voor straatgebruik tot Formule 1 en Formule 2 varianten voor het circuit.
Sterker nog de Nederlandse F1 coureur Carel Godin de Beaufort reed in zo’n Porsche 718. Of het exemplaar dat hier gespot is door vintrist een ‘echte’ is of een replica durf ik niet te zeggen, maar er zijn ongetwijfeld kenners die dat wel kunnen zien.
Bekijk alle foto’s op Autojunk!
sill zegt
OH, had deze nog nooit gezien,maar wat een schitterende mooie wagen is dat zeg,,
alcantara zegt
@sill: Zou je dat ook zeggen als dit een replica 550 Spyder was? Want daar vind ik hem op lijken, een mislukte versie van het origineel.
Jesper zegt
Ik heb altijd durven zeggen dat ik mijn Porsche’s aardig ken, maar dit model is ook nieuw voor me. Ongetwijfeld veel waard, maar een 550 vind ik mooier :)
joosthoeve zegt
Persoonlijk meer een fan van de 550, maar dit is ook een prachtbak! Ik zeg een retro model van maken (van deze of de 550)!
floryn zegt
@joosthoeve: Hopelijk wordt de spirituele opvolger daarvan binnenkort onthuld op de L.A. Autoshow.
Prachtige pure auto’s uit de tijd dat Porsche zich in de Carrera Pan Americana bewees met haar lichtgewicht constructies tegenover zware Amerikaanse en Duitse (Gullwing) auto’s. Ik kende dit model eigenlijk ook niet. Gelukkig wachten er altijd weer nieuwe ontdekkingen in de autowereld.
ferrari94tr zegt
vind een niet zo’n mooi model. net zoals de 550. gelukkig is dit minder een platgeslagen kever om te zien.
sirmustang zegt
hoezo heeft dat ding het stuur aan de rechter kant?
E34M5Touring zegt
Sorry voor de fans, maar ik vind het echt een hondslelijk ding. Liever de 550, vind ik persoonlijk een stuk mooier.
norge zegt
Mooi he zo’n oud bakkie van Porsche ,moet elke liefhebber toch kennen? :mrgreen:
Kvgorp zegt
Doe mij ook de 550 maar. Al zal ik er aardig voor aap in rijden met mijn 1.95m
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Downsizing in prima forma! ;)
vintrist zegt
geen vermelding van mijn prestatie ;) ?
vintrist zegt
@vintrist:
woops niet goed genoeg gelezen :( big ups! :)
hjhj zegt
dit lijken wel kevertrommels(omdat ze zwart zijn, en een soort van 5 spaakje op de trommel)
als ik me niet vergis hebben deze porsches oorspronkelijk dezelfde remmerij als een porsche 356..dus aluminium trommels met koelvinnen..
maar de steek is in ieder geval wel hetzelfde 5×205..
alcantara zegt
Waarom zat deze Porsche niet in NFS: Porsche unleashed? Want dan had ik hem wel gekend, ik ben verkeerd voorgelicht door EA!
Barnato zegt
@alcantara: Er missen wel veel meer porsches daarin :-( Blijft een prachtspel btw :-)
vintrist zegt
Die vrouw naast de auto is de secretaresse, full time hulpje :) zijn sjaal deed zij ook aan, alsof hij het zelf niet kon… wel maf! :) achja, hoe zou je zelf zijn ;)
donderbanaan zegt
Het stuur staat rechts omdat het Engelse replica is. De RS60, RS61 en RSK modellen zijn best wel knappe wagentjes maar de replicas doen hen niet echt eer aan. Op de Porsche Race Car Classic vorige maand waren er een paar echte te bewonderen, je kan ze halverwege deze pagina vinden;
https://picasaweb.google.com/carrera79kin188/PorscheRaceCarClassic?authuser=0&feat=directlink#
Preske zegt
had er niet bijgestaan dat ht een porsche was, had ik hem niet herkend aldus.
urtarget1992 zegt
Ik kende hem wel:) hij staat in een porsche boek die ik onlangs heb gekregen:) de 550 is mooier maar als ik van alle oude 1 zou mogen hebben zou ik de 904 gts nemen:)
urtarget1992 zegt
@urtarget1992: Dat ik onlangs…
mout zegt
Hoe moet je de motorkap opendoen? Lijkt me 1 geheel met body.
donderbanaan zegt
@mout: Ja, de fiberglass body van dit ding met kever-motor klap helemaal naar achter open. Op de originele Porsches was dat ook zo (wel in aluminium uiteraard), maar aan de zijkanten, waar de luchtroosters zitten had je meestal de mogelijkheid om een deel te openen om bijvoorbeeld aan de oliepeilstok te kunnen. Voor het echt echte werk dat aan de 4-cam Fuhrmann motoren moest gebeuren had je wel wat plaats nodig. Of je nam hem er ineens helemaal uit; http://forums.pelicanparts.com/uploads19/fixit_std+602×7301314052788.jpg
mout zegt
@donderbanaan: thnx. Is natuurlijk ook het handige aan kever-techniek. Een handvol bouten en twee aandrijfassen los, en je zet de motor op je werkbank ;)
stefandeman zegt
ik wil niet veel zeggen hoor maar ik heb deze auto zelf laatst in het bruin in blaricum gezien, als ik wist hoe je hier foto’s moest plaatsen had ik het gedaan..
Jochen zegt
De kentekencheck meldt :
PKK962G
MakeVW GP SPYDERYear of manufacture1968Model Engine size(CC)1600
Jochen zegt
@Jochen:
Make VW GP SPYDER
Year of manufacture 1968
Model Engine size(CC)1600
Neppert dus
euro95 zegt
@Jochen: En kan je de website vermelden waarop je de kenteken check hebt gedaan? Ik heb een uur lopen zoeken, en geen hond gevonden! b.v.d. ;)
kliko zegt
Ben ik de enige die dit doet denken aan de “stirling moss” uit de jaren 50/60? :D
vwally zegt
@kliko: schijnbaar ;)
JaxDryke zegt
dit is een replica.
het origineel is namelijk officiëel nooit met het stuur aan de rechterzijde gebouwd. Doch, een replica van een goede kitcarboer van dit model, kost je alsnog meer dan 100.000 euro :P
masterstig zegt
@JaxDryke: Ajjajaj, die man faalt hard nu :D
Freewarefreak zegt
@JaxDryke: Volgens de kentekencheck van Jochen ook.. dus nu al 2x bevestigd. Neemt niet weg dat het een mooi ding is. En zoals jij zegt.. kost nog een ton.
JaxDryke zegt
De Isdera Commendatore 112i is overigens deels gebaseerd op de 718 RSK.
Stratos zegt
De échte vind ik persoonlijk veel mooier dan de 550.. Veel te rond die 550..
De mooiste porsche is toch wel deze 906 carrera:
http://www.flickr.com/photos/cmphoto/176123654/
kilum zegt
wat een lelijk ding sorry
geef mij dan liever maar die Gallardo spyder die daar naast staat
bassen zegt
Is een replica, uitlaat, spiegels, stuur, achterlichten en nog een aantal zaken kloppen niet.