• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zeldzame 1963 Aston Martin DB4 GT onder de hamer

Auteur: Dennis, gepost 22 november 2009 om 18:29 – 36 Reacties

Afbeelding Zeldzame 1963 Aston Martin DB4 GT onder de hamerAfbeelding Zeldzame 1963 Aston Martin DB4 GT onder de hamerAfbeelding Zeldzame 1963 Aston Martin DB4 GT onder de hamerAfbeelding Zeldzame 1963 Aston Martin DB4 GT onder de hamerAfbeelding Zeldzame 1963 Aston Martin DB4 GT onder de hamerAfbeelding Zeldzame 1963 Aston Martin DB4 GT onder de hamerAfbeelding Zeldzame 1963 Aston Martin DB4 GT onder de hamerAfbeelding Zeldzame 1963 Aston Martin DB4 GT onder de hamer

1963 Aston Martin DB4 GT Lightweight
Van de Aston Martin DB4 GT werden tussen 1953 en 1963 slechts 75 exemplaren gebouwd, plus 19 exemplaren met een Zagato body. Van die 75 GT’s werden 6 exemplaren extra lichtgewicht uitgevoerd om deel te kunnen nemen aan races. De lichtgewicht DB4 GT die als laatst gebouwd werd, gaat volgend jaar januari onder de hamer. Een zeer zeldzaam exemplaar dus.

De Aston Martin DB4 maakte in 1958 zijn debuut op de autoshow van Parijs. Een jaar later, in september 1959, werd op de autoshow van Londen de DB4 GT onthuld. De DB4 GT had een 13 centimeter kortere wielbasis om 200 kilo gewicht te besparen. De gewone DB4 had 240 pk, maar de motor van de GT was flink aangepakt en leverde 302 pk bij 6.000 toeren uit een 3.670 cc blok. Het dieet samen met het extra vermogen zorgde ervoor dat de DB4 GT de naald in 6,1 seconden op de 100 km/u zet en pas stopt met accelereren bij 245 km/u. Zelfs vandaag de dag -vijftig jaar later- nog keurige prestaties.

De extra lichtgewicht DB4 GT zal bij veilinghuis RM Auctions worden geveild. De auto is midden jaren 90 nog volledig gerestaureerd. Het veilinghuis verwacht dat de auto ongeveer één miljoen dollar zal opbrengen. Mocht je zo’n bedrag nog ergens vandaan kunnen toveren en interesse hebben.

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db4, Klassiekers, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Racegame finalisten voor de Spike Video Game Award
Volgend bericht: MDI AIRPod: een auto op lucht (weet je nog) »

Lees Interacties

Reacties

  1. r0b1n zegt

    22 november 2009 om 18:31

    Prachtige klassieker!

    Login om te reageren
  2. Juicy_D zegt

    22 november 2009 om 18:34

    Wat een beauty..

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    22 november 2009 om 18:34

    Nou, dat wordt spaarvarkentje stukslaan!

    Login om te reageren
  4. spykerboy zegt

    22 november 2009 om 18:34

    nice :) ik zal helaas niet mee kunnen bieden tege die rijkelui :(

    Login om te reageren
  5. Ard zegt

    22 november 2009 om 18:36

    1.000.000?? Dat zie je er niet aan af…

    Login om te reageren
  6. Ferraritje zegt

    22 november 2009 om 18:40

    Wat een machtig mooie kar!!! Spijtig dat ik EuroMillions nooit win want anders stond deze in januari in de garage!!

    Login om te reageren
  7. Jordi zegt

    22 november 2009 om 18:46

    Hmm vind Amerikaanse klassiekers velen malen mooier.

    Login om te reageren
  8. wow zegt

    22 november 2009 om 18:50

    Het gaat niet dat je de miljoen aan kan kan zien maar hoe zelfdzaam die is. en de geschiedenis telt ook mee.

    Login om te reageren
  9. NiNja zegt

    22 november 2009 om 18:52

    @Jordi, ik eigenlijk ook. Er zijn wel een paar Europese uitzondering. (met name bij Lamborghini en Ferrari)

    Login om te reageren
  10. SHFT zegt

    22 november 2009 om 19:00

    Ik pinkte even een traantje weg toen ik dit zag, prachtig

    Login om te reageren
  11. harmenasselt zegt

    22 november 2009 om 19:00

    ik kan me voorstellen dat die vroeger mooi was maar ik zou hem niet kopen

    Login om te reageren
  12. zondagsrijder zegt

    22 november 2009 om 19:14

    Zeldzaam boeit me niet, historie boeit me ook niet. Gewoon een ontzettend mooie bak. Hebbe, hebbe, hebbe.

    Login om te reageren
  13. floryn zegt

    22 november 2009 om 19:15

    ooo die zagato wat is die mooi en deze bovenstaande natuurlijk ook hoor. Ik geloof dat ik de auto nog niet waard zou zijn al had ik het geld om m te kopen. Ik weet er simpelweg te weinig van.

    Login om te reageren
  14. zondagsrijder zegt

    22 november 2009 om 19:17

    Ik vind ‘m ingekort trouwens mooier dan het origineel.

    Login om te reageren
  15. bengelke zegt

    22 november 2009 om 19:49

    Gaan ze op zo’n sjieke auto met eene hamer kloppen ;-)))))? Ze kunne hem beter verkopen, dan brengt hij nog iets op………. :-))))))

    Login om te reageren
  16. Max-autoblogger zegt

    22 november 2009 om 19:52

    Een aston martin db5 is ook erg mooi en kost veel minder.
    Natuurlijk is deze: 1963 Aston Martin GT Lightweight vele malen excusiever maar toch.
    Ik ben persoonlijk een aston martin fan.

    Login om te reageren
  17. Tomaaas zegt

    22 november 2009 om 19:54

    Gadverdaamme wat lelijk zeg!

    Login om te reageren
  18. Power_Beauty_Soul zegt

    22 november 2009 om 19:55

    Is inderdaad een beauty. Maar ik prefereer DB4 GT Zagato boven deze versie, gewoon omdat het nog stuk mooier is.

    Login om te reageren
  19. Shenkie zegt

    22 november 2009 om 20:07

    Ja de Zagato is echt een ware schoonheid! Maar deze is ook heel mooi, wat zijn tochveel nieuwe auto’s zo veel minder mooi dan deze!

    Login om te reageren
  20. BananaFlip zegt

    22 november 2009 om 20:22

    Wat een prachtige auto!
    6,1 seconden is inderdad zeer respectabel voor die tijd.

    Login om te reageren
  21. ZwerverRoodbaard zegt

    22 november 2009 om 20:25

    Wat een schoonheid :D

    Login om te reageren
  22. Gerry zegt

    22 november 2009 om 20:29

    magnifiek

    Login om te reageren
  23. Jesper zegt

    22 november 2009 om 21:24

    Godskolere… ik weet niet welke van de 2 ik goddelijker vind. De Zagato of de DB4 GT. Wát een design, zo tijdloos en perfect. Ik denk dat-ie vér over de miljoen gaat.
    Ik zou hem het zeker waard vinden. Als ik het had.

    @ Tomaaas:
    Ga jij eens even een beetje smaak ontwikkelen zeg, ’t is geen CRX…

    Login om te reageren
  24. Jesper zegt

    22 november 2009 om 21:26

    + 1.000.000 kudo’s aan wapz voor de combo met de 300SL trouwens!

    Login om te reageren
  25. Geert Schoots zegt

    22 november 2009 om 21:29

    Pure porno, kan niet anders zeggen. De Zagato is natuurlijk nog mooier maar ook rustig vier keer zo duur, niet dat dit een koopje is maar er is er in ieder geval eens een te koop en dat is al bijzonder.

    Login om te reageren
  26. Rotary1 zegt

    22 november 2009 om 21:29

    Ik ben niet fan van klassiekers… Maar deze :O PRACHTIG!

    Login om te reageren
  27. zondagsrijder zegt

    22 november 2009 om 21:35

    Ik vind de zagato minder. Deze koets is soberder. De kont van die zagato vind ik stukken minder mooi. Venijn van dit topic zit m in de foto’s. Ze hebben m een studio ingereden en mooi uitgelicht. Dat zou ik wel vaker willen zie bij klassiekers.

    Login om te reageren
  28. hnek zegt

    22 november 2009 om 21:35

    ik ga toch voor de 250 dino

    Login om te reageren
  29. Ikke_ferrari zegt

    22 november 2009 om 22:29

    Wat een MAGNIFIEKE automobiel!

    Login om te reageren
  30. BmwMPower zegt

    22 november 2009 om 23:25

    Wat een waanzinnig mooie wagen! Een echte Britse racer, as it should be!

    Login om te reageren
  31. Cantago zegt

    22 november 2009 om 23:36

    Prachtige auto met geweldige prestaties! Lijkt me zo gaaf om eens in zo’n auto te rijden…

    Login om te reageren
  32. Klassiekerrally zegt

    23 november 2009 om 09:48

    Geweldige auto. Hopelijk gaat er wel serieus mee gereden worden en zal hij niet verstoffen in een (privé) museum, of in een trailer van ’t ene naar ’t andere Concours d’Elegance gesleept worden…

    Login om te reageren
  33. EJS zegt

    23 november 2009 om 12:03

    Écht één van mijn droomauto’s, maar de kans dat ik ooit zoveel geld kan/wil uitgeven aan een auto is zeer klein.. belachelijk veel geld!

    Login om te reageren
  34. Granturissimo zegt

    23 november 2009 om 12:17

    250 dino?

    Login om te reageren
  35. mashell zegt

    23 november 2009 om 22:17

    Deze is als nieuw. Zoals zondagsrijder al stelt, het zijn wel hele mooie foto’s.

    Login om te reageren
  36. S16 zegt

    24 november 2009 om 01:07

    Wat een fantastische automobiel
    _o_

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North