Als je kunt raden wat voor bedrag ervoor wordt gevraagd, krijg je van ons een ferme hoedtik.
€300.000,-. En? Zat je ernaast? Hoeveel? Minstens een ton? Tja, begrijpelijk. Deze smetteloze E30 is in zulk goede staat dat het haast onwerkelijk lijkt. Het leder, de velgen, de lak… Hij lijkt wel mooier dan toen ‘ie in 1992 de fabriek uit kwam rollen. Dit is dan ook een van de laatste geproduceerde E30’s.
Deze M3 is uitgevoerd met kuipstoeltjes, absoluut prachtige BBS velgjes en helemaal ondergedoopt met M-Sport goodies. De rode lijn, de verstelbare voor- en achterspoiler, het sportonderstel met elektronisch verstelbare dempers (!), de airco en het zonnedak. Allemaal precies de opties die je wilt hebben. Het betreft hier namelijk de Sport Evolution versie. Dat verklaart de prijs nog enigszins. Deze M3 vond zijn oorsprong dan ook in Duitsland, vermoedelijk als museumstuk of geadopteerd kind van een verzamelaar met heel veel smaak en geld.
Deze wonderschone E30 is uitgevoerd met de motor die je wil hebben. De 2,5 liter viercilinder met 238 pk blaast je in 6,1 seconde naar de 100 en blijft doorjagen tot 250 km/u. Zeer indrukwekkende cijfers. Tel daarbij op de fantastische wegligging van de E30, de spartaanse edoch elegante looks, de heerlijke handbak en een geluid om van te smelten en je hebt misschien wel de leukste auto die BMW ooit gemaakt heeft. En om maar af te sluiten met een quote van de verkoper zelf:
Einen vergleichbaren M3 SPORTEVO wird es vermutlich weltweit kein zweites Mal mehr geben.
Met dank aan iedereen voor de tips!
alcantara zegt
3 miljoen vragen kan ook, het is dan ook slechts een vraagprijs.
moveyourmind zegt
@alcantara: Precies,
Durf te wedden dat als je € 280.000 biedt de verkoper niet lang hoeft na te denken…
Houd je tenminste nog wat over om het stuurwiel en de pookknop opnieuw te laten bekleden. Ziet er erg smoezelig uit voor een auto met nog geen 4000 km op de teller.
FlighTom zegt
@moveyourmind: het stuur is van alcantara, dus die vlekken zijn de ‘haren’ die in andere richting staan. Veeg je zo strak ;)
fj272 zegt
@moveyourmind: Dat smoezelige viel me ook meteen op.. Lijkt me eerder 40.000km..
Maar dan nog.. Absurde bedragen voor zeker een aparte e30 m3..
Maar ik zou het er zeker niet voor uitgeven..zeker niet als je zelf eens in een e30 m3 gereden hebt.. Datzelfde geldt voor de 190 2.3-16v en 2.5-16v uit diezelfde periode..
E550 zegt
Geweldig, maar de prijs gaat nergens over.
Dimglor zegt
Heel mooi exemplaar!
Het enige nadeel als je zoiets koopt, je kan er eigenlijk niet in rijden…
Je betaald zo’n hoge prijs omdat ie zo’n lage kilometrage heeft, dat het zonde zou zijn om er mee rond te rijden…
Het is echter eigenlijk ook zonde om deze zomaar te laten staan…
VeniVidiVici zegt
@Dimglor: Kan je best mee rijden. Die analoge klokken zijn makkelijk terug te draaien en nergens wordt de stand op een chip opgeslagen.
bofkont zegt
@Dimglor: Waarom zou dat zonde zijn, alleen er naar kijken is al geweldig, dit soort wagens moeten ook bewaard blijven voor het nageslacht.
Als je 3 ton hebt te besteden koop dan ook eentje voor erbij met voldoende km’s waarmee je onbezorgd kunt trappen
fabiotol zegt
Ik zat er naast.
Marijn90 zegt
Ik denk dat ik mn huis maar verkoop..
c3po zegt
Als je hier nou 80k voor vraagt snap ik het. Maar 3 ton dan ben je of echt volledig failliet of gestoord..
toniominestrone zegt
@c3po: Je loopt een beetje achter, een evo met 150000 op de klok doet al anderhalve ton.
c3po zegt
@toniominestrone: haha dat blijkt ;)
rolov zegt
@c3po: als je het niet vraagt krijg je het ook niet.
c3po zegt
@rolov: Kwestie van hoog inzetten en hopen op het beste. Ik vind het echt een prachtig mooie auto maar ’tis maar net wat de gek er voor geeft..
stfu zegt
Allemaal leuk en aardig, maar ‘die heerlijke 2,5-liter’ is z.g.a.n. gebruikt! Wat heb je er dan aan? Zo’n M3 is gemaakt om te gebruiken, te rijden, te glijden alles. En dan nu? Nu hopen dat iemand super veel geld uitgeeft voor een auto die je door die prijs ook niet meer durft te gebruiken op een circuit. Doodzonde. Gewoon oprijden zo’n auto en door.
thierryvth zegt
@stfu: precies, dit ding is alleen nog interessant voor een verzameling. Niemand gaat hier nog serieus kilometers op zetten
VeniVidiVici zegt
@stfu: Ooit weleens van liefhebbers gehoord met adembenemende auto verzamelingen en met miljoenen op de bank en daar wacht de verkoper op. Is dan wel mega zonde dat die auto een hele tijd stil staat (nooit goed voor een auto) voordat zo’n liefhebber (die er dan ook nauwelijks mee zal rijden) zich eens meld…
87sandyd zegt
@stfu: het is ook zonde als iemand ermee rijdt en de auto in puin rijdt, dan zegt iedereen weer: daar ga je toch niet mee rijden, laat staan glijden?
stfu zegt
@87sandyd: ik niet hoor :)
bofkont zegt
@stfu: Waarom zou dat moeten?? er naar kijken kan ook al een genot zijn voor iemand.
De koper/eigenaar kan dat heel goed zelf bepalen ;)
stfu zegt
@bofkont: je koopt toch iets om te gebruiken waar het voor is…? Als je ‘m wil bekijken maak je maar tig foto’s.
maranello zegt
@stfu: ja want dat is de reden waarom deze auto op dit moment in deze staat verkeert ;)
Dutchdriftking zegt
Wat gaaaf! Dit maakt mij zo hebberig….
davelepeef zegt
Dan bouw ik liever zelf een replica oid. Daar kun je ongehinderd van genieten. Ik vind t een fantastisch mooi ding, maar ik ben geen fanboy en zou nooit zoveel geld voor een dergelijke auto over hebben, zeldzaam wellicht, maar gewoon niet bijzonder genoeg.
jmeverts zegt
Er zit een nieuwe Tulpenmanie aan te komen met oude autos.
rolov zegt
@jmeverts: daar kom je nu pas achter? ;)
henkhupelschoten zegt
Koop dan voor het geld een Mercedes-Benz 190e 2.5 evo2 en een Audi quattro voor, bij The gallery in Brummen staat nog een Alfa-Romeo 75 Imsa te koop voor half het geld. Lijkt me leuker dan zo’n frikadellen blik uit München
remcott zegt
@henkhupelschoten: je weet toch BMW = Bei Mercedes Weggeworfen
skinnybmw zegt
@henkhupelschoten: frikadellenblik? Hahahaha, nee een Alfa 75 is geen blik…doe mij honderd keer liever een E30 M3 dan welke 75 dan ook.
henkhupelschoten zegt
@skinnybmw: Volgensmij kent deze kleine bmw fanboy de 75 imsa nog niet eens.. Even research doen zou ik zeggen
skinnybmw zegt
@henkhupelschoten: je hoeft mij niet te kleineren en me te vertellen wat ik moet doen qua research. Een IMSA (en alles wat met IMSA te maken heeft) is gaaf maar niet te vergelijken met een straat E30 M3, zelfs geen Sport Evo. Zet er dan een E30 DTM tegenover. Zo’n E30 een frikadellenauto noemen zegt wat over intelligentie en auto-kennis…;-)
caferacer zegt
@skinnybmw: u da fanboy?
skinnybmw zegt
@caferacer: Yep ;-) M’n voorkeur gaat uit naar 80’s BMW’s. Neem alleen al een E28 M5…andere merken hebben ook hele mooie producten neer gezet in die tijd, daar niet van maar het merk uit Beieren bouwde toch de mooiste produkten in de toptijd van de automobielen industrie, vind ik. Neem alleen al een puntgave E30 325i Touring…zo maken ze geen auto’s meer.
rufctr01 zegt
Hier word je heel hebberig van! Is het in mijn ogen 3 ton waard? NEE!
insomnia zegt
Jammer van dat zonnedak, anders had ik een optie geplaatst…
norge zegt
Nou heb ik @dizono laatst nog getipt om een leuke M3…
desjonnies zegt
Een sport-Evo met schuifdak is net zo debiel als een ‘M’ Convertible of een Pooooorsche 911 cabrio. Dat zijn pure posers-marketing producten.
Sorry maar dit soort auto’s en mensen kan ik niet serieus nemen, als je de hete sportuitvoering wilt kopen, is stijfheid en lichtheid een must.
En drie ton ? Dan liever de betere Sierra Cosworth, die waren minder stijf geef ik toe maar rapper dan deze jongens, betaalbaarder en qua bouten en moeren onderdelen vele malen goedkoper dan deze M3.
henkhupelschoten zegt
@desjonnies: triumph dolomite sprint!
lekbak zegt
@henkhupelschoten: ben er een tijd geleden heel serieus naar op zoek geweest. Zelden staat er een goed exemplaar te koop en sowieso moet je daar dan heel Europa voor door. Ik had toen helaas het lef niet om daarvoor naar zuid Spanje af te reizen, nu heb ik de mogelijkheid voor zo’n auto niet meer.
desjonnies zegt
@lekbak:
Jammer, ik heb een origineel Nederlandse Dolomite 1850 verkocht, had wel nieuwe dorpels nodig maar er zat een complete Dolly aan onderdelen bij
En geloof me, als je een Dolomite als hobby wagen gebruikt is een gewone 1850 goed opgebouwd eigenlijk fijner dan de gevoeliger Sprint !
lekbak zegt
@desjonnies: ik geloof je direct, maar laat ik je vast vertellen dat ik -volgens goed Fries gebruik- stronteigenwijs kan zijn en toch die sprint wil.
Zodra ik als kind een grasmaaier kon duwen kocht ik wel eens een classic trader. Plaatjes kijken, dromen over de auto’s die er in stonden, dat soort dingen. Van vele auto’s heb ik besloten ze ooit te bezitten. Enkele auto’s echter sprongen er echt uit, waaronder de dolomite sprint. De Jaguar mk2 was te duur, de Mercedes w123 had ik al als eerste auto dus de dolomite moest de volgende auto worden. Nu woon ik in Delft omdat mijn vriendinnetje zo graag wil studeren. De w123 staat 200km bij mijn huis vandaan in een garage, de 190 probeer ik met moeite in goede staat te houden en de rest van al mijn droom auto’s zijn op de lange termijn geschoven. Gelukkig is de vriendin net zo’n liefhebber van al die ouwe meuk dus het komt vast wel weer een keer. Tegen die tijd rij ik wel een keertje bij je zaak langs in Rotterdam. Mag je het verschil voelen tussen de sprint en een 1850!
bofkont zegt
@desjonnies: Mag jij gerust vinden, maar daarom heb je nog niet gelijk ;)
hplh zegt
Ben wel benieuwd voor welke prijs deze auto uiteindelijk van de hand gaat.
Ik denk dat vermogende verzamelaars voor dat geld toch eerder voor een porsche, Ferrari of een austin Martin oid gaan.
Dit blijft toch een beetje een petjes bak.
janmetdelangeachternaam zegt
Tja, een flink huis of een 25 jaar oude bmw hmmm
ab1963 zegt
Heb toch mijn twijfels. Te veel ‘barnfinds’ ineens in perfecte staat met onwaarschijnlijk lage kilometerstanden. We weten allemaal dat dit soort auto’s door toprestaurateurs redelijk makkelijk weer in nieuwstaat te brengen zijn. Zou iig de historie goed onderzoeken want wie koopt nu zo’n auto om er vervolgens niet in te rijden?
gtwillem zegt
@ab1963: investeerders en verzamelaars. Het is iets van alle tijden, dit soort spotieve topmodellen willen nog wel eens toenemen. Veel GT3 RS-en worden gebruikt om lekker mee rijden, maar er verdwijnen er ook genoeg in de loodsen van mensen die er gewoon af en toe mee sturen maar vooral willen conserveren, en als het moet te verkopen met een leuke winstmarge.
escort77 zegt
Rode strip eraf of zwart spuiten.
Dan LPG erin en gebruiken als daily.
mrmiyagi1982 zegt
Oeh dik! Was geheel onbekend bij tot nu toe. Maar dit is wel echt een bazen-auto!
biohazardracer zegt
Oooow ik ben verliefd ?? *kijkt in zijn spaarvarken en barst in tranen uit ?
truckertje zegt
??? waaaauw, beetje duur maar zoo geil!
ocda zegt
Beter 20-25 K euro uitgeven voor een E46 M3 model wat er fatsoenlijk bijstaat dan een E30.
Heb je ooit eens gereden in een E30? Nou zo fantastisch was het niet kan ik uit eigen ervaring vertellen, (325i gehad van deze modellijn in een zeer ver verleden). Was die 325i leuk, jazeker alleen zo ongeveer alles wat er na kwam was een stuk beter.
skinnybmw zegt
@ocda: Jij vergelijkt een E30 325i met een M3????
ocda zegt
@skinnybmw: Nee ik vergelijk hem met de 10 x betere E46. En dat is de betere keuze als je geld wilt stuk slaan
skinnybmw zegt
@ocda: ik doel op je laatste alinea…jij hebt alleen in een 325i gereden, geen E30 M3 ;-) Niet zo snel als een E46 inderdaad, geen mooie 6IL ook. Toch zal een standaard E46 M3 (op de CSL na) nooit op hetzelfde voetstuk komen als een standaard E30 M3. Hoe veel beter ze ook is. Heeft met icoon-status te maken en prestaties op sportief gebied…ik zou een E30 altijd boven een E46 kiezen, alleen al qua looks. Ik hou meer van de oldskool looks, het echt onderscheidende wat BMW zo kenmerkte in de jaren 80…en de E30 M3 is één van de beste en mooiste uit die tijd.
MaartenD zegt
whahahahahaha….300k, wat een mop!
turbotoll zegt
Mooi.
Maar daar koop je bijna drie nieuwe M3’s voor…
porschelars zegt
Hebb0n!
thomasthomas zegt
Koopje! als ie straks bij Gina staat kost ie het dubbele ;-)
mrrallycross zegt
Lekker zo een oude m3! Jammer van die 300k die ze ervoor vragen
blaze3027 zegt
Kwijl…..
petrolicious zegt
Beetje jammer dat de nostalgie van de mensen de vraagprijs zo ver opdrijft. Iemand die 300k legt zal hem waarschijnlijk komen ophalen met een oplegger en mooi opbergen. Die ziet waarschijnlijk nooit meer het asfalt. Geef mij dan maar een nieuwe M4 of M2.
sollie1984 zegt
Doe mij maar de M3 F30. Met alle toeters en bellen. De E30 is gewoon een oud hok en zal nooit zo goed rijden als zijn modernere broer.
e38ossie zegt
@sollie1984: F80 is het dan….
sollie1984 zegt
@e38ossie: haha je hebt gelijk
toniominestrone zegt
@sollie1984: lees eens wat testverslagen, hierin wordt consequent de e30 als maatstaf gebruikt voor de hededaagse “M” modellen, geen betere rijdersauto dan de M3/e30, los van het feit dat de hedendaagse M modellen niets meer toevoegen t.o.v. de RS-en en AMG’s.
sollie1984 zegt
@toniominestrone: Heb vaak genoeg testverslagen gelezen. En inderdaad…the roots liggen bij de E30. Maar feit is dat de nieuwere versies sneller en op alle fronten beter zijn dan de oudere modellen. Dat is namelijk wat er tegenwoordig van een fabrikant wordt geëist. Het moet een allround zijn. Luxe, sportief, snel, praktisch etc etc. Dat het qua gevoel misschien niet is zoals de auto’s van vroeger is een kwestie van smaak. De een zal ich prettiger voelen in een E30 en een ander in een F30/F80. Ik ben iemand die fan is van de nieuwere generatie.
hahaha zegt
300.00 in nog geen 300.000 jaar.
Belachelijk, maar je hoeft maar een domme olieboer tegen te komen die auto’s spaart als hobby.
Kan zo 5 auto’s opnoemen die ik liever heb, en dan hou ik nog geld over ook.
hahaha zegt
@hahaha: +0^
eifler19 zegt
Iemand een interesse in mijn huis?
Vraagprijs 300.000 € :D