De volgende generatie M5 gaat downsizen. Een geblazen V8 it is. Maar wel één met pit!
We zien het ding al regelmatig voorbij komen, maar er was nog altijd wat onduidelijkheid over de aandrijving. Nu weten we zeker dat het een V8 wordt. Het opperhoofd van BMW M, Kay Segler, heeft dat wederom bevestigd, dit keer tegenover het doorgaans zeer betrouwbare Auto News. Klinkt goed! De motor voor de M versie van de huidige 5 serie wordt gebaseerd op het Twinscroll blok dat we nu al kennen uit de X5M en X6M en zal waarschijnlijk ongeveer 585 tot 600 pk meekrijgen. Dat is ongeveer 100 pk meer dan de huidige M5 uit de V10 sleurt, ik geloof dat Wouter al met BMW aan het bellen is voor een testrit. Hij zal echter nog even geduld moeten hebben, de nieuwe M5 staat pas in de tweede helft van 2011 in de showroom. Waarschijnlijk zien we hem in 2011 op de beurs van Genève voor het eerst in het echt.
Men vroeg Segler ook of er een M Diesel gaat komen en daarop antwoordde hij dat er simpelweg niet genoeg vraag bestaat om zo’n model te ontwikkelen. Daarnaast zette hij vraagtekens bij de haalbaarheid van een M Diesel, aangezien hoge toeren niet mogelijk zijn met een diesel. Dat wil overigens niet zeggen dat hij het volledig uitsluit, waarbij hij ook wijst op het feit dat steeds meer diesel rijders M-Sport pakketjes en M-accessoires op hun oliestokers schroeven.
racerx zegt
Als ze er maar een fatsoenlijk geluid uitpeuteren. De X5 en X6M alsmede de testversie van de nieuwe M5 klonken niet echt spectaculair. De E39 M5 en E39/E60 Alpina versies daarentegen…
Robert zegt
@RacerX: uitlaatgeluid is altijd een beetje lastig bij turbo auto’s. Maar daar is wel wat op te vinden denk ik.
AHulsker zegt
Dan klopt dit misschien toch: http://www.autojunk.nl/2010/05/specs-nieuwe-bmw-m5
Jochempie zegt
Doe maar zo laten klinken:
http://www.youtube.com/watch?v=1UvuVRnSgSQ
CIVIC99HB zegt
Dus meer PK’s in combinatie met minder gewicht?
Laat maar komen zou ik zeggen :D
Frederik zegt
Is het geluid van een motor werkelijk zo onoverkomelijk dat ze bij een V10 moeten blijven, terwijl de V8 TwinTurbo niets dan (andere) voordelen heeft? Dit is net dezelfde discussie als toen Audi besloot een V6 ipv V8 in de S4 en S5 Cab en SB te steken, ook al is die V6 stukken beter.
Denk je nu echt dat ze een V8 niet met wat extra resonantie of andere technisch vernuft kunnen doen klinken als een V10? Maar het doet er niet toe of dat kan of niet, de vraag is gewoon hoeveel potentiele M5 kopers dat een breekpunt vinden. Nadat ze een testrit gedaan hebben, schat ik: geen enkele.
Skier zegt
@Frederik: stel ik mag shoppen in dat segment en ik twijfel tussen de E63 AMG of de M5 dan is het geluid voor mij van groot belang. Hoe vaak zal ik op het circuit komen met zo’n auto? niet vaak, belangrijk is dat hij gewoon lekker sportief kan sturen en gewoon veel vermogen heeft. Hierdoor is het geluid erg belangrijk omdat het een extra dimensie toevoegt aan de auto en aan je rijbeleving. Hard gaan is leuk maar spelen met je gaspedaal met voortreffelijke symfoniën uit de uitlaat is misschien nog wel leuker. Dus als de M5 hetzelfde geluid gaat krijgen als de X5M of X6M is dat toch erg spijtig voor de M5 want dan zou ik toch de E63 AMG kiezen.
John zegt
@Skier: Het getuigt wel van weinig stijl als je voor die E63 gaat.. Kampwagen..
OT: Die wagen wordt er met de V8 alleen maar beter op, over een jaar of 2 is die V10 al lang weer vergeten.. (is natuurlijk niet waar maar goed..)
Skier zegt
@John: Getuigt van weinig intellectueel vermogen en kortzichtigheid om met zo’n vooroordeel te strooien, zeker als je er echt zo over denkt. Smaak en stijl is persoonlijk en wie ben jij om te bepalen wat goed is en wat slecht. De E63 AMG is gewoon een erg lekkere wagen met een fantastisch geluid. Je koopt toch een auto voor jezelf en niet voor anderen? Dan zou het niet uit mogen maken wie er nog meer in rijden en wat anderen ervan vinden, Zolang jij er plezier mee beleeft is het toch goed.
John zegt
@Skier: Feitje is dat het wel uitmaakt wie er nog meer in rijdt en wat anderen er van vinden.. Als jij een mooie schakelketting draagt met een oorbel heeft men meteen een bepaald beeld van je.. Gelukkig matcht dat wel goed bij die E63.. Verder moet je natuurlijk kopen wat je wilt kopen ;)
Skier zegt
@John: Feitje is dat het JOU uitmaakt wie er in nog meer in rijdt, mij maakt het niks uit. Ik vind de E63 AMG een erg stijlvolle en krachtige auto en als ik geld had zou ik hem zeker kopen, wel de Estate aangezien de hond en golftassen met trolley’s etc. erin moet passen. En nee, ik ben nog niet bejaard noch met pensioen, golf is gewoon een machtige sport
troublesome88 zegt
@Skier: Nou.. als ik voor geluid ga koop ik zowiezo een AMG, vind een brullende V8 toch beter klinken dan een hoogtoerige 10-cilinder, maarja over smaak valt niet te twisten.. @Frederik: Denk dat je gelijk hebt, maar weinig M5 kopers die nu opeens een RS6 ofso gaan kopen om per sé 10 cilinders te hebben in een sedan.. Tijd gaat verder, wetten veranderen, minder cilinders maar meer vermogen, oké..
Skier zegt
@troublesome88: Dat is toch ook wat ik gezegd heb… of bedoelde je het ook als bevestiging?
Neal zegt
Ik blijf het een apart blok vinden, zo met die uitlaatkanalen aan de binnenkant. Meestal is het net andersom om de warmte zo veel mogelijk weg te leiden. Turbohuizen en uitlaatcollectoren zijn immers onderdelen die veel en lang hitte vasthouden (slecht voor alles wat rubber en electriciteit is)
Niettemin wel een blok met potentieel
spykerboy zegt
zolang je maar niet zo’n stom fluitje hoort van de turbo als ie langs rijdt, vind ik het prima, vind dat toch zo lelijk klinken!! vooral als je dan van ht gas gaat, verder wel stoer dat ze 100 pk meer uit de v8 gaan halen ;)
Timmie zegt
En de pk-wedloop duurt voort. Steeds weer verbaast het hoe belangrijk prestige is…
Jochempie zegt
Ik zou me een hele hoop geld besparen en een C43 AMG met-de-kop-eraf scoren, ipv. zo’n E63 AMG.
Trinacria zegt
Ongetwijfeld gaat dit een heerlijk blokje worden. Meer koppel en meer pk’s. Toch vond ook ik net als velen het geluid van die V10 zo lekkerrrr! Jammer dat ie vervangen wordt door een V8 met turbo. Zoals spykerboy al aangeeft:hoop niet dat het turbofluitje straks al het andere geluid gaat overstemmen. Gek eigenlijk hoe je daarin in smaak kunt veranderen. Een jaar of 7 geleden had ik een getunede Audi S2. Het vetste geluid op aarde was voor mij toen het afblazen van die turbo. Terwijl het geluid van die 5 cillinder natuurlijk vele malen mooier is.
TSI-tje zegt
Ik zeg laat maar komen. De ervaring leert dat je het prima aan BMW kan overlaten om met machtig mooie motoren op de proppen te komen. Het geluid zal van een ‘geblazen’ V8 altijd minder zijn als van een atmosferische V8. De Turbo slikt ‘iets’ van het geluid op. Maar daar staat wel de prestaties van een Turbo tegenover. En deze turbomotoren zijn (meestal)relatief makkelijk naar grote hoogte te tunen. Ik vind de nieuwe ‘5’ sowieso al heel geslaagd als model. zeker mooier dat de vorige versie. Ben benieuwd hoe hij er uit gaat zien in de M5 uitmonstering.
rstyled zegt
Beter het gefluit van een turbo dan het gekrijs van een supercharger.
Benz.. zegt
@John: Je leeft waarschijnlijk nog in het stenen tijdperk met je vooroordelen.
Petje..
OT: Sportief, zo’n kleine 7-serie met M-pakket.
De ultieme M5 blijft in mijn ogen toch het E39-model.
CSL zegt
Wie had gedacht dat de M5 600pk zou krijgen!
Als je al ziet hoe een X6M vandoor gaat met die blok. Dan wordt de nieuwe M5/M6 supersonic snel. Samen met die DCT blijven weinig auto’s in de buurt.
Andere uitlaat eronder en gaan met die bak..
http://www.youtube.com/watch?v=GPEGGtZ4_GY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=j6jxbyNviKE
Benz.. zegt
@CSL: Ye right.. Volgens jou kan zelf een Lamborghini Gallardo naar huis worden gereden door een M5. :lol:
Neal zegt
ik mis toch dat gepruttel in de uitlaat bij het terugschakelen, :-)
Benz.. zegt
Het geluid wat zo’n “Meisterschaft”uitlaat produceert valt overigens in het niet bij een standaard AMG-uitlaatsysteem. (E63 AMG, C63 AMG)
Rhyo zegt
@ Benz..
Eh.. Ja… M6 v10 is al sneller.
Benz.. zegt
@Rhyo:
BMW M6
507pk
520Nm koppel
0-100km/h: 4,7 sec.
0-160km/h: 9,5 sec.
0-200km/h: 13,2 sec.
0-300km/h: 52 sec.
Topspeed: 310km/h: (Onbegrensd)
Lamborghini Gallardo
560pk
540Nm koppel
0-100km/h: 3,6 sec.
0-160km/h: 6,9 sec.
0-200km/h: 11,0 sec.
0-300km/h: 34,3 sec.
Topspeed: 325km/h
Eh.. Nee… Dat is hij niet. Al zal dat voor sommigen moeilijk te verkroppen zijn.
Cantago zegt
Een twinturbo V8 is toch niet heel verkeerd? Vooral niet met zoveel vermogen! Nu is het alleen hopen dat er net zo’n lekker geluid uit komt als uit de M3 (of die M3 die op Zandvoort meereed in de HTC cup;) Heerlijk!!)
Rietveld zegt
Ach ja, de Ferrari F40 had ook een v8 met twin turbo, klaagde ook niemand over
Berbertje zegt
T zal wel gaan klinken als een golf 3 gti in pooier uitvoering ;)
Gio zegt
@ Benz
Eh.. volgens mij had je het over een gewone ‘Gallardo’
Want je komt hier met specs van een LP-560!
Kijk in Jip en Janneke taal: een C180 is wat anders dan een C63 AMG :)
Benz.. zegt
@Gio: Wat bedoel je nou te zeggen? :)
G-power zegt
Hoeveel koppel krijgt dat nieuwe blok mee?
krijg je dan niet het probleem dat je tot 150 km per uur het gas moet aaien omdat je anders spinnenden achterwielen krijgt?
xilver zegt
Daar gaat een eens zo mooi klinkende V10… Hopelijk blijven ze die wel behouden in de toekomstige M6
Rhyo zegt
@ Benz..
Haha Als jij zegt ”Gallardo” en je komt met 560Pk? Dan klopt er iets niet. Volgende keer duidelijk wezen.
Gallardo heeft 500pk. Doe je huiswerk goed voordat je dingen gaat uitkramen.
Bij deze:
Gallardo:
Max speed 191.58 miles/h (309 km/h)
0-100 km/h 4.1 seconds 4WD
0-160 km/h 8.8 seconds
0-200 km/h 13.8 seconds
M6:
Max speed 155 miles/h (250 km/h) BEGRENSD ander 330kmh
0-100 km/h 4.5 seconds iets langzamer vanwege RWD
0-160 km/h 9.5 seconds
0-200 km/h 13.2 seconds
Na de 100 begint ie al weg te lopen de M6. En ok.. de LP560 is sneller, maar ook een stuk nieuwer. M5/M6 is nooit uitgemelkt en is maar 1 type van. De nieuwe M6 moet vergeleken worden met je LP.
http://www.youtube.com/watch?v=UUfJ94aKO0g
Voor jou nog een hele oude video erbij gehaald.
Nou.. ik denk dat: ”sorry” voldoende is.
Mvg.
lambo4all zegt
@Rhyo: dat is allemaal heel leuk, maar zodra je bij de 1e bocht komt is de (niet zo oude) M6 een tractor vergeleken met de (al 5 jaar oude) Gallardo.
Stiggie zegt
@Rhyo:
Gallardo 500 pk?, eerste had 520 pk.
Sorry niet nodig.
M zegt
I like I like… Wat een ding zo in het wit, zwart dak. Ik zou echter weer niet wit bestellen;) En 600pk keur ik altijd goed in dit formaat auto!!! Compenseren ze weer mooi die vloot 520’jes mee.
Benz.. zegt
@Rhyo: Ik bedoelde de nieuwste Gallardo idd. De LP560. Zo ook de M6 de nieuwste M6 is en de opvolger er nog niet is.
Maargoed, kijk eerst eens naar de meterdikke balk in je eigen ogen voordat je de ander op een klein foutje betutteld. Voor jou nog een keer: Ik had het over de LP560.
Cappish?
En de vorige Gallardo had zeker weten 520pk en niet 500pk. Get you facts straight voordat je wat probeert duidelijk te maken, begrepen?
Jij lijkt trouwens behoorlijk op een andere Bimmer-reaguurder –> @CSL.
(ineens van nickname gewisseld?)
Een M5/M6 loopt maximaal onbegrensd 310km/h. Dat zegt BMW zelf. En ja, jij kijkt natuurlijk elke dag op het forum van M5.board en daar lees je idd dat die dingen 330 lopen en met een iets andere eindoverbrenging 360. Jochie, ik zal je wat verklappen. Dat is onmogelijk. Bijna elke bimmer die je daar ziet rijden is lichtjes opgevoerd om het zo te laten lijken dat de M5 onoverwinnelijk is. Dat jij daar nog intrapt heeft waarschijnlijk alles te maken met het feit dat jij je niet goed hebt verdiept in zulke dingen.
Of dat je te simpel voor woorden bent, dat kan ook natuurlijk. :lol:
“M5/M6 is nooit uitgemelkt en is maar 1 type van. De nieuwe M6 moet vergeleken worden met je LP.”
Die tweede zin: Bepaal jij dat?
Die eerste zin: Meen je dit serieus? Je kunt nog terug..
Een paar BMW M5 generaties:
E34 M5
E39 M5 V8
E60 M5 V10
Ook van de M6 is er een vorig type: De E21 M5.
Er zullen er maybe nog meer zijn, ik ben niet zo’n BMW-kenner. (Jij al helemaal niet, kan ik concluderen)
Benz.. zegt
“Nou.. ik denk dat: ‘’sorry” voldoende is.”
*proest*.. Hahahahaha!
Zeg steuntrekker, gaat fietsen! :lol:
Rhyo zegt
@ lambo4all
Ja klopt :P … btw: De M6 is ook al jaren oud trouwens.
@ Stiggie
Oh ja? Mijn veronderstelling was: 500pk voor de Gallardo en de Lambo Gallardo SE 520pk.
Zoveel types joh.
Benz.. zegt
*E21 moet zijn E24 offcourse..
reinz75 zegt
@Benz..: wat kan jij ouwe hoeren zeg!! get a life!
en je hoort hier niet!
bmw 4ever!!
Trevor zegt
Jongens; Nissan GT-R 0-100 3.5 sec… so fuck off with your beamers or gallardos…
Rhyo zegt
@ Benz..
Owh ik moest ruiken dat je het over een LP560 had?
Wanneer iemand zegt ”gallardo” zegt hij LP560.
Wanneer iemand zegt ”645i” zegt hij M6.
Duidelijk.
Ik zal zeggen. Wat je wilt jongen. Ik ken ”csl” niet, maar doet er niet toe. Wat ik natuurlijk bedoelde.. van de huidige M6 is er maar 1 type (wellis waar wel gefacelift). Motorisch is er niks veranderd. Van de Gallardo daarin tegen.. Verder niks op tegen. Jij zegt iets en ik geeft je een tegen antwoord wat je kennelijk niet aanstaat. Ik weet ook dat die video’s niet altijd kloppen en dat de M6 alleen op teller zo hard gaat (zelf getest). Daarom test ik dit regelmatig zelf.
De rest van je verhaal kan me weinig interesseren wat jij vindt bla bla. Of je me kenner vindt of niet bla bla. Ik weet genoeg.
Maar…
Ik zal zeggen: Pak je auto en ik de mijne en we testen het uit. Ik rijd dit soort auto’s dagelijks, dus ik weet goed waar ik over praat. So lets go?
Gio zegt
@ Benz
Kijk eerst even naar de balk voor jou ogen, voor dat je dingen gaat speculeren.
Jij begon met een ‘normale’ Gallardo.
M6 zonder begrenser doet ca 330km/h.
Alom bekent.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_M6
BMW stelt de limiet zelf in op 310km/h, na het tonene van een racelicentie. Bel BMW zelf maar als je dat niet gelooft.
Pallas zegt
In de stad ben ik op mijn Koga-Miyata (fiets equivalent van een Gallardo) ben ik sneller dan alles wat gemotoriseerd is.
Benz.. zegt
@Rhyo: Als je een kenner was zou je gelijk weten dat ik het over het laatste model Gallardo had: De LP560.
Je vergelijking met een 645i en de M6 slaat natuurlijk nergens op, dat weet je zelf net zo goed. Ik gaf duidelijk de specificaties van de LP560. Daar had ik “LP560” bij kunnen zetten maar jij zegt zelf dat je dagelijks dit soort auto’s rijdt. (kan ik ook zeggen) Je had ook even logisch kunnen nadenken en niet gelijk vliegen hoeven afvangen.
“Ik zal zeggen. Wat je wilt jongen. Ik ken ”csl” niet, maar doet er niet toe. Wat ik natuurlijk bedoelde.. van de huidige M6 is er maar 1 type (wellis waar wel gefacelift). Motorisch is er niks veranderd. Van de Gallardo daarin tegen.. Verder niks op tegen”
Oké, het zij zo. Aangezien je een soortgelijke stijl hebt dacht ik even dat je van nickname was veranderd. Is dat niet zo? Okay, mijn fout.
Tja, van de huidige M6 zijn er toch ook 2 varianten? De coupe en de cabrio.
Oja, van de Gallardo 3. Als je de in zeer beperkte oplage geproduceerrde “Balboni”editie meerekent. :roll:
“De rest van je verhaal kan me weinig interesseren wat jij vindt bla bla. Of je me kenner vindt of niet bla bla. Ik weet genoeg.”
Een behoorlijk stomme opmerking aangezien je er wel uitgebreid op ingaat. Je zegt dat je genoeg weet, ik betwijfel het.
“Maar…
Ik zal zeggen: Pak je auto en ik de mijne en we testen het uit. Ik rijd dit soort auto’s dagelijks, dus ik weet goed waar ik over praat. So lets go?”
En dat linkt met je directe “beargumentatie”?
Of wil je gewoon even opscheppen over je snelle Beemer? (Mocht dat echt waar zijn..)
Jij praatte onzin, ik zette dat even recht.
Benz.. zegt
Maargoed, als ik zo vrij mag zijn: Waarin rijdt meneer?
Gio zegt
@ Benz
U begon over een ‘normale’ Gallardo.
Geen SE of LP of wat dan ook.
Speculeer dan niet zomaar dingen, zoals de prestaties van een LP een gewone Gallardo aanmeten.
En een M6 is zeker in staat 330km/h te halen.
Dit is een bekent feit.
310 km/h is een snelheidslimiet dat verhoogt is door BMW zelf, na overhandiging van een racelicentie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW_M6
Mvg
Gio
SimonMc zegt
@Gio: Nu niet om te zagen, maar Wikipedia is GEEN bron.
Benz.. zegt
@Gio: Ook nog een keer voor jou: Ik bedoelde idd de LP560. Niet de Gallardo. Ik heb duidelijk de LP560 specs weergegeven.
Eerst lezen, dan pas reageren?
Het is onder de BMW-fanboys alom bekend dat de M6 330km/h kan. Helaas voor hun is dat nogal surrealistisch.
Normaal is een M5 begrensd op 155mph (250km/h)
Bij het doen van een rijcursus schroeven ze de begrenzer eraf.
Een standaard M5 (standaard dus, geen gepruts met eindoverbrengingen of andere sport/raceuitlaatsystemen) loopt maximaal 310km/h.. Op die snelheid zijn de banden max. berekend. Niet harder dus.
Where is @wo0ody when you need him! :)
gio zegt
Ps: als u dit niet gelooft, bel dan BMW zelf even.
Benz.. zegt
@Gio: And by the way: Jij gelooft klakkeloos wat er op wikipedia staat?
Pallas zegt
Gelukkig vervalt niemand in herhaling…
majinstar zegt
De nieuwe 5 is gewoon een grotere 3 serie. M5 zal ook wel niks voorstellen.
Rhyo zegt
@ Benz..
Ik wil niet opscheppen, ik wil alleen de test werkelijkheid maken.
Nogmaals met 1 type bedoelde ik dezelfde vermogen of het nou een cabrio is of niet.
Bij Gallardo zo uit mijn hoofd is dat: Gallardo / SE, Spyder, superleggera, LP560 en idd die Balboni. Ze verschillen in aandrijving in vermogens etc. Ik ben zelf niet eens BMW fan, maar Ferrari. Die echter hun modellen reeks heel netjes houdt en niet facelift. Ok maar dat terzijde.
Pallas zegt
@Rhyo: Ferrari doet ook echt wel aan facelifting!
Benz.. zegt
@Rhyo: Het vorige type Gallardo wordt toch niet meer geproduceerd? Of mis ik nu iets?
M-lover zegt
Nu is het hek gewoon va
CSL zegt
@Benz
Wat loop je te janken joh..
Toen de M6 uit kwam was hij op de rechtestuk sneller dan de Gallardo.
Verstand heb je ook niet vele van die auto’s dus hou je opmerking maar in je zak.
De eerste Galalrdo had gewoon 500pk (03-06). Die van 06-08 had 519pk en de SE had 520pk.
Hier nog een echte test:
Gallardo 0-100 4.2sec remweg 36meter
M6 0-100 4.2sec remweg 35meter
Over de acceleratie boven de 100km/h ga ik niet eens beginnen.
En dit deed de M6 met 300kg extra aan gewicht. Dus reken maar zelf uit wat de auto zou doen als de M6 300kg lichter was!
De nieuwe M6 zal weer geschiedenis schrijven…
http://www.youtube.com/watch?v=DxYTb1UxI4M
M-lover zegt
n de dam, ok, je kan het als bmw mss niet maken om minder pks te hebben dan een audi. Maar de bmw was wel lichter en stuurde wat scherper. Als de beweringen voor de nieuwe M5 waar zijn en deze lichter wordt dan zijn voorganger, en dan ook nog eens een shitload een koppel en bijna 100pk meer krijgt, dan zal binnekort ferrarie en lamborgini met hun sportwagens het moeten onderdoen tegen Merc-audi-bmw-stations :P
Rhyo zegt
@ Benz..
Eh ja tot 2008 ofzo, dus? Nog steeds valt het dan niet te ruiken. Maar ik zeg je toch.. LP560 is sneller, maar Gallardo uit de tijd dat M6 er ook was niet. Lambo heeft gewoon daarna meer modellen uitgebracht. Wat wil je nou horen dan?
Enige wat ik wil horen is of je de mogelijkheid om te testen. Zodat ook jij het eens kan worden.
CSL zegt
Deze blijkt ook leuk
Ferrari 575M Maranello. Even zwaar als een M6 maar met een grotere motor en meer vermogen en koppel:
http://www.youtube.com/watch?v=EjRllTt5wyc&feature=related
De 996 Turbo van die tijd werd ook naar huis gereden door de M6:
http://www.youtube.com/watch?v=mKCDlQJBZ6s
Toen de Nieuwe M5 en M6 werden geïntroduceerd moest je met iets heel bijzonders komen om ze te kunnen afschudden.
De nieuwe M5 en M6 zullen wel heel bijzonder moeten worden.
Rhyo zegt
Punt.
Benz.. zegt
Punt.
M-Power zegt
zeker een punt .
Benz.. zegt
@CSL: Niet huilen, m’n jongen.. Ik hoor je wel weer wanneer de nieuwe M5 werkelijk uit is.
“op de rechtestuk”
“Galalrdo”
Leer eerst eens normaal Nederlands. Dit komt zo kinderlijk over.
“De nieuwe M6 zal weer geschiedenis schrijven…”
Zo, wat goed ben jij zeg. De nieuwe 6’er met M-badge is nog niet eens uit en meneertje Propaganda lult er met een lieve lust op los dat deze Bimmer geschiedenis gaat schrijven.
De M6 met V10: Had deze geschiedenis geschreven? :lol:
@Rhyo: Wat ik wil horen? Nou ja, jij typte in een van je eerste reacties dat ik mijn verontschuldigingen moest aanbieden aan jou. Te gek voor woorden, niet?
Ik moet misschien sorry zeggen vanwege het feit dat ik jouw vergeleek met @CSL. Bij deze dan.
Laatstgenoemde heeft blijkbaar alle realiteitszin te hebben verloren.
But that’s not my problem..
Benz.. zegt
Ik hoop dat @wo0ody nog even een “duit in het zakkie” komt doen..
Ah facts, you gonna love them! :)
Rhyo zegt
@ Benz..
Die sorry verwacht ik nog steeds. Het is allemaal begonnen doordat jij ‘Gallardo’ zei. Daar begon je fout en daarvoor is ‘sorry’ voldoende. Ik heb zelf al toegegeven dat een LP560 sneller is.
Oeps bijna vergeten, ik citeer:”De M6 met V10: Had deze geschiedenis geschreven? ”
M6 in het algemeen niet, maar de V10 heeft echter genoeg prijzen binnengesleept, waaronder 4x Best Engine of the Year.
Owh niet te vergeten, gaan we nog matchen? Zodat we het allebei met elkaar eens kunnen worden.
Benz.. zegt
@Rhyo: OMG!! Ik heb geen zin in nog een zinloze discussie maar als ik het goed begrijp verwacht jij van mij een “sorry” omdat ik “Gallardo” zei en geen “Gallardo LP560”? Gaat het daar om? Wel, als jij daar een levensgroot belang aan hecht..
De V10 heeft genoeg prijzen binnengesleept maar die zelfde V10 ligt ook in het vooronder van de E60 M5.
“Owh niet te vergeten, gaan we nog matchen? Zodat we het allebei met elkaar eens kunnen worden”
Waarover ook al weer? Ben het even kwijt.,
Sneep zegt
@ Rhyo
Als Mercedes-fanboy wil ik wel matchen. Rij jij het ’topmodel’ M6, rij ik SL 65 AMG, SLS, Black Series of een SLR. M6 als topmodel, laat me niet lachen.
Benz.. zegt
@Sneep: Wie weet komen ze nog eens met een re-make van de M1..
@Rhyo: Oh wacht even.
Jij vs. Mij
BMW M5 vs. Lamborghini Gallardo
Op het circuit welteverstaan! :)
Good luck..
zigzago zegt
dat is best veel, hij lijkt wel een beetje op de m3
Dimglor zegt
Mja wisten we toch al een tijdje? Zal wel een leuke motor worden, Bmw kennende ;)
Joseph zegt
leuke motor ja, maar turbo’s maken het complexer en fragieler, dus voor jan modaal met interesse in een oude M5…. keep on dreaming
Rhyo zegt
@ Sneep
Waar heb jij het nou weer over? Opeens haal je Mercedes in het onderwerp. Dit slaat werkelijk nergens op. Zo kan ik genoeg merken opnoemen die je SLR snot voor het ogen rijd. Nja het begint met een F en eindigt op een I. Dat is 1.
@ Benz..
Je gaat akkoord? Wanneer? Ik neem aan dat je de wagen bezit? Ik kan zowieso, alleen nu is het een beetje slecht weer. Maar wou anders wel ff snel richting Duitsland, kunnen we eerst Straight doen, daarna een keer circuit.
O niet te vergeten.
” @Rhyo: OMG!! Ik heb geen zin in nog een zinloze discussie maar als ik het goed begrijp verwacht jij van mij een “sorry” omdat ik “Gallardo” zei en geen “Gallardo LP560″? Gaat het daar om? Wel, als jij daar een levensgroot belang aan hecht..”
Daar gaat het dus WEL om, omdat zo deze discussie begonnen is snuggere. Ik hecht hier veel waarde aan, scheelt maar 60pk/ andere versnellingsbak etc toch?
– Maar ik zal vandaag niet meer antwoorden, ik ga nu naar een vriendin. Ik heb ook andere hobbies dan hier rondhangen.. in tegendeel tot jij :P
Sneep zegt
@ Rhyo
Andere hobby’s dan hier rondhangen?
Je gaat zeker TV kijken bij je vriendin…
En dat ik Mercedes bij haal slaat wel ergens op. Zoals je hebt kunnen lezen ben ik Mercedes-fanboy. Daarbij is een Ferrari een supersport en een Benz luxe. Des te triester dat een beetje AMG de M6 het nakijken geeft in een rechte lijn.
Doe ook nog de groeten aan je vriendin. Waarschijnlijk ben ik er toch al een keer overheen gegaan.
reinz75 zegt
Super vette bak!
Benz.. zegt
@Rhyo: Jij rijdt toch dagelijks in dit soort auto’s rond? Dan ben je vast wel mans genoeg om papa even lief aan te kijken en je z’n Gallardo mag lenen.. :lol:
Zeg snuggere, is deze discussie werkelijk zo begonnen? Dat jij daar enorm veel waarde aan hecht geeft wel weer aan dat jij waarschijnlijk geen andere hobby en/of bezigheden hebt.
Ik heb ook zat andere hobbies dan hier rondhangen.
(Straks even een proefritje maken met de Range Rover Supercharged)
BMW een sportwagenmerk: *Proest* Het topmodel M6 wordt zelfs door het model van Audi eruit gereden. In een straight én op het circuit. Om het nog maar niet te hebben over de vele AMG’s, de SLS en SLR welke rondjes draaien om zo’n M-coupé.
Doe ook de groeten aan je vriendin.
Benz.. zegt
@reinz75: Zeg wijsneus.. Wie ben jij om mij te vertellen dat ik hier niet hoor?
Omdat ik geen Bimmer-fanjoch ben?
Ga eens gauw fietsen, steuntrekker.. :)
Mr. V8 zegt
Heren toch! Wat een discussie. Iemand een ijsje? ;)
skier zegt
Whaha geweldige discussie hier. Altijd leuk om de BMW fanboys in een discussie te zien, die zijn altijd toch een tikkeltje extremer dan andere fanboys. Zeker omdat ze gewoon weten dat BMW bekend staat als sportief merk maar eigenlijk niet excelleert in echte sportwagens, schiet ook niet echt op natuurlijk als een M6 het topmodel is.
strating zegt
Laten we allemaal eeuwen doorgaan met de discussie wie wat heeft gezegd en welke auto het moet zijn. De laatste gallardo is niet de lp560 maar de lp550-2. En wat zou het allemaal uitmaken als de een sneller is als de andere, het zijn compleet andere auto’s.
Rhyo zegt
@ Sneep
Bla bla internet praatjes. Fanboy die ontspoort is. Ik ben geen Fanboy. Ik vind meerdere merken goed, jij niet. Wist jij trouwens dat een 599GTB best luxe is ;). Jij vergelijkt trouwens appels met peren, je kan het ook zo doen he:
X5/X6 > ML
M3 > C63 (al helemaal op circuit)
@ Benz
RR SC? Ok leuk, dan heb ik leuke concurrent. Echter ik heb geen Gallardo. Die behoor jij te hebben stoere bink, anders is deze gehele discussie niet van toepassing.
skier zegt
@Rhyo: M3 > C63 (al helemaal op circuit) zeg maar gerust dat het Circuit de enige plek is waar de M3 de C63 verslaat, en laat dat nou net de plek zijn waar die auto’s het minst komen. X5/X6 > ML… Persoonlijk, ik rijd toch liever in de comfortabelere ML.
Rhyo zegt
@ skier
Wat jij persoonlijk vindt ga ik niet mee in discussie en kan ik waarderen. ”Benz” enzo had het over circuit enzo en de M3 is daar wel goed in. Je moet eigenlijk ook niet vergeten M3 heeft minder Pk’s minder liters minder koppel en presteert zo goed..
Over X5/X6 die presteren op elke vlak gewoon iets beter. Maar nogmaals als je persoonlijk voor een ML zou gaan, be my guest.
Mvg.
Rhyo zegt
Zo owja @ Benz..
Ik heb nu echt zin in een goede match. Al dit gepraat, ik ben meer van het echte werk. Dit weekend lijkt het er op dat de zon weer zijn werk gaat doen! Oh en om je vraag te beantwoorden, wat ik heb staan (samen met me broer).
2x 420 pk, 1x 343 pk, 1x 355pk (wordt vervangen door 555pk), 1x 265pk, 1x 507pk.
Rhyo zegt
Ah en nog 1 ding helemaal vergeten.
Ik ben zelf ook helemaal weg van Mercedes :P haha. Zoals ik al zei, ben geen fanboy. Discussie is begonnen omdat er een bepaalde vergelijking werd getroffen en ik toevallig die 2 zelf heb gematched. Ik kon het dus niet eens zijn, echter ging het ‘later’ om de LP560.
CSL zegt
@Benz
hahah die neppe Benz ook altijd, ondaks alle feiten onzin blijven beweren..zo kennen we je weer.. en Rhyo heeft je goed te pakken gehad. Ik had niet eens wat moeten posten..lol
Sneep zegt
@ Rhyo en CSL
Twee handen op een buik. Of zijn die handen van een en dezelfde persoon? Triest van je om Benz onder een andere naam nog na te trappen. Alle BMW-fanboys hebben daar een handje van. Zeg iets negatiefs over BMW en ze gaan los.
Benz.. zegt
@CSL: Zeg 12 jarige.. Ben je klaar nu? Of moet ik nog meer onzin aanhoren? Haal eerst eens je rijbewijs zou ik zeggen: Dan kun je ergens over meepraten?
Cappish Goebels?
@Rhyo: Nee nee, jij bent toch de stoere bink die dagelijks in dit soort auto’s rijdt? Dan heb je vast wel ergens een Gallardo staan toch?
Of is het allemaal gebakken lucht? ;)
“Discussie is begonnen omdat er een bepaalde vergelijking werd getroffen en ik toevallig die 2 zelf heb gematched. Ik kon het dus niet eens zijn, echter ging het ‘later’ om de LP560.”
Een beetje logisch nadenken is toch niet teveel gevraagd? (Toch?)
Pff, wat het weglaten van “LP560” al niet teweeg kan brengen zeg. Ik heb duidelijk de specs aangegeven welke van toepassing zijn op de Lambo LP560.
Tja, als jij dat niet ziet, is dat niet mijn probleem.
“Over X5/X6 die presteren op elke vlak gewoon iets beter. Maar nogmaals als je persoonlijk voor een ML zou gaan, be my guest.”
Je hebt ze natuurlijk alledrie getest? Lijkt me niet. Ik heb zowel de X5 en X6 als de ML gereden en alleen al qua afwerking en rijcomfort zou ik voor dagelijks gebruik een ML kiezen. Het is daarnaast mooi meegenomen dat het m’n favoriet merk betreft.
Benz.. zegt
@CSL:
“ondaks”
??
Heb je nog niks geleerd? Het is “ondanks”
Leer eens fatsoenlijk spellen..
“en Rhyo heeft je goed te pakken gehad. Ik had niet eens wat moeten posten..lol”
Waarom post je dan??
Verstand komt met de jaren..
Benz.. zegt
@Rhyo: De Supercharged Range gaat als de brandweer.. Zowel of the road als on the road hoeft deze statige SUV niet onder te doen voor de X5M. Ja, in de bochten en wellicht op het rechte stuk is de X5M beter maar waarom zou je in hemelsnaam een X5M kopen. Het bonkt en trilt als een tank. Het rijcomfort is dus bedroevend en komt nog niet eens in de buurt van de Range. Ook of the road kan de X5M het schudden. Daarnaast vind ik het interieur mooier afgewerkt (al is dat natuurlijk een subjectief)
En met een M5 of E AMG ben je zowel sneller het circuit rond en heb je een beter rijcomfort.
Een X5/X6 met M-badge vind ik dus een hoogst nutteloze auto.
Er zijn ook Benzen welke ik nutteloos acht.
-SL Black Series
-C-coupé
Rick-dos zegt
@Benz..:
Ja, in de bochten en wellicht op het rechte stuk is de X5M beter maar waarom zou je in hemelsnaam een X5M kopen. Het bonkt en trilt als een tank. Het rijcomfort is dus bedroevend en komt nog niet eens in de buurt van de Range.
Laat me raden: jij hebt natuurlijk deze auto’s gereden om zo’n oordeel te hebben?
Benz.. zegt
@Rick-dos: Ik wil niet opscheppen.. Ja dat heb ik idd.
Heb vanmiddag nog de nieuwe Range Supercharged gereden.
Wanneer ik die auto’s alleen kende van plaatjes op internet zou ik me niet inlaten over die zaken.
Rick-dos zegt
@Benz..:
Maar natuurlijk heb je dat gedaan…
Benz.. zegt
@Rick-dos: Lees m’n reactie eens…
Rick-dos zegt
@Benz..:
Heb ik gedaan. Niks nieuws…
Benz.. zegt
@Rick-dos: Lees nog eens.. Of probeer je weer grappig te zijn? ;)
Rick-dos zegt
@Benz..:
Ik kan het nog wel tien keer lezen, maar ik lees steeds hetzelfde. What’s your point?
Benz.. zegt
@Rick-dos: Niks hoor.. ik was even grappig.
Msport zegt
@Benz..: Kleine nuance: jij vond jezelf even grappig. En zeur niet zo over Lambo’s; dat zijn totaal andere auto’s die met een totaal ander doel gebouwd zijn; en het zal iedereen hier roesten of die sneller of langzamer zijn dan een M5, inclusief de potentiele kopers van beide auto’s. En even voor de duidelijkheid: het is in vrijwel alle opzichten lood om oud ijzer of je een Mercedes of BMW aanschaft. Dat is puur een kwestie van het gevoel dat je wel of niet bij een merk heb, dus het heeft totaal geen nut om dat met zogenaamd rationele argumenten te gaan “verdedigen”.
MERCEDES_BENZ zegt
liever een e63 amg (2010)
Benz.. zegt
@Msport: Kleine nuance: Ik vond mezelf even grappig en ik zeur niet over lambo’s, daar begon een ander mee..
Doe even Begrijpend lezen?
“het is in vrijwel alle opzichten lood om oud ijzer of je een Mercedes of BMW aanschaft. Dat is puur een kwestie van het gevoel dat je wel of niet bij een merk heb, dus het heeft totaal geen nut om dat met zogenaamd rationele argumenten te gaan “verdedigen”.”
Wat is nou je punt? Zoiets had ik jou ook kunnen vertellen. Natuurlijk maakt het niet uit of de een iets sneller of langzamer is dan de ander wanneer je voor de keuze staat om bijv. een M5 of een Gallardo te kopen.
Verdiep je eerst eens in de discussie en probeer me dan ergens “op aan te vallen”..
Msport zegt
@Benz..: dat een ander begon prima, ik reageerde erop dat jullie cijfertjes aan het uitwisselen zijn over wie de snelste is, op het circuit en dat soort geneuzel. Uw woorden:
Jij vs. Mij
BMW M5 vs. Lamborghini Gallardo
Op het circuit welteverstaan!
DAT vind ik nou onzin, dat is mijn enige punt, doe ermee wat je wil. Een reactie is iets heel anders dan een aanvallen trouwens, voel je je aangevallen dan?
Benz.. zegt
@Msport: Prima, je mag reageren.. Daar ben je volledig vrij in.
Als jij datgene wat ik zei onzin vindt: Prima, jouw probleem.
Ik voel me trouwens niet aangevallen hoor..
de Sarcast zegt
de laatste M5/6 haalt onbegrensd WEL 330