Jeuj, Toyota gaat eindelijk weer meedoen in het zakelijke D-segment.
Op de Autosalon van Genève introduceert Toyota zijn gloedjenieuwe Avensis. In 2011 werd de huidige generatie geïntroduceerd, maar heel relevant werd de auto in Nederland niet, vanwege het ontbreken van een efficiënt zakelijk model.
Deze ingrijpende facelift heeft echter een 1.6 diesel die in de 20% bijtellingsschaal valt – riep daar iemand de naam ‘BMW‘? – en voor de Nederlandse markt belooft Toyota “een extra rijk uitgeruste Lease Pro versie met een aantrekkelijk leasetarief.” Dat is tevens alles wat we weten, meer details horen we uiterlijk over een paar weken in Zwitserland.
Voor de goede orde: vorig jaar verkocht Toyota 147 Avensii, in 2013 nog 268.
jrk68 zegt
Oké omdat je het zo vriendelijk vraagt….
Hallo Avensis….
rikus zegt
@jrk68: jij laat je wel erg gemakkelijk voor het karretje spannen.
mazdarx8 zegt
Dat familiegezicht is wel geslaagd op deze Avensis, in tegenstelling tot alle andere Toyota’s
Erickson zegt
Saaaaaaai! Het hele merk eigenlijk of ben ik nou de enige die dat vind?
moveyourmind zegt
@Erickson: Je bent niet de enige die Toyota saai vindt. Moet je eens bij een willekeurige Toyota dealer in de werkplaats binnenwandelen, je ziet alleen maar monteurs met verveelde gezichten. Geen wonder als je jaar in jaar uit iedere dag hetzelfde moet doen: oliewissels, bandenspanning controleren, af en toe een luchtfilter en bougies verwisselen. Slechts heel af en toe een niet routinematige klus als er een keer lampje van het dashboardkastje vervangen moet worden.
sydney zegt
@moveyourmind: haha!
jrk68 zegt
@moveyourmind:
Touche, hahahaha…
Beter dan saai en onbetrouwbaar, stel je voor als je weereens met je saaie hok op de WW staat te wachten….
joerka zegt
@moveyourmind: bullshit, zo betrouwbaar zijn toyota’s niet meer. D4d motoren die stuk gaan. Zo lelijk als de toyota’s de laatste jaren zijn zo slecht zijn ze ook. Zeg nou zelf, toyota en lexus worden tegenwoordig door idioten ontworpen met allerlei drukke rare lijnen, ziet er werkelijk niet uit.
matje140 zegt
@erickson: GT86??? Nee hoor, dat is eigenlijk alleen maar de uitzondering die de regel bevestigt!
celicatwincam zegt
@matje140: inderdaad, celica, supra, mr2, gt86, wat een saaie gezinsbakjes!
Edge zegt
@celicatwincam: Nee dat zijn geen saaie gezinsbakjes, maar dat is buiten de GT86 om helaas wel vergane glorie. En zelfs die GT86 is nog redelijk tam met z’n 200pk.
celicatwincam zegt
@Edge: ik vind alleen kijken naar het nieuwe aanbod nogal een beperkte manier van kijken, hoeveel % van de Nederlanders koopt nu daadwerkelijk een nieuwe auto?
heisenberg zegt
@Erickson: Nee klopt. Zijn saaie auto’s. Zoals al gezegd is. De mijne is pas 12 jaar oud en er is nooit wat aan, Hooguit een remblokje. Ding rijdt nog op z’n eerste set schijven. Het spannendste was dat er na 10 jaar een nieuwe accu in moest. Booooring…….
parker zegt
Hallo en gaat heen, lelijk Star Wars robot-achtig gedrocht voor grijze muizen
almera-ga16det zegt
Hier kijk ik liever tegenaan dan het gebruikelijke grijze spul
berlinetta zegt
@almera-ga16det: Want dit is zo uniek en origineel.
toyotafortuner zegt
Vreemd dat er zo lang over gedaan moest worden. Foed dat dat recht is gezet. Maar toch, toch hoop ik ergens nog altijd op de terugkeer van de Camry hier en dan als leasesletvriendelijk model
gtwillem zegt
@toyotafortuner: ik zou er niet op gokken. Alles boven het D-segment gaat via Lexus in NL. De GS is al geen verkooptopper (wél een erg fraaie auto) dus ik acht de kansen voor een Camry in NL op nihil.
toyotafortuner zegt
@gtwillem: bedoelde eigenlijk dat de Camry ooit de Avensis komt aflossen.
OT: hallo eentonige reacties!
gtwillem zegt
@toyotafortuner: camry is toch een niveautje hoger?
PeugeotGTI zegt
Wat zijn die nieuwe Toyota’s en Lexussen toch verschrikkelijk lelijk allemaal. Hopen dat er niet teveel hersendode leasers alleen bij de Toyota dealer gaan kijken.
mopar zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
jrk68 zegt
@PeugeotGTI:
Die hebben een abonnement op de Audi dealer…, die houden niet van degelijkheid….
gtwillem zegt
Het lijkt wel een alsof ze een Auris/Corolla neus op de huidige Avensis hebben geplakt. Nog niet erg overtuigd. Dan vind ik de Mazda 6 een veel mooiere auto.
boenderaar zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dutchdriftking zegt
Nou niet echt een knappe auto, de vorige oogde beter in mijn ogen.
flik2punt0 zegt
Ziet er wat amerikaanser uit dat mag ik wel leuke wagen!
sydney zegt
Dat Toyota’s soms de niet meest spannende auto’s zijn vind ik niet eens zo heel uhhh..spannend.Maar het huidige design van zowel Toyota als Lexus kan ik op dit moment echt niet mooi vinden.Behalve bij de GT86 komt het bij mij een beetje over alsof ze er overal maar lukraak wat drukke lijntjes en vouwtjes tegenaan hebben gegooid in de hoop dat het maar wat word.
wessel04 zegt
Ik zie heel eerlijk gezegd geen verschil met de vorige
E34M5Touring zegt
Arme JDM fans. Nou moeten ze ook nog BMW diesel motorcodes gaan leren……
Bart_V zegt
@E34M5Touring: alsof je trots kan zijn op Toyota diesels
De 2.0 in de vorige auris is zon beetje de enige toyota waardig
De 2.2 met 177 pk leuk maar betrouwbaar ho maar.
Viir een diesel kan je beter een duitser kiezen (en dat zegt een Toyota fanaat)
E34M5Touring zegt
@Bart_V: Ach, diesel is voor Japanse merken gewoon niet interessant genoeg. De markten die zij vooral bedienen hoeven ze niet. Dus ik snap wel dat ze elders gaan kijken en niet zelf gaan ontwikkelen. Als er daardoor geld vrij komt voor bijv. een echte Supra opvolger (dus geen hybrid meuk gedeeld met Honda oid)kan ik het alleen maar toejuigen. T wordt hoog tijd dat Toyota weer zoiets in het gamma neemt. Al het spannende is er uit gefaseerd de laatste tijd. Geen MR2 meer, geen Celica, geen Supra en geen snelle Corolla oid meer. Vind ik dan hoor, de andere modellen en Lexus doen me niks eerlijk gezegd. Die LF-A is prachtig maar ik had liever een Toyota variant gezien die een gewone productierun krijgt voor een prijs waar hij breder toegankelijk is.
Vooral de Supra, zo’n icoon, (hell alleen de 2jz is al een icoon)waar ze dan weer niks mee doen. Vind ik jammer.
Flamingo zegt
Dit is z’n 2e facelift, als ik me niet vergis, iets ingrijpender dan de vorige. Wanneer komt de rest van de foto’s?(achterkant en interieur)
mashell zegt
BMW diesel, Toyota kwaliteit dat klink veelbelovend.
dotternetta zegt
Nederlandse Toyota’s zijn saai inderdaad, behalve die van mij, want daar zit een engelse motor in :-) (4e-fTe)
redbeams zegt
@dotternetta: Een glanza toevallig?
dotternetta zegt
@redbeams: nee, originele P9, links gestuurd met glanza blok :-)
redbeams zegt
@dotternetta: Nice…het is wel iets unieks!
celicatwincam zegt
@dotternetta: of een jdm 3s-gte:)
dotternetta zegt
@celicatwincam: Hmm.. ze staan voor 1000 pond op ebay!
celicatwincam zegt
@dotternetta: en het wordt vaker gedaan:) 225/245 pk in een starlet en het is dagdag instapporsche:)
jackass266 zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
motiondrive zegt
Ik zeg ook meteen doei, wat een lelijk hok!
stfu zegt
Een facelift van een facelift (2012), gebaseerd op een model van 2009. Ja, dit wordt een succes :’)
redbeams zegt
@stfu: Dat dacht ik dus ook…kan deze facelift wel waarderen al vind ik de 1e facelift mooier.
numpty zegt
Hahaha… 20% ?…. Jammer, gemiste kans van Toyota! Dan liever een nieuwe VW Passat GTE, met 200+ peekaas en slechts 7 (!!!!!!) % bijtelling.. Nét zo ‘saai’ (volgens sommige) maar kost een bak minder bijtelling.
Met de Prius/Auris/CT200h doen ze het goed, maar in het zakelijke D-segment slaan ze de plank volledig mis !
mrrallycross zegt
Denk dat dit formaat Mondeo is? Dan zal hij wel goed gaan verkopen met die 20%
stfu zegt
@mrrallycross: Uhm, een Passat is ook formaat Mondeo. Passat ziet er gelikter/moderner uit en inderdaad: die GTE is wel een schot in de roos. En dat zeg ik als anti-pluginhybrides (want onrealistisch zuinig)
numpty zegt
@stfu: Daar sluit ik me volledig bij aan. Ik hoef gelukkig (in dit geval) geen rekening te houden met de baas z’n (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) regeltjes dus ik hoef geen muesli-mobiel. Maar ik zou ook niet zo hard roepen over een D-Segmenter met 20% bijtelling. Dat is (nu al) achterhaald. Neemt niet weg dat de nieuwe Mondeo ook een hele mooie auto is. Deze Avensis is wat ‘minder’ mijn smaak.
stfu zegt
@numpty: Ik zou overigens wel zo een Tesla kopen, zelfs als ie 20 ipv 4% bijtelling zou hebben. Maar dat is meer vanwege het totale plaatje.
numpty zegt
@stfu: Ik niet. Ik ken een paar mensen met een Model S. Ondanks dat ik het zeker een zeer geslaagde auto vind, zowel interieur als uiterlijk, hoor ik toch dat het gebruik in de praktijk niet helemaal meevalt. Daarnaast is de prijs van een model S nét nog weer een streepje (of twee) hoger als de GTE. Die heft natuurlijk ook nog een normale benzine motor en ben je dus niet geheel afhankelijk van je stroomlading. Dat alleen al staat me namelijk tegen. Batterij leeg -> een paar uur in de wachtkamer… Neen, dank u.
jrk68 zegt
@stfu:
Als je het moet hebben van het onderhoud is dat inderdaad een schot in de roos, aan een Avensis is dan geen droog brood te verdienen….
mrdjm zegt
Hallo Auris XL!
fconderkantlat zegt
Godgruwelijk lelijk. Dat is wat je aan de derde zin kan toevoegen waarom ie niet relevant was. manmanman
jesse_vermeylen zegt
ik vind hem zeer mooi :D , nu nog wachten op de toyota FT-1
gerjanm zegt
Getsie. Sinds het nieuwe model in 2009 is de avensis er drastisch op achteruit gegaan naar mijn mening. Dat vind ik trouwens met alle toyota’s op dit moment, het ziet er allemaal zo plastic uit.