Metoo!
Er was afgelopen weken wat onrust over de mogelijke absentie van beursbabes tijdens autoshows. Toegegeven, het is allemaal wat minder, maar gelukkig zijn er nog steeds automerken die gewoon een mooie vrouw naast een mooie auto zetten. Zo ook Skoda, die dat al jaren doet. Klik verder voor een stukje historie van Karoq babes, Kodiaq babes, Fabia babes en veel meer.
Enfin, in dit geval zien we (tevens) de Škoda Vision X in beeld. Het is een compacte SUV die waarschijnlijk het kleine broertje moet worden van de Karoq en de Kodiaq.
NB: er stonden ook beursdudes op de stand van Skoda, maar die heeft onze fotoslaaf ‘helaas’ gemist.
berlinetta zegt
Als beursbabe weet je gewoon dat je een lekker wijf bent die alle mannen mee kan krijgen. Als beursdude ben je gewoon van de verkeerde kaaaaaaaant.
torsen zegt
@berlinetta: Allemaal NSB’ers die beursdudes.
rufctr01 zegt
@berlinetta: volgend jaar zie je ook geen beursbabes meer. Na de pitspoezen en de miepen bij wielrennen zal er vast wel een genderneutraalclubje opgericht worden om deze dames ook werkeloos te maken.
viezefreddyw zegt
Dit kan toch niet?! Wat een schoften daarzo. Vrouwen zijn geen lustobject! Zij hebben ook rechten!
Zijn er nog meer foto’s?
bullgod76 zegt
@viezefreddyw: als je vrouwen niet meer als lustobject mag zien, zorg dan tenminste voor auto’s waar je als man van begint te kwijlen zo mooi. Dus laat dat saaie emotieloze VAG spul dan ook maar weg.
viezefreddyw zegt
@bullgod76: Juist niet! De mooie vrouwen compenseren het juist. De auto is niet spannend, dus zet er een mooie vrouw naast en het oogt al een stuk leuker!
bullgod76 zegt
@viezefreddyw: inderdaad, maar die mooie dames gaan dus helaas verdwijnen.
unknown32 zegt
@viezefreddyw: liefst in hoge resolutie :-)
torsen zegt
Mochten beursbabes dan toch afgeschaft worden zou het me wel wat lijken als de producenten eens onderzoeken hoe de gemiddelde koper van hun (auto) modellen eruit zien en de standvulling daarop afstemt.
Dat er op de Ferrari stand een paar kalende net iets te dikke mannen van middelbare leeftijd staan waarvan er één of twee dan een Ferrari brandstore trui boven hun rood/paarse broek dragen.
Bij de Skoda Octavia het stereotype consultant met z’n zoutloze gezin met twee kids.
Volvo zet bij de V40 een gehaaste junior manager in een strak confectie pak, te groot horloge en met een bluetooth headset in z’n oor neer.
Bij de Toyota Verso een paar bejaarden die zogenaamd kijken of ze geen parkeerschade op de laatste auto die ze nog gaan kopen gemaakt hebben.
Mij lijkt het wel wat.
berlinetta zegt
@torsen: Lijkt mij ook wel wat. Ik zou voorstellen dat er bij Bentley dan een paar voetballers een balletje staan te trappen, bij Range Rover staan mensen in geruite broeken met jachtgeweren en bij Tesla staan fanboy en stfu.
torsen zegt
@berlinetta: Haha die van Tesla zag ik ff niet aan komen.
2wheeler zegt
@berlinetta: hahahaha
Edge zegt
@torsen: En dan op de Range Rover en Bentley stands een stel brede donkere gasten met tatoeages, gouden tanden, een dure broek met scheuren erin (die vervolgens op half zeven hangt) en een petje achterstevoren, zodat de voetballers en rappers van deze wereld zich er thuis voelen?
Maar zonder gekheid: Ik denk dat het marketingtechnisch beter is om -bij gebrek aan beursbabes- verkopers/adviseurs neer te zetten die passen bij het imago dat je met je merk wil uitstralen. Dus een paar vlotte en moderne heren en dames bij de A-klasse waarmee Mercedes op een jonger publiek richt, deftige heren en dames bij Rolls Royce, hippe moeders bij een MPV, boswachters bij Landcruisers, dat soort dingen. Dat je als fabrikant veel meer inzet op het creëren van een merkbeleving en de beoogde klanten een lifestyle laat zien die ze zelf ook ambiëren.
Gulli zegt
@Edge: ik ben bang dat ze dan bij elke auto het jonge hippe stelletjes proberen aan te spreken. Zelfs bij Rolls Royce proberen ze te verjongen (Black Label versies). Jonge hippe (blanke?) Stelletjes zijn nou eenmaal de heilige graal.
torsen zegt
@edge: Het zou wel leuk zijn om te zien of dit soort stereotyperingen die we ervan maken misschien wel kloppen.
Goede marketing is het vast niet. Maar dat was ook niet mijn insteek.
Gulli zegt
Gelukkig juist Skoda die ze nog wel heeft. Dat waren/zijn altijd de leukste meisjes. Niet van die plastic pornomodellen maar gewoon leuke buurmeisjes.
jorden zegt
Jurkje in stijl met de auto. Ja hor! De Skoda stand is een bezoekje waard!
johnwaters zegt
Nog 5 jaar en die trutten mogen enkel nog in een boerka op de beursvloer.
kareljansen zegt
Die Skoda mogen ze bij mij zo op de oprit zetten in de kleur!
wjeurs zegt
Flinke neus, en dan heb ik het niet over de skoda.
ikleesookoverautos zegt
Skoda doet dat toch altijd wel goed. Maar waar zijn de Alfa babes?