Toen ik de Veyron SuperSport voor het eerst zag kon ik mijn lunch slechts met moeite binnenhouden. Mijn exacte reactie was: Wat een verschrikkelijke hoerensloep is dit! Maar gelukkig heeft Bugatti het een beetje goed gemaakt door afgelopen weekend op Pebble Beach een variant te tonen die voorzien is van een blauw carbonfiber huidje. Me like!
En wat ziet dat er goed uit! Ik ben sowieso wel een fan van carbon in andere kleuren dan zwart. En dit donkere blauw ziet er echt geweldig uit! En hij is nog een stukje lekkerder dan de Grand Sport Blue Carbon die wel al kenden.
tobiman zegt
wees eerlijk, dit ziek er toch heel strak uit?
Jochempie zegt
Echt super chique in die kleur! Dat metalen randje maakt het echt af.
Sneakykiller zegt
Supervetjes dit.
V-Power zegt
Helemaal af. Wat een machine.
spykerboy zegt
vet zo dat blauwe carbon, maar heb toch liever het normale zwarte carbon, aleen vind ik de veyron nogsteeds lelijk :D
SjeikLars zegt
prachtig! Ik wil er eeeeen :D
Grasmaaier zegt
Dit ziet er opeens 10 keer beter uit zeg!
Erg mooi in deze kleur
Dennis zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
TinQ zegt
Is dat even dik.
joshodutch zegt
Waarom moeten duitsers eigenlijk toch weer terug komen op de SS?
Het verleden verteld dat dat niet veel succes op gaat leveren…
9000cse zegt
@joshodutch:
Het waren toch echt de Amerikanen, die al -voor zover ik weet- begin jaren zestig kwamen met een Chevrolet Impala SS. Dat “de Duitsers” er mee komen heeft te maken met het feit, dat de woorden Super Sport worden afgekort en heeft absoluut niets met het nazi-verleden te maken.
OT: Ieder zijn smaak, maar ik kan er beslist geen “verschrikkelijke hoerensloep” in zien. In welke kleur danook. Duidt volgens mij op een nogal beperkte woordenschat.
Ik vind het een buitengewone sportwagen, die door zijn (betrekkelijke) eenvoud al de andere in de schaduw weet te stellen. Echt in de traditie van Ettore, die geen auto’s bouwde voor uiterlijke schoonheid.
L-Fred zegt
Da’s wel een lekker muziekje ;-)
Wits zegt
Wat heeft iedereen toch met de bugatti Veyron. Maakt voor mij niet uit in welke kleur die is. Het blijft een verschrikkelijk lelijke wagen. Al de kleur blauw die is gebruikt wel een hele mooie kleur.
c63 zegt
ze hadden wel een ander muziekje mogen kiezen
Headhunterz zegt
Hij ziet er nu ineens stukken mooier uit! Heerlijke kleur ook ;)
M-Power zegt
héél erg bruut!
komt er eigenlijk een opvolger?
JIFF zegt
Mooiste auto EVAH!
Fout zegt
@Wits
Doe eens normaal… Jouw ibiza is zoveel mooier want hij heeft een grotere spoiler?
Wits zegt
@Fout: Wat is niet normaal. Mag iemand geen mening meer hebben tegenwoordig. Ik vindt het gewoon geen mooie auto. De kleur doet er dan al helemaal niet toe. Doe mij voor het zelfde geld maar iets anders (Mclaren F1 oid).
rider zegt
echt heel erg mooi gedaan. nu is het helemaal een dijk van een wagen met een chique uitstraling.
DutchSpike zegt
Echt een zieke auto.
KoosSpeeTerreur zegt
Dit is pure porno!
VeniVidiVici zegt
@ joshodutch:
Waar zit jij met je gedachten :?
Autoliefhebber zegt
Ben eigenlijk niet zo’n fan van de Veyron, maar voor deze Supersport maak ik toch graag een uitzondering.
Wat een bruut apparaat!
Dimglor zegt
Die is echt prachtig! Een stuk mooier dan dat halforanje exemplaar… Wat ook echt mooi is, is dat chrome lijntje die mooi contrasteert met dat blauw.. :)
atakan zegt
Als dit geen pr0n meer is dan weet ik het ook niet meer !
lamborghinimaster7 zegt
-edit: probeer nu eens normaal te reageren-
Rutger zegt
Prachtig prachtig
xilver zegt
Ziet er zoveel beter uit als een standaard Veyron! En die ziet er al schitterend uit!
San Sebastiano zegt
Jaguar heette voor WOII ‘SS’; dat is na WOII pas in Jaguar veranderd meen ik me te herinneren..
frarissimo zegt
Lekker met 400 km/h op de cruisecontrol, jazztunes luisteren.
En dan na 20 minuten is je tank leeg. Oeps.
Even Apeldoorn bellen.
JPM zegt
Perfectie. Klaar.
Dit is het dan, het einde van een tijdperk. 130 jaar verbrandingsmotor met als hoogtepunt en masterplan deze Veyron SS. Over 250 jaar kijken ze terug naar het verbrandingsmotor tijdperk en dan zullen ze het maar over 1 auto hebben en dat is de Veyron.
JPM zegt
@ 9000cse
Excuse me? Geen auto’s bouwde voor uiterlijke schoonheid?
Pak er eens heel snel een geschiedenisboek over Bugatti bij en begin met lezen.
9000cse zegt
@JPM:
Oh, gij machtige en alwetende! :evil: Ik heb niet beweerd, dat Ettore Bugatti geen mooie auto’s heeft gebouwd! Waar lees je dat? Het ging hem daar echter niet om. Hij wilde zich gewoon niet meten met Mercedes, Maybach, Duesenburg, Rolls-Royce e.d. Bugatti wilde de snelste zijn en de -onder alle omstandigheden- meest bruikbare. Het is zelfs bekend, dat hij niet onder de indruk was van een geconstateerd te gering remvermogen van enkele types, omdat zijn devies was: Mijn auto’s zijn om te rijden, niet om te remmen. ;)
KeesB zegt
Deze op AJ ziet er ook goed uit!
Chris zegt
Mooie bak. Betere dan de “standaard” Veyron.
Heerlijke muziek van Kaskade in het eerste filmpje.
Roelio zegt
In stijl de 400km/h grens doorbreken…
Bas_K zegt
Is het een blauwe kleur in de epoxy? Is het een transparant blauwe lak? Of hebben ze echt iets bijzonders gedaan zoals Koeningsegge met de Trevita??
AudiQuatro zegt
Ik hou totaal niet van de Veyron maar deze ziet dr echt goed uit!!
Ganryu zegt
Het blijft een Veyron he, een vrachtwagen met een goede stroomlijn…
En nee, dit heeft niks te maken met de oer-Bugatti’s van vroeger waarmee races werden gewonnen, deze Bugatti’s waren rank en slank.
Door het bouwen van extravagante automobielen (Royale) die niet goed werden verkocht, is de fabrikant in economisch slecht weer geraakt, met als gevolg een vroegtijdig dood.
Humanspectrum zegt
@Bas_K: Ja, ik vroeg me ook al af hoe ze het koolstofvezel blauw kregen. Als je het spuit, wordt het toch gewoon een auto met een kleur? Hoe hebben ze ervoor gezorgd dat het koolstofvezel erdoorheen herkenbaar blijft, anyone? Verder een ongelofelijke auto. Ondanks de kennis en het intellect bij Bugatti, had ik niet gedacht dat er nog een Supersport uit Molsheim zou komen. Vond de Veyron met de “standaardprestaties” eigenlijk al Supersport genoeg, lol. Ongelofelijk.
Bas_K zegt
@Humanspectrum: Je kunt alles spuiten met een blanke lak met daarin een kleurtje gemengd (zo maken veel Sjonnies hun achterlichten van hun golf ook smoke of groen of blauw). Maar hoe ze het hier gedaan hebben???
Floris9 zegt
Briljante auto! Of hij mooi is? Naja daar valt over te twisten, maar supercars zijn er om over te twisten door de extreme eigenschappen…
P@trick zegt
Wat iemand al zei….in stijl de 400km/h barriere breken haha en wat een schitterend in mijn favo-kleur blauw, zwart ook mooi zeg pfffff!
lambo4all zegt
ik vond de Normale Bugatti niet mooi, de Supersport zag er in het zwart wel aardig uit, maar deze blauw/carbon is echt supervet!
P@trick zegt
Wel goedkoop trouwens…het ontwerp nagenoeg kopieren van de JCW-velg ;-)
Dimglor zegt
@P@trick: Mja.. als we al zo gaan beginnen…. De velgen zijn toch wel totaal anders hoor..
Hennep zegt
@ JPM
Precies, deze auto is wat mij betreft ook inderdaad het hoogtepunt geweest. Zelf denk ik niet dat er ooit nog zo’n soort auto met verbrandingsmotor gemaakt zal worden, omdat niemand op dit moment weet wanneer de olie pas echt op is.
karel zegt
@Hennep: Correctie op je comment. WIJ weten niet wanneer de olie echt op is, maar ik ga ervanuit dat er mensen op deze aardbol zijn die dit vrij precies weten.
karel zegt
on topic: Geinig karretje, veilig & automaat. Kortom dit vind ik wel iets voor de vrouw ;)
Ondanks dat de supersport wel gaaf is en de Veyron in het algemeen een (vanuit technisch oogpunt) briljante wagen is, doet het mij toch allemaal vrij weinig.
Geef mij maar gewoon een (standaard) Ford GT als sportauto en iets met vierwielaandrijving en 4 stoelen (of een bankje achter) voor het dagelijks vervoer.
Gerard zegt
@Hennep & Karel
Bij mijn weten is er nog voor minstens 50 J. olie volgens de meeste experts, vermoedelijk nog zelfs voor 100 j. als we de wetenschappers in kwestie mogen geloven.
En hm…, wat Bugatti op zich betreft, het enige wat mij aan Bugatti stoort is die hoefijzervormige grille vooraan, dat strookt in-tegen-alle logische stroomlijnnormen, qua design anderzijds kan het wel tellen, maar dan nog vindt ik de hoefijzervormige grille nóg meer geslaagd als ze gemaakt wordt door Mansory, dan is het pas echt aangenaam om ernaar te kijken en het te bestuderen.
Ik ben dus op vooral design vlak een echte die-hard van Bugatti. :D
JPM zegt
@ Gerard
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat geen enkele fabrikant meer bereid is om zulke bedragen als VAG heeft gedaan te investeren in een auto die rijdt op de brandstof van het verleden. Hier en daar zal er nog een hypercar opduiken de komende 20 jaar maar wat prestaties betreft zitten we momenteel aan het maximum wat betreft de verbrandingsmotor. Er is geen enkele rendabele manier om een auto sneller te laten gaan dan de Veyron.
Dat is het absolute hoogtepunt, het summum van waar de mens toe in staat is op verbrandingsgebied.
Buyck zegt
De meest toonaangevende wagen op alle vlak (behalve verbruik) !!! Kan het bijna niet geloven 1200pk en dik 430km/h op het gras @Pebble Beach!
JPM zegt
@ 9000cse
Dat zeg ik ook helemaal niet. Jij hebt gezegd dat hij geen auto’s bouwde voor uiterlijke schoonheid, dat is je reinste onzin.
Het feit dat hij uit een familie voor kunstenaars kwam moet je al een hint geven. Nogmaals pak een geschiedenis boek over Bugatti erbij en ga lezen voordat je hier rare dingen zegt.
9000cse zegt
@JPM:
Welk boek kun je me adviseren met de zekerheid, dat het ook absoluut objectief is?
phantom zegt
@ humanspectrum: Over het carbon fiber spuiten ze gewoon blanke lak gemengd met een soort kleurstof/inkt, net als een candy-kleur.
In een ander geval kun je bv een onderkleur kiezen, bv zilvergrijs ofzo. En dan die kleur eroverheen, zo onstaat een diepe gloed
Gerard zegt
@JPM
Zolang die olie blijft komen, zal er met fosiele brandstrof blijven gereden worden, nu die Sheikh’s baas zijn van OPEC hebben zij het roer in handen, en zolang zij het roer in handen hebben, zal geen enkele andere aandrijving het definiteif overnemen.
Echter, dat er met o.a. Bugatti er het maximum is uitgehaad, daar heb je anderzijds gelijk in, tenminste, voor wat openbare baanversies betreft.
Gaan ze nog verder, dan gaan er volgens mij opvliegers komen die te weinig downforce kunnen creëren, en dat, willen ze volgens mijn niet.
JPM zegt
@ 9000cse
Sorry ik ga niet voor plaatselijke bibliothecaris spelen. Maar er zijn tientallen boeken over de geschiedenis van Bugatti en met name de gouden jaren 20 en 30. Ik weet niet hoe je frans is maar toen ik jong was heb ik aardig wat franse boeken over Bugatti versleten. Welke dat waren moet ik je schuldig blijven maar ik denk dat een tijdje zoeken op het web of in een bibliotheek je aardig op weg moet helpen.
Overigens zal ik nooit ontkennen dat Ettore een engineer bij uitstek was, dat bleek zeker uit z’n tijd bij DeDietrich maar uiteindelijk, zeker met de invloed van Jean (die vooral een ontwerper was) werden Bugatti’s niet alleen bekend om de resultaten uit diverse wedstrijden maar vooral om esthetisch redenen en de pure schoonheid.
JPM zegt
@ Gerard
Niemand is baas van de OPEC, en al helemaal geen Sjeiks hebben ‘het roer in handen’.
De OPEC is stichting van 12 verschillende landen waarvan 4 inderdaad een sjeik hebben (maar wat dat er verder mee te maken heeft?) en die prijsstabiliteit en productieaantallen met elkaar bespreken.
Hoe dat invloed heeft op de hoeveelheid olie en de aandrijving van auto’s snap ik niet. Hooguit de lobby van grote Europese en Amerikaanse oliemaatschappijen hebben invloed maar die is nu toch ook erg sterk aan het afnemen.
bozewolf zegt
lol @ baas van OPEC.
Gerard zegt
@ JPM
Als je geld hebt man, dan heb je macht, en niet andersom. En die Sheikhs hebben nu éénmaal hedendaags het grootste bedrijfskapitaal, dat weet zowat iedereen hedendaags.
En jawel maat, het zijn hedendaags in hoofdzaak de Sheikhs die de olieprijs per vat bepalen. Denk jij nu echt dat jij alles kent en weet.
JPM zegt
@ Gerard
Je doet alsof de OPEC alleen uit een groep rijke sjeiks bestaat. Check eerst eens even wie er in de OPEC zitten en wat ze precies doen. En de prijs van een vat olie wordt bepaald door de vraag en het aanbod. Ze kunnen hooguit het aanbod manipuleren. Maargoed je hebt niet zoveel aan olie in je grond zonder Amerikaans of Europese oliemaatschappij die het voor je uit de grond haald, raffineerd en vervolgens ook verkoopt.
Het grootste bedrijfskapitaal? Wat is dat? Verklaar je term bedrijfskapitaal? Het is zeker niet van toepassing op sjeiks want de olie in hun land is prive en op conto van hunzelf. Over welk bedrijf heb je het?
Ik denk dat je wat meer achtergrond moet kennen vriend.
Gerard zegt
@ JPM
Ik heb veel meer achtergrond dan jij denkt, maar die geef ik niet via een platform, dat is beroepsgeheim, ik ben onder contract bij de Sheikh van Dubai.
9000cse zegt
@Gerard:
Je reactie van 21-08 om 22:46:
Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen, dat je je nu echt helemaal belachelijk aan het maken bent.
Goed advies: Stop het geven van verder commentaar, om je niet nog verder te beschadigen!
Cantago zegt
Ik zie hem nu pas, maar WOW! Dat ziet er gaaf uit zeg!
Gerard zegt
@ 9000
Ah zo . . . , en jij bent god-de-vader mss . . .
george zegt
Als ik de roze Bugatti Veyron van mijn vriendin krijg beloof ik jullie dat ik niet harder zal rijden dan 120 km/u/versnelling, ook in R.
Gerard zegt
@ george
Doe nu niet onnozel hé, mijn vriendin is wel degelijk professioneel bevriend met de Sheikh van Dubai en inmiddels ook met al de andere Sheikhs, inclusief mezelf.
Alleen hebben die Sheikhs ’n zodanig groot égo, dat je daar echt moet op inspelen, anders krijg je van die Sheikhs echt niks gedaan.
En voorts reageren die Sheikh’s niét als ze je niet in eerste instantie professioneel kennen, zo zijn die nu éénmaal, en dat dan gekoppeld aan hun geloof, de Islam of-te-wel, de Koran(m) genoemd, al is dat geloof inmiddels wel stilaan aan’t afbrokkelen, bij de leiders wel-te-verstaan, de bevolking zal daar moeten aan wennen.