De YouTubers klapten in Rome bovenop een Smart, met daarin een moeder en twee kleine kinderen.
Een bijzonder tragisch bericht uit het thuisland van Lamborghini: een YouTube-challenge liep uit in een regelrecht drama. De YouTubers botsten in volle vaart op een Smart Forfour, met daarin een moeder met een 4-jarig dochtertje en een 5-jarig zoontje. Die laatste kwam daarbij om het leven.
Het ongeval vond gisterenmiddag plaats in Rome. De YouTubers reden in een gehuurde Urus, die met hoge snelheid in de zijkant van de Smart klapte. Door de impact werd het 5-jarige jongetje uit de auto geslingerd. Hij overleed in het ziekenhuis, terwijl zijn moeder en zusje zwaargewond raakten. De inzittenden van de Lambo bleven ongedeerd.
Het ging om een groepje van vijf Italiaanse YouTubers. Voor hun kanaal TheBorderline (met zo’n 600.000 abonnees) waren ze bezig met een challenge, die inhield dat ze 50 uur in een Lamborghini moesten doorbrengen. Een dergelijke actie hadden ze eerder al gedaan met een Tesla.
Volgens ooggetuigen reden de jongens veel te hard: 90 á 100 km/u op een weg waar je 50 mag. Wat het verhaal niet beter maakt is het feit dat de 20-jarige bestuurder onder invloed van cannabis bleek te zijn. Uiteraard zijn de telefoons van de inzittenden in beslag genomen, want de kans is vrij groot dat ze aan het filmen waren.
Het onderzoek loopt natuurlijk nog, maar de bestuurder hangt een gevangenisstraf wegens dood door schuld of doodslag boven het hoofd. De andere inzittenden worden momenteel niet als verdachte aangemerkt, al zouden zij eventueel nog van medeplichtigheid kunnen worden beschuldigd.
Bron: Rai News
faithnomore zegt
FACT: Moest dit met een normale auto of normale lambo geweest zijn zou dat kind nog leven
Stop toch met die SUVs mensen. Het was 10 jaar geleden al idioot
, maar nu is het toch echt achterlijk om met zoiets te rijden
singer zegt
Onzin. Als jij met je Aventador die met passagiers zo 1800kg weegt met 100km/u in de zijkant van een Smart klapt had je gewoon de zelfde uitkomst. SUV’s zijn ook niet mijn ding, maar het is toch wel erg simple minded om te doen alsof dit ongeluk komt doordat het een SUV is en niet doordat een gast die stoned is veel te hard iemand opzij aanrijd.
roadster zegt
Dus als je met een Aventador met 100 km/h een Smart ramt, is het een feit dat er geen doden vallen? Nou nou, jij hebt er verstand van, zeg. Heeft EuroNCAP al gebeld om je een baan aan te bieden?
audirs3 zegt
@faithnomore Ben het met je eens, maar er zijn wel meer grote en zware voertuigen op de weg, zoals bestelbusjes en vrachtwagens. Als deze jongens zich gewoon aan de verkeersregels hadden gehouden was dit nooit gebeurd. Met of zonder SUV.
katoenboer zegt
Ik dacht als ik jouw reactie een tweede keer lees misschien zie ik dan de sarcasme, maar je meent dit gewoon.
wimof zegt
Recht in de flank, mijn overbuur zat dood achter zijn stuur op mijn parking nadat hij in de flank was aangereden tegen +- 50 km/h.
Thieuke zegt
Wat is dat toch met die aversie tegen SUV’s?
Sommige mensen willen hoog zitten, sommige laag, sommigen willen veel ruimte, anderen hebben die ruimte niet nodig…. Voor ieder wat wils toch?
Mijn ouders (73 en 75 jaar oud) hebben net een SUV gekocht, want die willen graag een hoge instap. Als ik ze meeneem in mijn lage sedan, dan moet ik ze helpen met in- en uitstappen, dus ik snap wel dat ze geen lage auto nemen, want ik kan ze niet altijd helpen.
potver7 zegt
Als je een auto met hoge instap zoekt en/of veel ruimte wilt, is een MPV een véééééééél zinvollere optie. Maar die zijn door de marketeers vakkundig de nek omgedraaid.
En ruimte? Ach, menig B- of C-segment SUV heeft MINDER ruimte dan een vergelijkbare stationwagen, maar is wel een stuk zwaarder, duurder en onzuiniger.
Natuurlijk snap ik dat ouderen graag een hoge instap willen, maar als dat de enige bevolkingsgroep was die zich aangetrokken voelt tot SUV’s, dan hadden ze allang een Renault-Modus-complex gehad, namelijk die van ouwelullenbak.
banderas zegt
MPVs zagen er veelal uit als gezinswagens en beetje alsof je thuis niks te zeggen had. SUVs hebben vaak nog wel wat stoers en hoog zitten is ook voor iemand die geen gezin heeft best fijn.
MarcoM zegt
Begint soms eemn beetje irritant te worden met die vloggers, gisteren eentje die met z’n snuffert constant in zijn camera loopt te praten en bijna omver wordt gereden omdat hij niet oplette.
drdre1 zegt
De minister aldaar reageerde correct: je kan regels aanscherpen, maar aan “bepaalde domheid” is niets te doen. Geldt voor de YouTubers, maar misschien nog wel meer voor het volk wat ze een podium/inkomen geeft.
rollingstoned zegt
Idd. Stop making stupid people famous.
mashell zegt
Nou ja, door bekend te zijn hebben ze hun eigen schandpaal al gebouwd. Dus laten we verdere straffen maar gewoon aan de rechter over.
quincy zegt
Ik zou wel voorstander zijn dat ze op scholen opnemen in het lesprogramma hoe gevaarlijk en dom dit soort dingen zijn (ook die challenges). Vroeger had je dit natuurlijk ook, maar was het podium kleiner en had je toch minder van die debielen die heel veel over hebben voor de views. Als mij dit zou overkomen zou ik persoonlijk niet eens meer dat kanaal willen. Maar waarschijnlijk gaat deze Pipo gewoon weer vrolijk verder zodra hij dat kan.
Educatie hierover aan kinderen/jongeren leert ze dan hopelijk dit niet normaal te vinden en dat er heel erge gevolgen aan kunnen zitten voor anderen (geef in de klas bijvoorbeeld het voorbeeld dat het hun eigen familie zou gebeuren). En laten we dan ook direct afgeleid door een telefoon in het verkeer meepakken. Wij kijken uit op een fietspad en het is om te janken zoveel mensen met telefoon in de hand langs komen (ook bij de kruising waar we op kijken).
wimof zegt
Die zijn sinds hun 14de niet meer naar school geweest.
slickrick zegt
Gast, heel de jeugd inclusief volwassenen zijn verslaafd aan hun telefoon ……als ik zie hoe vaak mensen op hun scherm bezig zijn in het verkeer , echt te triest voor woorden…….het is een verslaving
werf76 zegt
Idd, bestuurders, fietsers en voetgangers. En als ze een bekeuring krijgen ben je kinderachtig.
aerohead zegt
Je zou zeggen dat fabrikanten van smartphones onderhand toch wel het ding dusdanig “slim” kunnen maken dat het gewoon blokkeert of in ieder geval dusdanig beperkt wordt als het meer dan 15 of 20km/uur in beweging is.
Zitten genoeg sensoren in om dat te kunnen realiseren.
Verbaasd mij ook dat daar nog geen goeie apps voor zijn.
O plaat zegt
Wat met passagiers en mensen die het OV nemen? En bvb ik rij amper zonder waze op te zetten, dat zou dan ook niet lukken.
wimof zegt
Tja, dan moet ze gortig geweest zijn, of althans zo zijn beschouwd ( ik kan erover meespreken)
osmo zegt
Wie kijkt nu naar een video waarin 6 Italiaanse leeghoofden 50u in een Lamborghini zitten? Als zulke mensen geen aandacht krijgen stopt het vanzelf. Gelukkig zorgden ze zelf voor het bewijsmateriaal tegen hen.