Er wordt de komende jaren flink veel geld gepompt in ’s lands infrastructuur. Er komen bijvoorbeeld meer treinen et cetera. Maar vergeet de nonsens om de milieulobby blij te maken, want er komt ook iets waar we daadwerkelijk wat aan hebben: meer asfalt!
De overheid gaat Limburg namelijk plat bombarderen om er parkeerplaatsen te maken. Nee gebbetje natuurlijk, maar ons wegennet wordt wel uitgebreid met 268 kilometer aan nieuwe rijstroken in 2018. In het bericht van de rijksoverheid moet je even oppassen niet te struikelen over woorden als ‘duurzaamheid’, ‘intercity’s’ en ‘klimaatakkoord van Parijs’, maar als je daar in slaagt valt er goed nieuws te lezen.
Er wordt volgend jaar 6,2 miljard geïnvesteerd in infrastructuur en daarvan gaat slechts 3,6 miljard naar inefficiënties (lees: het OV) ten gevolge van het poldermodel en de ambtelijke molen. Dat wil zeggen dat er nog 2,6 miljard keiharde Ekkermannen over zijn die direct ten goede komen aan extra habitat voor onze heilige koeien. Minister Melanie zegt er dit over:
We investeren in 2018 weer fors in onze wegen, vaarwegen, bruggen en sluizen. Dit is nodig om de groeiende economie van Nederland te ondersteunen en dit doen we op een duurzame manier, zo goed mogelijk ingepast in de omgeving.
Grote wegprojecten waaraan in 2018 gewerkt wordt zijn de Rijnlandroute, de Rotterdamsebaan, de projecten Zuidasdok, de A10-knooppunten de Nieuwe Meer en Amstel, de A1 Apeldoorn – Azelo en de A15 Papendrecht – Sliedrecht.
Daarnaast worden nieuwe weggedeelten opengesteld, waaronder de delen van de verbrede snelwegen tussen Schiphol, Amsterdam en Almere, de N18 Varsseveld – Enschede en de A27/A1 Utrecht Noord – knooppunt Eemnes – Bunschoten.
Dat wordt dus lekker doorscheuren in 2018. Hoop dat de recente financiële meevallers in de staatskas ook betekenen dat de CO2-tax beperkt wordt zodat we voor het scheuren een lekker nieuw scheurijzer met veel cilinders kunnen kopen, zal echter wel ijdel zijn. Maar ach, je kan niet altijd alles hebben…
Image-Credit: de hemel een snelweg in Myanmar via Imgur.
blo3to3t zegt
De A15 mogen ze inderdaad wel s verbreden na Gorinchem Ri Rotterdam en VV. Dramaweg
406_v6 zegt
@blo3to3t: inderdaad, alleen Papendrecht-Sliedrecht gaat niet veel opleveren ben ik bang. Sliedrecht-Gorinchem zal zeker meegenomen moeten worden, maar lastig want geen ruimte door spoor aan de ene, en water aan de andere kant net voorbij Schelluinen.
roberto zegt
@406_v6: moet van Schelluinen naar Hardinxveld aan de spoorzijde nog wel lukken, alleen het stukje aan de rivier (mijn zo goed als achtertuin) wordt lastig.
Ze verschuiven inderdaad alleen maar het probleem van Papendrecht naar Sliedrecht.. waar ze van mij beter naar kunnen kijken zijn opritten net voor bruggen, zoals bij Waardenburg of Gorinchem Avelingen.
406_v6 zegt
@roberto: De brug bij Avelingen wordt aangepakt met de verbreding van de A27, komt een brug bij (naast dat de huidige ook vervangen wordt). Ze hadden de A15 al in 2001 kunnen aanpakken, toen werd er druk aan ‘verbouwd’ maar hebben ze naar mijn idee half werk geleverd.
roberto zegt
@406_v6: klopt, maar daar is gelukkig nu schot in de zaak gekomen door de haarscheurtjes, anders kwam die brug er met geen 30 jaar nog niet.
De verbouwing in 2001 (ik dacht 2005/2006) is zoveel fout gegaan, waarschijnlijk had 1 van de ambtenaren de dag des beslissing die avond geen sex gehad, en is het alleen voor enorm veel geld ‘verbouwd’. Is sindsdien al een grote ergernis hier in t dorp. Afslag die in het dorp uitkomt waardoor het vrachtverkeer dwars door de bewoonde wereld heen moet etc. De plannen lag er gewoon, de handtekeningen van de buurtbewoners waren getekend, maar 1 wethouder is er niet mee akkoord gegaan.. :|
henk_he zegt
Veel Randstad. Terwijl de wegen richting de randstad juist vollopen. Overigens kan ik niet begrijpen dat er langs de A27 tussen Utrecht en Breda nog steeds geen spoor ligt. Als die er wel zou liggen, hoefden reizigers uit de regio Breda niet meer om te reizen via Rotterdam of Den Bosch en zouden ook veel meer automobilisten kiezen voor het OV, waardoor de drukte op de A27 af zou nemen. Maar nee, we doorkruisen 3 provincies en dan wordt ’t te ingewikkeld…
dunhozzie zegt
@henk_he: helemaal voor. Een spoor en over de hele lengte tot van Breda tot Hilversum +1 baan. Wordt die weg ook eindelijk reëel
flutterby zegt
@dunhozzie: trek die rails dan ook gelijk door tot Almere Centraal. Almere – Utrecht is een ramp.
Die extra rijbaan tussen Hilversum en Utrecht zijn ze momenteel mee bezig.
pomoek zegt
@henk_he: is al jaren een plan. Is al weet niet hoe vaak weer mee gestopt. Bizar.
roberto zegt
@henk_he: zoals Pomoek al aangeef zijn ze hier al jaren mee bezig, net als het verbreden van de Gorinchemse brug of het bouwen van een tunnel. Maar omdat de zuidzijde (Werkendamse kant) enorm zachte grond is, is het moeilijk en zeer duur om er te bouwen. Meen ook dat het stukje Gorinchemse brug – afslag Werkendam het duurste stuk snelweg van NL is, omdat deze compleet onderheid is. Overigens weet ik niet waar je de spoorbrug zal moeten plaatsen over de Merwede heen, alle andere stukken tussen Breda en Utrecht lijk me niet zo’n probleem.
flutterby zegt
@henk_he: wat is er mis met de intercity via ‘S Hertogenbos?
406_v6 zegt
@flutterby: kijk eens op de landkaart en trek een rechte lijn van Utrecht naar Breda en kijk dan waar Den Bosch ligt.
estoque zegt
Eindelijk een driebaans A1 voorbij Deventer.
Zijn we ook van dat achterlijke knelpunt af
mashell zegt
@estoque: hoho. Dat grote project waarover hier gesproken wordt is niet het uitbreiden met een extra rijstrook. Daarover wordt pas na 2032 nagedacht. Hier gaat het in 2018 hooguit om het schilderen van de vangrail.
estoque zegt
@mashell: ook leuk, hebben we wat te kijken als je net als de rest van werkend Overijssel tussen 4 en 7 voorbij Deventer moet.
tjorque zegt
@mashell: en om die vangrail te schilderen gaan ze het 12 maanden reduceren tot 1 rijstrook… ?
pier zegt
@mashell: hoho, da’s niet waar. Knooppunt Beekbergen is al aangepakt door Heijmans en dan volgen nog onderstaande zaken.
2018-2020: Verbreding A1 naar 2×4 rijstroken tussen Twello en Deventer en naar 2×3 rijstroken tussen Deventer-Oost en Rijssen.
2024-2028: Verbreding A1 naar 2×4 rijstroken tussen Apeldoorn en Twello, en verbreding naar 2×3 rijstroken tussen Deventer en Deventer-Oost en tussen Rijssen en knooppunt Azelo.
De tweede ronde is te laat in mijn ogen maar goed, er gebeurd eindelijk iets.
postzegel zegt
Eh.
Dit nieuws. Vandaag. Miljoenennota,.. Van demissionaire regering?
Boeiend.
Wordt allemaal teruggedraaid of veranderd of afgeschoten.
En scheuren in 2018? Yeah right. 2019. Op z’n vroegst. Als alle wegwerkzaamheden weer achter de rug zijn.
(N)iets over doortrekken van de A15 Duitsland in?
mashell zegt
@postzegel: waarom zou deze begroting van deze demissionaire regering worden teruggedraaid. We hadden een regering met een VVD die alles bepaalde en waarop een PvdA “Ja is goed Mark” mocht zeggen. Straks hebben we een regering waarin de VVD alles bepaald en het CDA, D66 en CU in koor mogen zeggen “Ja is goed Mark”. Er verandert dus helemaal niks.
ff40 zegt
@mashell: nou toch raar dat ik het steeds andersom ervaren heb!!
Ja is goed Diederik
wijsneus zegt
@postzegel: Was er ooit sprake van om de A15 door te trekken naar Duitsland? Waarop moet die dan aansluiten? Enige logische zou m.i. zijn aansluiten op knooppunt Oud-Dijk. Maar aangezien die snelweg daar A18 kan ik mij niet voorstellen dat daar seieuze plannen voor zijn. Als die er wel waren hadden ze dat stukje snelweg in de achterhoek wel A15 genoemd.
Daarnaast is het denk ik ook niet nodig om die aansluiting te maken. Wie gaat het gebruiken? (Vracht)verkeer vanuit Rotterdam naar het Ruhrgebied en verder gaat niet via Arnhem, maar eerder via Venlo.Verkeer naar het noorden van Duitsland zal eerder via Hengelo of zelfs Groningen gaan. De enige verbinding die er baat bij zou hebben die A15 te verlengen zou zijn tussen Brabant en de omgeving Münster. Ik kan mij niet voorstellen dat dit nou zoveel verkeer oplevert.
postzegel zegt
@wijsneus: De A15 wordt tussen Ressen en ergens tussen Duiven en Zevenaar. Daar zal ze aansluiten op de A12.
Ja, ik weet ’t: Dat lijkt onzin, maar is het niet. Arnhem zelf wordt ontlast ( A325-Velperbroek ), maar in het grotere plaatje zal er meer vrachtverkeer via de A15 (blijven) rijden vanuit Rotterdam, maar ook vanuit de iets noordelijker gelegen bollenstreken bijvoorbeeld: De A12 is een mooie snelweg vanuit Den Haag dwars door het land naar Duitsland, maar komt wel heul heul veel afslagen en knooppunten tegen in stedelijk gebied (lees: Utrecht).
De A15 ligt vrijwel niet in stedelijk gebied, gaat onder Utrecht langs, tussen Arnhem en Nijmegen door en is voor wat dat betreft een uitkomst. De A15 is wel, net als de A12, aangesloten op de andere belangrijker kruisende wegen zoals de A2 (Amsterdam/Utrecht/Maastricht) A27 (Antwerpen/Utrecht) en A50 ( Brabant/HetNoorden). Gek eigenlijk dat ie dus niet aansluit naar Duitsland. Zeker met de Rotterdamse haven aan de ‘start’.
Met de A12 in Den Haag, voor personenvervoer ( zachte goederen ), zou je de A15 vanuit Rotterdam, voor vrachtvervoer ( zware goederen ) kunnen zien.
De A15, tussen de grote rivieren, met parallel eraan ook nog de Nederlandse variant van de IJzeren Rijn ( naja: de Betuwelijn ), is de 3e logische mogelijkheid voor vervoer naar Duitsland. En dan stopt ie ineens.
Grootste fout die men echter lijkt te gaan begaan: De snelweg gaat met een brug over de Rijn. Daar waar, parallel aan de A15, de Betuwelijn met een miljarden kostende tunnel onder het natuurgebied door duikt, komt de snelweg bovengronds…. bruggetje, klaar. Natuur en kapitaal vernietiging in mijn optiek: waarom is die tunnel gegraven, als je vervolgens de snelweg dwars door de natuur legt.. dan had die spoorverbinding een stuk goedkoper ook gewoon bovengrond kunnen lopen *insert facepalm*
Dat de A15 op de A12 aansluit, achter Arnhem is overigens, wel de logische keuze: De ‘3’ in Duitsland is de route die te rijden is. Een andere snelweg is er in Duitsland niet voorhanden (de ’57’ ligt te ver naar ’t zuiden) Helaas niet bij Oud Dijk ( A18 ) , maar net als de A50 ook een stukje samen met de A12 loopt, komt de aansluiting iets eerder al. Maar dat mag de pret niet drukken.
dennisdd zegt
@wijsneus: tijdens de eerste bouw, net voor de oorlog, was het eigenlijk de bedoeling dat hij via Nijmegen zou gaan lopen. En dus aansluiten op de wegen richting Kleve.
Na de oorlog is in een sneltreinvaart de A12 ontstaan als Duitslandroute waardoor het laatste deel van de A15 niet meer nodig was.
En daar hebben we in Arnhem elke dag last van.
stationcar zegt
@postzegel:
Twee dingen die toch even gezegd moeten worden, ten eerste is de N18 waarover wordt gesproken op dit moment al in aanbouw, en gaat deze ergens in april/mei 2018 open voor verkeer.
Verder loopt het project doortrekken A15 ook al, zie http://www.via15.nl
Jammer genoeg wordt deze niet rechtstreeks op de A18 aangesloten, zoals ooit het plan was en de A15 door zou lopen tot voorbij Doetinchem, maar goed je kan nu niet alles hebben.
doublechevron65 zegt
@postzegel: dat A15 verhaal richting A12 bestaat ook al lang, zou inderdaad een zinvol stuk asfalt zijn.
mopar zegt
Heel leuk maar wanneer gaat die aansluiting van de A2 en A27 bij utrecht nou eens plaatsvinden? Nu heeft utrecht maar een driekwart ring en juist op dat ene ontbrekende stuk staat er letterlijke iedere dag file. Het is zelfs zo dat het soms sneller is om gewoon om Utrecht heen te rijden ipv dat ene stukje door de bebouwde kom te nemen. Het zou voor de doorstroming en luchtkwaliteit veel beter zijn als men gewoon door kon rijden.
Henk_he zegt
@mopar: je kunt in de spits rondom Utrecht sowieso niet doorrijden, dat gaat dat stukje ring echt niet oplossen. Helaas wordt Utrecht bestuurd door geitenwollensokken die met hun Babboebakfiets naar ’t stadhuis kunnen en nog nooit een voet ‘in de provincie’ hebben gezet. Dus dat half Nederland 2x per dag 5x per week wel gewoon met de auto naar het werk moet (bijv. naar Utrecht of er omheen) dat zal ze werkelijk een enorme rotzorg zijn. Utrecht moet en zal geheel autovrij worden… als het aan hen ligt.
…Alsof je voor je plezier in de file gaat staan.
Ik heb wel eens op een feestje geprobeerd om met zo’n hippie (zonder rijbewijs uiteraard) in discussie te gaan en al vrij snel kwamen de gebruikelijke argumenten: “OV, verhuizen, andere baan nemen,” etc…
NEE! a) Met het OV doe ik er (van deur tot deur 2x zo lang over als met de auto, inclusief files. En dan moet ik minimaal de helft van de tijd staan); b) Mijn werkgever (Defensie) verwacht dat ik minimaal iedere 3 jaar van functie wissel, en dat kan dus overal in het land zijn, ook verder van huis; c) ja tuurlijk, iedere 3 jaar verhuizen, dat zullen mijn vrouw en kinderen en de familie en vrienden leuk vinden; d) ok, dat is (zeker in deze tijd) dan de enige reële optie, maar vanaf een bepaalde leeftijd kom je met je militaire competenties niet zo makkelijk aan een baan in het bedrijfsleven kan ik je melden. Los van het feit dat ik het niet zou willen.
De muts begon toen over hoe overbodig het leger was en dat diplomatie bla bla bla. Ik zei dat m’n bier op was en ik moest pissen. Compleet wereldvreemd die lui.
stfu zegt
Mijn reactie zal wel weer eens afgekeurd worden, maar is het niet tijd voor redacteuren die wat moderner zijn in het denken? De dingen die in dit artikel worden geschreven lijkt wel van iemand die wil dat we allemaal naar de tyfus gaan en schijt heeft aan het milieu. Autonoom rijden (of in ieder geval deels) zal files meer kunnen voorkomen. Minder ongelukken, dichter bij elkaar kunnen rijden etc etc. Asfalt helpt vaak maar een beetje.
aarsgewei zegt
@stfu: files zijn niet best voor het milieu en het gemiddelde humeur. Autonoom rijden duurt nog wel een jaartje of 10-20 dus nee, prima artikel.
stfu zegt
@aarsgewei: 10-20? Hahaha.
aarsgewei zegt
@stfu: eerder of later volgens jou? Je beseft dat er nu nog geen enkele auto is die op level 5 zit? Voordat het volledig betrouwbaar is en er meer dan 50% van de auto’s op level 5 zit ben je minimaal 10 jaar verder, maar eerder 20.
postzegel zegt
@aarsgewei: ‘We vergeten voor het gemak dat ( zelfs zonder de autonome voertuigen die de toekomst gaan brengen ) dat er in de toekomst een afname aan mobiliteit zal zijn: Minder mensen in Nederland, minder auto’s, minder files. #HoeDan? Nou gewoon: De babyboomers, ze zijn inmiddels allemaal fijn met pensioen en ze vallen binnen nu en pak m beet 15 jaar allemaal om: in 2025 is de oudste boomer 81, en dan gaan we over het algemeen dood. Rond ongeveer nu raken de bejaardo’s hun rijbewijs al kwijt.
aarsgewei zegt
@postzegel: tot 2040 blijft het aantal inwoners stijgen en daarna stagneert het. Mensen blijven ook steeds langer mobiel overigens.
karhengst zegt
@postzegel: Alleen hebben die babyboomers allemaal geld om een level 5 autonoom rijdende auto te kopen dus kan het rijbewijs behouden blijven, en zal het afsterven door het uitblijven van ongevallen alleen maar verder vertraagd worden. Ellenlange file’s van autonome Toyota Verso’s om bingo’s door het hele land af te gaan. We gaan het asfalt nodig hebben.
Henk_he zegt
@postzegel: sorry, maar dat is voorlopig gewoon lulkoek. Tot 2050 neemt de potentiële beroepsbevolking in de leeftijd tussen 20 en 65 jaar met ongeveer 100.000 personen af (-7%). Door de verhoging van de AOW-leeftijd blijft het arbeidspotentieel echter op peil. In 2050 telt Noord-Brabant bijv. ruim 1,5 miljoen potentiële werknemers, vrijwel net zoveel als in 2016, waarvan bijna 10% 65 jaar of ouder zal zijn.
Daarnaast zal de krimp vooral buiten de randstad en buiten de grote steden plaatsvinden.
Kortom: voorlopig staan we gezellig met z’n allen gewoon in de file.
tttijn zegt
@aarsgewei: level 5 is ook niet nodig om files te verminderen.
stfu zegt
@aarsgewei: ik zei ook deels. Dat werkt nu al zeer goed. Alleeb moeten meer auto’s dat hebben en met elkaar communiceren. Dat hoeft niet zolang te duren. Ik geloof dat auto’s op de snelweg prima binnen enkele jaren helemaal zelf kunnen rijden. Stadsverkeer is een ander verhaal.
ff40 zegt
@stfu: jij ambtenaar
Bureautijger
willeme zegt
@stfu: Speciaal voor jou is er Groen 7:
https://www.groen7.nl
En zo erg zijn deze plannen helemaal niet. Ook met elektrische auto’s is het handig om op strategische plaatsen extra asfalt aan te leggen ;)
pomoek zegt
@willeme: ik denk dat de autonome auto, op termijn, het OV en de gewone auto gaar vervangen. Is wel een onderzoekje waard denk ik om eens te kijken waar we dan asfalt nodig hebben.
desjonnies zegt
@stfu:
Breaking : We gaan allemaal naar de door jouw aangehaalde tyfus.
Het klimaat kunnen we niet veranderen, er is nergens een thermostaat knop voor deze planeet met een vakje ‘ cool ‘ erop.
De boel is al verziekt en wordt nog verder verziekt omdat we allemaal voor het milieu zijn maar fokken als de k’nijnen en we moeten wel blijven consumeren omdat anders de economie (lees Duitsland) in elkaar stort en de hele bende wederom in een crisis meeneemt.
Je moet iedere drie jaar een nieuwe oto 3 keer per jaar op vakansjie het liefste met zo een milieu vriendelijk vliegtuig, alles wat je koopt zit in plastics of kunststoffen verpakt, je moet je volvreten aan vlees en jij maakt je zorgen over een paar kilometer snelweg ?
Ow Brazilië schijnt nu ook voor het economisch gewin weer zoveel duizenden hectares bos te laten kappen, dus wat maak je je druk
Iedere maand verhuist de EU van Brussel naar Straatsburg, enig idee hoeveel vrachtwagens daar mee gemoeid zijn, dat alles is eigenlijk om niets; de Britten eisten namelijk bij hun toetreden in de EEG in 1974 dat het Europarlement toen in het voor de EEG meer centraal gelegen Brussel gehouden zou worden, terwijl Straatsburg strategisch en historisch was gekozen vanwege de Duits Franse betrekkingen.
Er is nu een Brexit gaande en niemand, maar dan ook niemand heeft het nog over het verhuizen naar Straatsburg in plaats van deze belachelijke constructie.
Kortom, waar maak je je druk over ?
pomoek zegt
@desjonnies: kijk, dat is die VOC mentaliteit waar we in Nederland zo trots op kunnen zijn. Whatareyougonnadoaboutit?
Argumentatie uit het jaar 0 met een sik.
shadowbroker zegt
@desjonnies: Je moet helemaal niks
flutterby zegt
@stfu: helemaal mee eens. Niks meer investeren in uitbreiding van ons wegennet, maar alles in OV.
De beste oplossing voor de file is de file. Als we ervoor zorgen dat het OV sneller en goedkoper is dan zal 75% daar de voorkeur aan geven.
desjonnies zegt
Veel beloven en weinig geven, doet de zotten (leescht Nederlander) in vreugde leven !
ff40 zegt
Om vervolgens 70 kmh te mogen
Henk_he zegt
@ff40: ik rijd liever 70 km/u dan “langzaam rijdend of stilstaand”
ff40 zegt
@Henk_he: 70kmh is langzaam rijdend man!!
Friez zegt
En wanneer komt die 3e rijbaan erbij op de A58 tussen Tilburg en Oirschot? Grootste knelpunt van Zuid-Nederland zo’n beetje.
juniorclk zegt
Nu de A67 nog, van Eindhoven tot aan de Duitse grens is het altijd veel te druk terwijl het een heel belangrijke verkeersader naar het oosten is
wildbeest zegt
Als het einde nabij is en de oorlog breekt uit zullen de plakkken verot asfalt erbij liggen
jelmer zegt
Waarom is AutoBlog AntiTrein? Ik forens op het moment naar tevredenheid in de trein (snel, maar tikje vol) en rij in het weekend voor m’n plezier in de auto. Geen tegenstelling.
karhengst zegt
@jelmer: Ik snap het ook niet. Het is een perfect middel om volk te vervoeren wat potentieel in de weg zou kunnen rijden.
Henk_he zegt
@jelmer: omdat het OV maar voor een relatief kleine groep een goede mobiliteitsoplossing is. Je moet in de buurt van een bushalte en/of station wonen, of er eenvoudig met de fiets of auto naar toe kunnen (incl parkeren). Vervolgens moet op jouw traject de aansluiting een beetje optimaal zijn. Tot slot moet je werkgever net als het vertrekpunt nabij een station en/of bushalte liggen. Nog even los van de ellende (overvolle treinen, storingen, uitval, blaadjes op de rails, gestolen koper, etc) is het voor veel gewoon geen reëel alternatief voor de auto. Ohja, en de milieuvoordelen zijn ook twijfelachtig, maar dat is een andere discussie.
pomoek zegt
@henk_he: er wonen 7 miljoen mensen in de randstad. Als ergens het OV netwerk in orde is dan is het daar wel. Mensen willen gewoon liever met de auto. Heeft niets met de kwaliteit of dichtheid van het OV te maken.
henk_he zegt
Oh, en die andere 10 miljoen mensen dan? Niet iedereen woont of werkt in de Randstad knul. Heb je wel eens geprobeerd om met ’t OV in bijvoorbeeld Zeeuws Vlaanderen te komen? Of van een dorp in Brabant in een dorp in de Randstad? Compleet kansloos.
pomoek zegt
@henk_he: ja. Dat heb ik. En ja, dat is ook lastig. Ik zeg niet dat een auto geen functie heeft. Maar binnen de randstad is het super makkelijk om je met het OV te verplaatsen. En toch stappen massa’s mensen in de randstad elke ochtend in de auto. Gewoon. Omdat ze met de auto willen en niet met het OV. Heeft niets te maken met de fijnmatigheid van het netwerk en hoeveelheid bussen per uur.
vondick zegt
Waarom zouden ze in godsnaam zo’n snelweg nodig hebben in Myanmar? Ze hebben daar niet eens auto’s.
jaso013 zegt
Meer asfalt… weer een tijdelijke oplossing ipv structureel iets veranderen. Lekker gewerkt weer Den Haag!
redneck zegt
En dan hebben we nieuw asfalt erbij en gaan we met ons alleen niet op de 2 de baan maar op de 3 de baan rijden…… Je lost een hoop files op door mensen ,die op de derde of vierde baan, goed te bekeuren . Op een 5 baans weg rijden ze op de derde of zelfs vierde baan want “dat rijdt zo lekker makkelijk door” maar als jij op de rechterbaan rijdt en ze voorbij met dan moet je 4 banen opschuiven om maar niet rechts in te hoeven halen. Egotrippers
steelfighter zegt
Ze bedoelt een groot gedeelte van het budget gaat naar nieuwe trajectcontroles…;) in combo met een lapje asfalt
vroaaar zegt
Extra asfalt omdat de files te lang worden… dus binnenkort kun je met meer auto’s naast elkaar in de file staan. Lood om oud ijzer als je ’t mij vraagt.
lowlow zegt
“Dat wordt dus lekker doorscheuren in 2018” lijkt een beetje een kromme analyse met zo’n artikel-kop, LEKKER aanschuiven bij de wegenwerken zul je bedoelen
skinnybmw zegt
Laat de A32 tussen Leeuwarden en Heerenveen ook eens vernieuwd worden! Mijn god, wat is die slecht en moet er dagelijks overheen. Zelfs in mijn 530D is het stuiteren…
tarquesh zegt
De infrastructuur is in orde, de regelgeving niet.
Je kan het land veel beter indelen als de reizigers sneller van A naar B kunnen.
Stel dat je niet verder dan 200 km van je werk wil wonen, maar als je met je 911 mooi 225 km/h mag dan is er geen vuiltje aan de lucht.
En voor de milieubewuste mens, hoge snelheidstreinen die op windenergie gaan.
maurits123 zegt
Onbegrijpelijk waarom nog steeds niet de A20 wordt verbreed naar 2×3 tussen Gouda en Nieuwerkerk. Pure ellende daar iedere dag.