• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

X-Works X1 Concept

Auteur: robbie, gepost 17 januari 2007 om 15:45 – 49 Reacties

X-Works X1

Xtreme Automobiles, een bekende Britse Mitsubishi Motor Sport specialist, heeft een eigen sportwagen ontwikkeld met Lancer EVO techniek. In de afgelopen 30 maanden is er hard gewerkt om deze auto te ontwikkelen. De auto is voorzien van een carbon composite passagierscompartiment met daaraan bevestigd lichtgewicht aluminium en carbon subframes en de aandrijflijn.

Als aandrijflijn zal de 2.0 motor uit de Lancer EVO gebruikt worden, maar dan met een vermogen van 350 pk in de basisuitvoering. De motor kan ook getuned worden tot 500 pk voor de liefhebber. Door het ruime gebruik van carbon blijft het gewicht op slechts 1.180 kilo steken voor de straatversie en 1.000 kilo voor de raceversie. Prestaties zijn nog niet bekend gemaakt maar neem maar van mij aan dat je er kippevel van krijgt.

De auto is ontworpen door Andrew Borrowman en Sean Prendergast die in het verleden onder andere werkzaam waren bij Rover, Panther Cars en Grand Prix Engineering Services. Maar het eerst waar ik aan moest denken toen ik deze auto voorbij zag komen was de Prodrive P2. Een zelfde soort auto maar dan op basis van Impreza techniek. Wat zou het mooi zijn om de X-Works X1 en Prodrive P2 een keer een robbertje te laten vechten met elkaar op het circuit. Kijken of dat net zulk spectakel oplevert als tussen EVO en de Impreza.

De verwachter verkoopprijs in de UK ligt overigens op £45.000 voor de X-Works X1. Een productiemodel van de Prodrive P2 (als die al ooit in productie gaat) zou ongeveer £40.000 kosten (via pistonheads).

X-Works X1

X-Works X1

X-Works X1

X-Works X1

X-Works X1

X-Works X1

X-Works X1

X-Works X1

X-Works X1

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?
    Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?

Nieuwste artikelen

  • Video: Dat gaat niet passen!
  • Ford gooit gamma om vanwege ‘gebrek aan nieuw Model T-moment’
  • Is dit de beste of vreemdste manier om 10 miljoen euro uit te geven?
  • Van emotie naar ratio: de BMW 530i Individual van Henk-Jan #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Mitsubishi, prodrive, Supercars

Vorig bericht: « Laatste hoofdstuk Londen
Volgend bericht: OESO: Rekeningrijden moet eerder ingevoerd worden! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Big Bill zegt

    17 januari 2007 om 15:49

    Lijkt me lache

    Login om te reageren
  2. PSPfreaker zegt

    17 januari 2007 om 15:53

    Wat een graaf ding :rofl:

    Login om te reageren
  3. JLJ zegt

    17 januari 2007 om 15:56

    Ze hadden wel wat meer werk van het dashboard mogen maken, dit is wel erg slecht afgewerkt en lelijk. De Prodrive lijkt me een stuk professioneler in elkaar gezet, en is nog goedkoper ook. Ik schat een bedrijf als Prodrive ook iets hoger in dan een willekeurige Evo-tuner.

    Login om te reageren
  4. floef zegt

    17 januari 2007 om 15:57

    tfoe , ziet er niet uit

    Login om te reageren
  5. C'est Jeroen zegt

    17 januari 2007 om 15:58

    humor, zitten er in het midden nou nog 2 uitlaten bovenelkaar? afgezien van de uitlaten op de hoeken

    Login om te reageren
  6. jt zegt

    17 januari 2007 om 15:59

    Als ze dan toch een race auto bouwen waarom houden ze het interieur dan niet strakker en meer basic?

    Login om te reageren
  7. iceman zegt

    17 januari 2007 om 16:00

    ziet er wel cool uit ,hij lijkt verdacht veel op de noble kwa interieur.

    Login om te reageren
  8. Benny1 zegt

    17 januari 2007 om 16:04

    Doe mij de gewone Evo maar, veel mooier en kan na eventuele aanpassing net zo snel.

    Login om te reageren
  9. Lappy zegt

    17 januari 2007 om 16:05

    Zei daar iemand Tupperware?

    oooh, Curver, ja dat kan ook :)

    Login om te reageren
  10. Timmie zegt

    17 januari 2007 om 16:05

    Voorkant lijkt wat op Skyline R34… Precies wel een kleine auto (wel een scheurijzertje…)

    Login om te reageren
  11. JLJ zegt

    17 januari 2007 om 16:10

    @Jeroen
    Dat zijn het mistachter- en achteruitrijlicht.

    Login om te reageren
  12. A-Town zegt

    17 januari 2007 om 16:18

    Van voor is hij wel stoer, maar van daar gaat alles mis. Geef mij maar die grijzen EVO wat erachter staat.

    Login om te reageren
  13. Maurits zegt

    17 januari 2007 om 16:18

    Wel leuke bak kan zo de weg op weer eens iets anders dan al die sjonnys die hun Impreza’s met bumpers gaan behangen zodat het op een WRX lijkt.

    Login om te reageren
  14. joep zegt

    17 januari 2007 om 16:19

    ziet er wel erg gaaf uit, maar doe me dan toch de prodrive maar :)

    @c’est jeroen, volgens mij zijn dat remlichten oid. Wiesmann heeft ze ook zo laag zitten..

    Login om te reageren
  15. joep zegt

    17 januari 2007 om 16:21

    hmm iets te grote foto miss zie je het op deze beter,

    Login om te reageren
  16. joep zegt

    17 januari 2007 om 16:22

    oh ik zie nu dat jlj me al voor was…

    Login om te reageren
  17. Phycenz zegt

    17 januari 2007 om 16:27

    Wat dacht je van mistachterlicht en achteruitrijlicht, Einstein?

    Login om te reageren
  18. Larrs zegt

    17 januari 2007 om 16:29

    Erg mooie auto, maar het kontje is misschien iets te kort. Al kan het ook aan de achterlichten liggen. :P

    Login om te reageren
  19. Simon zegt

    17 januari 2007 om 16:34

    Zijn die ronde lampjes nodig, of had tupperware een aanbieding?

    Login om te reageren
  20. TomRS6 zegt

    17 januari 2007 om 16:40

    Wat kan die klaas-jan koppen zeg!

    Login om te reageren
  21. ThoMaster zegt

    17 januari 2007 om 16:45

    Niks mis mee, wat een mooi bakkie zeg….als ik de mogelijkheden zou ik hem zo aanschaffen, lichter als een EVO met meer vermogen, beloofd veel goeds.

    Login om te reageren
  22. Mic zegt

    17 januari 2007 om 16:55

    puik karretje lijkt me

    Login om te reageren
  23. shockey zegt

    17 januari 2007 om 16:57

    Ja en nee, iets meer nee dan ja!
    alle geluk dat smaken verschillen he.

    Login om te reageren
  24. lincoln mark8 zegt

    17 januari 2007 om 17:02

    mooi of lelijk….. super veel respect voor die lui

    Login om te reageren
  25. slk55 amg zegt

    17 januari 2007 om 17:26

    en toch blijft hij er uitzien als een kitcar… ben wel erg benieuwd naar die specs trouwens!

    Login om te reageren
  26. M Freak zegt

    17 januari 2007 om 17:49

    Liever die Evo’s die daar op de achtergrond staan en dan wel die witte :d
    Die Works is echt lelijk.

    Login om te reageren
  27. Roy zegt

    17 januari 2007 om 17:58

    Deze auto heeft van alles wat, de voorkant lijkt op een GT-R 34 en de spatborden zijn van een Alfa Romeo 159. Trouwens, wat is de achterkant lelijk zeg, moet gezegd worden.

    Login om te reageren
  28. Rits zegt

    17 januari 2007 om 18:05

    Gave bak, alleen jammer van het interieur en de achterlichten die hadden van strakker mogen zijn ala Gallardo

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    17 januari 2007 om 18:22

    Die voorkant lijkt precies hier op:

    Zeg eerlijk als twee druppels water, niet?

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    17 januari 2007 om 18:31

    ik dacht eigenlijk dat dit het apparaat van prodrive was….. maar die heeft een subaru imprezza basis.. Lijkt wel als twee druppels water (zeker qua concept, meer nog dan het uiterlijk) op die P1

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    17 januari 2007 om 18:34

    Dat stuk over die Prodrive staat ook in de tekst trouwens en het is idd de P2…. whatever, lol

    Login om te reageren
  32. Jappy zegt

    17 januari 2007 om 18:55

    Ziet er niet uit zeg!
    @ Rick dos: Ja!

    Login om te reageren
  33. Carfreak (BMW 320i) zegt

    17 januari 2007 om 19:18

    Die grille vanvoor kan je er zo uitduwen :s, het droom van een sjonnie is in werkelijkheid gekomen …

    Login om te reageren
  34. pietje zegt

    17 januari 2007 om 19:23

    strakke bak verkopen zou ik zeggen

    Login om te reageren
  35. Klassiekerrally zegt

    17 januari 2007 om 19:28

    @ Rick dos: Ik vind ’t niet echt aardig dat je een foto van JANUS hebt geplaatst! ;)

    Gaaf ding. Wat de Britten ‘purposeful’ noemen. Doeltreffend. Het rode alcantara had van mij niet gehoeven, verder vind ik het zeer geslaagd.

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    17 januari 2007 om 19:38

    @JANUS

    Ik heb niks gezegd. Ik weet ook helemaal van niks! Het zijn klassieker z´n woorden niet de mijne!

    Denk dat ik er verstandig aan doe om een andere topic te gaan opzoeken……. ;) :D :P

    Login om te reageren
  37. Klassiekerrally zegt

    17 januari 2007 om 19:47

    @ Rick dos: Ik denk eerder dat ik me heel goed moet gaan verstoppen :) ;) :P

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    17 januari 2007 om 19:50

    Ik ben hier niet! ;) :P

    Login om te reageren
  39. Jerro zegt

    17 januari 2007 om 19:50

    ik denk dat ie op het circuit best leuk is, (lees: beangstigend) maar op de gewone weg zal het wel niet zo best zijn voor je rug..

    Login om te reageren
  40. Klassiekerrally zegt

    17 januari 2007 om 20:22

    Nou ja zeg…
    Naäpers…

    Login om te reageren
  41. JANUS zegt

    17 januari 2007 om 21:21

    @Rick dos.
    Hé. Hoe kom je aan die foto van mij ?

    @Klassiekerrally.
    Be afraid……be very afraid !!!!!!!!!! ;-)

    Login om te reageren
  42. Rick dos zegt

    17 januari 2007 om 21:24

    Ik ben er nog steeds niet! ;)

    Login om te reageren
  43. Klassiekerrally zegt

    17 januari 2007 om 21:42

    En ik zit naast Rick dos!
    Je ziet me lekker toch niet! :)

    Login om te reageren
  44. Citrofiel zegt

    17 januari 2007 om 21:59

    Die voorkant heeft nog wel iets Lancerachtigs, de rest van het design heeft er verder niets mee te maken (gewoon een constatering, geen oordeel). Het lijkt me een verschrikkelijk enge auto om in te rijden… Zo sterk en zo licht.

    @ Janus; Hoe vaak ben je vergeten je tandjes te poetsen, jochie? :P ;)

    @ Rick dos; wat een verschrikkelijk enge foto! Hoe kom je daaraan? Googelen op “enge bek” of zo? Of op JANUS :P ?

    Login om te reageren
  45. Ruben zegt

    17 januari 2007 om 23:48

    Front ziet er goed uit…neigt zelfs richting skyline gt-r34.
    Alleen die achterkant dat ziet er niet uit zeg…net of ie ’n stuk mist.

    Login om te reageren
  46. huub zegt

    18 januari 2007 om 14:47

    Dat front is wel leuk afgekeken van alfa… niet alleen de koplampen zijn een goedkope kopie, ook de voorste zijschermen vertonen dezelfde karakterestieke vorm als die van onder andere alfa brera.
    Creativiteit is ons niet allemaal gegunt…

    Login om te reageren
  47. J. zegt

    19 januari 2007 om 18:19

    Wat een smerig ding, de voorkant van een R34, iets ronder gemaakt, en een smerige achterkant eraan geplakt.

    Hoe leuk de prestaties mogen zijn, in zoiets wil ik nog niet dood gevonden worden.

    Login om te reageren
  48. ELB zegt

    12 augustus 2007 om 21:26

    Die achterkant is horrifing.

    Login om te reageren
  49. ELB zegt

    12 augustus 2007 om 21:27

    Ah gatver nu zie ik de bekleding ook XD

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North