Lager, breder, en met een motor achter de voorstoelen. Hyundai, wat voor snode plannen zijn jullie aan het uitbroeden daar in Zuid Korea?
De Hyundai Veloster verdween vorig jaar van de Nederlandse markt, maar het zou wel goed kunnen zijn dat we een petitie moeten starten om de Koreaanse Coupé terug te halen naar Nederland. De Hyundai Veloster mule die we op bovenstaande foto’s zien mist namelijk wel het aparte derde deurtje, maar daarvoor in ruil krijgen we een middenmotor layout.
Dat betekent dat er sportieve aspiraties zijn. Dikke kans dat de aandrijving nu ook naar de achterwielen gaat, zeg ons dat het waar is Hyundai! Zeg het! Inmiddels is het namelijk tien jaar geleden dat de Renault Clio V6 uit productie ging, een auto die we hier op de redactie nog elke dag missen.
Een klein jaar geleden toonde Hyundai ons al eens een concept van een Veloster met 300 pk, achterwielaandrijving en een motor achter de voorstoelen. Niemand had echter verwacht dat men met het idee van de Hyundai Veloster Midship Concept verder zou gaan. Het tegendeel lijkt nu bewezen dankzij de spyshots die Blood Type Racing wist te bemachtigen.
Kevin, kan je een goed woordje doen voor ons bij de jongens van Hyundai? Thanks!
clarkson zegt
Uber dik! en why not? Moeten meer merken doen dit soort ”fun” auto’s
rikus zegt
@clarkson: inderdaad. Ik denk dat er aan die kant van de aardbol zeker animo voor is.
ghost zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
leroyrs5 zegt
Het zal waarschijnlijk niet veel worden vrees ik
rolov zegt
@leroyrs5: waarom niet?
Dutchdriftking zegt
@leroyrs5: gewoon een blubberdikke limited edition!
ramon zegt
@leroyrs5: Waarschijnlijk omdat het maar een Hyundai is, dat is voor de meeste mensen voldoende argumentatie om gelijk maar te roepen dat het slecht is.
redneckdarian zegt
@ramon: als het goedkoop ik verkoopt het wel denk ik
leroyrs5 zegt
@redneckdarian: heb je de gewone veloster al vaak zien rijden dan?dan verbaasd het me niet moest deze geen succes worden
TimD zegt
@ramon: Nissan GT-R?! Is ook maar gewoon Nissan
tupperware zegt
@leroyrs5:
Verklaar je nader.
In het W
tupperware zegt
@leroyrs5:
Verklaar je nader.
Voorlopig doen ze het niet onaardig in het WRC en met de Veloster blazen ze een stevig potje mee in het World RallyX.
Daar lijkt dit trouwens de auto voor.
Maar gezien je nick snap ik je reactie wel..
marinepower zegt
@leroyrs5: Ja, waarom niet?
leroyrs5 zegt
@marinepower: warom wel ?
boenderaar zegt
Mooi dat het derde deurtje weg is.
osmo zegt
Hij lijkt wat op een wel geslaagde versie van een VW Scirocco. Uitbrengen Hyundai!!!
Dutchdriftking zegt
@osmo: Hoezo geslaagd, je kan veel zeggen over de Sirocco, maar niet dat die mislukt is.
osmo zegt
@dutchdriftking: Die bolle veel te dikke achterkant doet de sportieve uitstraling van de Scirocco totaal geen goed.
Dutchdriftking zegt
@osmo: Het achterwerk van auto’s kan je vergelijken met dat van een vrouw. Liever te dik als te dun….
osmo zegt
@dutchdriftking: Je hebt mooi gevormde stevige achterwerken zoals bij een Aston Martin, Ferrari 458, … en je hebt dikke negerinnenbillen zoals een Scirocco ;)
Dutchdriftking zegt
@osmo: altijd lekker
marinepower zegt
@dutchdriftking: Huh?
berlinetta zegt
@marinepower: Jij valt op skeletons?
baasbas zegt
@berlinetta: *rammel rammel rammel*
gtwillem zegt
@osmo: achterkant vond ik juist wel leuk bij een Scirocco, met de brede heupen. Net zoals @dutchdriftking zegt: een beetje bevallig achterwerk mag wel ;-)
osmo zegt
@gtwillem: Bij mij juist omgekeerd, de voorkant vind ik mooi alleen is de achterkant te rond en dik voor die voorkant imho
pomoek zegt
Dat is redelijk breed….
e1000bmw zegt
@casperh: als de redactie de Clio V6 zo mist, er staan een aantal <a href="http://m.autowereld.nl/renault/clio/?brstf=1
e1000bmw zegt
@e1000bmw523i: Nja, iets ging er dus fout…
e1000bmw zegt
@e1000bmw523i: Dit lijstje dus…
gtwillem zegt
@e1000bmw523i: ik zie een donkergroene Clio RN 1.6 met winterbanden…
e1000bmw zegt
@gtwillem: Het was dus een lijstje van 6x Clio V6…
Dutchdriftking zegt
@e1000bmw523i: mooie occasion test!
88mph zegt
“Dikke kans dat de aandrijving nu ook naar de achterwielen gaat” wat denk je zelf… een middenmotor met voorwielaandrijving?
w0o0dy zegt
Zal een racewagen zijn.. Wellicht ijs racer oid.
poes zegt
@w0o0dy:
Precies, dat is het enige juist antwoord. Kia heeft jaren geleden ook al meegedaan aan het ijsracen met een dergelijke auto.
papa zegt
Wie zegt alleen maar de motor achterin? Het kan ook een twin engine zijn
remylahaye zegt
@papa: zoveel koeling voor en achter? Lijkt me sterk eerlijk gezegd. Sowieso is dat niet een type auto voor een hybride…
papa zegt
@remylahaye: nee ik bedoel twin benzine motor… Net als de Sahara eend
berlinetta zegt
@papa: Dat is ook een hybride.
tupperware zegt
@remylahaye:
WRX auto’s hebben de koeling ook achterin terwijl de motor voorin zit. Geen wet van Meden en Perzen dus..
remylahaye zegt
@tupperware: Prima, maar ik ging uit van een normalere Veloster dus denk ik niet dat de koeling achter in zit voor een motor voorin
scottishcarspotter2000 zegt
Graag!
Dutchdriftking zegt
Het idee is wel super gaaf, lekker bezig die Koreanen!
norge zegt
Genesis motor erin? Ziet er gaaf uit.
audi18 zegt
Ik gok dat het iets met de datum van morgen te maken heeft.
gregorius zegt
De Veloster was een complete totaal-niet auto. ’t Zag er ook niet cool uit van de lelijkheid (Juke); hij zag er ook niet echt dik uit, was niet uitzonderlijk snel of uitzonderlijk goedkoop. Verder was ie niet ruim en ik kan me voorstellen dat de dooie-hoeken erg groot zijn.
Met bodykit en sneller blok kan ie ieder geval op 2 fronten wel positief worden.
gtwillem zegt
@gregorius: de ruimte was juist het grote voordeel van zo’n Veloster, toch? Aanmerkelijk ruimer dan de Scirocco volgens mij.
gregorius zegt
@gtwillem: volgens mij scoort de Veloster ook best hoog in de ‘ik-ga-wel-lopen-na-een-uurtje-achterin-zitten’-test.
De Srirocco is ook te krijgen met leuke motor en dik uitziend pakker.
motoragent zegt
@gregorius: Ik kon prima achterin zitten anders.
Ik moest wel mijn hoofd via de openstaande achterklep naar buiten steken, maar goed. Ik kon wel mooi via de achterruit kijken waar we naar toe reden, en hij zorgde er voor dat ik lekker uit de wind zat.
centho zegt
Een Veloster is dat een vrouwelijke verlosser?
norge zegt
@centho: whoehaha…..Not.
e1000bmw zegt
@centho: Nope een fietster…
berlinetta zegt
Zou wel erg gaaf zijn. Hou de prijs laag en dan koop ik hem. Ooit. Als ik geld heb.
Forza zegt
1 apr….oh wacht..
mercedesbenz63 zegt
Laat me denken aan de Clio V6, maar hij ziet er bruut uit
gtwillem zegt
Als het een 1-April grap zou zijn, is het in elk geval een goede. Want als je de camouflage weghaalt, is het toch een zeer geslaagde auto. Niet Ferrari 456 mooi, maar wel lekker bruut. En de verhoudingen kloppen veel beter dan bij bijvoorbeeld de Clio V6 of 205 T16.
Misschien een Veloster V6 Cup series waarvan dit de straatversie is om te zorgen dat Hyundai als merk voor de petrolhead aansprekender te worden?
Edge zegt
@gtwillem: Maar juist die enorm brede heupen van de Clio V6 en 205 T16 malken die auto’s zo geweldig. Die auto’s zijn al enigszins gestoord van zichzelf, en extreem brede heupen benadrukken dat zo mooi.
sr20det zegt
@gtwillem: Ferrari 456? Ik vind m leuk :)
gtwillem zegt
@sr20det: is toch de mooiste ‘ moderne’ Ferrari :-)
sr20det zegt
@gtwillem: 456 ken ik echt niet Willem, sorry.. De 458 daarintegen ;)
gtwillem zegt
@sr20det: de Ferrari 456GT is een van de mooiste auto’s aller tijden. Tijdloze schone 2 2 Coupe. Er waren diverse uitvoeringen (456GT, 456GTA, 456M GT en 456M GTA) van 1994 tot 2002 en allemaal even mooi. Google maar even ;-)
sr20det zegt
@gtwillem: ja, heb m! Klinkt misschien heel suf en dat is het ook maar ik ken m alleen als maranello… maar t is inderdaad een erg mooie Ferrari
gtwillem zegt
@sr20det: de Maranello is een ander type Ferrari, geen vierzitter maar een 2-zits GT. Begon zijn leven als 550 Maranello (zelfde 5.5 V12 als de 456GT, alleen dan met 485pk in plaats van 442pk in de 456.) Is trouwens een ook een cabrio van geweest, de zeldzame 550 Pininfarina Barchetta. Daarna kwam in 2002 de 575M Maranello, met een 5.7 V12 met 515pk. In tegenstelling tot de 550 Maranello was deze erg zacht geveerd voor de US markt. Ferrari kwam snel met een 575M Maranello HGTC met strakker onderstel, betere remmen en betere sperdiff. En aparte uitlaten. Ook hiervan een aparte Cabrio, de 575M Superamerica.
sr20det zegt
@gtwillem: ah! Allemaal toffe dingetjes die ik helemaal niet wist haha, thanks voor de info!
gtwillem zegt
@sr20det: graag gedaan. Dit is nog de enige plaats waar ik de overdaad aan auto informatie kwijt kan ;-)
mrrallycross zegt
Hij ziet er wel dik uit zoals die testauto.
autoblaag zegt
Is dit geen mule voor een kleine sportwagen van Hyundai? Heeft denk ik weinig met een Veloster zelf te maken. Maar goed ook trouwens. Lijkt op een Scirocco die gesmolten is xD
Esprit_de_Flandre zegt
@autoblaag: Dacht ik ook al. Mule voor de vervanger van de Veloster…
deladude zegt
Zou ook een WRC homologatiemodelletje kunnen zijn. Kwam daar laatst niet ook al een geruchtje van langs over een ander merk?