Het kan Tesla blijkbaar niet snel genoeg gaan.
Elon Musk blijft op social media hints verspreiden over de nieuwe Tesla Roadster en de meest recente is ontzettend interessant. Er werd op Twitter aan hem gevraagd of de Roadster binnen 2 seconden 100 kilometer per uur haalt, waarop Musk liet weten dat dit een hele goede doelstelling zou zijn. Hiermee wil Tesla onder de acceleratietijd van bijvoorbeeld de Bugatti Chiron kruipen die er 2,3 seconden over doet.
Een paar maanden geleden liet de grote baas van Tesla al weten dat het nog enkele jaren kan duren voordat de opvolger van het oude model uitkomt. Musk liet toen ook weten dat de nieuwe Roadster het eerste model wordt dat gaat beschikken over een ‘Maximum Plaid’ modus, waarmee ze de bestaande ‘Ludicrous’ modus voorbij gaan. De Roadster laat met deze acceleratie meerdere elektrische auto’s achter zich, waaronder Tesla’s eigen Model S die er 2,5 seconden over doet. Helaas is het nog wel een lange tijd afwachten of deze beweringen uiteindelijk ook waar worden gemaakt.
Fotocredit: Theophilus Chin
esprit84 zegt
harde diss naar Audi bam!
kennone zegt
@esprit84: nou,, een r8 blaast er na de 100 waarschijnlijk gewoon weer lachend voorbij
w0o0dy zegt
@kennone: nee dus.. boven de 180 misschien.
fijnkonijn zegt
@w0o0dy: maakt allemaal niet uit. Je mag toch maar max 130.
kennone zegt
@w0o0dy: na zijn eerste sprintje. Maar na een keer of 10 blujft daar ook niets meer van over
w0o0dy zegt
@kennone: misschien moet je even zorgen dat je weet waar je over praat? Andere (domme) mensen napraten maakt niet echt een goede indruk.
kennone zegt
@w0o0dy: Ik weet precies waar ik het over heb. Die bij ons op de zaak rijd is serieus minder snel als de accu richting halfvol gaat. Zou misschien ook iets softwarematisch kunnen zijn. Dan praat ik inderdaad poep
henkhekje zegt
@kennone: Totdat al het olie uit z’n blok weg is, dan ratelt hij alleen nog maar wat
Boomer zegt
2 seconden naar de 100, compleet nutteloos. Verhoog de range eens naar die van een gemiddelde diesel, dan pas ben ik onder de indruk.
jpoers zegt
@airc: denk dat de streef eerder zal zijn om, binnen dezelfde tijd tanken naar niveau benzine-auto zal gaan.
flutterby zegt
@jpoers: tank jij je diesel elke ochtend af dan?
mzonneveld zegt
@flutterby: Wat heeft dat hier mee te maken?
ettie zegt
@mzonneveld: dat je meerdere dagen met een tank diesel doet. Een elektrische auto kan je elke nacht opladen bij huis, de range hoeft dus niet zo groot te zijn voor de gemiddelde berijder.
thesis zegt
@flutterby: als je op vakantie bent, kun je niet even een paar uur lopen opladen langs de snelweg
flutterby zegt
@thesis: Daar is het supercharger netwerk voor. Zorgt direct voor verplichte pauzes zoals geadviseerd wordt.
melkkoe zegt
@flutterby: Geadviseerde verplichte pauzes?
Is dat net zoiets als het theoretische praktijkbereik van een Tesla?
flutterby zegt
@melkkoe: theoretisch praktijkbereik??
Overigens is Tesla hier vrij eerlijk over. Het “probleem” is dat wetgeving vereist dat enkel de Europese testcycles in advertenties gebruikt mag worden.
st33fie zegt
@thesis: paar uur ? Je bedoeld 20min aan de supercharger
pramm zegt
@thesis: op een trip naar zuid Frankrijk ben je in totaal 3 uur bezig met het opladen van de auto. Omdat je normaliter ook zo nu en dan een pauze pakt doe je er max 2 uur langer over. So what.
Als je bekijkt hoeveel tijd je jaarlijks kwijt bent aan het tanken. Terwijl je met een Tesla dagelijks om te laden niet veel meer dan 30 seconden kwijt bent.
kennone zegt
@pramm: vergeet niet dat je maar 100 gaat omdat het anders heel rap gaat met de accu’s. Met een benzine of olie stoker kan je nog even lekker het gas in drukken.
Hupke zegt
@pramm:
Vervelend als je zakelijk zo nu en dan eens naar frankrijk moet rijden (maar op de enkele gek die apparatuur nodig heeft na vlieg je toch) maar op een familie uitje plan je dat gewoon in. Eerste stop in Reims, eens naar de kathedraal kijken, flesje kraken, ’s avonds hapje eten in Lyon terwijl dat ding wat elektronen hapt.
flutterby zegt
@pramm: Uit de praktijk een uurtje langer naar zuid Frankrijk met een P90D.
mashell zegt
@thesis: juist als je op vakantie bent kan je dat wel. Dan heb je immers tijd, kun je de laadpauzes met je eten timen. Wie met haast op vakantie gaat heeft het concept van vakantie niet begrepen. Bij woon-werk verkeer is 20 minuten laden wel lastig.
bassx zegt
@flutterby: rij jij elke dag 400km dan?
suheyl zegt
@bassx: deed dat tot mijn huidige baan zeer zeker wel.
acizane80 zegt
@bassx: ik rijd bijna dagelijks 400km en ken mensen die er vaak over zitten. Bijna Iedereen in de transport sector, heel veel vertegenwoordigers en andere beroepen moeten dagelijks een groot aantal kms afleggen. Het is nu nog steeds niet snel en betaalbaar genoeg om met een electrisch voertuig te rijden. Hoop dat het snel een andere vaart gaat lopen.
lekbak zegt
@bassx: heb jij voor vakantie een aparte auto dan?
bassx zegt
@lekbak: Toevallig wel. Je koopt toch geen auto voor de vakantie.
flutterby zegt
@airc: 6/8/12 cilinders, compleet nutteloos.
cpp1 zegt
@flutterby: volstrekte onzin piet. Die dingen klinken tenminste lekker itt een elektromotor. Kan ie in 0.1 sec naar de 100km/h gaan…ik hoef hem niet.
flutterby zegt
@cpp1: heb jij toevallig ook z’n gave kaart met een wasknijper op je fiets?
gjvp zegt
@flutterby: ben jij ook zo iemand die op weg naar je vakantiebestemming iedere 2 uur een pauze maakt? Ipv een echte man tegen de vrouw zegt plas maar in een flesje we gassen gewoon door ?
dooddoorschuld zegt
@gjvp: een echte man geeft toe dat hij vermoeid raakt achter het stuur en brengt zichzelf en de mensen waar hij van houdt niet nodeloos in gevaar
kennone zegt
@dooddoorschuld: een echte man raakt nooit vermoeid
pomoek zegt
@cpp1: lekker klinken. Daar gaat elke auto harder van?
lekbak zegt
@pomoek: is het cijfertje het doel of is de beleving het doel?
pomoek zegt
@lekbak: gaat je auto harder van beleving?
lekbak zegt
@pomoek: vind je dit nou zelf een slimme opmerking? Ik niet namelijk…
pomoek zegt
@lekbak: Het is een vraag, geen opmerking. En je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag?
pramm zegt
@pomoek: eens… Heerlijk vooral ook het geluid van die spaardiesel, of die 1.1 motortjes.
kennone zegt
@pomoek: nou een volledig open uitlaat kan zo plus 10pk zijn.. dus,, ja!
bofkont zegt
-edit: kijk in de spiegel-
maikelvanberkel zegt
@airc: Precies dat, leuk zo’n 0-100 sprintje. Maar als Tesla nou eens wat ging doen om een betere range te creëren, dan pas worden ze aantrekkelijker voor de markt. Nu staan ze bekend om het merk dat snel optrekkende batterijen op wielen maakt en niet om een hoge range….
thierryvth zegt
@maikelvanberkel: er word ten eerste aan niets harder gewerkt dan aan de range en de laadsnelheid en ten tweede is zeker in NL de range geen probleem in normaal werk gebruik en voor lange afstanden is 15 min aan de lader na 400km geen probleem met een bakkie koffie
acizane80 zegt
@thierryvth: maar mensen rijden niet ebkel in NL ik woon in Belgie en hier moet de infrastructuur gigantisch groeien eer ze op het niveau van NL komen. Laat nog maar staan dat een Tesla aardig want geld kost in aanschaf. Nu weet ik dat de model 3 minder gaat kosten maar hoeveel minder. En de range is ook beperkter.
pramm zegt
@acizane80: al wel eens bekeken hoeveel Tesla superchargers er dit jaar in België bij (zijn ge)komen
thierryvth zegt
@maikelvanberkel: en ik denk dat als je ongeveer 4x zoveel van de model S heb verkocht in de US dan Mercedes S klassen dan is er ook met de aantrekkelijkheid niet zoveel mis.
De schrik zit er sowieso in bij de Duitse auto-industrie
bitd zegt
@thierryvth: haha, S klasse vs Model S, dream on. Vergelijk dan met een C of E klasse, maar ga dat slecht afgewerkte elektro huisje niet vergelijken met een S.
unknown32 zegt
@bitd: C of E klassen? Denk maar aan een oudere Ford ofzo, geen mercedes. Alles piept en kraakt in een tesla, zeker met die vleugeldeuren van de X… jammer dat de kwaliteit vh interieur zo slecht is
stfu zegt
@maikelvanberkel: haha, ze hebben het beste bereik van alle EV’s. En wat heeft jouw verhaal mee te maken dat ze een nieuw leuk model ooit willen uitbrengen?
thierryvth zegt
@airc: wedden dat je binnen 5 minuten hooked ben aan de instant torque van een Tesla
hollow zegt
@thierryvth: Tjah ik zou direct verslaafd zijn aan het gejank van een atmosferisch blok dat tot 9000 rpm trekt. Zoals de Porsche GT3.
shibby zegt
@thierryvth: dat zal best, maar 800-1000 km rijden op één tank/lading is ook erg fijn
lekbak zegt
@shibby: een model S met zwaarste accu is inmiddels wel genoeg. Belangrijker is dat de prijs omlaag gaat want de model S is gewoon een hele dure auto voor iedere niet ondernemer.
frederik zegt
@thierryvth: Ik niet, saai hok is het.
Boomer zegt
@thierryvth: meerdere keren mee gereden. En nee. Sorry. Stel ik je nou teleur?
clarkson zegt
@airc: Ik ben al aardig onder de indruk van de tesla range.
blacksquad zegt
@airc: Iedereen onder 30 wil een Tesla! Blijf haten oudjes, ondertussen gaan mijn Tesla aandelen door het dak. #gotesla
burnout zegt
@blacksquad: die hem willen, kunnen hem niet betalen en de oudjes die het geld er voor hebben willen hem niet.
erwh zegt
@airc: tijd om een standaard te ontwikkelen voor accu’s en laadstations te vervangen door wisselstations, heb je nooit meer last van range problemen en zijn die EV’s direct ook een stuk goedkoper in aanschaf want zonder accu. De kosten voor de accu kan dan verrekend worden per kWh bij de wisselstations en over een langere periode uitgespreid worden.
pramm zegt
@erwh: heeft Tesla geprobeerd, werd niet gebruikt. Te omslachtig. Je koopt een nieuwe auto met een nieuwe batterij met nog een range van 400 km. Vervolgens ga je 1x naar t wisselstroom en je krijgt er de 8 jaar oude batterij van jouw voorganger met 350 km range. Wordt je niet vrolijk van.
Bovendien wissel je niet makkelijk t batterijpakket van een Tesla model s, om in een elektrische VW polo.
Dutchdriftking zegt
@airc: die zitten bij een elektro kar dus aan elkaar gekoppeld…
melkkoe zegt
@airc: Inderdaad! de acceleratie verhogen van een EV is net zo simpel als het bereik verhogen van een brandstof-motor mbv een grotere tank
SimonMc zegt
@airc: De Roadster had met de laatste versie een bereik van 643 km. Niet verkeerd toch? Is maar 150 km minder dan mijn auto, die een brandstoftank van 75 liter heeft. (Benzine)
Ondertussen zijn we een aantal jaar later, en de batterijtechnologie is ook niet blijven stilstaan. Kan me voorstellen dat deze zomaar even een bereik van 800 km krijgt. Gewoon ’s avonds wat bijladen, en je moet nooit gaan tanken. Tenzij jij ook thuis diesel kan tanken?
mauking zegt
Hierdoor krijgt elektrisch rijden zeker wel een minder duf imago, maar het is natuurlijk niet zo heel milieuvriendelijk om je acculading zo te verkwisten. Een minder extreme auto bij Tesla kan in ieder geval geen kwaad.
flutterby zegt
@mauking: ja want 2.5s met een 7 zitter is echt suf!
mauking zegt
@flutterby: ik zat eigenlijk meer aan het merk Tesla in zn geheel te denken. De Nissan Leaf of bijvoorbeeld vond ik maar niets, Tesla krikt het imago zo wel flink op.
acizane80 zegt
@mauking: ik heb een 3 tal dagen met de Leaf rondgereden. De grootste rotzooi dat je kan vinden. Als een Tesla dergelijke brol verkocht was het rap gedaan hoor.
flutterby zegt
@mauking: is het dan niet indrukwekkender dat Tesla momenteel een sedan met plek voor 5 volwassen en een SUV met riante ruimte voor 6 volwassen het al in 2,5s doet?
mzonneveld zegt
@flutterby: Ik neem aan dat je het over de Model X hebt. Het uiterlijk vind ik er nou niet bepaald stoer, sportief of elegant uit zien. Suf is qua uiterlijk misschien dus wel de juiste woordkeuze. Wat acceleratie betreft is 0-100 in 2.5 seconden vrij indrukwekkend. Maar het mannelijke imago van een ‘echte’ auto met bijvoorbeeld een V8 win je daar volgensmij niet mee terug. De acceleratie is dus misschien niet suf maar zonder een leuk uitziende en leuk klinkende auto kom je bij mij niet erg ver…
amphiby zegt
@mzonneveld: De Model S kan met 2 achterstevoren geplaatste stoelen worden uitgebreid naar 7-zitter. Of de S dan met dat extra volk aan boord nog steeds 2.5 sec doet weet ik niet, maar je hebt in ieder geval niet per se een X nodig om met 7 man op pad te gaan :)
flutterby zegt
@mzonneveld: Ook de S. Daarnaast zijn vele het niet met je eens. De Model X maakt echt veel indruk met de falconwing deuren. En ook als je hem ziet accelereren.
isobmw zegt
Ik loop ver achter met 6,4 seconden
meneer zegt
vraag me af of dat kan. interessante uitleg over dit topic na de click: https://www.youtube.com/watch?v=nAvIVGGhEis
JanJansen zegt
@meneer: nee dat kan met de huidige banden niet. Ben benieuwd naar de truc in de hoge hoed. Extra zacht compound?
alcantara zegt
De grap is dat Tesla rijders meestal een superslome rijstijl hebben, heb ze al vaak in moeten halen.
willemseles zegt
@alcantara: M’n zwager heeft sinds een halfjaar een model X 90 twv E130.000,- .
Van de week liep zijn achterband eraf na 17.000km . De andere achterband a E400,- p/stuk, was ook aan de binnenzijde compleet doorgesleten. Tesla gebeld die na 3 uur nwe banden kwam monteren met het advies enkel nog met de Standaard-modus te rijden. In bijv. de Ridiculous-modes staan de wielen in een andere scheefstand icm elektromotoren.
Dan ding trekt ook (emotieloos) in 4.3sec naar de 100 op ,maar samen met de vele bekeuringen is hij sinds deze week ook een slome geworden.
stfu zegt
@alcantara: omdat een Tesla ontspannend rijdt. Ik haal juist altijd iedereen in, maar dat terzijde.
Erik zegt
@alcantara: die genieten van hun auto
sabrerator zegt
@alcantara:
Jaguar-rijders ook. De klassiekere modellen dan.
Met zo’n supercharged V8 en dan lekker 100 rijden.
Sinds ik er zelf een heb (V6 diesel) heb ik ook geen haast meer.
Met haast ben ik namelijk eerder op mijn bestemming en moet ik eerder die heerlijke auto uit.
pomoek zegt
@sabrerator: haha, nice.
bofkont zegt
@alcantara: Yup anders komen ze met hun range in de problemen, ergens uren staan laden schiet ook niet op.
mashell zegt
@alcantara: dure wagens, rijke mensen die kunnen zich een niet gehaaste levensstijl veroorloven. Als ze willen kunnen ze wel snel maar ze hoeven niet. Daar ligt de kunst van het levengenieten, niet hoeven.
PunicaOase zegt
Gaaf hoor, hopelijk stuurt ie ook goed.
mwoehaha zegt
In de elektrische race scene (is die er?) van universiteitsteams is een acceleratie <= 2 seconden niet ongebruikelijk. Waarom dan niet in een consumenten auto?
Zin en onzin is in dit geval irrelevant. Het gaat om emotie.
frederik zegt
@mwoehaha: Emotie en Tesla? Hmmm
jules713 zegt
@frederik: Ik kan me wel voorstellen dat je emotioneel wordt als je zó teringsnel gelanceerd wordt.
jippie zegt
Keihard rechtdoor is dus het streven van electroboer Musk. Maar zodra de wagen een bochtje tegenkomt dan dendert de auto net zo hard rechtdoor het weiland in en vat gelijk vlam. In elk geval mooi vuurwerk.
bofkont zegt
@jippie: Yup vraag Hammond maar.
karhengst zegt
@jippie: Ze proberen dus vooral marktaandeel van Audi af te snoepen.
blacksquad zegt
Al die mensen op Autoblog die Tesla haten… ? Verwelkom zulke gave innovatie, een nieuw automerk, relevante speler! Nu haten jullie maar uiteindelijk rijden wij allemaal inclusief de haters ook elektrisch! Nogmaals, rijdt 1 week in een Model X en je wilt nooit meer anders!
pomoek zegt
@blacksquad: niet iedereen hoor. Ik ken genoeg, nu ja een paar, noitore petrolheads die gek zijn op hun Tesla.
bofkont zegt
@blacksquad: Je bedoeld ik wil nooit een Tesla, wat een emotieloze meuk auto is dat zeg.
Alleen een snelle sprint is nietszeggend, doe maar maar een langzame 6/8/10/12 cillinder met bijbehorend geluid/emotie.
Een elektrische auto is een mooie manier van vervoer, maar leuk gaat het nooit worden en daarom zal een echte autoliefhebber het ook nooit aanspreken.
pomoek zegt
@bofkont: mij spreekt het wel aan en ben een autoliefhebber. Maar ik weet nu niet meer of ik echt ben.
vondick zegt
@bofkont: Ik ben een echte autoliefhebber. Mij spreekt het aan.
djim zegt
@bofkont: Gelul en een logische fout bovendien (google maar eens op “no true scotsman”).
Jij bent -helaas voor jou- niet in gepositioneerd om te definiëren wat een “echte” autoliefhebber hoort te denken/doen. Ik beschouw mezelf wel degelijk als autoliefhebber maar ik ben ook bereid om mee te gaan met mijn tijd.
Het is in mijn ogen ook een zielig dat je je zo amechtig vastklampt aan één technologie waarvan het steeds meer logisch wordt om ze naar het verleden te verwijzen. Net zoals de stoomtrein ooit. Je enige argumenten zijn “emotie” (whatever that might be) en dat je het toch zo jammer vindt dat je -ocharme- geen geluidsoverlast meer kan produceren met een elektrische auto. Als je argumenten niet beter worden dan dat, dan weet je wel dat je pleidooi kant nog wal raakt. Ik kan je alvast vertellen dat ik nooit zo veel lol heb gehad met een auto als nu met de model S. Doei.
oemliefhebber zegt
@djim: Wat is nu de lol van een emotieloze klinische batterij blokkendoos zonder motorgeluid, die lol zal wel voornamelijk in de bijtelling zitten of niet.
djim zegt
@oemliefhebber: Bijtelling hebben we hier in België niet al is de auto ook hier fiscaal relatief interessant (zeker vergeleken met een brandstof-auto met min of meer vergelijkbare prestaties). Dat “zonder motorgeluid” kan je ook als een voordeel zien. Elke keer je met een fossiel alles uit de kast haalt, krijg je gegarandeerd boze blikken en schrikkende mensen. Ik vind een RS6 die volgas wegrijdt ook spectaculair maar iemand met een beetje fatsoen (=ik) zou zich met zo’n auto inhouden om geen overlast te creëren. Met een Tesla kan je overal aan het rode licht vol koppel geven zonder anderen te storen en negatief op te vallen. En nee, daar gaat de batterij niet noemenswaardig sneller van plat.
In de cabine van een Tesla zijn er trouwens voldoende andere geluiden te horen. Bij vol “gas” kan je het rubber op het asfalt horen en voelen grijpen. De hoofdzekering van de batterij (die dan +- 1000A stroom trekt) begint ook een beetje om genade te gillen (dat fenomeen heet “balloon squeal”). Best leuk. Vind ik.
Maar kruip vooral verder onder jullie steen. Ik kies alvast voor de toekomst :-).
oemliefhebber zegt
@djim: Onzin dat dit de toekomst zal zijn, de ontwikkeling van ICE motoren is nog steeds volop gaande.
Ik ben al dik 25 jaar werkzaam in de automotive en niets wijst er op dat het volledig EV gaat worden in de nabije toekomst, enkel die leugenachtige groene politieke correcte eco mafia roept dat, maar dat is makkelijk zieltjes winnen.
Maar snap het al we hebben met een fanboy te maken, die zijn niet voor rede vatbaar.
Ik diverse malen een Model S gereden, van klanten maar vond er echt geen drol aan, zo saai zo klinsch.
Alleen snelheid is niet boeiend, ik wil beleving van een in de toeren klimmend dik atmosferisch blok!
djim zegt
@oemliefhebber: de enige die er hier in slaagt om enkel niet-rationele argumenten aan te dragen ben jij. Dus die fanboy waar je het over hebt, dat zal jij dan ook wel zijn…
Wat jouw “eisen” voor een aandrijflijn betreft: net zoals er stoomtreinclubs zijn, zal je ongetwijfeld nog tot lang na je pensioen met gelijkgestemden kunnen gaan oliewissels, bougies en zelfgestookte benzine ruilen in de verbrandingsmotor-club. Dus jouw plezier zal je niet moeten missen.
r3fl3x zegt
Altijd leuk die bitchfights rond Tesla. Opeens moet iedereen elke week naar z’n schoonmoeder 400 km verderop en word je bijkans gekruisigd op ongelakt stijgerhout als je Elon Musk niet erkent als de verlosser.
pomoek zegt
@r3fl3x: ain’t that the truth…
https://goo.gl/images/CPzKHd
draadloos zegt
Ik geniet dagelijks van de v10 en de klap die ik krijg als ik schakel. Daar kan geen Tesla tegenop, ook al bewonder ik hun techniej. Maar 0-100 in 2sec… was het hele doel van de ev’s niet om milieuvriendelijk te zijn? Als ze zo vaak moeten laden en banden vervangen etc, kan mijn v10 wel eens milieuvriendelijker zijn…
SimonMc zegt
@draadloos: Met een automaat schakel je zelf niet…
oemliefhebber zegt
@draadloos: Kijk jij snapt het beter!!
olivierc zegt
Al gaat die in 1 seconde naar 100 maar zonder geluid is daar niets aan.
zdev zegt
Schattig, deze reacties. Stap eens in een snelle Tesla zou ik zeggen. Als totale V8 petrolhead rij ik nu een tijdje in een ModelX ludicrous, die ik op een vol uitgeruste Range Rover inruilde en ik nog geen dag heb gemist. Dat zegt iets over het comfort en niveau van de X, erg knap voor zo’n jong automerk. Alle gadgets aan boord zijn leuk. Het is geen 911 maar door zijn gewichtverdeling rijdt hij strakker om de bochtjes dan welke andere auto in de klasse. De power die de X geeft bij optrekken en bij tussenspurts is verslavend. Ik heb heel wat sportauto’s gereden maar ze verbleken erbij. Laatst stapte ik even in een Jag F-Type V8. Heerlijk geluid. Vol gas optrekkend dacht ik: meh, je maakt wel een hoop herrie maar qua snelheid voelt het als een traag hok. Opmerkelijk ook dat jongeren enthousiast op de auto afkomen, vergelijkbaar als dat je met een Ferrari aan komt zetten. Elektrisch is de toekomst, nu nog op zoek naar een sportauto voor erbij die dezelfde poweremotie levert, plus mooi geluid. Ik heb die nog niet gevonden…
mashell zegt
@zdev: Haha, je hebt nu een enorm probleem. Een sportwagen met een mooi geluid en dezelfde poweremotie die geruisloos supersnel en vibratievrij elektrisch versnellen geeft bestaat gewoon nog niet.
zdev zegt
@mashell: vibratievrij is niet eens nodig, maar de powerrrr wel :)
oemliefhebber zegt
@zdev: Schattig dat jij dat denkt, en dat mag gerust hoor, ieder zijn eigen zeg ik altijd.
Maar een modelx is nog zoveel lelijker dan een model S, daarbij is electrisch rijden niet de toekomst, het zal een tussenstap zijn, waterstof zit veel meer toekomst in waarschijnlijk.
En ga aub niet een echte auto zoals een ferrari vergelijken met een Tesla, dan heb je het echt niet begrepen wat mij betreft. Zo saaie klinische batterij doos zal nooit de beleving geven van een V8/V10/V12 die voluit gaat.
zdev zegt
@oemliefhebber: gast, ik reed Ferrari. Mijn vergelijking ging over het enthousiasme van jongeren als ze de auto zien. Heb het bij beiden meegemaakt.
oemliefhebber zegt
@zdev: Geloof er weinig van, maar als het zo is ben je er hard op achteruit gegaan.
blacksquad zegt
@zdev: Hallelujah! Herken mij hier volledig in. Dit is de toekomst, waar andere pas over vele jaren van mogen genieten! Iedereen die kritisch is op Tesla heeft er nog nooit in gereden! #gotesla