BMW schokt met het gedurfde design van de i7. Is het mooi of is het lelijk? De meningen zullen erover verdeeld zijn. Je kunt er echter niet omheen dat het qua technologie een zeer geavanceerde auto is.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
vopo zegt
Veel lelijker gaat het niet worden. Snap dat de Aziatische markt extreem belangrijk is voor BMW maar pruimen ze dit ook in de VS?
rikus zegt
Vast wel. Lexus loopt daar ook niet slecht toch?
mashell zegt
Kijk naar Amerikaanse pickup trucks en vrachtwagens en je weet, ook daar geldt hoe meer overdreven en in “your face” hoe beter. De VS is geen land van elegantie en goede smaak (meer van obesitas en hamburgers).
autodrome zegt
Ladies and Gentleme; I present to you … The BMW i7 (Miss) Piggy ……
Verdom((e wat een gedrocht, niet te harden …….
Johanneke zegt
Dit is gewoon lelijk. Weet je nog die futuristische jaren 70 en 80 auto’s, nu lachen we om al die wedge shapes, wat toen helemaal in was. Over 30 jaar lachen wij om dit tijdperk. Dat alles maar zo strak en scherp mogelijk moet zijn, nergens een ronding, en alles volgeplakt met functieloze uitlaten en grillen. Dit worden de weet je nog haha kijk dan auto’s van straks.
Deze auto is gemaakt om te shockeren, en dat lukt. Perfect voor de manager met toch een minderwaardigheidscomplex. Jeugd met die trekjes gooit een mega uitlaat onder een oude golf of ibiza, volwassenen kopen dit. Kijk mij kijk mij, dat is alles.
1000x liever de concurrent van Mercedes dan dit.
jaapiyo zegt
Zou zelf dit liever hebben, want de EQS is zo mogelijk nog onooglijker. Deze heeft nog een aantal hoeken/dingen waarvan ik denk ‘heel misschien is dit over 10 jaar gaaf’. Beide maken me voor nu echter niet warm.
Johanneke zegt
Die EQS is in ieder geval heel glad, en daardoor een stuk zuiniger. Ik vind de EQS overigens gewoon prima, in tegenstelling tot deze BMW. Deze wagen is echt uit iedere hoek niet best imo. Alsof ze eerst een normale auto getekend hebben, om vervolgens ieder designkenmerk te overdrijven. Nog scherpere hoeken. Nog plattere lampen. Nog grote nieren.
grandmasterb zegt
Slechte smaak, die EQS of EQE zien eruit als mislukte Opels, bij mercedes zijn ze qua design de weg helemaal kwijt.
osmo zegt
Dat front. Ik vraag mij af wat ze op BMW HQ gerookt hadden toen ze dit goedkeurden.
kniesoor zegt
Zalm, denk ik.
Mini Joe zegt
Afgezien van de vreselijke “nieren” zou hij zo bij PSA vandaan kunnen komen.
Zoals gewoonlijk bij BMW: beter goed gejat dan slecht nagemaakt.
maxidyne zegt
Mooie Citroën met varkensneus 😉
Mini Joe zegt
Ik zie er ook wel een DS 9 in die bij een boeren protest is geweest
dawwg zegt
Nog zo’n lelijk hok erbij met Tjernobyl mutatie-verhoudingen; nee dank u.
MaartenD zegt
En met gedurfd bedoelen jullie eigenlijk wanstaltig?
tmon zegt
Een beetje de vibe: designer, je mag los op de neus, maar van de rest van de auto blijf je af.
Ik zie de lijnen en drukte van de neus nergens terug…
Doet lexus consequenter
frank2b zegt
Ik vind het wel mooi.
De grille had smaller gekund, dan had dat meer een link geweest naar de oorspronkelijke BMW-grille.
MaartenD zegt
Krijg bijna medelijden met de BMW verkoper die moet proberen dit ding te verkopen….lijkt mij een behoorlijk frustrerende baan
Johanneke zegt
Jep. Ik woon in het oosten, mijn voetbaltrainer is hoofd sales van een flink bedrijf. Die zou absoluut niet met zoiets bij klanten aan kunnen komen. Hij zijn directe collega’s reden altijd een volvo station zonder badges. Want dan straal je nuchterheid uit. Nu zijn het elektrische auto’s, model 3, kia ev6, dat soort spul. Er zijn vast bedrijven waar yuppies elkaar wel opgeilen met dit soort patserbakken, maar ik heb het idee dat je veelal beter nuchter en professioneel kan zijn. En dat straal je absoluut niet uit met deze auto.
wza1979 zegt
Dat doet me denken aan mijn pa. Die had eerst een Passat ( dure uitvoering ) en kreeg commentaar in Duitsland en Belgie op zijn auto. Zo’n goedkope auto liet zien dat zijn bedrijf niet capabel was. In NL vonden ze weinig van de auto. Toen had ie een Mercedes van ruim 1 ton. Complimenten in Duitsland en Belgie. In NL kon ie beter een straat verder parkeren, omdat ze altijd wel wat over te zeiken hadden.
karhengst zegt
Heel herkenbaar ja. In Duitsland rijdt men in de regel een segment hoger en minstens twee motoriseringen sterker. En dan reed je pa tenminste nog geen Franse of Koreaanse wagen.
Maar goed, de afstanden zijn langer, de snelheid hoger en de belastingen lager. Dat laatste kweekt vaak wat begrip. En medelijden.
racerx zegt
Nee, ik kan dit echt niet mooi vinden. De 4 begint te wennen (nog steeds niet fraai), maar ik denk niet dat ik dit ooit behapbaar ga vinden. De S en A8 zien er heel wat beter en eleganter uit. Zoals het hoort in deze klasse.
racerx zegt
Complimenten aan Autoblog trouwens, jullie hebben de headerfoto precies zo gekozen dat alles wat er mis is met het lijnenspel uitstekend benadrukt wordt. Wat een etterende pusbult op wielen zeg, ik was ooit groot BMW fan en rijd met veel plezier een F11, maar voor de liefhebber blijft er weinig meer te genieten.
jaapiyo zegt
De nieuwe 5 krijgt naar verluidt niet de dubbele lampen en hopelijk dan ook niet een beltline die 5 cm te hoog is. Ik heb nog wat hoop dat die mee gaat vallen.
racerx zegt
Laten we het hopen, net als de 3 is de 5 in Europa behoorlijk populair. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze daar hele rare fratsen mee uit gaan halen. Ik vind de G30 LCI ook gewoon een hele mooie bak om te zien, zou zomaar eens de volgende kunnen worden (G31 dan).
jaapiyo zegt
Goed gelukte lift idd. Nog steeds niet zo fraai als de F10/11, maar komt in de buurt. Enige wat ik wat minder vind (beetje afhankelijk van de kleur) zijn de ‘smoked’ achterlichten.
HelldogBE zegt
De achterlichten zijn idd erg groot/prominent geworden op de G30/31 en ook de led-signatuur achter is nu wel erg zwaar!
mc96 zegt
Ik vind mooi. Juist in deze uivoering.
jaapiyo zegt
De uitvoering op zich is idd zoals ‘ie moet zijn (los van de blauwe lijntjes)…maar mooi durf ik het niet te noemen. De M Sport is echter wel veel lelijker. Zelfde geldt voor de 8-Serie overigens: zonder M best wel fraai, met M een stuk minder. Laatste echt goed geslaagde M pakket was m.i. dat op de prelift e46. Daarna veelal een bumper met te scherpe hoeken voor en een plastic ‘diffuser’ die de achterbumper vernaggeld.
dedas zegt
Wat zou er onder de motorkap zitten bij de i7? De gemiddelde Amsterdamse kamer heeft minder oppervlakte.
utregcity zegt
Het ziet eruit als een Rolls Royce die in Duitsland is ontworpen. Lomp en geen enkele elegantie.
sportabgasanlage zegt
Mijn oude F36 was zo’n beetje de laatste mooie BMW. Het merk is inmiddels behoorlijk afgedwaald qua design. Doodzonde. Voor mij geen BMW zo.
dikkereinier zegt
Indrukwekkende auto. Ik kan er wel aan wennen.
petert zegt
Ik vind hem gaaf en bijzonder statig. De blauwe accenten doen er wel afbreuk aan en de handvaten hadden met een druk op de knop er uit moeten komen. Het vierkante plaquette in het midden van de grill vind ik wel storend, dat mort toch netter kunnen. Op dat na vind ik hem geslaagd.
mashell zegt
Handvaten met een druk op de knop er uit… Dat klink minstens zo onhandig als het is. Gewoon handgrepen zoals we al zo’n 20-30 jaar op wagens hebben zijn fraaier en handiger. Het is een raar idee (en dat is allemaal de schuld van Elon Musk) dat een elektrische auto ingewikkelde handgrepen moet hebben.
kenner zegt
Lekker origineel, een keer wat anders. In China, M-O etc gaat dit gewoon verkopen. Die 8 modellen per jaar minder hier in NL zal BMW echt aan hun reet roesten
wza1979 zegt
Daar heb je gelijk in . NL is geen belangrijke markt. Stel ze verkopen in china er 10.000 ( noem maar wat ) en in Duitsland 30. Als Mercedes in Duitsland veel meer verkoopt dan zal dat zeker pijn doen. Als je eigen land je auto niet wil omdat ie lelijk is.
Beetje prestige dingetje lijkt me dan.
kenner zegt
S-klasse is sowieso de bemchmark in deze klasse. Wat BMW en Audi ook doen, hoe mooi ze een 7serie of A8 ook opeens zouden maken, de S-klasse zal altijd beter verkopen. Ik vind het wel een origineel ontwerp en er zijn vast CEO’s die buiten het standaard design van een toplimousine kunnen omdenken.
erwh zegt
Wanneer denderen ze eindelijk die gekke Hollander uit het design team bij BMW? Hij is al bijna twee decennia verantwoordelijk voor lelijke miskleunen die ook niet mooi oud worden. Deze nieuwe 7 is echt niet om aan te zien en staat bizar af van tijdloze schoonheden als de E38.
rollow zegt
Ik wil hem zien met alles zwarter dan zwart, binnen en buiten, met velgen a la styling 66 maar dan uitvergroot.
ffw88 zegt
https://media.autoweek.nl/m/0mwyk7cbukhz_800.jpg
redbeams zegt
Jezus doodzonde die voorkant zeg…titel van lelijkste front ooit heeft ie nu al te pakken.
p993 zegt
Meer dan 100 kWh?! Dan zou ik hem toch ook willen gebruiken als huisbatterij. Zou dat mogelijk zijn? Die nieren vind ik wel gaaf trouwens. Ben blkbr de enige?
JanJansen zegt
Hoe mooi de binnenkant ook is, als de buitenkant er niet mooi uit ziet wil je er niets mee te maken hebben.
Het lijken soms wel vrouwen.
wimof zegt
test aankoop (België) deed in de jaren ’70 een gebruikerstest naar de “beste (!?) koop voor een gezinswagen
1 van de items was, hoe gemakkelijk kan ik de wagen wassen, en toen was een sierstripje waar nog teveel water onder uit kwam al een minpunt.
Mochten ze nu dat nu nog eens overdoen…