Tijd om de nieuwe BMW 4 Serie eens in het vlees te bekijken.
We kunnen het niet over de nieuwe 4 Serie hebben en die grille negeren. Dat is een feit. Gelukkig valt er nog veel meer te vertellen over de nieuwste coupé van BMW. Dat doet Wouter dan ook in bovenstaande video!
tttijn zegt
Prachtig:)) niet in positieve zin trouwens
tttijn zegt
moest meteen aan Theo en Thea denken.
banderas zegt
De neus zal kwestie van wennen zijn (nog net overtuigd), net als toen Audi met de single frame grille, maar de heupen en zijkant vind ik vooral niet meer zo sportief a la BMW. Het oogt wat dikkig en had ook een Audi kunnen zijn.
Correctie: Lexus RC.
donaldjgarrison zegt
@banderas: amen
Martijnvb zegt
Iedere keer dat ik een video/artikel van een nieuwe Duitse auto kijk/lees bekruipt mij toch steeds meer het gevoel ‘oude rommel, nieuw jasje, over 5 jaar koopt niemand dit meer’. Als je daarna naar een video van bijv. de Polestar 2, Tesla Model 3/Y kijkt, dan is gewoon overduidelijk dat datgene wat bijv. BMW/Mercedes verkopen klaar is.
Niemand wil straks meer een auto die softwarematig ‘end of life’ is zodra hij de fabriek uitrijdt en waar de connectiviteit/infotainment brak werkt (BMW connecteddrive). Polestar en Tesla zetten hier volgens mij echte en nieuwe standaard: autos met een betrouwbaar OS, wat over-the-air continue verbeterd wordt, net als alle andere moderne apparaten.
Ik merk het zelf heel sterk aan mijn F30 3-serie: het is altijd 50/50 kans of het voorventileren of locatie opvragen van de auto werkt, of dat de hele app vastloopt. Vervolgens stap je in, sluit je je telefoon aan en 9 vd10 keer doen de ‘connected apps’ het niet, en raadt hij alleen maar apps aan van services die allang niet meer bestaan en bijv. Spotify die aanstaat wordt niet herkend. In de nieuwere BMWs is het geen haar beter: nog steeds brakke software van een bedrijf wat niks begrijpt van moderne technologie. En je raad het al: software updates bestaan natuurlijk niet volgens BMW, ‘moet je upgraden naar een nieuwe auto’…
Daar trapt toch niemand meer in als Polestar met Android automotive en Tesla met hun eigen OS bewijzen dat het 1000x beter kan.
hiostu zegt
Geloof me, die software van Tesla is ook niet zo fantastisch als sommigen beweren. Ja er komen nieuwe features bij en er wordt continue verbeterd, maar dit is dan ook wel nodig. Leuk zo’n feature om camera beelden terug te kijken, maar ik heb al 2x gehad dat het filmpje niet goed is opgeslagen en ook regelmatig dat de viewer niet opstart en het scherm zwart blijft. Tuurlijk, de volgende keer werkt het weer, maar toch zeker niet fout vrij. En zo’n niet goed opgeslagen filmpje zal maar net gebeuren als je het een keer écht nodig hebt.
Ook de Android app, vind ik ook niet fantastisch. Werkt meestal wel goed, maar soms duurt het connecten zo lang… Of gaan je deuren toch niet open, omdat er een hick-up zit in de connectie tussen de app en de tesla zit.
padoempats zegt
‘continu’
cupsport zegt
@Martijnvb: voor de F30 (al sinds 2012) bestond dat inderdaad niet. Inmiddels biedt BMW al jaren Over the Air updates. Zowel voor navigatie, het besturingssysteem en zelfs functionaliteiten/opties. Maar goed, je kan niet alles weten en dit soort uitspraken klinken toch wel stoer…
freezzr zegt
@Martijnvb: nou… ik heb een X3 G01, en ook daarin is Connecteddrive niet echt top. Connectie is altijd spannend of het er is, de ene keer werkt Spotify via Bluetooth wel, de andere keer niet. Calls worden spontaan verbroken, Bleutooth verbinding weg… heb meerdere nieuwe telefoons geprobeerd, meerdere dealerbezoekjes gedaan maar het is niet op te lossen schijnbaar. Wordt de ruiten van je auto ingeslagen, zou je verwachten dat Connecteddrive dat even aan je doorgeeft (want hij geeft best veel door) maar nee, die optie bestaat niet… en, er zijn veel opties waar je weer voor moet betalen. Logisch model wat we de komende jaren veel meer gaan zien, digitale opties die in je auto zitten maar niet werken als je niet betaald….
MrSkyline zegt
Dit is niet een klein beetje lelijk, dit is ronduit afzichtelijk. Ik zou niet weten wie hier in gezien wil worden. Wat een grap. Het is net een chagrijnig konijn.
Ram-G-maN zegt
Nog een jaartje wachten en dan komt de vervroegde LCI uit van de G22 BMW 3 Series Coupé. ? Deze G22 nu voorlopig DOA. ?
giel zegt
Ik vind hem wel fraai. Die grille wen ik wel aan, al vind ik hem nog niet eens zo lelijk. Ik zou hem wel kopen! 420 prima, prestaties ervan zijn voldoende en een mooi m pakket erop. Ik zie mezelf wel rondtuffen
smex zegt
Ontzettend lelijk, normaal volg ik al het nieuws omtrend BMW, helemaal om alvast te kijken naar de opvolger van mijn huidige 4 Serie. Maar deze laat ik totaal links liggen, ontzettend zonde dat ie zo lelijk geworden is.
pcooperworks zegt
Extreem lelijk die voorkant of zoals men in het Engels zegt ‘hideous’. De rest is goed te pruimen.
hollow zegt
Iedereen heeft de mond vol (sic) van die 4 serie grille, maar heb je die wanstaltige nieren van de nieuwe 1 reeks al gezien? Die vind ik zelfs nog lelijker dan die van de 4 serie.
karhengst zegt
Dacht pas opgedrukt te worden door een 7-Serie, bleek het zo een hok te zijn. De oude is er een elegant model bij en dan heb ik het nog over de pre-facelift.
E550 zegt
Die voorkant vind ik zo verschrikkelijk lelijk. Helemaal niet vergelijkbaar met de huidige 7-serie, die ik wel mooi vind. Bijna net zo gechoqueerd als in 2002, toen de E65 uit kwam. Overigens vind ik de achterkant ook niet ‘wauw’. Het lijkt net een Hyundai Genesis Coupe.
Ik ben heel benieuwd of de verkoopcijfers dramatisch kelderen wereldwijd. De Chinezen zal het waarschijnlijk niks uit maken, die kopen immers alles zolang er BMW op staat.
ericd zegt
Op de foto lijkt de presentator wel op de overleden zanger van de Prodigy. Verder ga ik niet, want ik vind de grllle erg lelijk.
baklava zegt
Niet ontworpen voor Europa en VS, duidelijk voor de Aziatische/Arabische markt, waar ze dit prachtig vinden.
Joost zegt
@baklava: dat dus idd!
karhengst zegt
Ik vind het wel een gaaf model. Als men het front oerlelijk vindt, des te beter. Daar kan geen laserlicht tegenop.
Even naar rechts dus en je kan naar de achterpartij kijken, die gelukkig wat gemakkelijker op het netvlies ligt.
mc96 zegt
Ik vind hem mooi geworden. Denk dat ik hem zou bestellen zonder M sport pakket. Komen de lijnen nog wat mooier uit.
alfalfa zegt
Hahaha hebben ze bij BMW het lef gehad om voor de grote grille te gaan, durven ze de kentekenplaat er uit schaamte niet naast te plaatsen. Wat een designarmoede.
alfapeter zegt
Volledig met je eens. Of de grote grille nu mooi of lelijk is, wil ik nog in het midden laten maar de nummerplaat er overheen plaatsen is gewoon een absoluut wanstaltig idee.
giel zegt
@alfapeter: gebeurt bij Audi al jaren toch? Grote grille en gewoon de plaat erop plakken
w0ut zegt
En blijkbaar is bij THE 4 de msport zetels in andere kleur(en) beschikbaar dan zwart?
2cv4 zegt
Ik geloof nooit dat dit (vermoeddelijk) zwaar gewicht als 420i met 184pk een top gaat hebben van 240km/u. Misschien op de teller, maar in werkelijkheid zal het wel wat minder zijn
superfunky zegt
Easy, er komt vanzelf een after-market zwarte variant van de grill. Dan klik je die erin en klaar.