De Kia EV6 is de eerste elektrische auto van het merk op een gloednieuw platform. Een veelbelovend platform, met onder andere de EV6 GT die richting de 600 pk kruipt! Wouter maakt voor het eerst kennis met de Kia EV6.
Lees Interacties
Reacties
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
kroon zegt
Geen fraaie auto. Vreemd model met erg veel lijntjes en ribbels.
Gelukkig zijn er veel alternatieven.
mashell zegt
Met dezelfde techniek is de Ioniq 5 gelukkig wel een mooie auto.
revstars-net zegt
Niet de mooiste auto, maar juist omdat ie zo apart en gewaagd is vind ik hem juist cool. In ieder geval meer “cool” gehalte dan een VW ID3/4 of een Tesla 3/X/Y die redelijk saai/conservatief zijn. En sowieso qua platform en specs vermorzeld Hyundai/Kia hiermee VW. Dat is echt knap gedaan.
beorn zegt
Waar te beginnen? 22 inch velgen en dan lijken ze nog klein omdat de motorkap zó hoog is. Koplampen die tot halverwege de zijkant van de auto lopen. Aflopende daklijn. Echt, noem mij maar ouderwets, maar wie koopt zoiets? Willen mensen gewoon geen praktische auto’s meer? Maar jeej 600pk :/
KEV9 zegt
Het is dat ik net een nieuwe auto gekocht heb, anders was dit zeker een hele grote kanshebber
harrie zegt
Waarom is deze niet praktisch dan, een van de weinige station achtige EV’s en daarom bij mij op de shortlist. Hij is vrij hoog dus aflopende daklijn hoeft ook geen probleem te zijn voor ruimte achterin.
Model 3 is cool maar waardeloos met dat brievenbus kofferbakje. Polestar is wel fraai maar krap voor z’n geld. Model Y lijkt toch wel stap duurder. Denk dat dit een succes gaat worden.
JamesBond007 zegt
Wouter gaf aan in de video dat er op dit platform nog veel meer modellen zullen volgen. Dus jouw ‘wens’ voor een praktische auto komt er ongetwijfeld. Dit is een lifestyle auto. Populair onder velen, want blijkbaar zijn auto’s met grote velgen, aflopende daklijnen e.d. aantrekkelijker. Ik word niet warm van een mpv, maar deze wagen vind ik wel weer erg gaaf. Komt goed!
KEV9 zegt
Eat your heart out VAG/BMW/Audi.. 64.000 euro voor een Kia die bolstaat van de accessoires, bijna 600 pk heeft en 350 tot 400km ver komt..
lekkerdwars zegt
@Soulmaster: heerlijk he! Ze houden performance kunstmatig laag zodat ze hun ICE sportmodellen nog kunnen slijten, maar in head to head EV autotesten gaat het wel mega opvallen straks met die EV6 💪
geen1234 zegt
Dat is niets nieuws, dat bestond ook al voor elektrisch.
JamesBond007 zegt
Dat niet alleen, in een dragrace 1/4 mile verloor deze nét van een 570s, maar liet o.a. een Urus, 911 4S, Ferrari California en een AMG GT achter zich.
geen1234 zegt
Jij bent nog steeds niet op de hoogte van het verschil tussen EV en IC aandrijving?
Misschien tijd om je naam hier aan te passen naar James Blond 000 ?
Donstil zegt
Ja maar, ja maar sprinten is toch helemaal niet meer stoer? Wat was het toen alleen de sportwagens dat konden, toen normale auto’s snel werden moesten we ineens gaan kijken naar 100-200 en nu Elektrische auto’s alles eruit rijden hebben ze het maar opgegeven de ICE boys 😛
geen1234 zegt
Ik snap echt niet dat als je dit dashboard (en interieur) ziet of dat van zo iets als die Honda-e, dat je dan het monitor scherm van de Tesla mooier/beter vindt.
Ik heb zelf eigenlijk al het oordeel dat alle fabrikanten te lui en gierig zijn om het scherm mooi weg te werken in het dashboard (zoals vroeger) en van het dashboard meer een tablet houder maken.
Maar er is gelukkig toch nog wel verschil tussen het dashboard als tablet houder en geen dashboard met alleen een monitor scherm.
Pascal zegt
Persoonlijk vind ik een interieur zoals dit juist superclean, modern en opgeruimd: https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-onthult-model-s-2021-met-opvallend-interieur-863466, voor mij hoeft het dashboard niet per se boven het scherm langs te lopen. Het is vervolgens de software die het bij Tesla echt een feest maakt om het te gebruiken. Alles werkt net zo snel, makkelijk en goed als op een gloednieuwe smartphone, daar kunnen 1 of 2 fabrikanten nog iets van leren (hallo Volkswagen). Aangezien er zulke goede hardware achter bovengenoemd systeem zit dat je er zelfs Cyberpunk 2077 op zou kunnen spelen, is er van bezuiniging op dat vlak bepaald geen sprake.
dalmore zegt
@geen1234: al die schermen vind ik ook geen gezicht. Ze zouden eens naar Mazda moeten kijken! Die snapt dat het om autorijden en ergonomie gaat
mashell zegt
Geweldig design bij Mazda, dat ze de ergonomie regelrecht van BMW kopiëren is geen schande, ze kopiëren van de beste. Maar tja, die motoren, toch een pijnpunt bij Mazda.
mashell zegt
@geen1234: mooi wegwerken kan niet meer. Daar zijn de schermen te groot voor en dan komen ze op de verkeerde plek. Dan krijg je een ook enorm massief dashboard. De schermen staand op of hangend aan een laag dashboard geeft een meer ruimtelijk gevoel.
Het kan wel anders, tikkie conservatiever, maar dan moet je het idee loslaten dat het centrale scherm voor de navigatie is. Dat is wat Audi doet. Daar kun je op een groot instrumentenpaneel de kaart en navigatie laten zien en het lager geplaatste centrale scherm voor audio bediening gebruiken, dan is het niet zo erg dat het centrale scherm niet goed in het blikveld staat.
MarcoM zegt
Indrukwekkende auto.
sel777 zegt
Snel kijkende een Aston Martin dbx vanachter..
caprio zegt
Fantastisch model, het zal technisch ook heel goed voor elkaar zijn want Kia en Hyundai hebben inmiddels zoveel ervaring met EV’s bouwen. Daar kunnen de Europese fabrikanten een puntje aan zuigen. En dan hebben we het niet eens over de garantie-termijnen die beide bieden. Top, voor mij samen met Tesla lichtjaren voorsprong op de concurrentie.
Charles Taycan 4S zegt
Vind hem steeds mooier worden! En technisch ook net als de Taycan met 800v architectuur! Knap gedaan hoor!👌
probono zegt
Dit is nou een auto waar ik echt wel blij van word. Gaaf, apart design, heel goeie spec’s en bruikbaar voor het gezin. Wie wil er dan nog een ID4 als je dit of ioniq 5 tegenover kunt zetten? Ik zou het wel weten!
jaleukhoor zegt
Ik vind ‘m cool! En het filmpje was met geluid uit ook goed te doen😈