De hoge brandstofprijzen zijn momenteel een hot thema en geliefd nieuws-item. Ik schreef vanochtend nog dat we duidelijk bewuster gaan tanken, nu de prijsstijgingen onverminderd voortzetten en sommigen zich opmaken voor een benzineprijs van 2 euro per liter. Vanuit verschillende hoeken wordt dan ook naar Den Haag gekeken. Wanneer grijpt onze overheid eindelijk eens in?
Don’t get your hopes up en wen maar alvast aan de hoge benzineprijs, is het antwoord van onze Minister van Financiën Wouter Bos. We moeten er simpelweg zelf voor zorgen dat we minder brandstof nodig hebben.
Wouter Bos woensdagavond in het televisieprogramma Knevel en Van den Brink:
Ik kan niet in de toekomst kijken, maar ik zeg wel: we kunnen maar beter wennen aan hoge brandstofprijzen.
We moeten er ook eens aan gewend raken dat we niet zoveel energie kunnen verbruiken en we moeten niet meer hopen dat de benzineprijs weer zo laag wordt als vroeger.
Ik vind het in ieder geval positief dat Bos geen vaag ontwijkend politiek antwoord geeft, maar gewoon een lekker helder “fuck you all”. Bos noemt als voorbeeld de Democratische presidentskandidaat Barack Obama, die volgens hem Amerika heeft weten voor te bereiden op een toekomst met dure benzine. De brandstof is daar weliswaar twee keer goedkoper, maar het gaat om het principe.
Je bent toch niet verrast door dit bericht, of had je echt naïef gedacht dat Den Haag op dit punt een poot zou uitsteken? (via: elsevier)
Majinstar zegt
We moeten er simpelweg zelf voor zorgen dat we minder brandstof nodig hebben.
Waarom stel je die vraag niet aan Amerika, India en China ( zij zijn immers de landen met een grootverbruik aan brandstof ) ???
Een toekomstvoorspelling. Indien alles steeds duurder wordt. Zie ik vele mensen dit land uitzuigen en emigreren.
tss68nl zegt
En vooral niet even de belasting op benzine bevriezen op een bepaald bedrag per liter, maar gewoon als percentage houden. Scheelt toch weer mooi een stuk op hun begroting, zonder dat ze er wat voor doen ;)
Roger zegt
Ik heb vernomen dat er een opstandt komt onder autorijders op 29 mei.
29 mei, niet tanken? :x
gr. zegt
Wat een ongelofelijke k*t socialist is het ook. Vergeet vooral niet dat Den Haag voor bijna 50% met je meetankt bij de pomp en wij maar lekker betalen met ze allen, met die acczijnsen en slurptax etc etc. van hem. Vind je het logisch dat de economie zo goed draait en er weinig werkloosheid is, wat moeten ze anders met al dat gestolen geld in Den Haag.
bigcar zegt
@gr.: haha, kwartje van kok: nee hoor. het is nu meer dan 1 euro per liter die je tank die naar de overheid gaat (nu = brandstofprijs €1.70) dus ze krijgen voor meer dan 58% van de literprijs die we betalen aan de pomp… echt !@#$%^%$#@!~!@#$%$#@!@#$% overheid in in NL (m.b.t. brandstofbeleid, dat wel…)
Dennis zegt
@Roger: Een dag niet tanken slaat helemaal nergens op. Niemand wil met een lege tank staan, dus zorgen wer ervoor dat we de dag(en) ervoor voldoende tanken, of als we nog voldoende in de tank hebben, tanken we de dag(en) daarna weer gewoon verder. We zullen er geen kilometer minder om rijden.
Een dergelijke actie heeft pas zin wanneer we bijvoorbeeld een week lang consequent onze auto’s laten staan. Zie jij het gebeuren? Ik niet.
Jandepandaman zegt
Meneer Bos- Went U er alvast maar aan dat U met een dergelijke passieve houding en dergelijke uitspraken véél protest te verduren krijgt en dat uw politieke carriëre een kort bestaan beschoren zal zijn…
Bart zegt
ik denk dat er in het andere topic (benzineprijs richting 2,-) al genoeg geschreven is van de onvrede van de automobilisten in NL. Ik zeg Fock jou BOS!
Vincent996 zegt
Wat Den Haag niet doet, doet Brussel wel. Kwestie van accijnsen verlagen om te compenseren toch?
“How hard can it be?” :P
jopie zegt
29 mei niet tanken? Dat is prima. Ik tank toch niet elke dag. Een echte opstand is het pas als iedereen dan niet tankt, rustig rijdt, zuinig en binnen de limiet. Dan maak je financieel een verschil.
Maar krijg alle haantjes in hun auto maar eens mee in zo’n actie.
Vincent996 zegt
I.P.V. niet tanken of whatever, waarom niet naar het binnenhof gaan met z’n allen? Serieus, geen grapjes, waarom laten we ze met ons dollen? Het is niet meer te betalen, en Den Haag wrijft in z’n handjes….
Majinstar zegt
Kan Gerrit Zalm niet terugkomen als Minister van Financiën ???
KUYL zegt
Lekker makkelijk weer van Bos, laat ze idd eens dat gesubsidieerde geslurp van China aanpakken. Wij zijn verantwoordelijk voor 0.5% van de uitstoot op de wereld, maar betalen toch het meest van allemaal. En wat nog mooier is dat er steeds meer alternatieven komen. En er eigenlijk nog genoeg olie is voor 60 jaar. Gewoon gemolken worden we.
Racer X zegt
Vanaf het begin af aan heb ik de heer Bos al een ontzettende hufter gevonden. En al die socialistische idioten maar stemmen op die achterbakse eikel. Nu zie je wat er van komt.
FabianVTR16V zegt
Ik ga hier niet eens op reageren !
Had ook niet anders verwacht van de overheid.
Zij zitten de begroting nu alvast aan te passen / uit te geven…..
Maar inderdaad, denk eerder dat de oplossing van dit probleem ligt bij de echte grootverbruikers Amerika en China.
Typisch 2 landen die er niks, maar dan ook niks aan doen om het verbruik terug te schroeven :(
Fred Jonker zegt
Om over na te denken:
In het jaar 2000, acht jaar geleden dus,
1 US Dollar kostte €1,20
1 vat ruwe olie kostte toen US$ 60
1 vat ruwe olie kostte toen dus € 72
Aan de pomp betaalden we toen voor 1 liter diesel €0,82
In het jaar 2008, ergens midden april,
1 US Dollar kost €0,65 !
1 vat ruwe olie kost US$ 110
1 vat ruwe olie kost dus € 70,10 !!!!!!
Aan de pomp betaalen we voor 1 liter diesel €1,25 !!!!!
En nu, mijn beste melkkoeien, stel ik de volgende vragen:
Als 1 vat ruwe olie nu goedkoper is dan in 2000,
waarom betalen we dan 50% meer voor 1 liter diesel ??????
Is iemand hier serieus aan het zakken vullen?
Het is misschien niet waarschijnlijk, maar wat zijn de gevolgen als de US Dollar weer opveert?
Dan de reactie van onze minister Bos: Democratische presidentskandidaat Barack Obama, die volgens hem Amerika heeft weten voor te bereiden op een toekomst met dure benzine. De brandstof is daar weliswaar twee keer goedkoper, maar het gaat om het principe.
Welke principes worden er door onze volksvertegenwoordigers op na gehouden?
Benjamin1 zegt
Bos ziet dit gewoon als de ultieme melkkoe. Door al het milieugehype komt er binnenkort gewoon een soort milieubelasting op de benzine,mark my words, dat kan gewoon niet uitblijven!!
binkie zegt
Mja, hij heeft geld nodig voor belangrijke projecten zoals die hopeloze ‘kansenwijken’ van Ella Vogelaar he. Dat is natuurlijk veel belangrijker dan de werkende mens, die overal voor opdraait, een beetje in bescherming te nemen.
En zolang de werkende burger nauwelijks tijd heeft om het hem echt moeilijk te maken, gaat hij gewoon door met linkse, nutteloze en kostbare fantasieprojectjes.
Dat krijg je er dan van als je als volk op een stel halfcriminele (zie A’damse stadsdeelraden), onbetrouwbare en huichelachtige linkse idioten stemt.
Het volk stemt PvdA en wordt vervolgens genaaid. Je had het aan kunnen zien komen, natuurlijk.
MrSelected zegt
Stel dat NL absoluut en helemaal geen olie meer gaat verbruiken.
Maakt het mondiaal gezien geen ene drol uit want het is een druppel op een gloeiend hete plaat!
Dus waarom betalen wij zo veel?
Omdat onze overheid zijn zaakjes niet op orde heeft, en dat ook nooit zal kunnen krijgen want ze vinden toch altijd wel genoeg geld bij autorijdend Nederland.
Ik zou hier over 4 jaar weg zijn, maar ik denk dat ik die planning maar wat inkort.
hubert zegt
Het rekent wel lekker makkelijk : 2 euro per liter ;)
Maar ben benieuwd waar dit ergens stopt. (als het al ooit stopt)
Esprit_de_Flandre zegt
Hmmm…. Een politicus die eerlijk toegeeft dat iets is zoals het is, ondanks dat dit een zeer… euh… tja, onpopulair thema is. Meer van dat.
RDS zegt
Laten we ook het kwartje van kok niet vergeten. Onder tussen heeft de partij van de afpakkers ondanks de belachelijk hoge benzine en diesel prijs, weer een nieuwe verhoging voor diesel in de planning staan. Wat de regering zou kunnen doen lijkt mij duidelijk NIET MEER VERHOGEN!
Klassiekerrally zegt
Zoals autoblogger als zei: Bos draait in elk geval niet om de hete brei heen, waarvoor hulde. Maar hij lijkt ook geen poot uit te steken om de hoge kosten op de een of andere wijze te compenseren (of mis ik iets?)
-edit: autoblogger? Dennis zul je bedoelen.-
Feit blijft wel dat we belasting over belasting betalen, (eerst accijnzen, daarover nog eens BTW) en dat is natuurlijk je reinste diefstal.
Als het doel van de hoge brandstofprijzen is om mensen zuiniger auto’s te laten kopen: DAt zal niet gaan werken. De overheid treft daarmee met name de mensen die al niet erg veel te besteden hebben. Eigenaren van X5-en en Q7-s zal het een biet zijn of de benzine een paar cent duurder wordt.
Misschien wordt het binnenkort weer aantrekkelijk om even over de grens te gaan tanken (Duitsland).
RScosworth zegt
‘Het rekent wel lekker makkelijk : 2 euro per liter’
Hahaha :D
Opmerking van de week?
RScosworth zegt
@ Klassiekerrally
Of Belgie? Of gaat die subsidie boven de 1.50 daar niet meer door?
joost zegt
@ Majinstar
Gerrit Zalm terug! Ben je niet helemaal lekker. Deze man heeft ervoor gezorg dat we de gulden te goedkoop hebben ingeruild voor de euro.
En die Zalm is een koekebakker eerste klas. Laatst zat hij bij P & W en kwam daar even verkondigen dat de gratis kinderopvang niet gaat lukken. E.e.a. ging toch een miljard euro duurder uitpakken. Hoe kun je zon incapabele minkukel nu als hoofd op het departement van financieen zetten.
Ik heb alle hoop gevestigd op de komende landelijke verkiezingen. Nog 1 kans geef ik het. En anders stem ik niet meer of blanco.
BOBBEJAAN zegt
je kan veel zeggen maar bos maakt de economie wel sterker. Helaas te koste van janmodaal. maar toch
joost zegt
off topic: De meeste hekel heb ik overigens nog wel aan die nepgrijns / -lach van die Wouter Windvaan.
McCoy zegt
En dan te bedenken dat het salaris van de topman van Shell ruim 4 miljoen is… daar klopt dan toch ook iets niet als die alleen maar meer gaat verdienen??
Jimmie zegt
Ik wil het kwartje van Kok zuruck und schnell!!!
Stefan zegt
Lekker met mn auto die 1 op 9 rijdt
SeanD zegt
klinkt allemaal heel erg leuk van “vriend” bos maar het is wel lekker makkelijk om weer eens naar een ander land te wijzen en te zeggen: kijk daar kunnen ze het toch ook.
Heey Woutertje daar is die troep spot goedkoop!!
En ik hoor hier alleen mensen over de belasting bij de pomp. Maar denk er ook aan dat alles wat op dieselpower bij ons terecht komt ook een tikkie duurder gaat worden. En daar houdt vadertje staat ook mooi z’n handje open voor de belasting.
prop zegt
Toch worden we nog voor de gek gehouden door die achterbakse Bos, we hebben het nog steeds over bijna 2/3 belastingen op de brandstof.. deze belasting wordt geheven op de nettoprijs.. dus hogere olieprijzen is automatisch lineair stijgende belastinginkomsten, dit zou gecompenseerd moeten worden.
Waar ik het wel mee eens ben is dat we bewuster met de brandstof om moeten gaan.. maar goed.. je kan je terecht het nut afvragen als je in china 50 pleurocent neerlegt voor een liter sap
correct me if I’m wrong trouwens
CS zegt
Ik ben een grotere autoliefhebber dan de gemiddelde persoon hier, maar voor mij hoeft het kabinet absoluut NIET de brandstofprijzen te verlagen. Wel moeten de toegenomen inkomsten/kosten van accijnsen en BTW gecompenseerd worden met de afschaffing van de motorrijtuigenbelasting. Eigenlijk is brandstofaccijnzen een veel goedkopere en in bepaalde opzichten ook effectievere regeling dan kilometerheffing. Het is immers een kilometerheffing die automatisch rekening houdt met de CO2 uitstoot en niet een paar miljard kost om te installeren met daar bovenop jaarlijks 800miljoen operationele kosten.
Hoge brandstofprijzen heeft een aantal voordelen:
– Mensen kopen zuinigere autos
– Zuinige technologieen worden rendabel
– Zuinige rijstijl (nee niet langzaam, zuinig) wordt beloont
– Kilometers die niet persee nodig zijn worden vermeden (zowel prive, zakelijk als transport).
– Rijden tijdens file tijden is minder aantrekkelijk want in de file verbruikt een auto veel meer per kilometer.
Jammer genoeg is er geen draagvlak voor. Ik heb wel eens een logistiek docent trots horen vertellen hoe iedere dag een paar vrachtwagens met wasgoed van ziekenhuizen rond Utrecht naar Friesland werden gereden. Met de huidige en toekomstige brandstofprijzen worden wegen tenminste gebruikt voor dingen die ECHT fysiek verplaatst moeten worden.
PS. Ik vind de huidige BPM opslag voor CO2 te fors, met die regeling wordt de hele sportwagen traditie in een klap vernietigd. Als of die paar Ferrari’s een significante invloed hebben op de CO2 uitstoot. Beetje een kind met het badwater geval.
Riicharrd zegt
Echt een stelletje vuilakken daar in Den Haag. Je word er gewoon niet goed van. Wat ze doen is gewoon toegeven dat ze onze zakken leeg aan het halen zijn, en wat kunnen wij ertegen doen? Niks! Die hypocrieten lachen daar een beetje in hun vuistje: “Haha, hebben we die automobilisten weer een loer gedraaid.” Gadverdamme, ik zie het al zo voor me! Mij hangt het al langer de keel uit, en velen met mij denk ik. Dit moet echt gauw ophouden!
Alwood zegt
is al genoeg gezegd in voorgaande reacties… maar dit is werkelijk weer het domste om te zeggen over de huidige brandstofprijzen. Het heeft werkelijk niks te maken met de brandstofprijzen en het ‘grootverbruik’ in NL.
Zowiezo is benzine altijd duurder in de zomer… maar los daarvan betaald nederland veel te veel voor een litertje peut. Verbruik van de nederlandse automobilist weegt ook totaal niet op tegen het verbruik elders in de wereld… en vrijwel overal in de wereld is de benzinen wel veel goedkoper.
*diepe zucht*
zo, en nu ik weer kan ademhalen. Ergens moet dit gewoon wel heel fout gaan uitpakken voor dit kabinet!
Sjaaky zegt
Als de auto’s nu goedkoper werden…. dan
FVL.Ugur zegt
Echt gewoon “fuck us all” :P
markieanta zegt
Ik stel voor dat we Wouter Bos gaan vierendelen met een paar F650’s, kijken of hij dan nog wat te piepen heeft, die arrogante lul. Het is altijd hetzelfde met PvdAers, eerst dat kwartje an die hondenlul van een Kok en nu deze onnozele(ik kan in vier dagen mijn werk ook wel doen) Bos.
Voor de mensen die hier op dit forum/blog zitten en PvdA stemmen,
BEDANKT!
Riicharrd zegt
Nog een klein dingetje, waar ik nog niet van gehoord had.
De verklaringen waarom de olieprijzen blijven stijgen, lopen uiteen. „Speculerende beleggers zijn de oorzaak”, zegt energiedeskundige Benoit Nachtergaele van consultant AT Kearney. Die zienswijze komt overeen met de favoriete uitleg van de OPEC, het kartel van olie-exporterende landen. Nu de wereldwijde inflatie toeneemt en de dollar snel verzwakt, zoeken beleggers massaal hun toevlucht in relatief waardevaste beleggingen zoals grondstoffen. Niet het olietekort, maar beleggers drijven dus de prijzen op.
Bron: http://www.nrc.nl/economie/article974484.ece/Speculant_drijft_olieprijs_op
Maar dit neemt niet weg, dat Bos de accijnzen op de brandstoffen moet verlagen om het volk tegemoet te komen!
Adnan Sabir zegt
Een tijd geleden lieten ze op Discovery Channel beelden zien van bestormde benzinestations en winkels in de VS, ten tijde dat daar de benzineprijzen (naar Amerikaanse normen) de pan uitrezen. En zo zijn er nog talloze andere landen/volken te noemen die massaal protesteren (of meer) wanneer ze ontevreden zijn. Helaas wordt hier alles als een mak lammetje ingeslikt. Massaal de auto voor een week laten staan en massaal de openbare vervoer gebruiken (waar de regering oh zo geil op is alsof het ‘dé oplossing is) opdat het helemaal wordt platgelegd, zou zeker op zijn plaats zijn. Maar zie maar eens een aanzienlijk deel van de bevolking hier toe te handelen..
Ramshoek zegt
Grappig om te zien dat alles wat er in Nederland mis is de schuld is van de socialisten.
We hebben toch een jaartje of 6 een rechts VVD kabinet achter de rug waarbij niets is ondernomen aangaande het terugbrengen van belastingen en accijnsen.
Er reageren op deze site bijna evenveel hersenlozen als op de nieuwsberichten van telegraaf.nl. Veel potentiële Trots op NL stemmers dus.
Ofwel:
Veel geschreeuw maar geen alternatieve plannen
Jammer…
Patrick2002 zegt
Zoals ik al zei…
29Mei tank ik niet uit protest
Moet je nagaan toen de euro ingevoerd werd dat het net aan 1 euro de liter zat… Ah die goeie oude tijd :S
Toch maar eens kijken naar een G3 op marktplaats
prop zegt
@ ramshoek
Jawel.. het 1e plan is om Bos te vierendelen met 4 Ferrari’s… dus wat zeur je nou
En daarnaast.. alternatieven genoeg.. ik heb het al eerder gezegd.. Bovag en RAI moeten de autogerelateerde zaken regelen.. dan komt het goed
Patrick2002 zegt
@Ramshoek
Schreeuwen haalt misschien nog wel meer uit dan stemmen. :(
Giuliettalover zegt
Voor Bos is het het makkelijkste om niets te doen.
Maar wat voor effect heeft dat op den duur? Aan de olieprijs hangt van alles vast om dat ALLES afhankelijk is van olie: transport, geneesmiddelen, kunststoffen etc etc. Dat heeft weer in de hand dat onze koopkracht naar beneden gaat. negatieve economie tot gevolg.
Zuiniger autos of alternatieve brandstof: Zuiniger praten we momenteel over 10 maximaal 20% minder verbruik. (en dat is al heel optimistisch) in de komende jaren.
Dat kan NOOIT een hogere brandstofprijs compenseren. ( 1,60 – 2,00 = 20%)
Mooie opmerking die BOS ook nog maakte in hetzelfde programma; het was voor hem een slecht teken als “de rijken” in Nederland overwogen te emigreren.
Goooh, hoe zou dat nou komen??
Peter zegt
Ik ben ook geen linkse rakker maar constateer helaas tevens dat VVD na vele jaren regeren ook NIETS heeft gedaan om autorijden goedkoper te maken. Sterker nog het is net als wonen VEEL duurder geworden.
Die ‘domme amerikanen’ hebben tenminste door dat je ergens komt met minder regels en belastingen. In NL denkt de hele politiek nog steeds dat de maatschappij maakbaar is. Of dat nu over linker of rechter vleugel moet. TON en Wilders is denk ik geen uitzondering. Bovendien NL is een exportland en moet niet in zichzelf keren.
Maarten zegt
Ach, de overheid vaart er wel bij. Ik zou zeggen, neem een voorbeeld aan België waar ze gewoon de accijns verlagen als de brandstofprijs boven de 1,50 uitkomt. Nou, op zich zou ik het niet zo heel erg vinden als dit zo gelaten wordt, maar zorg dan als overheid dat de burger dit ergens anders terug krijgt. Er is al een lastenverhoging doorgevoerd omdat we tijdens economisch goede(??) tijden nou eenmaal meer te besteden hebben. Maar met de huidige brandstofprijzen komt dit toch wel extra hard aan.
Het ligt trouwens niet zo zeer aan dit kabinet of Bos, elk andere partij had het lekker zo gelaten waarschijnlijk (ook al zeggen ze van niet!).
Benny zegt
Wouter -1
Schatkist +1
markieanta zegt
@Prop, niet met Ferrari’s maar met de absolute PC Hoofdtractor de Ford F650. We kunnen hem natuurlijk ook gewoon aan de uitlaatgasbeademing zetten, is dat geen optie?
Benny zegt
@Ramshoek ( Schot voor open doel…) De benzine accijnsen verlagen !!
pt0x zegt
Wat ik nu dus totaal niet begrijp is waarom nederland dit over zich heen laat uitkotsen door die ramslet van een bos. Iemand moet er toch toe bereid zijn een vreselijk grote actie te starten. zou heb zelf wel willen doen, maar ik wil dit goed opgezet hebben en ben daar niet de juiste persoon voor.
Waarom laat nederland zo over zich heen walsen als plankton? we zijn geen slaven maar hardwerkende mensen (over het gezonde deel gesproken), zonder ons was dit hele klote kabinet helemaal nergens, ik ben echt zo kwaad! er gebeuren alleen maar negatieve dingen en in den haag en die nazi’s klappen leuk in hun handjes.
echt als ik mijn grenzen niet zou kennen had ik allang dat klote hof opgeblazen. Hallo AIVD *zwaaid* mensen in de gevangenis hebben het beter als de 40u per week werkende arbijder(slaaf)
opbokken met die klootviolen!
jan de marketingman zegt
@ Fred Jonker
in 2000 kostte olie tussen de 25 en 28 dollar, geen 60
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.scotia-group.com/images/oilprice.gif&imgrefurl=http://www.scotia-group.com/downloads/oil.asp&h=297&w=537&sz=11&hl=nl&start=2&um=1&tbnid=817Xq0jEgtzv7M:&tbnh=73&tbnw=132&prev=/images%3Fq%3Doil%2Bprice%2Bgraph%26um%3D1%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26hs%3DMFU%26sa%3DX
boostah zegt
tegen al de mensen die zeggen dat ze teveel betalen voor een litertje diesel of benzine think of it this way:
hoeveel kost een cola/water op café ? 1.5 euro, evenveel op dit moment als een liter benzine, maar toch zal je het daardoor niet laten van es uit te gaan, en toch kan men met een liter benzine vele male meer
laat et mij zo stellen (kvind de benzine/ diesel ook duur hoor daar niet van) de prijs die we op dit moment betalen voor energie, is zeer weinig vergeleken met het nut ervan, dit tov bijna elk ander product. (opzich had energie nooit zo goedkoop mogen zijn !)
pt0x zegt
zoveel spelfouten :S sorry hoor… frustratie tot en met.
prop zegt
Boostah..
sorry dude.. maar dat is echt een waardeloos vergelijk
Greg zegt
Bos heeft gelijk… We moeten eraan gaan wennen. Niets aan te doen.
Accijnzen verlagen is leuk maar dat werkt ook niet lijkt mij….. Stel je voor dat landen hun accijnzen op brandstof verlagen, dan zal dat de consumptie van brandstof extra stimuleren, waardoor de vraag extra stijgt met als gevolg hogere prijzen aan de pomp. De vicieuze cirkel is daarmee compleet.
Kwartje van Kok teruggeven zou kunnen, maar dat is een tijdelijke oplossing die na een paar maanden weer verdampt is. Het zet geen zoden aan de dijk.
Die prijzen zijn niet zomaar zo hoog… De vraag naar olie is gewoon de pan uit gerezen. We moeten opschieten met die hydrogen auto’s en afstappen van fossiele brandstoffen. Dat is de enige oplossing.
En kost olie eigelijk wel zoveel?? Een liter mineraalwater is feitelijk nog duurder dan olie, terwijl olie moet worden opgepomt, geraffineerd, verscheept, gedistribueerd, en uiteindelijk verkocht. Het is een wonder dat de prijzen nog steeds niet op €2,- zitten.
Greg zegt
Ben het dus volledig met boostah eens!!!
Trek de accijnzen van de literprijs van olie af en je schrikt wat olie kost vergeleken met water…. En olie raakt nog erbij op!
jopie zegt
Deze hoge brandstofprijzen maken het rijden duurder, en vooral voor mensen die meer rijden in auto’s die minder zuinig zijn. Zie het als de ideale vorm van kilometerheffing!
Dat we nog steeds in de file staan betekent uiteraard dat kilometerheffing ook geen oplossing is.
Rob zegt
pff fucking 2 euro.
dan maar wat vaker met de trein en 1,5 uur langer over mijn reis doen.
bedankt wouter!
pt0x zegt
Sorry hoor boostah en Greg.
Maar ik rij 40 liter benzine weg per week, en er zijn nogal wat minder zuinige auto’s in de omloop als die van mij. Ik drink geen 40 liter water per week hoor?
in andere woorden, benzine maken is veel meer een massa process dan water omdat het meer verbruikt wordt. als jij 10 van iets koopt is het ook duurder als dat je 10000 van iets koopt. leuke vergelijking maar hij gaat totaal niet op.
prop zegt
Een goeie vraag.. wat wordt er meer verbuikt op een dag.. olie of water… verklaart gelijk de prijs
Nick zegt
Ondertussen mooi zakken vullen voor de regering ;) Prijsstijging boeit ze daarom vrij weinig.. belachelijk mja, wat doen we eraan?
boostah zegt
ptOx: das een feit, ik snap wel wat je zegt hoor, maar denk daarbij eens na hoe onnuttig het is om een voertuig van 1.5ton te gebruiken om een vracht van 80kg te vervoeren (jij dus). Dus die liter benzine moet je niet enkel beschouwen voor u vervoer, maar voor het vervoer van bijna 200 keer de nuttig vracht, zeg nu zelf dat is toch te gek voor woorden?
tis ook een gevolg dat benzine/diesel nooit zo goedkoop had mogen zijn
ps: ik snap wel dat je niet anders kan, maar snap je mijn punt?
boostah zegt
btw ik twijvel steeds meer om een moto
Greg zegt
@PtOx
Kerel (of dame)… Je vergeet dat je water niet alleen opdrinkt. Bij alles wat een mens zowat doet, komt water kijken
Je hebt het nodig als je onder de douche staat je poetst je tanden ermee… Heb je enig idee hoeveel water er nodig is om een huis warm te houden?? Ik neem aan dat je weleens naar een car wash gaat of een zwembad. Of misschien wel een pretpark.
Water wordt echt duizenden keren zovaak per liter gebruikt als olie, make no mistake.
Als je kijkt naar de kosten die gemaakt worden om ruwe olie uiteindelijk aan de pomp te verkomen ben ik ECHT verbaasd dat we nu nog € 1,65 per liter betalen… En dan nog nagaan dat 3kwart uit accijnzen bestaat!!! Olie is gewoon niet duur, daar kan niemand het volgensmij mee oneens zijn!
Tuurlijk wil ik ook geen € 2,- voor een liter gaan betalen, maar als miljarden mensen er behoefte aan hebben, terwijl het een schaars product is… Dan lijkt het mij een A-B-C-tje dat olie richting € 2 gaat… ;-)
pt0x zegt
boostah:
dat is wel waar ja, denk dat het gewoon een grijs gebied blijft als je veel van deze vergelijkingen gaat maken. alles heft elkaar toch weer op. Ik snap je punt, in hoeverre het op gaat durf ik niet te zeggen. maar er zit zeker een goeie kern van waarheid in.
3-Serie zegt
Oude -pre commenrail- diesels kunnen toch ook op slaolie rijden?
ff naar de aldi…….
RScosworth zegt
‘Die prijzen zijn niet zomaar zo hoog… De vraag naar olie is gewoon de pan uit gerezen. We moeten opschieten met die hydrogen auto’s en afstappen van fossiele brandstoffen. Dat is de enige oplossing.’
Alleen heb ik zo’n gevoel dat men die hydrogen auto’s zo lang mogelijk probeert uit te stellen om aan de olie te kunnen blijven verdienen. Medio jaren negentig reden er al BMW 7’ers rond in Duitsland op waterstof welke zuiniger, sneller en schoner waren dan de conventionele motoren van die tijd.
RScosworth zegt
@ mezelf
Zuiniger niet natuurlijk. ;)
Greg zegt
@RScosworth
Exactly!! Daar sla je volgensmij de spijker op z’n kop
De Shell’s/Exxon’s/BP’s hebben zoveel macht dat zij de introductie van allerlei alternatieve oplossingen ophouden… Overheden zitten ook niet te springen op verandering, want een land wordt slapend rijk met deze energieprijzen…
Triest is het.
michiel zegt
Zou graag Nederland een dagje stilzetten…Met 100 man moet dit makkelijk lukken! Wie ziet dit nog meer zitten?
Appie zegt
@ greg
het zou in ieder geval “lijken” alsof de overheid er voor de burgers is als zij de accijns verlagen en het kwartje van Kok terug geven (uiteraard wel de inflatie doorberekend)
RenesisHP zegt
Ik heb al eerder vertelt dat Nederland alleen nog maar leuk is voor de wat beter gesitueerde mensen. Je wordt dus steeds meer gestraft als je geen goed inkomen hebt. Eerlijkheid gebied het wel om te zeggen dat het voor de rijkeren in Nederland ook geen paradijs is(belastingtechnisch), alleen hoef je nog niet op ieder dubbeltje te letten.
Nederlanders worden eigenlijk met een heleboel dingen gestraft/belast. Overwerken levert op uurbasis na aftrek van belasting minder op dan standaard uren(dan doen we toch gewoon tijd voor tijd). Dus voor het geld hoef je het “wit” niet meer te doen. Je wordt dalijk gestraft voor het filerijden(waar je zelf niet voor kiest). Met salarissen moet je vanaf een bepaald bedrag bij aanvraag van een salarisverhoging voor een klein beetje extra netto een heleboel extra bruto vragen, anders hou je na belastingaftrek minder over dan voorheen(dus verhoging wordt door andere belastingschaal verlaging).
Mensen worden tot steeds meer maandelijkse vaste lasten verplicht, maar krijgt er minder voor terug en komen daardoor in de problemen met hun maandelijkse kosten omdat men naast de rekeningen ook nog graag wil eten.
Kortom, ik krijg het idee dat er een gehele bevolkingsgroep als te min wordt gezien(ze leveren niet genoeg op) en dat dit een extra stimulans is om te groeien(zodat je meer oplevert) of om te verdwijnen uit Nederland(waar je weer geld voor nodig hebt). Het eindresultaat is dat je met je zeer goede baan net rond kan komen zoals de Modale bevolking dat nu heeft.
Die jongens moeten echt eens verder kijken dan hun eigen portemonnee. De meeste mensen komen namelijk steeds dieper in de problemen waar de volgende generatie de naweeen van gaat voelen. Zowel psygisch als financieel als lichamelijk(hoeveel onverzekerden denk je dat er ziek rondlopen die niet naar een dokter durven vanwege de kosten en die het maandelijkse verzekeringsbedrag niet kunnen betalen).
Het leuke van dit gedoe is dus dat het op langere termijn slecht is voor de economie, want de economie is toch echt voor een groot deel afhankelijk van de geldroulatie van de burgers. Laten die nu steeds minder te besteden hebben. :?
Greg zegt
@Appie
Jawel, het zou ook wel een heel mooi gebaar naar de automobilisten zijn hoor, daar ben ik het wel mee eens…
Alleen moeten we ervoor waken om dat kwartje van Kok als een oplossing te beschouwen oplossing voor hoge brandstofprijzen.. want dat kwartje is door inflatie en de invoering van de €uro, al lang geen kwartje meer, maar hooguit 7-8 cent… En als je de prijzen met 8 cent verlaagt, zitten ze over een maand weer op het oude niveau. Die 8 cent mogen ze nog liever in de kinderopvang steken of iets anders ;-)
prop zegt
mx5/rx8owner
Goed geschreven.. op wat spelfouten na dan ghe ghe… iig, reden genoeg om te emigreren… het staat zeker op mijn lange termijn agenda.
‘kijkt intussen naar de minaret van een moskee vanuit het raam’
Lancia Lover zegt
Wat een K*t kabinet hebben we in Nederland toch ook…
Lancia Lover zegt
Waarom past de overheid in godsnaam nou niet de accijnzen aan, in België doen ze het ook.
RenesisHP zegt
@prop.
Zolang ik geen geld verdien als leraar Nederlands zal dat nog wel vaker voorkomen. ;)
KUYL zegt
Het grootste voorbeeld dat olie maatschappijen ontwikkellingen tegenhouden is nog wel in de V.S. Daar hebben de olie maatschappijen het voor elkaar gekregen om zonnepanelen te verbieden. Deze zouden volgens hun kanker verwekkend zijn.
307hdi zegt
de reden waarom ze daar in den haag de accijnsen niet verlagen is overduidelijk: ze hebben het geld dat ze verwachten te verdienen allang uitbegroot! ze geven dus geld uit wat ze nog niet eens hebben en daarom is die stijgende benzineprijs ook een voordeel, straks hebben ze nog een overschot! Tijd voor een landelijke demonstratie!
RenesisHP zegt
@307hdi.
Ik wou dat ik je ongelijk kon geven, maar er is een reeele kans dat je gelijk hebt. ;)
BMW Freak zegt
@ iedereen:
De enige actie die hierbij zin heeft is: Niet meer op links stemmen, dan hebben we tenminste weer een minister van economie die voor de burger opkomt, ipv ons compleet leeg te zuigen
Sorcerer zegt
CS: ben het 100% met je eens: ik zie graag de brandstof duurder, als de rest maar goedkoper wordt. Dan is km-heffing (miljarden KOSTEN) veel duurder.
Wat dit betreft is Bos wel realistisch: het gaat niet beter worden. De overheid krijgt trouwens een aantal cent per liter, geen percentage (zoals in België), dus bij een hoge olieprijs krijgt de overheid evenveel accijns.
CO2-belasting is een wassen neus: ik gok dat het precies de bpm-verlaging compenseert. Soort nivellering dus. Zelfs al zouden er meer Ferrari’s worden gekocht, die dingen rijden véél minder per jaar. Ik gok dat de gemiddelde Prius per jaar meer CO2 uitstoot dan de gemiddelde Ferrari. Oneerlijk dus, omdat het tegen het ‘de vervuiler betaalt’-principe in gaat.
Texter zegt
Het voornaamste probleem bij de olieproductie zijn volgens John E Lowe van ConocoPhillips alle landen die steeds meer belasting heffen op de olieproductie binnen hun grenzen, terwijl die velden om andere redenen al juist steeds duurder worden om olie uit op te winnen. In de jaren ’60 was 85% van de bekende olievelden rechtstreeks toegankelijk voor maatschappijen en nu nog maar 7%. Oliemaatschappijen moeten tegenwoordig gemiddeld bijna de helft aan belasting afdragen voor alles wat ze daar dan zoeken en oppompen. En het kan nog leuker, je investeert ergens als maatschappij en vervolgens komt die kloteregering (bijvoorbeeld het immer uberhufterige Moskou) met hogere belastingen waar je dan noodgedwongen maar in moet meegaan om maar door te kunnen pompen en die investering in 100 jaar terug te verdienen. Stel je voor dat boeren 45% moeten afstaan van al het graan dat ze produceren op gepacht land, daarnaast nog belastingen moeten betalen over het brood dat ze verkopen via hun eigen netwerk van molenaars en bakkers en grove percentages BTW en accijnzen moeten doorschuiven, terwijl ze zelf ook nog 15% moeten consumeren -waarop ze zelf ook BTW en accijnzen moeten betalen- om alleen maar te kunnen produceren en 5% herzaaien voor de volgende oogst. Ja, dan wordt graan ineens 100 euro per kilo tot er een oorlog uitbreekt.
Mike zegt
Sorcerer: volgensmij snap jij er niet heel erg veel van! Tuurlijk zit er wel een percentage aan belasting op wat de overheid per liter krijgt dat heet BTW en is 19%
Daarnaast krijgt de overheid op het moment +- €0,69 cent per liter aan accijnzen
limbo zegt
hoeveel wagens heeft die bos op de oprit staan ik schat een stuk of 6 moeten wij zeker ook voor dokke die sporen niet in dehaag en dan maar zeggen denk aan het klimaat de onzon laag word erg dun en zoiets moet het voorbeeld geven .
Nee we moeten ons allemaal samen gaan pakkken we worden gewoon bestolen van onze eigenbeurs eersterdaags jatten ze je de tank leeg zover komt het nog hier in nederland de dikkop met de auto en de arme met de fiets hiep hiep hoera .
Koen Gilles zegt
De regering moet zich simpelweg voorbereiden op een coupe. Even een voetbal veld vullen zal dat tuig afleren
DennieFR zegt
Laat Nederland er maar alvast aan wennen dat ze er over een aantal jaren een uitkeringtrekker bij hebben,want deze jongen blijft niet werken voor z’n centjes!
Krijg het allemaal maar!!
Filosoof zegt
Tja meneer Bos zal het wel weten, hij heeft immers 9 jaar bij Shell Nederland gewerkt….
Greg zegt
@Mike
Sorcerer kan gelijk hebben… Hij heeft het namelijk over accijnzen. Jij hebt het over BTW.
sander zegt
Ik ben vandaag in gran canaria en de benzine is hier 0,90 cent. Wellicht komt deze benzine ook nog eens uit nederland…….
Iceman zegt
Ik kan er niet wakker van leggen om 2.00 Euro per liter brandstof te betalen.
Ik ben van mening dat als we elke dag nog in honderden kilometers file staan dan is auto rijden nog steeds niet duur.
Als 2.00 Euro per liter kan bijdragen aan minder auto’s op de weg dan heeft het mijn zegen en dan mag het ook wel 2.50 of 3.00 euro worden.
Ice.
ZOEF zegt
Linkse klojo’s, langharige stinkhippies, groenlinkse boomknuffelaars: ze staan gewoon openlijk te JUICHEN bij de hoge brandstofprijzen.
We moeten de aanval op de accijns inzetten.
pietje zegt
het is asosiaal hoe duur de brandstof nu in de DIt klote land
iedereen moet eens z’n aut staan laten dat kost de overheid bakken met geld…….
Hedewahtejanke zegt
Uhm, stelletje ##### allemaal hier. Je weet toch dat de olieprijs door de OPEC bepaald word (i.c.m. met China / India).
En dat Bos / Shell / Exxon etc. etc. er geen reet over te zeggen heeft.
Ok, alle belastingen laten vervallen en dan over een half jaar weer huilen omdat ie dan toch weer op 2 euro de liter staat. Uitstel van executie.
Texter zegt
De OPEC heeft tegenwoordig 0,0 invloed op de olieprijs…een half jaar terug hebben ze de hoop (moed) maar opgegeven en doen dus niks meer aan productieverhoging.
[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil[/url]
Multicar zegt
Wat ik niet begrijp de dollar staat ten op zichte van vorig jaar een dertig procent lager .De prijs van olie is dertig procent gestegen.Dan moet de bezineprijs toch gelijk zijn aan vorig jaar.We worden genept en we accepteren het ook nog.Zoals ook het tijdelijk kwartje van KOK. Pvda partij die geld weggeeft van andere.
abc123 zegt
@ boostah
en water komt altijd terug, er is al miljarden jaren hetzelfde water.
olie niet, als het weg is, is het weg en komt het niet meer snel terug
hape zegt
Lekker makkelijk praten als de brandstof van je vervoermiddel door de belastingbetaler wordt geschonken… We betalen wel met z’n allen voor jou en vergoeden daarnaast ook je bekeuringen wel…
En hoe zit het met het kwartje van Kok, wanneer krijgen we dat terug ??
Jansen zegt
Wouter, trek a.u.b. die grijns van je gezicht. Of een andere foto. Ik word hier gewoon misselijk van.
Harold zegt
ach … tja.
abenzine prijs kan echt wel omlaag, maar “we” willen nou eenmaal… verlichte snelwegen, goede gezondheidszorge, goede kinder opvang goede opvan voor ouderen, werklozen schoolboeken gratis,en ga zo maar door.
Dat kost een hele hoop[ geld en er moet daarvoor nou eenmaal geld voor worden opgehaald, dat kan oia met belastingen op benzine, auto,s ed.
We veranderen alles, we maken voetsel 5x zo duur, water wordt 10x zo duur.
Ach iets moet een melkkoe zijn… dus dan maar de auto.
Duidelijk is dat we het niet leuk vinden, maar hoe anders moet NL het geld binnenhalen?
ggj zegt
@ Majinstar schrijft, 22 May 2008 om 12:00
Die rijden allemaal op lucht, net als al die tanks e.d. in Afghanistan en omstreken.
robert utrecht zegt
bijna 50 % pikt de overheid van de benzine prijs ? wat dacht je van hetvolgende: Deze week stond in de telegraaf een overzicht van de opbouw van de benzineprijs. Hieruit bleek dat van elke euro die aan benzine wordt betaald er 62 cent naar de overheid gaat! dat is 62 PROCENT!!! SCHOFTEN! en het hele land zeikt dat ze de auto nauwelijks kunnen betalen maar omlaag gooien die 62 procent doen ze niet!! IK WEET NIET OF JULLIE HET WEL BEGRIJPEN IN DEN HAAG MAAR IN EEN DEMOCRATIE WERKT DE OVERHEID VOOR DE BURGER!!! EN NIET ANDERSOM ZOALS IN HET COMMUNISME GEBEURT!!!!!!!! Wat wij moeten bereiken in dit land, is er een nationaal protest komt in den haag, zoals ik hier eerder gelezen had. Als we met alle auto’s heel het kasteeltje in den haag omsingelen en met tienduizenden, ofwel honderduizenden mensen gaan schreeuwen door megafoons! bbc en cnn en alle nieuwszenders uitnodigen… Dan gebeurt er misschien iets! Maar als wel allemaal non stop thuis boos blijven reageren op forums dan gebeurt er niks! WE MOETEN NAAR DEN HAAG EN ZE HET IN HUN OREN SCHREEUWEN!!! WANT ZE WILLEN DE HUIDIGE SITUATIE NIET VERANDEREN OMDAT DIT VOOR HUN EEN ZEER AANTREKKELIJKE FINANCIEELE SITUATIE BIED! ALS DE OVERHEID EEN BEDRIJF WAS GEWEEST ZOUDEN ZE 1000 X BETER OP HUN UITGAVEN GAAN LETTEN! MAAR OMDAT ZE TOCH HUN INKOMSTEN AANPASSEN AAN HUN UITGAVEN HEBBEN ZE NOOIT DIT PROBLEEM! VOORBEELD: ALS ZE DIT JAAR GEEN 3 MILJARD AAN DE ANTILLEN HADDEN GEGEVEN ZOU DIT VOOR DE BURGER DE VOLGENDE BESPARING OPLEVEREN:
Stel dat nederland bestaat uit 9 miljoen belastingbetalers, ( onder 18 betaal je nauwelijks, allochtonen betalen bijna niks ( sorry ik weet dat er ook goeie mensen tussen zitten, maar die groep is te klein om relevant te zijn ) dan is dit de situatie:
3.000.000.000 euro / 9.000.000 = 333,33 euro!
ZOVEEL ZOU ELKE BELASTINGBETALER IN ZN ZAK HOUDEN ALS WE DE ANTILLEN HADDEN GEDUMPT! HIER MOET IK WILDERS IN GELIJK GEVEN!!! SCHANDALIG! GEBRUIK DAT GELD DAN OM BIJVOORBEELD DE ACCIJNZEN TE VERLAGEN OP BENZINE!!!
D one zegt
Stelletje Lullo’s…In Frankrijk Spanje Italië Engeland..en andere landen gaan mensen bij de geringste prijsverhogingen massaal de straat op (ongeacht product)…
Hiero in Nederland wordt men door de overheid geneukt (anaal wel te verstaan) en niemand die kreunt
335d zegt
juist ja,
Een discussie die begint bij dure brandstof en uitloopt op het dumpen van de Antillen…. Mischien moeten we inderdaad de Wilders/Verdonk strategieen gaan hanteren en voornamelijk kiezen voor ons eigen land, ikke ikke en de rest kan stikken.
Zijn we uiteindelijk van het brandstofprobleem verlost!
Mischien willen de mensen uit de Antillen dan “onze Ubermensch” autootjes door de straat duwen….?
voor die mensen met een trage grijze massa in de bovenkamer, dit is uiteraard sarcastisch bedoeld!
Jan-Jaap-Karel-Kees zegt
Wen maar vast aan een kabinet zonder pvda, daag Wouter…
Fred haccou zegt
Laten we inderdaad beginnen om op 29 mei niet te tanken en als dit niet helpt elke vrijdag de auto laten staan en met het openbaar vervoer gaan. Als we dit volhouden gaat de accijns vanzelf omlaag!!
willem zegt
Onze MP heeft het altijd over normen en waarden……. voedselbanken anno 2008? files,hogere BTW,verpakkings belasting,etc,etc, over 3 jaar (hopelijk veel eerder) zien we het effect wel hoop ik. En W.Bos kan zijn partij denk ik afschrijven,alleen maar leugens! Ruim 4 miljard aan ontwikkelingshulp? Die Koenders voelt zich vast sinterklaas!!! Men weet in Den Haag dat de werkende man/vrouw veelal niet zonder auto kan,hypocriet is Den Haag,we hebben liever dat je minder met auto rijdt,maar als je dat wel doet prima,dan komt er meer binnen.
Bart zegt
http://www.kwartjevankokterug.nu/
prop zegt
@ 318tds
Ja… jij refereert naar een televisieuitzending van afgelopen maandag met Wilders. Ik kan niet anders zeggen dat hij een ijzersterkpunt heeft.. oa de 2 miljard cancelen die jaarlijks naar de Antillen gaat is al een goed begin.
Kan er in ieder geval een deel worden besteed aan de Yugoslavische huurmoordenaars voor Bos.
Sergeant Majoor ! zegt
De maatschappij dat is Wouter Bos.
Misschien moeten die topsalarisen van dat vullis in Den-Haag maar eens omlaag.
En laat hun maar is een X in een Cuore stappen en ermee naar hun werk kachelen!
Ze rijden (worden gereden) door een slurpvoertuig.
Dwaaze Bos. Wat al eerder werd verteld hier het hele concept over kosten van een vat olie in Amerika.
Vind het ronduit huferig te noemen door die stakker Bos.
Stomme vent, en dan ook nog op de proppe komen met je BTW van 1% omhoog.
Wat een gnoom, je hebt met die BTW maar dan ook alles ermee te maken.
Alles word weer duurder, qua gas & licht.
En je salaris inflatie word er ook niet beter op.
Kijk eens wat een schok dit gaat geven aan de levensmiddelen die rondgereden moeten worden.
Word dus ook duurder.
Totaal geen inzicht waar je je helemaal mee bezig houdt !
Maar jullie in die klote kamer, met je gouden handdruk word het er niet beter op.
Zie dan ook die godvergeten BTW bedragen die op nieuwe auto’s zitten.
HET IS EN BLIJFT DE MELKKOE VOOR DE OVERHEID !
Mensen die eerlijk & hard werken worden gestraft!
Werk je niet krijg je van de overheid wel weer een centje.
Klote land zijn we aant worden !
Pim Brussee zegt
@ Fred Jonker
In het jaar 2000, acht jaar geleden dus,
1 US Dollar kostte €1,20
1 vat ruwe olie kostte toen US$ 60
1 vat ruwe olie kostte toen dus € 72
Aan de pomp betaalden we toen voor 1 liter diesel €0,82
In het jaar 2008, ergens midden april,
1 US Dollar kost €0,65 !
1 vat ruwe olie kost US$ 110
1 vat ruwe olie kost dus € 70,10 !!!!!!
Aan de pomp betaalen we voor 1 liter diesel €1,25 !!!!!
En nu, mijn beste melkkoeien, stel ik de volgende vragen:
Als 1 vat ruwe olie nu goedkoper is dan in 2000,
waarom betalen we dan 50% meer voor 1 liter diesel ??????
Beste Fred,
Wij betalen 50% meer omdat onze overheid geld nodig heeft. En dat doen zij onder het mom van MILIEU.
Dat onze economie naar de klote gaat zal Bos worst zijn. Immers hij heeft zijn 30% loonsverhoging al binnen.
Het verleden heeft ons al geleerd dat als de PvdA in de regering zit, de economie instort. Geef leden van de PvdA de macht en het worden honden.
Kijk maar naar bijv. Kok. Eerst vakbondsleider en toen 180 graden omdraaien qua filosofie in zijn politieke loopbaan. Hij was degene die uitvond dat tijdelijk hetzelfde is als eeuwig. (Kwartje van Kok) Kortom wereldwijd is de politiek onbetrouwbaar. Een politicus mag namelijk legaal liegen. En wij nemen dat allemaal voor lief.
Pas als het te laat is, of als er verkiezingen komen, zal de politiek ingrijpen.
Ga er maar vanuit dat o.m. de transportsector voor zeker 60% failiet gaat als Bos zijn zin doorzet.
En Bos zal doorgaan want hij weet dat wij Nederlanders toch niet echte acties gaan nemen, en gewoon weer tanken al wordt het € 3,00 per liter.
Kortom, de politiek gaat net zover door als wij dat toelaten!
Sergeant Majoor ! zegt
Humm,.. om moe van te worden die Woutertje !
Denk dat ik maar alle snackbar”s af ga.
En dan maar me Tank vol gooi met afgewerkt frituurvet/olie.
De chinees op de hoek gooit denk ik per week 50 liter weg.
Pleur maar in me tank, ff een klein filterje erdoor anders zitten die dikke
brokken woutertje erin.
En dan hoppla in Denhaag lekker gassen !
Heerlijk zo’n snacklucht !
Ach, dat is geen belasting onderduiking !
Dat is afgewerkt vet een 2e beurt geven voordat we het in het riool pompen !
En een liter frituurvet is ook al gauw 3 euro..Dus… geloof dat daar dan helemaal nix mis mee is…
Kom wel een X op ej verjaardag Wouter ! Prop ik wel een kroket in me motorblok.
Kan je hem opvreten als ik voor je deur sta!
heijma zegt
Tja en maar roepen over de hoge brandstof prijzen!!waar deze maffia in den haag zijn of haar zakken mee vult om maar uit te geven aan ontwikkeling l
Denkt u wel eens na over het volgende!!!!!!
De werkeloosheid zal toenemen wanneer bedrijven failiet gaan door de hoge brandstof prijzen waar Den Haag schuldig aan is en waar u zelf aan mee werkt door u mond te houden!!! jaja U bent de schuldigen en niet den Haag,zij weten immers dat de nederlander(kleine n omdat nederland het niet waard is om met pen hoofdletter te worden geschreven) te dom is zijn of haar stem te laten horen want ze roepen wel maar doen niets,toch zou het wel moeten want! als die auto minder rijd beteken dat:
minder inkomsten voor een garage,
minder inkomsten voor de staat en komen zij strak weer met andere belastingen om het geld op te halen(wat te denken van extra belastingen op uw eigen huis) voor de oorlog van Bush en voor ontwikkeling s hulp want dat is één van de reden dat u veel moet betalen,alleen
den Haag doet als of het milieu gebaad is met minder auto rijden,helaas leuk geprobeerd.
Wist u dat de familie van oranje honderden miljoenen euro’s aandelen heeft in de shell enz dus Balkende kijkt wel uit met de prijzen te verlagen want dat kost het Huis van Oranje geld,en u ach u weet het drommels goed maar onderneemt niets.
Laten we eens beginnen een speciale club op te richten in den Haag die het auto rijden bevorderd waarom,zoals ik al vertelde betekend minder auto’s straks een grote werkeloosheid voor vele van ons door dat mensen niet meer weggaan en thuisblijven het kan dus ook u treffen,dus die auto is HEEL BELANGRIJK VOOR DE WERKGELEGENHEID DUS UW BAAN.
2) Laten we eerst eens die ANWB een trap geven want die heeft ook het na kijken als u niet meer auto rijd ook die kilometer heffing(een lachertje want die elektronische apparatuur heeft men zo onklaar en die GPS ontvanger werkt ook niet in een tunnel het geen beteken dat een stoor zendertje in je auto verteld dat je gewoon stilstaat hahaha hoe dom ben je als je in den Haag werkt en ze weten het alleen ze vullen weer hun zakken en voor even de garages)
Maar zoals ik al vertelde minder km betekend dus ook voor de ANWB vele ontslagen, en zo kan ik wel door gaan,maar dat als de auto niet meer rijden kan vele mensen hun werk kost is zeker en dat onder de mom van het Milieu,nee je wordt goed belazerd door den haag dus laten we er eens iets aan doen,
wist u dat de ANWB gewoon naar de pijpen van den Haag luistert en waar om die vorige directeur daar heeft plaats nomen nee als u Smit Kroes geloofde des tijd dan weet je dat de overheid zijn stem kocht door ong 40 miljoen euro per jaar te geven voor verkeersborden en dat Smit Kroes destijds wilde intrekken dus nu weet u ongveer hoe het gaat vandaar we gewoon al die clubjes vaarwel moeten zeggen zodat zij de eerst slachtoffers worden van het nieuwe beleid van den haag.
Een ander voorbeeld is!! hoeveel files zijn er als de school vakanties zijn aangebroken juist geen ,hoeveel files zijn er als de bouwvakken vakantie hebben juist weinig of helemaal niets,waarom werken mensen dan niet als je niet op de weg hoeft te zijn gewoon van uit huis uit!! aaaa u raad het al wordt niet echt gepromoot want dat kost de overheid accijnzen dus inkomsten verlies
conclusie !!! hoe dom zijn wij nou eigenlijk om ons zo te laten belazeren door den haag u bent het toch die hun heb gekozen dus u kan ook beslissen of die personen daar worden weg geschrapt en nooit meer meer in de politiek terug komen ach één voor deel heb je als je daar werkt je hoeft geen brandstof te kopen doet de overheid wel en als ze werkeloosraken ach dan hebben ze jaaaaren en soms zelf tot hun pensioen WW of het dat wacht geld ja ze hebben zich mooi ingedekt over de ruggen van u
Ik schaam me diep dat ik jaren in de fotojournalistiek heb gewerkt en weet dat mijn schrijvende collega’s zwijgen zoals als die malloot in het Rotterdams dagblad die vertelde dat de brandstofprijzen nog niet eens zo hoog was vergeleken met??? mijn inziens staan journalisten onder druk van de overheid en lullen ze maar een eind weg,sorry ik schaam me echt voor u dat ik aan dit circus heb deel genomen.
dus zoals ik al vertelde laten we eerst eens zien of we zo’n club als de ANWB de gevolgen van het niet autorijden kunnen aan tonen zodat zij als eerste mensen moeten ontslaan dan wordt de rest van nederland wel wakker
heijma zegt
Woutertje ach die ligt er niet wakker van,hi verwacht weer samen met is malloot van een balkenelende een baantje als burgemeester ergens in een grote stad,dat is toch de gewoonste zaak van nederland.
Nee we moeten die lui hard aanpakken geen ere baantjes meer.
ach ja zult u zeggen worden ze directeur of commissaris net als die gluiper van KOK ook zo’n asociaal die de maatschappij gebruikt voor eigen zakken vullen.
En die persoon die de benzine 3 euro maken ach die is zeker ook ambtenaar die deze mailtjes leest en verplicht een reactie schrijft aardig maar daar trappen de NV(Normale Nederlanders) niet in allen de leden van de BV nederland zoals ze graag genoet worden lees Bevoorrechte Nederlanders zij zijn er alleen maar op de prijzen op te drijven.\
Lachen ik las in de krant dat de regering wil dat de benzine prijzen omlaag gaan maar dat moet wel bij shell of een andere maatschappij vandaan komen
hoe hallen die achterlijke idioten het in hun domme hersens ik zou zeggen vergeet die maatschappijen en begin eens bij jullie zelf en luister naar wat de kiezer wil dus een prijs voor benzine van 50 cent zodat er geen werkeloosheid ontstaat als het goed fout gaat in de autowereld zoals ik al eens schreef,hebben die malloten daar wel eens aan gedacht,wie brengt u boodschappen en andere goederen naar de shop of kom je computer en of ijskast naar u toe open,hoe kan het dat in aruba de ben zine 70 eurocent is en de diesel 35 eurocent en hier 3 keer zo hoog gewoon omdat wij dom zijn en geen maatregelen treffen,
1) gooi je ANWB lidmaatschap er uit voelen zij als eerste wat het is als je de auto niet meer kan rijden want zij houden hun mond dicht en zijn het maatje van deze corrupte regering,
Bovag nog zoiets: belde gisteren met de vraag waarom ik werdt uit gelachen bij de bij deze club aan gesloten autodeailers omdat ik steeds mijn kop stoot als ik een auto op LPG wilde hebben”ja dat kan als u maar even teken voor de garantie die vervalt op de motor”zo werd mij verteld bij Opel ,VW,Ford,Fiat, en ga zo maar door,hoe bedoel je groen rijden of milieu bewuster LPG word verbrand en is afval toch wilde de regering het weg hebben want benzine is beter voor de bodemloze schatkist en deze lullige en nutteloze regering die nog niet eens door het volk is gekozen maar uit een samenraapsel van partijtjes is samengesteld hoe bedoelt u verkiezen fraude en kiezers bedrog
slaap lekker bos wautertje ga appels stelen inplaats van je bevolking,
Dus nog maals tank niet meer bij Shell en BP hoe gek het ook klink maar hier bij Rotterdam op de grans van Barendrecht tank je nog steeds benzine en gas voor 14 cent onder de normale prijs rara hoe kan dat dus ook jawel bij shell
Om werkeloosheid in de auto en aanverwante industrie te voorkomen moeten de brandstofprijzen terug en wel gauw ook want men gilt nu al dat het fout gaat in de auto wereld dus conclusie alle onbelangrijke dingen die met deze mobiliteit te maken hebben weg doen zoals ik al zij weg met de ANWB en de BOVAG want zij doen niets voor u al beween ze van wel en als we die clubjes weg doen zijn zij de eerste slachtoffers van deze dure benzine prijzen en de rest volgt van zelf zoals de horeca,de binnen steden ,pretparken enz.enz want wzeg nou eens eerlijk wat moet je met een pretpark of de horeca een of een prachtig winkelhart in een stad of dorp als je geen benzine kan betalen aaaaiiiii daar hebben die gekken in den haag (ZE WETEN HET WEL MAAR ZE PROBEREN HET EVEN HOEVER ZE KUNNEN GAAN)NIET ECHT REKENING MEE GEHOUDEN MAAR ACH TEGEN DIE TIJD HEBBEN ZIJ ZO’N EREBAAN VOOR HET LEVEN EN GRATIS VERVOER
Hans L. zegt
politici zorgen goed voor elkaar maar voor werkende mensen met een inkomen tussen minimum en modaal doen ze niets! Het kan ze niets schelen.
Sterker nog de politiek(CDA-PVDA-VVD) hebben het leven van mensen die van dit inkomen moeten leven steeds moeilijker gemaakt.
Eerst kregen we de euro die ons een flink koopkracht verlies opleverde.
Volgens de politiek(Zalm)was dit gewoon niet zo, er zou slechts een lichte
koopkrachtdaling zijn van minder dan 1% de rest was gevoels inflatie…
Ook konden we gewoon niet goed met euro’s omgaan en moesten we met euro’s leren rekenen!
Dat iedere bewuste huisvrouw wel beter wist deed niet terzake.
na de euro kwam de economische “recessie”en moesten we loon matigen
om de economie te redden,
Balkeneinde beloofde ons eerst het zuur dan het zoet.
Nu zitten we met de financiële rotzooi van de Amerikaanse huizenmarkt
, alsmaar stijgende olieprijzen,stijgende zorgkosten,voedselprijzen,
graaiende managers.
En de politiek jaagt ons ondertussen op steeds hogere kosten:extra heffingen op brandstoffen,verhoging ecotaks,invoering vliegtaks,afschaffing BTW aftrek
zorgkosten invoeren KM heffing.
Invoering nieuwe belastingheffing:provinciale belasting heffing.
Ondertussen heb ik als burger géén alternatief om “groener”te worden.
Ik stookte al niet met de deur open,douchte al niet lang,reed al LPG(wat schoon is)
Kortom de rek is er uit en mijn beurs is helemaal leeg.
Ik ben nu 50 jaar en heb altijd een oud autootje kunnen rijden maar nu
lukt dat niet meer het geld is op!
Als beveiligingsbeamte moet ik voor dag en douw ’s morgens om 05.00 op afgelegen industrie tereinen gaan werken, hoe kan ik daar met het openbaarvervoer naar toe?
Vanaf nu kan ik alleen maar dromen van vervlogen tijden dat ik een oud autootje had waarmee ik ’s morgens naar mijn werk mocht rijden,
Ondertussen kijk ik weemoedig toe hoe de rijken,politici en bobo’s in hun bolides over de weg zoefen.
PVDA CDA VVD Christenunie BEDANKT.
Afzender een hardwerkende nederlander.
Pim Brussee zegt
@Hans L: Ben je er na 50 jaar nog niet achter, dat misdaad loont en werken niet?
Lina zegt
Ik vind het idee om een week lang niet te tanken geen slecht idee, Nederlanders laten eigenlijk alles maar zijn beloop gaan en kijken telkens naar het buitenland, maar het punt is als niemand ingrijpt dan blijven de prijzen stijgen voor de normale burger valt er dan haast niet te leven. Het is namelij zo dat de regering makkelijk alle prijzen omhoog kan gooien, want hollanders klagen toch alleen maar en gaan toch toch altijd weer overstag, totdat jullie met zijn allen NEE zeggen. Een week niet de auto gebruiken, hoe gaan we dan naar ons werk? Ja die vraag kun je ook stellen als de prijzen onbetaal worden, alleen dan is er vaak nies meer aan te doen. Wij hebben een democratie maat het volk in NL moet eens een keertje voor zijn rechten op komen en anders zelf met sanctie’s komen, je hoeft auto niet perse een week te laten staan maar bv 3 dagen. Ga eens met de trein of fiets naar je werk Als NL 3 dagen plat ligt, wat denk je dat de regering dan doet?
weg uit Holland zegt
ik ben het met je eens Lina maar krijg die Holander maar eens zover,dat wordt wel erg moeilijk als je bedenk dat de 40% van de werkende Hollanders ambtenaar is lees profiteurs,zij kunnen alles hier uitvreten en dat weten ze in den haag een grote mond hebben ze en straak stemmen ze weer op die benzne
boeren van het CDA en PVDA ook al kiest nederland iets anders deze boevenbende daar heeft schijt aan aan de kiezers dus ook aan wat zij willen,het is dus van belang dat er een belangen vereniging wordt opgericht tegen deze malloten,zij zijn het immers die een goed betaalde baan hebben en er alles aandoen om die te behouden met behulp juist van die Ambtenaar die er veel en veel te veel van zijn in Holland en die moeten ook betaald worden dus van die hoge accijnzen kunnen ze die lui betalen terwijl de rest van nederland crepeert.
Deze bende zou als je het als gewone burger zou doen een georganiseerde misdaad organisatie heten ja je leest het goed,maar beschermt door een heel leger van die Ambtenaren voelen ze zich beschermt,en vreten ze alles uit wat ze willen.
Behalve de dure brandstof prijzen hebben ze de totale macht en als ze iets niet bevalt passen ze de wet gewoon aan en dan hebben ze dus weer de wet aan hun zijnde ,het is dus van belang om als we onze zin willen hebben dat wel eerst eens dat lidmaatschap van de ANWB gaan opzeggen en al die rotzooi wat we niet nodig hebben voor een auto,hierdoor bereiken we dat die ANWB duizenden banen moeten schrapen dus mensen ontslaan,hierdoor voelen ze wat het is om belazerd te worden,nu,houden ze hun mond dicht en geven de overheid hahaha gewoon gelijk maar je hoor ze nauwelijk over die achterlijk hoge prijzen van brandstof waarom!!! zoals ik al vertelde krijgen zij subsidie
voor het plaatsen van weg bewijzerings borden inruil daar voor belazeren ze gewoon hun leden en wat de meesten van deze leden niet kan schelen is dat zij het voor het zeggen hebben geen leden voor de ANWB betekend dus geen inkomsten en dus geen werk ,hierdoor zullen ze wel gaan blaffen maar het zelfde doet de overheid en Balkenelende en BOS ,als ze in het buitenland verkiezingingen houden hebben ze de bek vol van fraude maar hier is het niet anders want niets zeggende partijtjes klonteren samen zoals PVDA en Het CDA aan gevuld met een niets zeggende partij ergens onder vandaan gehaald maar door deze z.g.n.coalitie hebben ze dus weer de totale macht in handen dit is mijn inziens net zo goed verkiezings fraude alleen nu het het anders.
Voor we dadelijk weer naar die stembus gaan moet nederland eerst eens goed nadenken of je deze partijen niet onder de tafel moet vegen anders keden ze je helemaal uit en geloof me als je die nederlanders eindelijk op een rij krijgen is het te laat,steker nog jaarlijks gaat e groot deel van de aardgas opbrengsten naar de shell en Bp terwijl deze permaand een winst maken waarmee je delta werken kan betalen voor geheel nederland dus kennelijk ergens blijft er geld aan des strijkstok hangen voor de heren uit den haag
waardoor ze het geen flikker kan schelen of het u goed gaat,het enige wat ze doen is hun hobby uitoefenen met behulp van die ambtenaren die ze achter hun hebben staan de gewone burger uitkleden en als het fout loop ach dan krijgen zij toch weer een ere baantje als burgemeester
conclusie ;De SP en andere partijen moeten zorgen dat deze regering oprot en wel zo snel mogelijk wil nederland niet geheel werkeloos worden,zoals ik reeds eerder aanhaalde is die auto en alles wat daar omheen hangt behalve de Bovag en De ANWB een bron van werk gelegenheid maar door dat er veel te verdienen is aan de benzine en diesel en olie prijzen zwijgen de heren in den haag an als dat niet meer mogelijk is pakken ze strak de mensen met een eigen huis enz want eens een dief altijd een dief