Als we de woorden van Mercedes moeten geloven wordt het volgend jaar weer spannend in de Formule 1.
Je kan veel zeggen over het huidige Formule 1-seizoen, maar niet dat het spannend is. Ja, of Max alle records gaat verbreken en wanneer hij wereldkampioen wordt. Dat zijn zo’n beetje de spannendste zaken waar je op kunt wedden.
Dat is natuurlijk hartstikke knap van Red Bull én Max Verstappen en we gunnen het ze ook van harte. Alleen zou het nóg leuker zijn als hij zou winnen met een beetje tegenstand. Zoals in 2021 bij voorkeur.
Maar dat komt weer terug. Volgend jaar. Aldus Mercedes.
Het wordt weer spannend in de Formule 1
Dat team zegt namelijk het lek boven te hebben en volgend jaar weer mee te gaan doen om de prijzen. Ze hebben namelijk de ‘sweet spot’ gevonden als het aankomt op de ideale rijhoogte, schrijft Motorsport.com.
De auto van vorig jaar lag te laag, waardoor hij harder op en neer bewoog dan Kim Holland in haar beste dagen. Die van dit jaar ligt juist weer iets te hoog, waardoor het grondeffect niet optimaal benut kan worden.
En die van volgend jaar – je raadt het al – zou precies de juiste rijhoogte moeten hebben en daardoor weer kneiterhard over de baan moeten kunnen rammen. En aangezien het er niet op lijkt dat Red Bul opeens met een zeepkist gaat komen volgend jaar, kan het zomaar weer spannend worden in de Formule 1.
Oh ja, niet geheel ten overvloede; dat Mercedes nu al bezig is met de auto van volgend jaar wil niet zeggen dat die van dit jaar geen updates gaat krijgen. Zeker niet, er komen er nog genoeg aan. Maar of het er dit jaar alsnog spannend door gaat worden?
Denk het niet…
vopo zegt
Denk dat ze dat zeggen om Hamilton binnenboord te houden. Aan de andere kant zou het wel gaaf zijn als Mercedes en RB weer strijden tot het eind en dan Max op de laatste dag zijn vierde titel pakt.
jje003 zegt
Ach, Mercedes en hun PR. Dit jaar deden ze ook weer mee, het lek is boven enz enz.. Ze zijn bang dat de sponsors weglopen en die succesfans naar AM of McLaren gaan. Mercedes/Toto is heel goed in hard roepen en wil waarschijnlijk dat Hamilton zich bedenkt en nergens heen gaat. Het is tijd voor frisse wind, persoonlijk heb ik weinig met Mercedes en hun manier van doen qua media. Ik hoop dat ze verder afzakken..
Gulli zegt
Even heel simpel gedacht, maar is het niet gewoon een kwestie van 50 rondjes testrijden (simuleren desnoods) en elke keer de rijhoogte met een millimeter aanpassen? Dan weet je toch gauw genoeg waar je goed zit? Je zult de aero er ook op moeten aanpassen maar daar heb je slimmeriken voor die dat goed zouden moeten kunnen. Ik zie niet in waarom deze ‘ontdekking’ van ze zo wereldschokkend zou moeten zijn dat ze het een perbericht waard vinden. Anders dan de hiervoor al door mijn mede-reageerders aangehaalde sponsor-PR.
sportevo zegt
Misschien moet je het stukje van Motorsport.com eerst even lezen. Daar staat namelijk:
Mike Elliott, chief technical officer bij Mercedes, antwoordt op de vraag van Motorsport.com of de technische staf het gelukt is om de sweet spot voor de rijhoogte te vinden: “Het is heel moeilijk, want we hebben een paar aerodynamische testruns kunnen doen. We moeten in de testsessies een richting kiezen en daar op bouwen. Als we besluiten dat we een auto op een hogere of lagere rijhoogte willen bouwen, dan willen we per hoogte drie runs per week doen en komen we nergens. We moeten nu dus een richting kiezen en die kunnen we, naarmate we meer leren, lichtelijk aanpassen. Ik denk dat we de juiste richting hebben gevonden voor deze winter.”
Dus niets persbericht, PR of wat dan ook. Gewoon een antwoord op een vraag van een journalist waarbij het citaat ook nog eens uit zijn verband wordt getrokken of eigenlijk compleet wordt veranderd want nergens is in het citaat van Mike Elliott te lezen dat ze de ideale rijhoogte hebben gevonden, alleen dat ze denken dat ze op de juiste richting zitten.
schuimbekje3 zegt
Mercedes MOET volgend jaar weer meedoen, anders kapt Mercedes als sponsor ermee…
Hoe lang denk je dat de marketingafdeling opmerkingen van Toto en Hammi kunnen wegpoetsen met “het is een kwalititatief uitermate teleurstellende auto’… Dat hebben ze echt heel vaak geroepen, ook over de boordradio… en elke keer krijgen de aandeelhouders en de marketingmensen een rolberoerte als ze dat doen voor een miljoenen publiek…
flyerbunch zegt
Eerst zien wat de budgetcap soap gaat brengen. PS: Lewis en Russel waren na de race in Spa toch weer aan het klagen over porpoising?